Meille on tulossa kaksoset ihan tuossa parin kuukauden sisällä ´ja kovasti ollaa nimiä miettimässä. Ollaan molemmat alle kakskymppisiä ja sukunimi on perus suomalinen ja todella lyhyt.
Miltä kuulostaa:
Disa Chia Katariina(oma toinen nimeni on Katariina) ja Jan Kristian Jonathan...
Laittakaa rohkeasti mielipiteitä...=)
Tyttö ja poika...=)
12
706
Vastaukset
- Minna
Hyvät nimet olette lapsillenne keksineet! Disa ja Jan sopivat hyvin yhteen.=)
- Kahden äiskä
"sukunimi on perus suomalinen ja todella lyhyt."
No sitten ei oikein tuollaiset nimet sovi. No, Jan sopii kyllä melkein minkä kanssa vaan, mutta joku Disa Mäki on aika töksähtävä nimi. Ihmettelen, miksi tuo Jonathan pitäisi kirjoittaa englantilaisesti. Edes ruotsalaisesti Jonatan, jos suomalainen kirjoitusasu Joonatan ei kelpaa -jos kerran sukunimi on supisuomalainen. Ja miksi Chia, miksei Kia tai Kiia?- Ella
juttu oli varmasti provo!
- Aloittaja
Ella kirjoitti:
juttu oli varmasti provo!
Chia koska Kia ja Kiia... Arrgh, joka kulmassa tulee vastaan. Jotain erilaista haluttiin.. Ja sukunimi ei ole mäki vaan Nurmi, ja meidn mielestä Disa Nurmi ei kuulosta tyhmältä...(?). Joonatan ja Jonatan taas minusta kuulostavat niin Suomennetuilta, että siksi päädyimme englantilaisittain kirjoitettuun nimeen..=). Ja tosiaan, unohdin mainita senkin että lapset tulevat puhumaan sekä Suomea että Englantia isän kaksikielisyyden takia...=)
- Ella
Aloittaja kirjoitti:
Chia koska Kia ja Kiia... Arrgh, joka kulmassa tulee vastaan. Jotain erilaista haluttiin.. Ja sukunimi ei ole mäki vaan Nurmi, ja meidn mielestä Disa Nurmi ei kuulosta tyhmältä...(?). Joonatan ja Jonatan taas minusta kuulostavat niin Suomennetuilta, että siksi päädyimme englantilaisittain kirjoitettuun nimeen..=). Ja tosiaan, unohdin mainita senkin että lapset tulevat puhumaan sekä Suomea että Englantia isän kaksikielisyyden takia...=)
Nyt taidat naruttaa!
- Aloittaja
Ella kirjoitti:
Nyt taidat naruttaa!
Sulla on varmaan jonkinlaisia perusteita epäilyillesi?
- olivia
DISA CHIA KATARIINA: jos suoraan sanon, niin tosi ruma. Disa kuulostaa oudolta, eikä ollenkaan tytön nimeltä. Chia on kans aika outo väännös. tulee mieleen chiquita-banaanit. Katariina menettelee, mutta kuulostaa typerältä kahden ulkomaisen kuuloisen nimen jälkeen, kun se on kirjoitettu ihan suomalaisittain. suomenna joko kaikki nimet, tai laita kaikki nimet ulkomaisittain. ehdotan että suomennat kaikki nimet, kun kerran suomessa asutte ja sukunimikin on suomalainen.
JAN KRISTIAN JONATHAN: tämä on huomattavasti parempi kuin tuo tytön nimi. oikeastaan ihan kivakin nimi, vaikka ei kyllä ole minun "tyyliäni" - hoijaa
Näinköhän Chia-nimeä hyväksytään suomalaisen lapsen nimeksi.
- Aloittaja
Chia on ruotsinkielinen nimi, ja Suomessahan saa lapselle ruotsalaisen nimen antaa. Jos nimeksi hyväksytään Piekana ja Pellonpekkokin. Suomessa on sitä paitsi viime vuosien aika kastettu myös Ridgejä ja Brookeja.
- mimosa
tuo pojan nimi on ihan hyvä mutta tuo tytön..
ei kai siinäkään sinänsä vikaa ole ,en vain osaa kuvitella , että itse antaisin omalle lapselle noin vieraskielisen nimen ja toinen pointti: Pääsee elämänsä aikana virastoissa j.n.e. selvittämään.
Mikä nimesi on?
Disa Chia Katariina.
AI mikä??
D-I-S-A C-H-I-A Kata...
mikä, mikä?? tavaa ,käytä elekieltä ,mitä tahansa!?!?
P******!- Aloittaja
Ei tuo Disa mikään vieras nimi ole, niitä on Suomessa enemmän kuin minun nimisiä=). Sitäpaitsi eikö Disa ole aika helppo sanoa ja kuulla, ehkä tuo Chia tosiaan on vähän vaikea mutta voihan sen tarvittaessa kai sanoa ihan Chia...? Minun oma nimeni onkin todellinen ongelma, saan lääkereseptin jossa on minun nimeni noin kerran sadoista lääkkeistä mitä olen syönyt...=) Ensimmäisen viimeksi kun kävin gynellä, sitä ennen ihmeellisiä väännöksiä, kirjaimia puuttuu.. Heh..=)
Mitä mieltä muut..?
- Minna
Mulla tulee Disa-nimestä mieleen verbi dissata eikä se mielestäni ole kauhean mukava nimi lapselle.Jos välttämättä haluat tuon tyylisen nimen niin kävisikö vaikka Dora?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151479Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501406- 141205
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol16827