46 rotocut vai 250 RC Claasi

.....

Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto, olis tiedossa 46 vm 99 tai 00,maalivikanen, (vesiohenteiset maalit sillon), 250 muuttuvakammioinen,minkälaisia lie paljon ajettuna??

8

3736

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paalinpyörittäjä

Jos tosi siisti, hinta alle kympin ja vain pientä omaa käyttöä, niin osta pois. Noilla saa kyllä tiukat paalit, mutta laakereita, akseleita ja ketjuja kuluu. 255 nordic on sitten jo säilörehullekkin suunniteltu.

• .....

1000 paalia, jatkossa 2-3 vuoden päästä 1500-2000 paalia, myöhemmässä vaiheessa tarkoitus tehdä siilot

• P.Ölvästi

joskus kokeeksi Welgerin 235 Profi. Sitten pidät jo 255 Nordiciakin romuna ;-)

Welgeri muuten hyvä mutta 4 pahaa vikaa siinä on: 1. hinta, 2. hinta, 3. hinta ja 4. suuri tehontarve.

Mut kyllä sillä silti paalia kohden tulee edullisimmat käyttökustannukset. Noin 140 hepoa riittää pelkälle paalaajalle ja 160 - 180 yhdistelmäkoneelle.

Me hieman "tingattiin" tuosta hinnasta ostamalla uusi yhdistelmäkone suoraan saksanmaalta. Ei tarvinnut maksaa alvia, rahti oli tutun liikennöitsijän tuomana 700 euroa, ja koneen alviton hintakin liki 20% edullisempi kuin suomessa. Oli ihan sama homma kuin apevaunun kanssakin (tuli tanskasta). Täällä suomessa tuntuu työkonejobbarit olevan jotenkin poikkeuksellisen persoja rahan perään. Perusteluina on aina sama, että suomen koneet on erilailla varusteltuja. No, me tilattiin koneemme ulkomaisten jälleenmyyjien kautta, suomi varusteltuina, joten ihan samoja koneita lopulta saatiin.

Jotain hyvää tuosta eu-stakin on seurannut, kun nykyisin kauppa ulkomaille on helppoa.

• Paalinpyörittäjä
        P.Ölvästi kirjoitti:

Welgeri muuten hyvä mutta 4 pahaa vikaa siinä on: 1. hinta, 2. hinta, 3. hinta ja 4. suuri tehontarve.

Mut kyllä sillä silti paalia kohden tulee edullisimmat käyttökustannukset. Noin 140 hepoa riittää pelkälle paalaajalle ja 160 - 180 yhdistelmäkoneelle.

Me hieman "tingattiin" tuosta hinnasta ostamalla uusi yhdistelmäkone suoraan saksanmaalta. Ei tarvinnut maksaa alvia, rahti oli tutun liikennöitsijän tuomana 700 euroa, ja koneen alviton hintakin liki 20% edullisempi kuin suomessa. Oli ihan sama homma kuin apevaunun kanssakin (tuli tanskasta). Täällä suomessa tuntuu työkonejobbarit olevan jotenkin poikkeuksellisen persoja rahan perään. Perusteluina on aina sama, että suomen koneet on erilailla varusteltuja. No, me tilattiin koneemme ulkomaisten jälleenmyyjien kautta, suomi varusteltuina, joten ihan samoja koneita lopulta saatiin.

Jotain hyvää tuosta eu-stakin on seurannut, kun nykyisin kauppa ulkomaille on helppoa.

Noo Welgeristä ei ole kokemusta, mutta laakereita niissä tuntuu kyllä kuluvan ja yhdistelmä (doupleaction) tuntuu olevan joidenkin mukaan aika huonosti toimiva?
        Itse päädyin machale fusion kakkoseen, järeä ja yksinkertainen yhdistelmäpaalain automaattirasvareilla, tosin on myös markkinoiden kallein!
        Itse en ole tuontijuttuihin uskaltautunut, tarttis varmaan osata saksaakin? Sen olen huomannut, että käytetyt heinäkoneet muualla euroopassa usein todella paljon ajettuja ja minä olen ostanut kaikki heinäkoneet uusina.

• Paalinpyörittäjä
        P.Ölvästi kirjoitti:

Niin minulla meni yhdistelmäkone vaihdossa tuohon Fusioniin, enkä suin surminkaan halunnut ryhtyä myyntimieheksi tuollaiselle koneelle, kun siinä olisi joutunut käyttökoulutusta antamaan ja varmasti muutakin harmia olisi seurannut puhumattakaan kahden koneen loukkuun jäämisen vaarasta.

• P.Ölvästi
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

Noo Welgeristä ei ole kokemusta, mutta laakereita niissä tuntuu kyllä kuluvan ja yhdistelmä (doupleaction) tuntuu olevan joidenkin mukaan aika huonosti toimiva?
        Itse päädyin machale fusion kakkoseen, järeä ja yksinkertainen yhdistelmäpaalain automaattirasvareilla, tosin on myös markkinoiden kallein!
        Itse en ole tuontijuttuihin uskaltautunut, tarttis varmaan osata saksaakin? Sen olen huomannut, että käytetyt heinäkoneet muualla euroopassa usein todella paljon ajettuja ja minä olen ostanut kaikki heinäkoneet uusina.

tarjottiin McHalea huomattavasti edullisemmin kuin welgeriä. Laakereita ei welgeristä juuri ole mennyt, kunhan muistaa tarkistaa että rasvari todellakin painaa tavaraa joka laakerille. On totta että welgerin laakerit varmasti loppuu ennemmin kuin McHalen, johtuen suuresta telan kuormituksesta. Ne pitää sitten vaan vaihtaa kaikki kerralla ennakoiden. Itse asiassa ulkomailla ei pyöröpaalaimilla ajeta läheskään sellaisia määriä joita suomalaiset urakoitsijat ajavat. Niittokoneet, kanttipaalaimet ja ajosilppurit onkin sitten asia erikseen, ne saavat kyllä kyytiä. Joskin koneiden ylläpito ja huolto on saksankielisellä alueella ihan toista mitä täällä suomessa. Siellä ne todella huolletaan ja tarkastetaan ennen seuraavaa käyttökautta.

Tuo tuontihomma on aika yksinkertaista kun sen kerran opettelee. Kannattaa perehtyä sopimustermeihin, asiakirjojen laadintaan ja rahtauspuolen asioihin. Englannilla kyllä pärjää jopa saksassa vastoin yleistä käsitystä ;-)

• paalaajalle

Itsellä -98 claas rotocut. Siitä on katkennut jo neljä telaa ja ne on aika hintavia, 800-1400 euroa kappale. Niitä on kuusi erilaista telaa koneessa, siinä hintaeron syy.
      Osta joku muu kuin rotocut, John deere tai nh , äläkä aja hapolla sitten.

• claas rc 46 vm-97

Vuodessa muutama sata paalia.
      Noukkimen tankojen kiinnityspuslat 8mm pulteilla,vaatii tarkkailua,jos löyhtyvät tai katkeavat tulee työtä.
      Samoin niissä olevat rasvanipat pitää aukoa usein jotta rasva menee perille.
      Rummuista mennyt pari laakeria,kejut uusittu kerran.
      Jos värkki kosteaa vetää noukkimen melko helposti tukkoon,siksi niitto mieluummin 240 koneella.
      Menee melko köykäisesti 100hv:lla.
      250 tekee 140cm paalin,46 120cm,140cm paalissa tavaraa enemmän,muovia kumpaankin sama määrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe