Miten arvokas

sormuksesi on?

Tuli mieleen kysyä kaikilta, jotka haluavat vastata, että miten arvokas kihla- tai/ja vihkisormuksesi on?

Päätimme mieheni kanssa mennä naimisiin, mutta kihlasormuksia emme halunneet ostaa. Ostimme vain vihkisormukset toisillemme, koska häät pidettiin aika pian kihlautumisesta. Minulle sormuksen hinnalla ei ollut kovin suurta merkitystä, kunhan sormus olisi sellainen minulle sopiva ja minusta kaunis ja hyvältä tuntuva.

Sormukseni maksoi 200e. Miehen sormus taisi olla pari kymppiä kalliimpi tai halvempi, en ole varma enää :) Kuitenkin 200e:n tienoilla. Sormukseni on aika yksinkertainen, mutta minusta hyvin kaunis.

Pari ystävääni ovat haukkoneet suorastaan henkeään kuullessaan, että minulla on näin halpa sormus. Yksi jopa kehtasi väittää, ettei mieheni varmasti rakasta minua tarpeeksi, kun noin halvan sormuksen osti! Itse siis tosiaan valitsin sormukseni...

Rupesin vain ihan ajattelemaan, että mitenkähän yleistä on nykyään, että sormukset maksavat todella paljon. Itselleni kuitenkin 400e kahdesta sormuksesta kerralla ostettuna häät olivat aika iso rahasumma jo sinälläänkin...

26

4834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annu*

      ...320 e, puolisolla n. 160 e.

      Naimisiin näillänäkymin sitten vuoden kuluttua kesällä, ja silloin siis olisi vihkisormusten hankinta (kihlasormuksiakin on molemmilla ajatus käyttää sen jälkeen oikean käden nimettömässä). Vihkisormukset tulevat mahdollisesti olemaan jonkin verran kalliimpia, mutta ainoa kriteeri niiden (kuten kihlasormustenkin valinnassa oli) on itsellemme se, että jos vain sormus "tuntuu omalta". Ja toki pitää samalla ottaa katto hinnassa huomioon. En itsekään käyttäisi sormukseen aivan järjettömiä hintoja.

      Tunteita ei mitata rahassa, sen jokainen aidosti rakastunut ja aitoa rakkautta saava tietää. Älä siis ihmeessä anna moisten kommenttien nostattaa itsessä ikäviä ajatuksia :).

      Jos jollakulla on tarve yrittää määrittää puolisonsa rakkautta itseä kohtaan sillä, että mitä sormukset maksavat, kuulostaa se itsestäni jotenkin surulliselta. Siis se, että joutuu elämään epävarmuudessa sen suhteen, että rakastaakohan mies minua nyt varmasti tarpeeksi, rakastanko itse, ja koittaa sitten hakea vastausta sormuksesta ja pitää sitä rakkauden mittarina.

      Saatika että vielä haluaa pahoittaa kaverinsa mieltä omasta epävarmuudesta johtuvilla kommenteillaan :(.

      Nauti siis ihmeessä kauniista sormuksestasi. Maksaa sormus paljon tai vähän, niin kaikkein tärkeintähän on meille kaikille vain se, että ihminen, jonka kanssa yhteistä elämää se symboloi, olisi varmasti - ihan varmasti - Se Oikea.

    • rahalla saa

      Kyllä kalliit sormukset on yleisiä. Kuten isot häätkin, joihin saadaan syydettyä rahaa, aikaa, vaivaa ja hammastenkiristystä.

      Olisi mielenkiintoista tutkia, jos se olisi jotenkin mahdollista (mitä se siis ei tietenkään ole), onko kihloihin ja häihin syydetyllä rahamäärällä joku yhteys nykyisiin korkeisiin avioerolukuihin. ;-) Eli eroavatko ne helpommin, joille oli tärkeämpää saada kaikki viimeisen päälle ja isolla rahalla ja jotka kaverisi tavoin mittaavat rakkauden euroina, vaiko ne, jotka tekevät homman pienemmin, koska se heille sattuu syystä tai toisesta sopimaan.

      Ai niin, enää en muista omien sormuksiemme hintaa (ehkä en siis osaa ajatella riittävän materialistisesti), mutta olivat kuitenkin edullisemmasta päästä. Ja valittiin puhtaasti siksi, että olivat ensi silmäyksellä meidän näköiset.

    • näin.

      Minun kihlasormus oli euroissa n. 1500 ja tuleva vihkisormus n.500 euroissa. Miehellä ei kihlaa, mutta wedding ring maksaa n. 800e

    • vanha sormus

      Olen "restauroinut" mummolta saadun sormuksen, joka tulee toimimaan itselläni vihkisormuksena.

      Kultaseppä otti pois vanhat kivet, ja laittoi uudet tilalle erilaisessa järjestyksessä. Timantteja ei laitettu, siihen ei olisi meikäläisten rahat riittäneet.

      Sormuksesta tuli kuin uusi ja maksoi kaiverruksineen 200 eur.

      Mielestäni hauska idea.

      Miehelläni on vain kihlasormus, eikä hänelle siis hankita vihkisormusta.

    • muumuu

      makso 1350 €, puolison 900 €. kohta naimasiin, puolisolle ei toista sormusta kun tuo kihla on niin leveä. mulle vihkiksi samanlainen kuin kihla tai sitten sellanen tavallinen valkokultanen rinkula.

      • anneliihshggtllelll

        Tämä on ihan uutta, että kihlasormus on näyttävä ja maksaa valtavasti ja vihkisormus on vaatimattomampi:O Ennen oli juuri päin vastoin eli kihlasormus -jos sellaista nyt oli ollenkaan- oli yksinkertainen rinkula ja vihkisormus näyttävämpi. Tulee mieleen, että onko se naimisiin pääsy nykyään vielä kihlauksen jälkeenkin täysin epävarmaa ja siksi varmistetaan että saadan upea sormus silti, vaikka jäätäisiin ikuisiksi ajoiksi kihlapariksi... Nykyään tuntuu, että kihlaus on arvo sinänsä, eikä välttämättä johda häihin.


      • hmm..
        anneliihshggtllelll kirjoitti:

        Tämä on ihan uutta, että kihlasormus on näyttävä ja maksaa valtavasti ja vihkisormus on vaatimattomampi:O Ennen oli juuri päin vastoin eli kihlasormus -jos sellaista nyt oli ollenkaan- oli yksinkertainen rinkula ja vihkisormus näyttävämpi. Tulee mieleen, että onko se naimisiin pääsy nykyään vielä kihlauksen jälkeenkin täysin epävarmaa ja siksi varmistetaan että saadan upea sormus silti, vaikka jäätäisiin ikuisiksi ajoiksi kihlapariksi... Nykyään tuntuu, että kihlaus on arvo sinänsä, eikä välttämättä johda häihin.

        ne siellä ameriikoissa tee yleensä just näin päin? eli mikä nyt sitten on oikea tapa..


      • tyrreli
        hmm.. kirjoitti:

        ne siellä ameriikoissa tee yleensä just näin päin? eli mikä nyt sitten on oikea tapa..

        Et voi olla tosissasi, teet kaiken ameriikan oppien mukaan:O Kuule, voin kertoa, että ei siellä välttämättä toimita kovinkaan viisaasti kaikissa asioissa, eikä heistä siten kannata sokeasti ottaa mallia. Kihlaus on lupaus avioitumisesta ja naimisiinmeno on se varsinainen juttu (tai ainakin pitäisi olla). Eikö se nyt ole itsestään selvää, että vihkisormus on se kaikista tärkein asia, eikä kihlasormus (joka ei edes suomalaisen ja monen muunkinmaalaisen protokollan ja perinteiden mukaan ole mitenkään välttämätön)?


      • mielipidejuttu?
        tyrreli kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi, teet kaiken ameriikan oppien mukaan:O Kuule, voin kertoa, että ei siellä välttämättä toimita kovinkaan viisaasti kaikissa asioissa, eikä heistä siten kannata sokeasti ottaa mallia. Kihlaus on lupaus avioitumisesta ja naimisiinmeno on se varsinainen juttu (tai ainakin pitäisi olla). Eikö se nyt ole itsestään selvää, että vihkisormus on se kaikista tärkein asia, eikä kihlasormus (joka ei edes suomalaisen ja monen muunkinmaalaisen protokollan ja perinteiden mukaan ole mitenkään välttämätön)?

        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia. Minulla on nimienomaan ns. hienompi ja kalliimpi kihlasormus, miehellä kihlasormusta ei ole ollenkaan. Ja tämä malli ei ole vain Yhdysvalloista, vaan yleinen myös monessa muussa maassa, kuten mieheni kotimaassa. Vihkisormuksemme ovat samanlaiset ja yksinkertaisemmat. Minusta on kiva, että nämä "tärkeämmät" sormuksemme ovat identtiset (jos ei kokoa oteta huomioon).

        Jos joku haluaa laittaa rahaa palamaan sormuksiin, se on hänen asiansa. Jos toinen ei halua, niin se on myös hänen asiansa. Jos joku ei halua sormuksia, sekin on ihan oma henkilökohtainen päätös.


      • hmm..
        tyrreli kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi, teet kaiken ameriikan oppien mukaan:O Kuule, voin kertoa, että ei siellä välttämättä toimita kovinkaan viisaasti kaikissa asioissa, eikä heistä siten kannata sokeasti ottaa mallia. Kihlaus on lupaus avioitumisesta ja naimisiinmeno on se varsinainen juttu (tai ainakin pitäisi olla). Eikö se nyt ole itsestään selvää, että vihkisormus on se kaikista tärkein asia, eikä kihlasormus (joka ei edes suomalaisen ja monen muunkinmaalaisen protokollan ja perinteiden mukaan ole mitenkään välttämätön)?

        mitään siitä miten itse asiat teen, vai kuinka? :D tarkoitin kommentilla että eri kulttuureissa on eri tavat ja että kukin tehkööt kuten parhaaksi näkee..


    • ----

      Siis jossain päin maailmaa yleisenä käytäntönä pidetään, että kihlasormuksen hinta ~ miehen kk palkaa vastaava summa, vihkisormuksen hinta ~ miehen kolmen kk palkkaa vastaava summa. Mutta oikeasti ketä kiinnostaa, jos sormus on juuri se, minkä halusit? Yleisesti ottaen jokapäiväisessä käytössä tulisi olla hyvälaatuinen, tarpeeksi vahvasta materiaalista/kivistä valmistettu rinkula, jotta kestää kolhuja vuosikausia. Minulla oli aikoinaan n. 3000 mk maksanut sormus, mutta eipä se avioliiton kestoon vaikuttanut=)

    • on näin

      Minulla kihlasormus 1700 e, miehellä 700 e. Halvempia mentiin ostamaan mutta ihastuttiin näihin. Vihkisormusta en todennäköisesti ota lainkaan, kun pidän tästä yhdestä sormuksesta sellaisenaan. Häistä tulee todennäköisesti halvemmat kuin sormuksista. ;)

      Mutta sormuksen arvo omistajalleen ei ole mielestäni sen hinnasta kiinni.

    • sormusten hinnoista

      Minulla ei ole aavistustakaan kihlasormukseni hinnasta. Tiedän vain, että arvokas se on ja sen timanttia on ihaillut yksi jos toinenkin kultaseppä eri puolilla maailmaa... Hinnalla ei ole minulle merkitystä, vaan sillä, että mieheni sen minulle valitsi ja suunnitteli kosintaansa jo kuukausia ennen kuin sopiva hetki tuli.

      Vihkisormuksemme ostimme yhdessä. Hintaa niillä on noin 300 euroa yhteensä. Yksinkertaiset kultaiset sormukset.

    • näissä asioissa

      Minun valkokultainen kihlasormukseni maksoi jotain 40 € (?) samoin miehen kihlasormus. Vihkisormukseni maksoi vähän alta 400 € ja valitsin tämän kivellisen sormukseni sen mukaan, mikä minua miellytti eniten tarjolla olleista normaalihintaisista sormuksista. Miehelleni mallattiin vihkisormus hänen kuolleen isänsä sormuksesta, mikä oli minusta hieno ajatus.

      Meillä on minusta hienot ja ihan passelit sormukset...joita emme kumpikaan pidä kuin juhlatilanteissa. Ei sormuksen minusta tarvitse olla mikään elämää suurempi asia. Sitä paitsi muoti ja maku muuttu ajan kuluessa ja vaikka olisi kuinka paljon timantteja, sormus saattaa näyttää aika hölmöltä parin vuosikymmenen jälkeen...ainakin näin on mielestäni käynyt -80-90-luvun timanttisormuksille.

      • Marsuliini

        ..maksoi 2800 euroa ja on kyllä hintansa väärrti. 18 K valkokultaa, 1 isompi Princess-hiottu timantti keskellä ja molemmilla sivuilla 8 pientä. Runko on paksu ja leveä. Ihastuin sormukseen kun näin sen iltakävelyllä ollessani kultasepänliikkeen ikkunassa. Miehellä myös valkokultainen, ei ihan ohut muttei mikään järjettömän leveä sormus, taisi maksaa 300-400 euroa..Kihlasormuksia meillä ei ole ja kun ikääkin oli jo melkein 40 vuotta naimisiin mennessämme, ajattelin että vanha, iso nainen tarvitsee "kunnon"sormuksen. Hääjuhlat olivat pienet, joten sieltä päästä sitten säästyi sormukseen..:)


    • toimii näin

      Sileät kihlasormukset maksoivat noin 100 € kipale. Nyt teetän itselleni 8 mm paksun 5 pienellä kivellä höystetyn sormuksen ja hinta on alle 500 €. Voin oikeesti sanoo et teettämäl pääsee ainakin täällä Turussa päin halvemmalla!!

      • Xmtse

        ..liikkeessä Turussa teetitte sormukset?


    • =))))))

      Vihkisormukseni maksoi 450 euroa ja ostin/maksoin sen itse. Tosin meillä on yhteinen talous ja kumpikin osallistuu menoihin. Mutta tällä hetkellä mulla on isommat tulot ja myös säästöjä enemmän joten musta oli luontevaa maksaa sormus itse, varsinkin kun se oli mielestäni melko kallis.

      Kihlat maksettiin puoliksi.

      Ystäviesi mielestä mieheni ei varmaan rakasta minua tippaakaan! =)))

    • .....................

      Mun sormus (4mm, valkokultaa yhdellä kivellä) maksoi 300e.. Miehen sormus (6 tai 7mm, valkokultaa, sileä) maksoi 360e.. Mun sormuksen hintaa hieman nostettiin, koska piti teettää uusi. Niin pientä sormusta ei liikkestä löytynyt :( Nyt harmittelen, että tämä on vieläkin hieman löysänä sormessa!

      • Dimangi2

        Sileä kihlasormus, paksuhkorunkoinen, 5 mm leveä rodinoimatonta valkokultaa 500 euroa, vihkisormus myös rodinoimatonta valkokultaa, kultasepällä teetetty,yhdellä 0,55 ct timantilla 3700 euroa.


    • pian vaimo

      Meillä tillanderin kihlat maksoi 1100 700e ja tuleva vihkisormus maksoi 2159 e. Miehelle ei hankita uutta, koska kihla n. puoli vuotta vanha valkokultainen sormus. Ollaan varmaan joidenkin mielestä aivan liian materialistisia ihmisiä, mutta näin me tykätään ja sormuksiin olemme säästäneet. Ainakin ne on ajattomat ja ennenkaikkea kestävät!

    • valkokultaa

      kihlasormus joka maksoi noin 500euroa. tulevasta vihkisormuksesta en tiedä,mieheni aikoi valita sen minulle ihan itse. ei mun mielestä ole niin väliä minkä hintainen kunhan on sievä ja sopii kihlasormukseen..ei mua haittais vaikka vihkisormukseni maksais vain 200-300e

    • ja timantteja

      Kihla noin 600€ ja vihkille tulee hintaa noin 4500€. Ja ihan itse olen saanut valita mieleiseni =)

    • ligbl

      itselleni on nyt sormuksen hankinta hyvinkin ajankohtaista kun elokuussa vihille mennään :) Kahteen sormukseen oon palavasti ihastunu, toisen hinta 250€ ja toisen n.300€. Ja voin kyllä sanoa että tavallinen pulliainen ei edes sormuksesta nää minkä arvoinen se on. Näistä tuo halvempi on paljon näyttävämpi ja *bligbling* kun tuo halvempi. Mutta valitakko se *blingbling* joka on aivan ihana ja saa vaan kerran elämässä, mutta hieman ehkä "epäkäytännöllinen" vai sitten se kaunis ja vaatimattomampi ja käytännöllinen, mutta kuitenkin kalliimpi..?

      • vaikeaa sanoa jos ei näe....

        Kenen sormuksia nämä ovat jos niitä pääsisi vaikka netissä katsomaan? Tuskin kukaan hinnan perusteella sormusta valitsee, ei ainakaan pitäisi. Sormuksen täytyy olla kantajalleen mieluinen ja myös käytännöllinen. Tuon hintaluokan sormuksissa tuskin isoja eroja on.....
        Eli tietoja sormuksista kaivattaisiin=D


    • nainen-___:::_:

      Kihlasormukset molemmilla melko kapeat kultaiset tavalliset, ei siis timantteja. Maksoivat yhteensä muistaakseni 100 € paikkeilla. Viime viikolla käytiin ostamassa vihkisormukset, minun maksoi 1690 € ja miehelle ostettiin samannököinen uusi sormus, kuin kihlasormus oli, mutta leveämpi, joka maksoin noin 150€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1486
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe