LAPPI ON SUOMEN HELMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tunturintyttö Peräpohjolasta

Täällä me asutaan paikoissa,jonne muut pääsevät vain lomalla !

16

3501

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateellinen-67

      Haluan sinne kanssa... Tulen hulluksi täällä etelässä. Täällä on kaikki oikeasti niin huonosti, vaikka jotkut toista väittääkin. Siellä pohjosessa on eläminen niin rentoa ja stressitöntä, täällä on kauhea kiire koko ajan jonnekin.

      Etsin paraikaa töitä. Rovaniemestä löytyy varmasti, mutta katson ensin pienempien kuntien vapaat työpaikat lävitse :)

      Tarkoitus jo kesäkuuksi päästä muuttamaan pois täältä hullunmyllystä.

    • tosi on

      ja maksavat matkasta ittes kippeeks

    • ...........

      Lappi on perseestä. Pari kertaa joutunut lapin tylsyydessä lomailemaan ja se riitti. Kallista ja tylsää, maisemat yksitoikkoisia.

      Keski-Euroopan kaupunkilomat ne on kokemisen arvoisia, on nähtävää ja ihmisten vilinää. Lappi olisi kernaasti saanut mennä sodassa Karjalan sijasta Neuvostoliitolle. Viipuri olisi oiva turistirysä ja lomakaupunki.

      • tietysti.

        "Keski-Euroopan kaupunkilomat ne on kokemisen arvoisia, on nähtävää ja ihmisten vilinää."
        Täynnä konnia ja skurkkeja, rahan kyttääjiä.
        Kyllä siinä on jännitystä, kun ei tiedä, missä nurkassa se konna kyttää, eikä ole edes rivollia mukana.
        Kaupugit on täynnä ADHD:stä kärsiviä hermoraunioita.


      • Ihana Lappi

        kaikkea sinä esitätkin! Olisi mennyt se sinun asuinpaikkasi Karjalan tilalta, niin siellähän olisit nyt onnelassa syntynyt. Mitä sinä lappilaisia mollaat, jos et viihdy täällä.Tervemenoa vaan kaupunkilomalle hermoja lepuuttamaan:)


      • Vaari Etelä-Pohjanmaalta

        Tuollaiselle 0- toleranssi-järjellisellä tasolla olevalle räävä-suulle, joka ei muuta nimimerkkiäkään keksi kuin rivin pilkkuja sanon: Että sulle pitäisi tunkea poron ketara perseeseen ja tyhjäksi pureskellut poron-pallit poskeesi, niin oppisit arvostamaan Lappia ja sen kansaa.
        Itse olen "lantalainen" mutta Lapissa käynyt jo vuodesta -58 lukien, joten tiedän mistä puhun.
        Lapissa on jokaiselle rauhaa ja luontoa rakastavalle se oikea paikka, mutta silloin pitää ottaa reppu pykälään ja lähteä vähin äänin sinne missä "suden joihku soi".
        Ivalo, Rahajärvi, Kirakkajoki, Jakujärvi, Harrijoki ja Hammastunturi antoivat minulle kauniit ja ikimuistettavat muistot.
        Huuhkajan kylästä lähdettiin aina kala-reissuun ja viikon verran kerrallaan luonnossa asuttiin, venettä vedettiin koskista ja suvantopaikat ajeltiin moottorilla. Tuolloin ei vielä ollut hiihto-hotelleja ja muita turistirysiä eikä liioin inernetissä Lappia ja sen kansaa moittivia "märkäkorvaisia paskiaisia" joka paikassa,vaan yksi postiauto toi päivittäin harvat turistit Majalaan ja maantie oli punaista hiekkaa. Kirakkajoen suulla, Metsähallituksen kämpässä asusti tuolloin Benjamin niminen erakko, joka oli ystävällinen niille jotka myös häntä ymmärsivät, sillä Lapissa ei tuolloin ollut yhtään lukkoa ulko-ovissa, mutta miten on nyt, kun "lantalaiset" ovat sinne laumoittain itsensä tukkineet? Eniten minua ottaa "aatamiin" tuollainen pojankloppi jolla on vielä kovasti korvantaustat märjät synnytyksen jälkeisestä pesusta ja vielä kehtaa esittää jotain Karjala ja Lapin asioista, vaikka itse oli tuolloin vasta pieni rasvatahra Valion piimäpurkin sisäosissa ja sekin nautintoaineena isänsä palleissa. Minun mielestäni sota-asiat on puitu jo aikoja sitten ja niiden uudelleen esiin vetäminen ja erimielisyyden lietsominen Suomen kansan keskuudessa on todella vaarallista puheenaihetta. Me Suomalaiset, joihin kuuluvat myös Lappalaiset, emme todellakaan tarvitse tuollaisia paskanpuhujia ja rasistisia mielenilmaisijoita, joten pysy "märkäkorva" asiassa, kun kirjoittelet tänne keskustelukanaville.
        Minä puolestani kiitän Lappalaisia kavereitani vuosikymmeniä kestäneestä ystävyydestä.
        Hyvää kevään jatko sinne "kairoille ja yöttömän yön maille".


      • ex-lantalainen
        Vaari Etelä-Pohjanmaalta kirjoitti:

        Tuollaiselle 0- toleranssi-järjellisellä tasolla olevalle räävä-suulle, joka ei muuta nimimerkkiäkään keksi kuin rivin pilkkuja sanon: Että sulle pitäisi tunkea poron ketara perseeseen ja tyhjäksi pureskellut poron-pallit poskeesi, niin oppisit arvostamaan Lappia ja sen kansaa.
        Itse olen "lantalainen" mutta Lapissa käynyt jo vuodesta -58 lukien, joten tiedän mistä puhun.
        Lapissa on jokaiselle rauhaa ja luontoa rakastavalle se oikea paikka, mutta silloin pitää ottaa reppu pykälään ja lähteä vähin äänin sinne missä "suden joihku soi".
        Ivalo, Rahajärvi, Kirakkajoki, Jakujärvi, Harrijoki ja Hammastunturi antoivat minulle kauniit ja ikimuistettavat muistot.
        Huuhkajan kylästä lähdettiin aina kala-reissuun ja viikon verran kerrallaan luonnossa asuttiin, venettä vedettiin koskista ja suvantopaikat ajeltiin moottorilla. Tuolloin ei vielä ollut hiihto-hotelleja ja muita turistirysiä eikä liioin inernetissä Lappia ja sen kansaa moittivia "märkäkorvaisia paskiaisia" joka paikassa,vaan yksi postiauto toi päivittäin harvat turistit Majalaan ja maantie oli punaista hiekkaa. Kirakkajoen suulla, Metsähallituksen kämpässä asusti tuolloin Benjamin niminen erakko, joka oli ystävällinen niille jotka myös häntä ymmärsivät, sillä Lapissa ei tuolloin ollut yhtään lukkoa ulko-ovissa, mutta miten on nyt, kun "lantalaiset" ovat sinne laumoittain itsensä tukkineet? Eniten minua ottaa "aatamiin" tuollainen pojankloppi jolla on vielä kovasti korvantaustat märjät synnytyksen jälkeisestä pesusta ja vielä kehtaa esittää jotain Karjala ja Lapin asioista, vaikka itse oli tuolloin vasta pieni rasvatahra Valion piimäpurkin sisäosissa ja sekin nautintoaineena isänsä palleissa. Minun mielestäni sota-asiat on puitu jo aikoja sitten ja niiden uudelleen esiin vetäminen ja erimielisyyden lietsominen Suomen kansan keskuudessa on todella vaarallista puheenaihetta. Me Suomalaiset, joihin kuuluvat myös Lappalaiset, emme todellakaan tarvitse tuollaisia paskanpuhujia ja rasistisia mielenilmaisijoita, joten pysy "märkäkorva" asiassa, kun kirjoittelet tänne keskustelukanaville.
        Minä puolestani kiitän Lappalaisia kavereitani vuosikymmeniä kestäneestä ystävyydestä.
        Hyvää kevään jatko sinne "kairoille ja yöttömän yön maille".

        Kiitos kauniista puheesta veli hyvä.

        Vuonna 2002 kyllästyin ruuhkasuomen kiireisiin ja nostin repun pykälään. Aivan erämaahan en suunnannut kun jotain pitää elääksensäkin tehdä. Asun nykyään Lapin läänissä, lappilaisessa kaupungissa. Täältä on lyhyt matka palkisille ja onhan nämä maisemat jo itse kaupungissa, joessa, taivaanrannassa jne kauniit. Ne Lapin eri vuodenaikojen eri värit. Ne on mahtavat.

        Kuudes vuosi menossa. Aikoinaan lähdin kahdeksi vuodeksi katsomaan, että koska kyllästyn ja muutan takaisin. Enpä ole vielä kyllästynyt. Ei kai tähän Lapin luontoon kyllästy. Tänne minut varmaan haudataan. Onnellisena.


      • Etelän luonto

        Samaa mieltä. Lappi on pelkkää risukkoa, oikeat metsät alkavat vasta 100km Jyväskylästä ylöspäin. Eihän Lapissa oikein eläinkään asu - porot ruokitaan ympäri vuoden rehulla ja kalat viljellään laitoksissa järviin. Saamelaisistakin nuorimmat ja fiksuimmat ovat laittaneet (muoviset) suopungit naulaan ja muuttaneet Etelä-Suomeen. Lapissa ihmiset elvistelevät, että Helsingissä on kuin olisi koko ajan sisällä, mutta itse istuvat suurimman osan päivistään autossa, kun kaikki palvelut ovat kymmenien kilometrien päässä. Lisäksi omaa rauhaa ei pikkukylissä saa hetkeksikään. Jokainen ohi ajava auto rekisteröidään ja arvotaan millä asialla ollaan. Yksityisyyttä ei kunnioiteta eikä erilaisuutta suvaita. Lapin "persoonallisuudet" ovat ihan tavallisia, lahjattomia taiteilija-ihannoitsijoita,joita etelässä kutsuttaisiin yksinkertaisesti syrjäytyneiksi.


      • Olet oikeassa

        Täysin samaa mieltä


    • ympäri mailmaa reissattua

      mutta aina vaan se kompassai pohjoseen kääntyy. En o missään kokenu sellasta rauhan tunnetta ko istut kesällä ja katot tunturi järveä. Onneks täältä pohjanmaalta ei ole kuitenkaan niin pitkä matka sinne.

      • ja katella

        maisemia. Voi sitä rauhaa ja luonnon ihanuutta, aah.


    • ttttt

      täällä elämme ilman tehtyä kiirettä, vai???
      mä ainankin koitan. luonto on se jokin.. aivan PARAS

    • Ramses II

      Siis Satu Lappi oli Suomen helmi. Ai ai,muistan aikoinaan katsoneeni kaikki Gonzo-TV:n jaksot,joissa Satu esitteli Lapin nähtävyyksiä. ;-)

    • Peräpohjolan poika

      Net vasta kiimassa ovat ko pääsevät näin kevättalvela tänne Laphiin irrottelehmaan ja Lapin aurinko pistää hormoonehin vauhtia.

      Kyllä saapi kuksia! On meilä pahantekijöilä mukavaa täälä asustella!

    • Nimetön

      ärsytyksestä.

    • tullaan

      Ihan totta,sinne ihan pohjoiseen täytyy päästä ainakin kesälomalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe