IMAC ohjelmia

No vistaajasta tuli maccimies ,-) Haussa olis seuraavia ohjelmia;

Mpeg2 soitin ja editointi. Kamerana panasonic ja tämän kameran mpeg2:sta ei vistaankaan saatavat ilmaiset editor ohjelmat tunnista? Soitto onnistuu kyllä.

Kuvankäsittely ohjelma. Täytyy kokeilla kait gimpshoppia..

Vista jäi toki kakkoskoneeksi.. tosin ei sitä tule enää paljon avattua.

8

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkkihöperö
    • 1stMacFinn

      Katso täältä:
      http://support.apple.com/kb/HT1014

      Olisko se sun Panasonic tuettujen listalla. iMovie 08 joka on tullut koneesi mukana kyllä pärjää mpeg2 videon kanssa.

    • Joo jäiköhän kirjoittamatta että ilmaisia ohjelmia haen. I-Movie ei noita panasonic sdr-sp10 tiedostomuotoa tunne..

      Harjoitellaan ,eiköhän se tästä.

      • 1stMacFinn

        Olisin voinut vaikka vannoa, että tuo Panasonic SDR-SP10 on tuolla linkittämälläni listalla. Siis tuettu.

        Miten olet yrittänyt siirtää videota kamerasta iMaciin? Kai käytät USB kaapelia?


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Olisin voinut vaikka vannoa, että tuo Panasonic SDR-SP10 on tuolla linkittämälläni listalla. Siis tuettu.

        Miten olet yrittänyt siirtää videota kamerasta iMaciin? Kai käytät USB kaapelia?

        No itseasiassa en ole kerennyt siirtää kamerasta suoraan yhtään videota vaan kaikki ovat ulkoisella kovolla mod tiedostona. Pitää koklata suoraa siirtoa. Voihan olla että tuossa on hävinnyt "jotain" data jonka vuoksi eivät toimi tuolta ulkoiselta kovolta..


      • tästä apua
        1stMacFinn kirjoitti:

        Olisin voinut vaikka vannoa, että tuo Panasonic SDR-SP10 on tuolla linkittämälläni listalla. Siis tuettu.

        Miten olet yrittänyt siirtää videota kamerasta iMaciin? Kai käytät USB kaapelia?

        Onko tuo kamera SDR S10 mallia joka tallentaa SD-kortille. Itse siirsin nauhoituksia Panasonicin AVCHD mallista iMovieen. Siirto ei onnistunut suoraan kamerasta USB kaaplilla, mutta SD-kortinlukijan kautta onnistui hyvin.


      • tästä apua kirjoitti:

        Onko tuo kamera SDR S10 mallia joka tallentaa SD-kortille. Itse siirsin nauhoituksia Panasonicin AVCHD mallista iMovieen. Siirto ei onnistunut suoraan kamerasta USB kaaplilla, mutta SD-kortinlukijan kautta onnistui hyvin.

        Noin se menee.. Nuo jotka on minulla ulkoisella kovolla eivät toimi i-moviessa. Suoraan kun vie lukijasta niin toimii.

        Mac maailma vaatii näköjään yksinkertaista ajattelemista ;)

        Vielä kun sais tuon kuvankäsittelypuolen kuntoon vois luopua vistasta kokonaan..


      • en osaa sanoa
        vistaaja kirjoitti:

        Noin se menee.. Nuo jotka on minulla ulkoisella kovolla eivät toimi i-moviessa. Suoraan kun vie lukijasta niin toimii.

        Mac maailma vaatii näköjään yksinkertaista ajattelemista ;)

        Vielä kun sais tuon kuvankäsittelypuolen kuntoon vois luopua vistasta kokonaan..

        Minä käytän Voltaic nimistä ohjelmaa kovalevylle suoraan Panasonicin AVCHD kamerasta talletettujen nauhoitusten kääntämiseen iMovieen ja Final Cutiin. Se ei tietenkään toimi sinun tapauksessa, mutta varmaan jokin vastaava ohjelma luulisi olevan olemassa käyttämällesi kameralle. VisualHub on kätevä ohjelma nauhoitusten liittämiseen ja kääntämiseen eri formaateille jos nauhoitettuja pätkiä ei tarvitse muuten editoita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe