räiskyvä lehtipuu

intiaaaaani

Mimmonen puu on raita, entä paju? Kannattaako käyttää poltoopuuna (ilmasta tavaraa). Onko käyttöä esim. metsäteollisuudessa.

8

3986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansalliskaarti

Siinähän nuo muitten seassa menee.. EI mulla ainakaan ole pahemmin räiskynyt, tosin leivinuunissa polttelen enkä takassa. Samallalailla palaa kun muutkin.

• Metsuri...

Raita on hyvä puu mutta ei kuiva ellei halkaise. ja hidas kuivamaan. paju kuivaa nopeemmin jo pelkällä aisauksella

• räiskyy
        Metsuri... kirjoitti:

Raita on hyvä puu mutta ei kuiva ellei halkaise. ja hidas kuivamaan. paju kuivaa nopeemmin jo pelkällä aisauksella

kans.

• mikään..

muu räisky kun kuusi se on taas makuasia mistä tykkää,minä ainakin tykkään kun takassa räiskyy.

• raita räiskyy, muuten ihan hyvä polttopuu. Haapa ei ole niinkään hyvä, mun kokemuksen mukaan siitä ei tule kunnollista hiillustaa mikä sen takan lopulta lämmittää.

• kannattaa polttopuuna

itse olen polttanut pajua paljon. Koivun jälkeen tehokkain lämmityspuu.

• Raita tosiaan hiukan sitkaanpaa kuivamaan.

Metsäteollisuudessa näillä ei ole käyttöä. Puusepät tekevät joskus jotain piironkeja raidasta. Silloin pitää olla aika kookasta tavaraa. Tahtoo olla niin ettei näillä erikoispuilla kysyntä ja tarjonta oikein kohtaa.

• P.Ölvästi

vuosia sitten, mutta ongelma oli, että erät oli pieniä keräillä ja kysyntää kyllä oli, mutta maksuhalukkuutta ei. Sittemmin ne on kaikki lähetetty keskieurooppaan sahattuna, höylättynä tai jopa mittaan työstettyinä aihioina. Siellä riittää maksuhalukkuutta, kunhan laatu ja toimitusajat ovat sitä mitä kauppaa tehdessä sovitaan. Yksi merikontillinen valmiita puusepänaihioita oli aina vakuutettu melkoisesta summasta, ihan vinkkinä vaan kiinnostuneille.

No, me kuitenkin luovuttiin koko bisneksestä, kun se oli liikaa työllistävää ja loppujen lopuksi kuitenkin nappikauppaa (raaka-aineen puute). Myytiin sitten toiminta yhdelle puu alan yrittäjälle, joka on tietääkseni jatkanut sitä tähän päivään asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      59
      1738
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      140
      1454
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      11
      855
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      701
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      541
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      504
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45