Tili sampopankissa, en saanut Visa Elektronia,kun luottotiedot ei ole kunnossa! Mitenkäs minun
sitten käy, kun siirrytään sirukortteihin. Pitääkö mennä jonottamaan mummojen kanssa pankin luukulle.
Outoa, että myönsivät tyttärelleni Elektronin vaikka
minulla on tilin käyttöoikeus.
Olen työssä käyvä,säännölliset tulot,maksan velkaani
pitäisikö vaihtaa pankkia jos vaikka itsekin saisin sitten tuon Elektronin.Onko joku saanut Elektronin ja mistä pankista, vaikka luottotiedot ei ole kunnossa?
Luottotiedoton
23
3926
Vastaukset
- platku
Minä sain Visa Eletronin Nordeasta, vaikka luottotiedot ovat menneet.
- kokeile toisesta pankista
varsinkin jos velkaa sampopankille niin silloin se ei anna sinulle visa electronia.
- Luppakorva
kokeile toisesta pankista kirjoitti:
varsinkin jos velkaa sampopankille niin silloin se ei anna sinulle visa electronia.
Sampo pankille ei ole senttiäkään velkaa. Mulla on ollut ihan kakarasta asti tili samassa pankissa,vain pankin nimi on muuttunut vuosien varrella. oli Postipankki silloin ,kun tili avattiin, eli tosi kauan sitten.Taidanpa vaihtaa pankkia ihan suosiolla,en ala nöyristelemään.
Kiitos vastauksista kaikille!!!!!Mukavaa viikonloppua !
- kaksi elektronia
Toinen Nordean ja Oko n.Ihmettelen,koska elektronia ei pysty käyttämään jos tilillä ei katetta?Sen tiedän että pankeilla on mahdollisuus kieltäytyä antamasta ky korttia.Neuvoni onkin;siirrä tilisi toiseen pankkiin josta myöntävät kortin sinulle.
- sama tilanne
tuo nyt on pankin tärkeilyä,kysehän ei ole
luottokortista vaan käteismaksukortista.Eli
asia riippuu virkailijasta jos on tärkeilevä
tantta... olen kuullut että monelle tuttavalle-
ni on tärkeilty samalla tavalla..pidetään ihmistä
toisarvoisena.. Eli kyllä saat ku tarpeeks näät
vaivaa, eli EI OLEjuridista estettä asialle.- luottotiedot
menneet 90-luvun lamavuosina. En ole saanut minkäänlaista maksukortti, en edes automaattikorttia Visa Electronista puhumattakaan! Eli lähes 15 v. ajan olen palkkani käynyt tilipäivänä nostamassa pankin tiskiltä mummojen tapaan. Erityisesti kummastuttaa, miksi automaattikorttia ei minulle voida myöntää. Toisaalta olen vuosien varrella jo täysin tottunut maksamaan pelkällä käteisellä. Jostain kumman syystä verkkopankkitunnukset sain!! Onneksi edes ne.
- tiedustellut
luottotiedot kirjoitti:
menneet 90-luvun lamavuosina. En ole saanut minkäänlaista maksukortti, en edes automaattikorttia Visa Electronista puhumattakaan! Eli lähes 15 v. ajan olen palkkani käynyt tilipäivänä nostamassa pankin tiskiltä mummojen tapaan. Erityisesti kummastuttaa, miksi automaattikorttia ei minulle voida myöntää. Toisaalta olen vuosien varrella jo täysin tottunut maksamaan pelkällä käteisellä. Jostain kumman syystä verkkopankkitunnukset sain!! Onneksi edes ne.
pankistasi syytä, siihen,että et saa edes automaatikorttia!!! Saako kysyä missä pankissa sulla pn tili? Pitäisiköhän sun harkita pankin vaihtoa.
Oletko jäänyt pankille jotain velkaa...olen ihan järkyttynyt, moisesta kohtelustasi.Kyllä kai pankkien toiminnastakin voi valittaa johonkin instanssiin...voisko olla pankkitarkastusvirasto tai joku sellainen.
- Myös luottotiedoton
Itsellä on luottotiedot menneet ja ulosotossa pitkä lappu. Electronin silti sain sekä Osuuspankista että Nordeasta ilman mitään mutinoita.
- Osuupankin
asiakas eli sieltä en ole saanut minkäänlaista maksukorttia, en sitä automaattikorttiakaan. Syynä lienee se, että lamavuosina juuri Osuuspankin laina multa meni ulosottoon, kun työttömäksi jouduin enkä pystynyt lainaa maksamaan takaisin. Pankin vaihtoa olen harkinnut, mutta olen kuullut, että luottotiedoton ei välttämättä edes saa uutta tiliä muusta pankista.
- tilisi
vaikka OP:n niin eiköhän tule samalla Visa Elektron. Olen kuullut monilta tahoilta juuri samasta pankista ja sen kylmästä asiakkaiden kohtelusta. Kun sinulla on säännölliset tulot, niin sen pitää riittää tuohon korttiin.
- Luppakorva
Pidän vaikka pidennetyn ruokatauon ja marssin jo tulevalla viikolla
osuuspankkiin avamaan itselleni uuden tilin, rohkaistuneena näistä kommenteista. - Pessimisti Pera
Luppakorva kirjoitti:
osuuspankkiin avamaan itselleni uuden tilin, rohkaistuneena näistä kommenteista.Mulla ehti mennä kortti vanhaksi kaksi vuotta sitten, kun ei tullutkaan automaattisesti uutta korttia. No menin pankista tiedustelemaan syytä niin virkailija kysyi, onko maksuhäiriömerkintöjä, se voi olla syy miksei korttia ole tullut. Myönsin asian ja virkailija vaan kysyi, että haluanko uuden electronin. Totta kai halusin. Asian suhteen ei ongelmaa. Olin 22-vuotias opiskelija silloin.
No mulle kävi hyvin, mutta kaverille ei. Ei saanut enää osuuspankista uutta visa electronia, vaikka oli melkein 30-vuotias, koska maksuhäiriömerkintöjä on ja paljon ja lyhyellä aikavälillä saatuja. Joten kai ne vähän sitäkin katsoo, että minkä verran niitä merkintöjä on jne.
Nyt vähän jänskättää, kun menee parin kuukauden päästä kortti umpeen, et vieläkö uuden saan. Aion sen kyllä vaatia, koska viimeksikin sain ja en ole enää edes opiskelija vaan työssäkäyvä. - kuinka kävi
Luppakorva kirjoitti:
osuuspankkiin avamaan itselleni uuden tilin, rohkaistuneena näistä kommenteista.mekin halutaan tietää. Tsemppiä!
- Luppakorva
Pessimisti Pera kirjoitti:
Mulla ehti mennä kortti vanhaksi kaksi vuotta sitten, kun ei tullutkaan automaattisesti uutta korttia. No menin pankista tiedustelemaan syytä niin virkailija kysyi, onko maksuhäiriömerkintöjä, se voi olla syy miksei korttia ole tullut. Myönsin asian ja virkailija vaan kysyi, että haluanko uuden electronin. Totta kai halusin. Asian suhteen ei ongelmaa. Olin 22-vuotias opiskelija silloin.
No mulle kävi hyvin, mutta kaverille ei. Ei saanut enää osuuspankista uutta visa electronia, vaikka oli melkein 30-vuotias, koska maksuhäiriömerkintöjä on ja paljon ja lyhyellä aikavälillä saatuja. Joten kai ne vähän sitäkin katsoo, että minkä verran niitä merkintöjä on jne.
Nyt vähän jänskättää, kun menee parin kuukauden päästä kortti umpeen, et vieläkö uuden saan. Aion sen kyllä vaatia, koska viimeksikin sain ja en ole enää edes opiskelija vaan työssäkäyvä.No nyt masennuin taas...No joka tapauksessa mulla on nyt oikein aika varattu OP:n . Otin myös asiakastiedosta mun luottotiedot. Niissä oli seur.
Luottosuhteita koskevat maksuhäiriöt 0kpl eli mulla ei ole rahoitusyhtiöille eikä kulutusluottoja myöntäville mitään velkaa.
velkomustuomiot 0kpl
Varattomuudet ja muut ulosoton esteet 1kpl:
252,68 eur. (olin pitkään työttömänä, 2lasta,joten en pystynyt maksamaan yhtikäs mitään)
muut maksuhäiriöt: 0kpl
Olen nyt ollut 3 vuotta vakituisessa työssä ja joka kuukausi lyhennän velkaa.
Mitä luulette, saankohan sen Electronin?
Velat ovat vuosia vanhoja, uuttahan ei luonnollisesti olekaan voinut kertyä.
Ihmetyttää vaan,jos Electron evätään, eikö kohta siirrytä muutenkin sirukortteihin, mitäs sitten niille käy jotka ovat vuosia kuitenkin voineet nostaa automaattikortilla seinästä rahaa...voi hitto, kun alkoi v....maan!
Voin jo kuvitella, sen vaivautuneen ilmeen, kun ilmoittaa ,että ei se nyt oikein käy....voi miten noloa.... - Luppakorva
kuinka kävi kirjoitti:
mekin halutaan tietää. Tsemppiä!
Jeee ! Päätin kuitenkin vielä soittaa Sampopankkiin ja siellä vastasi mukava ja herttainen naisihminen. ihmetteli kovasti miksi minulle ei ole myönnetty Visa Electronia...varsinkin kun mulla ei ole luottosuhteita koskevia maksuhäiriöitä ja lyhennän velkaani.
Noh, nyt se sitten tulee mulle 2 viikon kuluttua.
On ne myöntäneet muillekin joilla on maksuhäiriöitä...mutta sitä ihmettelimme yhdessä, että miksi sitten jotkut saa ja jotkut ei, arvelimme että syynä voi olla maksamattomat pankkilainat ja työttömyys...ehkä myös riippuu asiakaspalvelijasta.Eli jatkan yli 30 vuotista asiakkuuttani Sampopankissa... - kyykkyälisää
Luppakorva kirjoitti:
Jeee ! Päätin kuitenkin vielä soittaa Sampopankkiin ja siellä vastasi mukava ja herttainen naisihminen. ihmetteli kovasti miksi minulle ei ole myönnetty Visa Electronia...varsinkin kun mulla ei ole luottosuhteita koskevia maksuhäiriöitä ja lyhennän velkaani.
Noh, nyt se sitten tulee mulle 2 viikon kuluttua.
On ne myöntäneet muillekin joilla on maksuhäiriöitä...mutta sitä ihmettelimme yhdessä, että miksi sitten jotkut saa ja jotkut ei, arvelimme että syynä voi olla maksamattomat pankkilainat ja työttömyys...ehkä myös riippuu asiakaspalvelijasta.Eli jatkan yli 30 vuotista asiakkuuttani Sampopankissa...Onko kenellekään käynyt niin ettei ole solo- tunnuksia myönnetty pankista häiriömerkinnän vuoksi? Kaverilleni kävi näin mutta ei jäänyt kyselemään perusteluita. Eli tietääkö kukaan millä pankit tätä perustelee?
- olla
kyykkyälisää kirjoitti:
Onko kenellekään käynyt niin ettei ole solo- tunnuksia myönnetty pankista häiriömerkinnän vuoksi? Kaverilleni kävi näin mutta ei jäänyt kyselemään perusteluita. Eli tietääkö kukaan millä pankit tätä perustelee?
että sillä on jäänyt pankkivelka maksamatta...mutta silti kyllä ihmetyttää...hmmm tosi outoa,miten tuollaista voi pankki perustella...no voi höh!!!
- voi käydä
kyykkyälisää kirjoitti:
Onko kenellekään käynyt niin ettei ole solo- tunnuksia myönnetty pankista häiriömerkinnän vuoksi? Kaverilleni kävi näin mutta ei jäänyt kyselemään perusteluita. Eli tietääkö kukaan millä pankit tätä perustelee?
Itse olen OP:n asiakas ja aikoinani solo-tunnukset saanut maksuhäiriöistä huolimatta. Muuton yhteydessä tunnukset joutuivat hukkateille ja lähdin uuden kotikaupunkini OP:iin asiaa selvittämään sekä vaihtamaan sen "kotipankikseni".
Elämäänsä kyllästynyt mamma tiskin takana ilmoitti että eihän minulle voi tunnuksia myöntää kun on maksuhäiriömerkintä. Selitin että olin jo aiemmin tunnukset saanut merkinnästä huolimatta. Mamma totesi tylysti vain ottamaan yhteyttä siihen tunnukset myöntäneeseen konttoriin, jos sieltä kerran olen tunnukset ennenkin saanut (vaikka ilmeisesti hänestä niitä ei pitäisi myöntää kenellekään jonka tulot ovat alle 2000 euroa kuussa) ja teki hyvin selväksi että turha on heidän pankissaan asioita selvitellä.
Sen verran alkoi ketuttaa koko OP että vaihdoin tilin Nordeaan, josta myös solo-tunnukset sain.
- mä12
minulla oli sama homma mutta osuuspankki myönsi minulle visa-electronin kun selitin tilanteeni käyn myös töissä, mutta luottotiedot ovat menneet
- xeg4gf
ei ongelmia,visa electron ollut jo useita vuosia ja pankissa luotollinen tili (limiitti)
kaikki pankkiasiat olen saanut hoidettua ilman ongelmia 10v.ollut maksuhäiriömerkintä. - kylläson hieno
No totta kai voi olla luotollinen tili pankissa jos on ollut jo ennen häiriömerkintää. Merkinnän jälkeen sellaista ei pitäisi enää saada?! Vai eikö säännöt olekaan kaikille samat, ehkä ei. Onhan toisaalta niin että OP:sta ei solo-tunnuksia saa jos jos merkintä, Nordeasta saa. Sama elektronin kanssa. Pankista se on kiinni. Nordeasta ei ainakaan nykyään enää edes saa pelkkää automaattikortia, puolisollenikin väkisin vaihtoivat elektronin vaikka ei itse sitä olisi halunnut ja oli VJ:ssä.
- 5ge4
no joo luotollinen tili tai ei,vaimolla normaali tili nordeassa (Maksuhäiriömerkintä) ja se avattiin myös ilman ongelmia ja visa electron kortin sai.Siitähän tässä oli kysymys eikä luotollisesta tilistä ja visa electron kortin saatavuudesta luottohäiriöiselle.
Oikeus peruspankkipalveluihin on taattu lailla:
Laki luottolaitostoiminnasta:"
134 §
Asiakkaan oikeus peruspankkipalveluihin
Talletuspankki saa kieltäytyä tavanomaisen talletustilin avaamisesta ja tilin käyttöön tarkoitetun välineen myöntämisestä taikka maksupalvelua koskevan toimeksiannon hoitamisesta ETA-valtiossa laillisesti oleskelevalle luonnolliselle henkilölle vain, jos kieltäytymiselle on painava peruste. Perusteen tulee liittyä asiakkaaseen tai hänen aiempaan käyttäytymiseensä taikka siihen, ettei asiakassuhteelle ilmeisesti ole todellista tarvetta. Kieltäytymisen peruste on ilmoitettava asiakkaalle. (30.4.2010/299)"
Mitä tässä pykälässä säädetään, ei sovelleta, jos 145 §:stä tai rahanpesun estämisestä ja selvittämisestä annetusta laista johtuu muuta.
HE 33/2002:
"4.3.6. Asiakkaan oikeus peruspankkipalveluihin
Lakiin ehdotetaan lisättäväksi peruspankkipalvelujen saatavuuden edistämiseksi säännös, jonka mukaan talletuspankki saisi kieltäytyä peruspankkipalveluiden toimittamisesta vain, jos siihen on painava peruste. Peruspankkipalveluna pidettäisiin yleistä maksujenvälitystä harjoittavan talletuspankin tavanomaisin ehdoin tarjoamaa, yleiseen maksujenvälitykseen käytettävää talletustiliä, tilin käytön kannalta tarpeellisia tilinkäyttövälineitä, kuten automaattikorttia, pankkikorttia ja verkkopankkitunnuksia, sekä tiliehtojen mukaisia maksujenvälityspalveluja. Pankilla olisi oikeus kieltäytyä tilinavaamisesta painavasta syystä. Kieltäytymisen peruste olisi ilmoitettava asiakkaalle."
Laissa tosin on porsaanreikä ainakin tuon tarpeen kohdalla. Sen voi tulkita tarkoittavan sitä, ettei luottotiedoton saisi vaihtaa pankkia esimerkiksi edullisempaan.
Minä en ymmärrä tuollaista luottotiedottomien kyykyttämistä. Pankoot vaikka reilusti euro pari lisää palvelumaksuihin kuukaudessa ja julkaiskoot sen avoimesti kuin tuo, että pitää anoa tiliä tai korttia ja sitten heitetään lokaa niskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574