olen 7kk raskaana voinko hieroa jos voi niin miten.Ala selkä kipeä
raskaana
6
986
Vastaukset
- ...............
Voi hieroa. Tapahtuu kylkimakuulla ja yleinsä on hivenen normaali käsittelyä kevyenpää.
- istuen
jos hieroja on raaskinut satsata kaksoissaranoituun kasvoaukkoon mikä mahdollistaa hieronnan istuma-asennossa.
- kylkiasennossa
istuen kirjoitti:
jos hieroja on raaskinut satsata kaksoissaranoituun kasvoaukkoon mikä mahdollistaa hieronnan istuma-asennossa.
Alaselän hieronta on paljon perempi tehdä asiakkaan ollessa kyljellään. Ylempi jalka hieman on koukussa.(asento muistuttaa tajuttoman potilaan "säilytysasentoa") Siinä asennosa on myös mahdollista hieroa yläpakaran lihakset, mistä se kireys sinne lannerankaan on hipsinyt.
Raskausajan viimeisellä kolmanneksella käsittely, varsinkin alaselän aluella, tulee olla kevyehköä, sillä hormonitoiminta on jo löysyttänyt ligamentteja tulevaa ponnistusta varten. Kylkimakuulta hieroessa käsitettely tulee itsestään sopivan kevyttä, sillä toisella kädellä hierotaan ja toisella kädellä pidetään lantiosta etupuolelta kiinni ja estetään asiakasta liukumasta pois penkiltä.
Jotkut (lääkärit) eivät suosittele hioerontaa viim 3 kk aikana juuri tuon ligamenttien löystimisen myötä tulleen yliliikkuvuuden (lanneranka, s-i nivel...) takia. Mutta asiakkaan siunattu tila huomioon ottaen, eli VAROVAISESTI,
voimankäyttöä vältellen ja pienehköillä otteilla olen ainakin minä välttänyt ongelmat ja kuitenkin saanut niitä kireitä lihaksia pehmennettyä. Pienet otteet, eli pienellä pinta-alalla (es sormenpäät tai jopa yhden sormenpää) siksi, että pienellä kokonaisvoimalla kuitenkin saa muokkaavankin hieronnan lihakseen ja luisiin rakenteisiin ei välity voimaa juuri lainkaan. Siis hieromalla ei saa aikaan virheasentoa tai lukkoa facettiniveliin, eikä s-i niveleen....
Oma henk. koht " piiriennätys" on kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Silloin tosi kyseessä nuorehko urheilija, joka käynyt minulla vuosikaudet ja hieronta jatkui läpi raskausajan...
t: koulutettu hieroja - akupunktio
Entäs akupunktio jos on raskaana?? Kävin neulahoidossa kun en vielä tiennyt olevani.. Hieroja kyseli paljon kaikkia kysymyksiä, myös raskaudesta. Sanoin tietenkin etten ole, kun en vielä tiennyt.
- kipu liittyy
kipeään selkään ? Eihän kädet ole kipeät, eihän, anna palaa vaan.. Hiero mistä huvittaa, etenkin kipeistä paikoista, niin "kipu" häviää.. Muiskis !
- anteeksi jos
olet vammainen tms. otapa yhteys paikallisiin hierontafirmoihin, auttavat "kädettömiäkin", ei pahalla tietenkään tahvoakkkelini...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847