Pakanen Eero

Eka autokoulu Pakasella

Onko täällä tyyppejä jotka ovat olleet Eerolla? Vaikuttaa, että joitain olisi. Heittäkääpä tarinaa, niin nykyiset puukenkäpellet järkyttyvät!

Olin siellä -80 luvulla, ja voin heittää hieman juttua. Muutama kunnon auto talosta löytyi, loput surkeita. Rahti liikkui etelään ja takaisin kiivaaseen tahtiin. Ajojärjestely oli mestari (mali.. hem) sekoittaan selvätkin jutut...ja käänsi kuljettajien piikkiin kaikki mokat. No sai kuulemma myöhemmin ansionsa mukaan, (tämä mali..) jäi kunnolla teosta kiinni. Missään en ole törmännyt yhtä typerään know how, kuin siinä. Korjaamon kaverit siellä olivat mestareita ..pitämään olemettomat raadot kasassa. Kyllä monet opit imin siellä ollessani, joista olen kiitollinen. Myöhemmin, kun olen hakenut töitä ja esitellyt Pakasen työtodistuksen, niin olen saanut hirmu positiivisen vastaanoton. Esimerkiksi näin, kyllä miestä täytyy kunnioittaa joka on ajanut KELTAISIA KAUHUJA.

Kyllähän Eero niin tyhjästä on lähtenyt ja kovasti töitä tehnyt, että kuka nykyinen siihen pystyy??? Onkohan vielä elossa, ikää täytyisi olla likemmäs 90. Kuka aktiivi järjestäisi Pakasen ukoille tapaamiset??? Tulijoita löytyisi varmaankin.

59

12318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta.

      Olin 80-luvulla Vähälällä ja minä aina ihmettelin Pakasen ja Kemin kiitokuljetuksen kalustoa. Kalustollla ei sinänsä ole väliä (kun kuski ei autoja omista), mutta joskus tuli mieleen uusilla F-Volvoilla ajaessa, että olette te hulluja korjatessanne niitä katiskoja tien päällä. Vielä jos listaan lisää Vaasan Kiitokuljetuksen, niin romua olikin jos jonkinlaista savuamassa tiellä.

      • alkuperäinen kirj...

        Tervetuloa keskusteluun muutkin. Sivusihan tuo myös suakin. Kyllä Vähälän kalusto oli aivan eri luokkaa, erinomaista suorastaan. Toiminta muutenkin taisi olla kaikkinensa hyvällä tolalla. Paljon Eeron jätkät kyselivät Vähälään töihin, mutta jostain syystä yleensä se ei onnistunut. Vähälällä oli myös naisia töissä. Muistan sen tytön joka ajoi pakulla, oli tumma ja kaunis, kuin Kleopatra. Monta kertaa kahvilla ollessamme ajattelin, tuosta tytöstä joku saa upean ja fiksun vaimon.


      • Vähälässä 82-87

        "messipojantien keltaiset paholaiset" eivät olleet Vähälässä oikein arvostettuja.


    • ----------

      Huh huh... Jätkähän on legenda... Ainakin omasta mielestä.

    • ja kuskit

      ajo meijän firman ajojakin.Eipä moitteen sijaa
      löytynyt.Hymyilytti ne "keltaset",kun pihalle tulivat.Isolla luki E.Pakanen.Oli Mersua ja volvoa.Ajo halvalla jo silloin...

    • työtodistuksella

      ...yleensä vastaavanlainen vaikutus. Yhdessäkin työhaastattelussa isäntä kehui työntekijöidensä sanoneen, että ota heti vanha Mäkisen mies töihin. Siinä firmassa on sellainen tekemisen meininki.

    • Pakasen kuskeille

      Pestiinkö niitä yhdistelmiä koskaan?

      • ja pestiin

        Kyllä niitä pestiin.
        Kävin esim Scanialla pesulla.


    • jussi143

      kun tuli pohjosesta alaspäin tai meni ylös kuului suhadus ja keltanen 16 meni menojaan oli kovia ukkoja siellä keli kun keli niin ohi meni .se oli aikaa ennen rajoitimmia terkkuja vaan vanhoille rahtikavereille.

      • maalata

        sen yhden mersun oven,oli otettu jostain erivärisestä purkuautosta.


    • sesese

      oulu-helsinki väli ole kellotettu pakasen toimesta niin nopeaksi ettei sitä pysty enää nykyään rikkomaan..
      siitä kuului melkoisia huhuja..
      mikä lie pohja-aika?

      • Nimetön

        ..hyvin !!
        Ajettiin oulu - juvanmalmi- oulu kontin vaihtoa
        ja 15 h 25 min on mulla itellä yks niitä pohja aikoja.
        Ei onnistu enää tänään!!!


      • pakasen nyyttimies

        Kellotus ei ollut kuljettajien toimesta laadittu, asiakkaiden varaosilla oli sen verran kiire, ettei ollut varaa myöhästellä samoin kuin hedelmillä, paras aika
        taisi olla vuonna 84 petikosta oulun terminaaliin 7 tuntia 15 minsaa, auto n:ro 5,
        141 kanikka, temmeksen entisen sellin takana viritetty.
        Kyllähän Eeron maksama palkkakin laittoi kuljettajat yrittämään parastaan,
        Eero oli nelostien liikenteen paras palkanmaksaja ja palkat tuli ajallaan, vaikka talossa oli muuten tiukkaa rahasta. Tämän kirjoittaja kunnioittaa Eero Pakasta
        suuresti hyvänä työnantajana.


      • V8 Mersu
        pakasen nyyttimies kirjoitti:

        Kellotus ei ollut kuljettajien toimesta laadittu, asiakkaiden varaosilla oli sen verran kiire, ettei ollut varaa myöhästellä samoin kuin hedelmillä, paras aika
        taisi olla vuonna 84 petikosta oulun terminaaliin 7 tuntia 15 minsaa, auto n:ro 5,
        141 kanikka, temmeksen entisen sellin takana viritetty.
        Kyllähän Eeron maksama palkkakin laittoi kuljettajat yrittämään parastaan,
        Eero oli nelostien liikenteen paras palkanmaksaja ja palkat tuli ajallaan, vaikka talossa oli muuten tiukkaa rahasta. Tämän kirjoittaja kunnioittaa Eero Pakasta
        suuresti hyvänä työnantajana.

        Terveiset nyytimiehelle,toiselta nyytimieheltä auto n:ro 3:n Dunlopin mainokset kaappien sivuis!
        Kaikille muillekkin Eemelin kuskeille terveiset !


      • Tauno-valo -83
        Nimetön kirjoitti:

        ..hyvin !!
        Ajettiin oulu - juvanmalmi- oulu kontin vaihtoa
        ja 15 h 25 min on mulla itellä yks niitä pohja aikoja.
        Ei onnistu enää tänään!!!

        minävuonna ja jo päivää niin olis mukava Hyvinkää.


      • yeahh
        Tauno-valo -83 kirjoitti:

        minävuonna ja jo päivää niin olis mukava Hyvinkää.

        Eipä kirjoituksestasi ota selvää??

        Tarkoititko tapaamista Hyvinkäällä, sopii!! Asun myös Hyvinkään kantturoilla.


    • kasetti timppa

      Luin viestisi kuukaukisienjälkeen ,käsittääkseni eero vielä elossa s.1931 .Eero osti isältäni auton vuonna 76 volvo f88 vm.67 ,näin auton pari vuotta myöhemmin melko romuna ,oli siisti kun meiltä lähti ei ollut enää.Eero varmaankin parhaansa yritti velkataakan alla .terveisin timo.p

    • rahtaripoika

      Nuorena poikana tuli eerolla aloitettua rahtihommat.Siellä tuli vietettyä melkein 10v.Jälkeenpäin monet sanoneetkin että kovan koulun olet käynyt:)

      • kasettitimppa

        Olen katsonut vierestä pakasen touhua,kova oli koulu empulla piti tehdä remonttia tienpäällä.


      • kasetti timppa
        kasettitimppa kirjoitti:

        Olen katsonut vierestä pakasen touhua,kova oli koulu empulla piti tehdä remonttia tienpäällä.

        Tyhjästä kun aloitti Eero teki puun-ajossa ja rahdissä mahdottoman työn ja taisteli pankkiherroja vastaan eikä ollut turha mies.


      • HH
        kasetti timppa kirjoitti:

        Tyhjästä kun aloitti Eero teki puun-ajossa ja rahdissä mahdottoman työn ja taisteli pankkiherroja vastaan eikä ollut turha mies.

        Näissä vanhoissa autoissa ei aina kilvetkään täsmänneet runkonumeron kanssa. Jos poliisi
        vei kilvet otettiin vara autosta kilvet. Joskus oli rekisteriotteessa Scania vaikka auto oli Volvo,
        eikä poliisit huomanneet. Ne oli niitä hyviä aikoja ne.


      • ennen vanhaan
        HH kirjoitti:

        Näissä vanhoissa autoissa ei aina kilvetkään täsmänneet runkonumeron kanssa. Jos poliisi
        vei kilvet otettiin vara autosta kilvet. Joskus oli rekisteriotteessa Scania vaikka auto oli Volvo,
        eikä poliisit huomanneet. Ne oli niitä hyviä aikoja ne.

        Huhtala tuo huoletta Vähälä vie vaivatta Pakaselle jäi huolet ja vaivat!


      • Kaikenlaista juttua
        ennen vanhaan kirjoitti:

        Huhtala tuo huoletta Vähälä vie vaivatta Pakaselle jäi huolet ja vaivat!

        Alku oikein loppu väärin.
        Huhtala tuo huoletta, Vähälä vie vaivatta, Pakanen perille palasina


      • Kannuslainen
        Kaikenlaista juttua kirjoitti:

        Alku oikein loppu väärin.
        Huhtala tuo huoletta, Vähälä vie vaivatta, Pakanen perille palasina

        Vähälä vie vaivatta, Huhtala juo huoletta.


    • JoreM

      Noin kahdenkymmenen vuoden urani autonkuljettajana päättyi aikoinaan E. Pakasen konkurssiin. Tuolloin ajoin autoa nro 6, joka oli se F12 Volvo Oulu_helsinki runkolinjalla. Olihan niissä autoissa vikansa ja tuokin auto vei sellaiset 10 litraa öljyä ja 20 litraa nestettä aina yhdellä reissulla, ennenkuin se kerittiin ottaa remonttiin. Eero oli tuohon aikaan Oulun paras maksaja kunnes lainsäätäjä sekaantui hyviin urakkataksoihin. Porukka oli hyvää ja työtä tehtiin... Ammattimaisimmat kuskit olivat Pakasella ja Pynnösellä tuohon aikaan. Ja paljon oli kateutta sillä olipa siellä ratsioita tienpäällä joissa ei pysäytetty kuin Pakasen autoja. Oli käry käynyt ylikuormista... Kiva olis joskus tavata porukkaa joka on Pakasella vaikuttanut, joten jos kiinnostaa sellainen viikonlopputapaaminen niin ilmoitelkaa täällä, lähdetään järjestämään.

      • V8 Mersu

        Ei aina pysäytetty Pakasen autoja,kerrankin Kärsämäen läpi reipasta ylinopeutta,poliisit ajoi rinnalle huusivat mekafooniin,"perkele Pakanen hiljenna edes 50 nopeusalueella ja jatkoivat maatkaa" kuski en ollut minä!


      • vapaaherra

        tapasin Pakasella ajaneen automiehen Oysin kirurgisella huhtikuussa 2010. kaverila leikattiin kättä. Nimi on unohtunut....vaalea tanakka hyväntuulinen mies. Ikä lienee lähellä 6-kymppiä....jos tunnistat, kysyisin miten leikkaus onnistui.....


      • Anonyymi

        Kiitos! Ajoin 70 luvulla molemmissa pynnösellä vaihtorekkaa, ja Pakasella Oulu-Helsinki väliä. Pakasella Volvoa, ja Pynnösellä Scaniaa


    • ex-rahtari

      On ukko vielä elossa, vajaa kasikymppinen patu

    • kulkuri

      pihtiputaalta

      ei ne pakaset vastaantullessaan kukaan oikein morjenstellut muiden firmojen kuskeja,. ei yöllä, ei päivällä. - semmonen kollegialaisuus...

    • pera J:päästä

      Kyllähän ne Pakasen keltaset melkosia "pommeja"oli.Purkasin ja lastasin H:gin päässä v.1986-1988 ja ajoin vaihtoja Hel-Vaajakoski-Hel.Terveiset Härskille,Limpulle ja Eikalle ja tietysti remontille Hyvinkäälle,jos vielä samaa happea imeskellään.

      • Anonyymi

        Muistatko Vekkulin eli Vesa Keiski. ja mikä vuosi


    • hyvinkää kamu

      vaasan-kiitokuljetus 12 volvo -70/80 lukui Simeoni puolikkaalla ulkomaanliiketees liekkö koko ikääs muitaako kutkaan -86 loppui .

    • ,, ,,, ,,

      Aika heikkoja aikoja heititte oulu- hki välille. Itse olen ajanut nopeammin. Älkää istuko baareissa noin kauaa.

      Akt on vienyt automiehiltä korkeat palkat pois. Liitto on syypää.

      • Eikka heitä keikka

        Enempi meitin tienestejä on syönyt kaikenmaailman direktiivit, ajo ja lepoajan kiristykset, kuin Akt


      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa. Matkaa tulee 727km ja et taatusti ole ajanu alle 7h sitä väliä, kuorman kanssa.
        Kyllä teitä puukenkä miehiä on ja löytyy, mutta ajamaan kun pitäs alkaa, juttua riittää, mutta tekoja ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Matkaa tulee 727km ja et taatusti ole ajanu alle 7h sitä väliä, kuorman kanssa.
        Kyllä teitä puukenkä miehiä on ja löytyy, mutta ajamaan kun pitäs alkaa, juttua riittää, mutta tekoja ei.

        Km tulee sivu 616.
        Rauhaisaa tahtiin olet ajellut.

        Oikee rekka ajaa nopee,. paljon nopee.


    • alfi

      ajoin 8v.kuulemma juristin palakalla sano eero,ja oikeassa oli.....lae väinö korjas 89 volvon tien päällä kone rempan teki ja taas mentiin.hemppa oli mätä paska.

    • oo yeaahh,,

      Moi,

      Syljetty kuin suustani.
      Miksi se hemppa oli tosiaankin niin pas,,? Kierompaa ihmistä vaikeaa löytää. Tosin oli hyvä tuntea tollainenkin mpaise. Laittoi todellakin omia töppejä renkien tai Eeron syyksi.

      Olen ollut aiemmin kuin sinä siellä????
      Silloin kun olin töissä oli korjaamon aivot ja päällikkö Veikko. Vastasi montaa rivimiestä kertaheitolla. Häneltä sain monitaa evästystä elämääni. Kiitos.

      • V8 Mersu

        Joo oli ne aikoja,olin jo 72 Empulla,käväisin Orrenmaalla ja Vähälällä välil,sit takaisin Eemelille I
        Et terveisii kaikille.


      • alfi
        V8 Mersu kirjoitti:

        Joo oli ne aikoja,olin jo 72 Empulla,käväisin Orrenmaalla ja Vähälällä välil,sit takaisin Eemelille I
        Et terveisii kaikille.

        roin mestari teki itsarin ku maksoi kaikki laskut lopussa itse.sama heppu halus nähä musta jussin sitoman kuorman,jussi nakkas saken kenttään.rauha heidän siuluilleen.nim.mersun polttaja.


      • alfi
        alfi kirjoitti:

        roin mestari teki itsarin ku maksoi kaikki laskut lopussa itse.sama heppu halus nähä musta jussin sitoman kuorman,jussi nakkas saken kenttään.rauha heidän siuluilleen.nim.mersun polttaja.

        joo se vanhempi mies aina hätiin ku muut ei osannu,ne teki ihmeitä siellä-kirgitki kateellisii...


    • sharp

      Menin pakaselle 88 olin loppuun asti ja vielä oulun rekkaterminaalissa joka oli erpan firma senkin katsoin loppuun parhaita työpaikkoja hyvä palkka.kovin ylinopeussakko pakasella saatu auto n.34 137 km/h tutkaan.

    • masa m.

      Hyvät Joulut ja Uudet vuodet Pakasen kuskeille !

    • Protrucker

      Jos te pellet nyt yleensäkään yhtään mitään mistään milloinkaan ymmärtäisitte, niin minä olen oikea voittaja. Minun ei ole koskaan tarvinnut ajaa millään ikälopulla paskakasalla. Olen aina ollut töissä vain ja ainoastaan firmoissa, joissa kalusto on ollut parasta mitä rahalla saa ja palkat heti kinuamatta reilusti yläkanttiin. No tietenkin sillä on paljon merkitystä, että olen ajatteleva ja harkitseva sekä ammattini täydellisesti hallitseva huippu ammattilainen.

      • Anonyymi

        Ja vaatimattomuus on ainoa paheesi😂😂😂👌


      • Anonyymi

        Ja ajat kilometripalkalla sukkasillaan ;-D


    • Pakasellaolleenpoika

      Protrucker, karsis tua ylimielinen moukuna pois. Teet häpeää kaikille kuskeille! Oma isäukko oli pakasella korjaushommissa nuorena jonkin aikaa ja ei seole kyllä helppoa ollut. Ei mahda enää hirveemmin kyllä kuskeja olla tosiaan. Ilmeisesti syöpä monen vieny, jos on jyväskylä-helsinki välillä kulunut helposti kartsa mallua

    • pena52

      Kyllä olin Eerolla töissä. Ajoin piikkinokka Skanialla ,,välivaihde. ,,,autolla rautaa Puukkotehtaalle Rovaniemelle ja jakoja samalla puoliperävaunut, . Pesuaineita ja paperia kaupoille. Käsin purku myös 6metrin teräslattaraudoille . Sidoin raudat kiinni puuhun ja ajoin auton alta pois.
      Yhtään tiliä en saanut vaan kottia. En ole ehtinyt laskea sulle tiliä ...ota kottia, Eero sanoi mulle koko minun työsuhteen ajan. Joskus veimme myös lastulevykuormia Jyväskylän seudulle.
      Työtodistusta kun olin vailla Eero tuumasi että en rupea kirjoittaan kun lähet noin nopealla aikataululla pois. Sanoin 8 kk jälkeen yksi aamu että huomenna en sitten tule enää tähän taloon töihin. Käskin laskea tilit,,,ei ollut vielä illalla kun tulin Rovaniemeltä . Eero tuumasi että käy vielä lastaamassa aamuksi kuorma ,,hän laskee tilit.... että.sellainen seppä se Eero.
      Ne autojen katsastuksen onkin toisen jutun väärti. ..!
      Pentti Ojala
      Pakasen linttatallin kuski vuosi taisi olla 1972 tai 73

    • Pertti52

      Olinhan minäkin Eerolla töissä toista kymmentä vuotta, tosin siistissä sisähommissa. Palkan laskentaa ja myyntihommiakin ja sitten ajojärjestelyyn aina kun joku lähti. Mutta sitten lähdin muihin hommiin, kun EP oli aika vihainen yhdestä auton noin tunnin myöhästymisestä Oulun klo 6 purkuajasta, vaikka kuskille tästä ajasta oli kerrottu jo Oulusta etelään lähtiessä. Mutta olihan Oulussa monia kymmeniä tyytyväisiä asiakkaita, joille varaosat ja muut tavarat toimitettiin jo aamulla. Ajatelkaapa asiakkaita joita silloin palveltiin.

    • dieselrosvo

      kun nuorempina miehinä käytiin pakasen ja rekkaterminaalin pihoilla tankkaamassa omat dieselit suoraan rekan tankista, niin Pakasen autoissa oli joskus punaista tankissa :)

      • Anonyymi

        Toppilassa


    • v2000kuskikipakasella

      No niin oli. Pakanen joutui polttoaineetkin maksamaan etukäteen teboilille että korteissa olisi voimaa tienpäällä.

    • xyrilla

      oliko eikka ja mylsä silloin hommissa mukana rekkaterminaalissa

      • Anonyymi

        Yksi Eero Pakasen Volvo 88 kuljettaja oli valittanut,että auto vetää liikaa.Olivat Messipojantiellä pienentäneet Kasiparin syöttöjä.vaikka kulljettaja oli tarkoittanut,että Kasikasi vetää liikaa oven -ja ikkunoiden tiivisteistä.


      • Anonyymi

        Mitähän Eerolle kuuluu? Onko vielä elossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän Eerolle kuuluu? Onko vielä elossa?

        Hyvää kuuluu, elossa on.


    • Anonyymi

      Hyvää Joulua ja Uutta vuotta kaikille
      Eero Pakasen kuskeille ja muillekin talossa olleille Oulussa ja muissakin terminaaleissa
      olleille terv Masa

      • Anonyymi

        Eero otti kuppia rajusti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe