kumpaa tietä?

ozzy94

tulet tien haaraan sinulla on 2 reittiä.toinen on oikea reitti ja toinen on ansa. tiellä on myös kaksi muuta ihmistä.toinen heistä puhuu aina totta ja toinen valehtelee aina.kysymys kuuluu kumpaa tietä sinun pitää mennä jotta et joudu ansaan. (sinun pitää siis kysyä muilta)

7

2095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeaa

iokeaa

• ozzy94

että oikeaa perustele

• Juulia99

Antaisin molemmille maasta kiven. Sitten kysyisin molemmilta, että annoinko sinulle kiven. Se joka vastaisi "et", olisi valehtelija. Sitten vain kysyisin siltä, että kumpi on oikea reitti. Hän tietenkin valehtelisi, joten menisin sinne toiseen suuntaan.

• Mika++

Kysy molemmilta tämä kysymys: "Neuvoisiko toinen minua käntymään vasempaan?". Jos kummankin vastaus on ei, niin mene sinne.

Oikean reitin kohdalla saat molemmilta kielteisen vastauksen, koska toinen valehtelee ja totuuden puhuja tietää että toinen valehtelee. Väärän reitin kohdalla saat molemmilta myönteisen vastauksen.

• ozzy94

joo niin se menee olikko kuullu ennen vai päättelikkö vaan

• Mika++
        ozzy94 kirjoitti:

joo niin se menee olikko kuullu ennen vai päättelikkö vaan

Muistelin että kummaltakin piti kysyä jotain toisesta. Kynällä ja paperilla hahmottelin...

• näin se menee
        Mika++ kirjoitti:

Muistelin että kummaltakin piti kysyä jotain toisesta. Kynällä ja paperilla hahmottelin...

Itse asiassa tämän arvoituksen idea on se, että saa kysyä vain toiselta tyypiltä ja vain yhden kysymyksen. Ihan sama kummalta kysyy, kunhan kysyy näin: " Sanoisiko tuo kaverisi tuossa, että tästä tienhaarasta pääsee perille?" Jos tyyppi vastaa EI, tiedät että jaahas, tästähän itse asiassa pääsee perille. Nimittäin jos hän on valehtelija, ja vastaa kaverinsa puolesta, sanoo hän tietenkin vastakkaisen vastauksen eli EI vaikka kaveri olisi vastannut totuuden KYLLÄ. Jos hän taas on totta puhuva tyyppi, tiedät että hän vastaa kaverinsa eli valehtelijan puolesta ja valehtelijahan vastaisi tietysti EI. Jos taas tyyppi (ihan sama taas kumpi) vastaa KYLLÄ, tiedät valita juuri toisen reitin. Got it?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe