Ylikorkea

elementtimies

Hyviä vinkkejä. täytyy olla parempikin keino mitata kuorman korkeus kuin rullamitta. Veemäinen homma yksin värkätä rullamitan kans tuulessa tehtaan pihassa. Onko olemassa esim. jotain tankoja jolla sais luotettavasti mitattua kuorman korkeuden??

6

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EKL-mies

      Niinsanottu "saitta". Jos olet palkollinen, niin nakita autoilija askartelemaan sellainen.

      • Noinn

        En mä ainakaan kehtais palkollisena pyytää isäntää tekemään moista keppiä mulle, jonka osaa/pystyy ihan itsekin tekemään.


    • lavettikuski76

      On olemassa vähän helpompikin tapa kuin rullamitan kanssa tuulessa heiluminen:-) ja saa hieman luotettavamman tuloksen. Se on sellainen hieman teleskooppiongen näköinen keppi, johon on naitettu rullamitta sisälle. Hintaa sillä jonkin verran on, mutta jos säästää edes yhden siltaan ajon, niin varmasti haukkuu hintansa takaisen heti moninverroin.

    • Nimetön

      Kysymykseen liittyen, osaako joku kertoa mistä saa kartat joissa on alikulkupaikkojen korkeudet / reitit ? Joskus muistan nähneeni tällaisia ja oli tehty valmiiksi reittejä isoimpien kaupunkien välillä eri korkeuksille. Osaako joku sanoa onko tätä tietoa saatavissa sähköisessä muodossa tai johonkin karttapalveluun tai jopa navigaattoriin yhdistettynä ?

      • m.u.t.t.a

        itse ajan betoni elementtejä pohjosesta helsinkiin ja en kyllä uskaltas luottaa mihinkään navigaattorin silta korkeuksiin jos semmonen ohjelma on.


      • lavettikuski76

        Ei sellaisia oikeastaan ole. On olemassa tiehallinnolta tilattava ns. yleislupa 5 metriin saakka, tosin hieman vaikeaselkoinen jos ei kuljetuslupiin ole tutustunut. Ainakin lavettipuolella käytäntö on tilata miltei joka kuljetukselle oma lupa, mutta yleensä se on samalla myös lupa korotetuille painoilleja kulkee hieman eri reittejä kuin pelkkä korkean lupa. Jotkut saattomiehet ovat nähneet todella kovan vaivan ja käyneet mittaamassa monet sillat jotka ovat todennäköisillä kulkureiteillä ja nämä mittaustulokset on kirjattu karttaohjelmiin tai muihin muistiinpanoihin. Mutta arvata saattaa, etteivät ole kovin halukkaita antamaan tietojaan ainakaan ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe