Olipa pilkkipäivä eilen

etsivivä-amadeus

Tämä järvi jonka rannalla asustelen on noin kolme kilometriä pitkä.
Vastarannalle kilometrin verran.Kapea salmi sijaitsee järven puolivälissä.

Lähdin aamuhämärissä vastarannalle jahtaamaan ahvenia.Eipä niitä liiemmin tullut,vaikka reikiä tuli tehdyksi useita.

Huomioni kiintyi yhtäkkisesti salmen suuntaan.Ensin luulin jonkun autolla yrittävän jäälle.
Ei se auto ollut,se oli lehmä ja pian niitä oli toistakymmentä,sekä pieniä vasikoita mukana.
Lauma alkoi edetä vastarannalle.Siinä ne seuhtoi aikansa edestakaisin,jääden naapurin rantaan.

Minä lähdin kiireenkaupalla kotirantaani,kun huomasin kännykkäni jääneen kotiin.
Etsin karjanomistajan nimeä sekä naapurini nimeä kataloogista,kumpaakaan en löytänyt.
Itselläni oli terveyskeskus käynti,etten joutanut menemään hätiin.

Soitin hätäkeskukseen,sieltä tuli pelastusyksikkö paikalle,tiesin sen,koska hätäkeskus soitti minulle.

Luojankiitos jää oli vielä kantavaa,ettei vahinkoa sattunut.
Parivuotta sitten sieltä tilalta tuli mullikoita heikoille kevätjäille,yksi putosikin,mutta niin rannassa,että pääsi vedestä kuiville.
Isännän alkoholiongelma ei minulle kuulu,mutta heikot kevätjäät kyllä huolettaa.
Ongelmatonta ei ole amateuksen elämäkään,parempien päivien toivossa>>>>

3

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harvempi sitä pilkkireissulla lehmikarjaan törmää!
      Sinun pilkki-innostuksestasi on naapurin karjankin kannalta hyödyllinen harrastus!

      Toivottavasti Ahti antaa paljon ahvenia, mutta varo kuitenkin aukkoja kairatessasi, ettet itse joudu kalojen aamiaiseksi. Eli vältä heikkoja jäitä, ettei meiltä jää moni mielenkiintoinen kirjoituksesi lukematta.
      Sinun kaltaistasi positiivista emäntää tulisi täällä ikävä.
      Hyvät jatkot sinulle!

      • Ompa ollut erikoinen pilkkireissu!!
        Ekakerran elämässä kuulen. Kun kaloja lähtee narraamaan törmääkin lehmälaumaan jäällä !
        Lienevätkö olleet ulkoilemassa omalla maallaan jossain karsinassa, vai miten lienee ollut niin "avoimet ovet".
        Olishan se omistajaväki hämmästynyt, kun koko karja olis kadonnut teille tietymättömille.......


      • etsivivä-amadeus
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Ompa ollut erikoinen pilkkireissu!!
        Ekakerran elämässä kuulen. Kun kaloja lähtee narraamaan törmääkin lehmälaumaan jäällä !
        Lienevätkö olleet ulkoilemassa omalla maallaan jossain karsinassa, vai miten lienee ollut niin "avoimet ovet".
        Olishan se omistajaväki hämmästynyt, kun koko karja olis kadonnut teille tietymättömille.......

        kuntturoiden kanssa.Puolitoista tuntia olivat töitä tehneet lehtikertoman mukaan.
        Ne olivat emolehmiä vasikoineen, pihatosta karanneet mokomat.Emolehmää ei lypsetä,se ruokkii vasikkansa maidollaan.

        Täytyy sanoa,että vähän hieraisin silmiäni,kun ne lehmät näin jäälle tulevan.
        Jos olisiolleet,vakoviinipartyt edellisenä iltana,en sitä suuremmin olisi ihmetellytkään, mutta viimeisestä lasillisesta on ehtinyt kulua kaksi ja puoli kuukautta(hyvä Minä)ja se siitä.

        Minulla on kelluntahaalari ja naskalit,kun jäällä liikun.
        Tosipaikantullen voisi siinä äitiä ikävä tulla,kun yksin kelluisit avannossa,kaverin kanssa se olisi kaksikerroin mukavanpaa.

        Pentuna putosin naapurin isännän kanssa syysjäihin,osasin uida ja se pelasti,enkä alkanut parkumaan.Lukea en osannut,mutta uida osasin,että semmonen tarina.amateuksen elämä palannut raiteilleen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2208
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1520
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1463
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1213
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1202
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      53
      1187
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1101
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe