kumpaa tietä?

ozzy94

tulet tien haaraan sinulla on 2 reittiä.toinen on oikea reitti ja toinen on ansa. tiellä on myös kaksi muuta ihmistä.toinen heistä puhuu aina totta ja toinen valehtelee aina.kysymys kuuluu kumpaa tietä sinun pitää mennä jotta et joudu ansaan. (sinun pitää siis kysyä muilta)

7

2176

Äänestä

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeaa

iokeaa

• ozzy94

että oikeaa perustele

• Juulia99

Antaisin molemmille maasta kiven. Sitten kysyisin molemmilta, että annoinko sinulle kiven. Se joka vastaisi "et", olisi valehtelija. Sitten vain kysyisin siltä, että kumpi on oikea reitti. Hän tietenkin valehtelisi, joten menisin sinne toiseen suuntaan.

• Mika++

Kysy molemmilta tämä kysymys: "Neuvoisiko toinen minua käntymään vasempaan?". Jos kummankin vastaus on ei, niin mene sinne.

Oikean reitin kohdalla saat molemmilta kielteisen vastauksen, koska toinen valehtelee ja totuuden puhuja tietää että toinen valehtelee. Väärän reitin kohdalla saat molemmilta myönteisen vastauksen.

• ozzy94

joo niin se menee olikko kuullu ennen vai päättelikkö vaan

• Mika++
        ozzy94 kirjoitti:

joo niin se menee olikko kuullu ennen vai päättelikkö vaan

Muistelin että kummaltakin piti kysyä jotain toisesta. Kynällä ja paperilla hahmottelin...

• näin se menee
        Mika++ kirjoitti:

Muistelin että kummaltakin piti kysyä jotain toisesta. Kynällä ja paperilla hahmottelin...

Itse asiassa tämän arvoituksen idea on se, että saa kysyä vain toiselta tyypiltä ja vain yhden kysymyksen. Ihan sama kummalta kysyy, kunhan kysyy näin: " Sanoisiko tuo kaverisi tuossa, että tästä tienhaarasta pääsee perille?" Jos tyyppi vastaa EI, tiedät että jaahas, tästähän itse asiassa pääsee perille. Nimittäin jos hän on valehtelija, ja vastaa kaverinsa puolesta, sanoo hän tietenkin vastakkaisen vastauksen eli EI vaikka kaveri olisi vastannut totuuden KYLLÄ. Jos hän taas on totta puhuva tyyppi, tiedät että hän vastaa kaverinsa eli valehtelijan puolesta ja valehtelijahan vastaisi tietysti EI. Jos taas tyyppi (ihan sama taas kumpi) vastaa KYLLÄ, tiedät valita juuri toisen reitin. Got it?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2396
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      37
      1433
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      640
      986
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      983
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      97
      868
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      700
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      696
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      686
    Aihe