Mimmonen puu on raita, entä paju? Kannattaako käyttää poltoopuuna (ilmasta tavaraa). Onko käyttöä esim. metsäteollisuudessa.
räiskyvä lehtipuu
8
3331
Vastaukset
- kansalliskaarti
Siinähän nuo muitten seassa menee.. EI mulla ainakaan ole pahemmin räiskynyt, tosin leivinuunissa polttelen enkä takassa. Samallalailla palaa kun muutkin.
- Metsuri...
Raita on hyvä puu mutta ei kuiva ellei halkaise. ja hidas kuivamaan. paju kuivaa nopeemmin jo pelkällä aisauksella
- räiskyy
Metsuri... kirjoitti:
Raita on hyvä puu mutta ei kuiva ellei halkaise. ja hidas kuivamaan. paju kuivaa nopeemmin jo pelkällä aisauksella
kans.
- mikään..
muu räisky kun kuusi se on taas makuasia mistä tykkää,minä ainakin tykkään kun takassa räiskyy.
raita räiskyy, muuten ihan hyvä polttopuu. Haapa ei ole niinkään hyvä, mun kokemuksen mukaan siitä ei tule kunnollista hiillustaa mikä sen takan lopulta lämmittää.
- kannattaa polttopuuna
itse olen polttanut pajua paljon. Koivun jälkeen tehokkain lämmityspuu.
Raita tosiaan hiukan sitkaanpaa kuivamaan.
Metsäteollisuudessa näillä ei ole käyttöä. Puusepät tekevät joskus jotain piironkeja raidasta. Silloin pitää olla aika kookasta tavaraa. Tahtoo olla niin ettei näillä erikoispuilla kysyntä ja tarjonta oikein kohtaa.- P.Ölvästi
vuosia sitten, mutta ongelma oli, että erät oli pieniä keräillä ja kysyntää kyllä oli, mutta maksuhalukkuutta ei. Sittemmin ne on kaikki lähetetty keskieurooppaan sahattuna, höylättynä tai jopa mittaan työstettyinä aihioina. Siellä riittää maksuhalukkuutta, kunhan laatu ja toimitusajat ovat sitä mitä kauppaa tehdessä sovitaan. Yksi merikontillinen valmiita puusepänaihioita oli aina vakuutettu melkoisesta summasta, ihan vinkkinä vaan kiinnostuneille.
No, me kuitenkin luovuttiin koko bisneksestä, kun se oli liikaa työllistävää ja loppujen lopuksi kuitenkin nappikauppaa (raaka-aineen puute). Myytiin sitten toiminta yhdelle puu alan yrittäjälle, joka on tietääkseni jatkanut sitä tähän päivään asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829