Minulla on kolme lasta, poika ja kaksi tyttöä. Poika on 3-vuotias, tytöt 16 ja 19.
Tämä ns. ongelma on seksi. Molemmat tytöt ovat käyneet ulkona poikien kanssa ja näin, mutta mitään vakavia seurustelusuhteita ei varmaankaan ole ollut. Ainakaan kotiin ei ole näytille tullut poikia, eikä ole kerrottu mitään erityistä..
Mutta ovathan tytöt jo siinä iässä, että ei sitä tiedä, koska se "oikea" sattuu tulla ja viedä tytön mukanaan. Ja tämä seksuaalivalistus.
Tietenkin koulussa siitä on varmasti puhuttu...
Mutta minulla on yksinhuoltajana vähän ongelmia ottaa se puheeksi tytöille.
Vieläpä kun olen isä.
Äitiä tytöillä ei ole näitä asioita kertomassa.
Mitä pitäisi ja mistä pitäisi niille puhua?
Olen kyllä yrittänyt rohkaista, että vaikka minulla ja tyttöjen äitipuolella ei suhde toiminutkaan ja ero tuli melkein 3 vuotta sitten, niin silti pitäisi uskaltaa olla avoin suhteissa jne.
Mutta tytöille tästä on niin vaikea puhua, miehenä.
Vinkkejä?
SEKSI
10
3189
Vastaukset
- Cat
Tytötkään ei varmasti ole aivan innoissaan, jos isä tulee puhumaan seksistä, varsinkin kun tytöt ovat jo näin isoja. Voihan olla että jompikumpi on jo harrastanut seksiä.
Tyttöjen lehdissä kerrotaan paljon sekä fyysisestä- että tunnepuolesta, joten eiköhän tieto ole ihan hallussa. Ehkä voisit vain osoittaa että välität ja sanoa, että miehiä/poikia saa "tuoda näytille" ja voit antaa kortsuja. Jos olet hyvä tyyppi, niin tytöt varmasti voivat vaivatta tuoda kavereitaan teille. Pojista ei tarvitse tehdä isoa numeroa, eikä jokainen kaksilahkeinen ole potentiaalinen poikaystävä.Jos minun isäni käyttäytyisi näin, olisin ihan tyytyväinen. - Yh Isä myös
Olet kuule auttamattomasti myöhässä, kun vasta nyt haikailet tyttäriesi seksivalistuksen perään. Tilanne saattaa olla sellainen, että tyttäresi tietävät ja ovat kokeneet seksiä monipuolisemmin kuin sinä. Vaikutat nimittäin aika estoiselta tyypiltä kun et ole osannut puhua asioisa silloin kun se olisi ollut tytöillesi tarpeen. Minä aloin tyttöni kanssa seksivalistuksen hänen täyttäessään 10 vuotta ja sanonpahan vaan etten yhtään liian aikaisin. Meillä on nykyään tosi avoimet välit ja voimme puhua seksistäkin luonnolisesti. Tyttö 0n 18v.
- Cozol
"Meillä on todella avoimet välit ja voimme harrastaa seksiä ihan koska vaan, tyttö on juuri sopivassa iässä, siinä 18v."
- miia
Joo, olet ehkä hiukan myöhässä. Todennäköisesti jo vanhempi on harrastanut seksiä, nuorempikin mahdollisesti. Se tietenkin riippuu ihmisestä. Tytöt saavat paljon enemmän tietoa seksistä yms. kuin pojat koulusta, lehdistä ja kavereilta. Jos teille ei vielä tule Trendiä/Cosmopolitania, niin siinä on hyiä terveysvinkkejä, asiaa sukupuolitaudeista yms. sekä muuta tyttöjen juttuja (meikkejä, muotia, seksiä...). Tytöt voisivat varmaan tuoda poikia kylään, jos sanoisit heille, että se on OK. Etkä nolaisi heitä sitten, kun pojat ovat kylässä=)
- hohhoi
Kummaa puhetta. Kyllä ainakin 19 vuotias tietää seksistä enemmän kuin sinä itse hänhän on jo täysi-ikäinen. Taitaa olla tyttäresi tynnyrissä kasvatettuja jos tuohon ikään mennessä eivät tiedä seksistä. Taitaa kirjoituksesi olla provo tai irstaan mielikuvituksen tuottama tekele.
- aicha
oot todellakin myöhässä. ei ton ikäsillä ole yleensä enään neitsyys tallella, siitä on eroon jo päästy.
n. 15-vuotiaana neitsyys yleensä menee - Jenny
Ei se ole niin sanottua, että menettää jo noin 15-vuotiaana neitsyyden. Minä ainakin menetin sen vasta vuosi sitten. olen nyt 20. Minä en ole "rikkinäisestä" perheestä mutta en muista äitini puhuneen minulle seksistä kuin vasta ollessani 17 - kun seurustelin ensi kerran. Kyllä tyttäresi taatusti ovat selvillä seksistä ja seksiasioista. Olinhan minäkin jo 15-vuotiaana, vaikkei siitä oltu vanhempien kanssa puhuttu. Minkä vuoksi koulussa on seksivalistusta? Niin, siksi juuri. Minäkin opin isosiskoltani paljon asioita, ehkää nuorempi tyttösikin oppii omaltaan.
Lapset eivät totisesti halua kuulla seksi valistusta ensimmäisenä vanhemmiltaan. Lapsetr eivät halua ajatella, että omilla vanhemmillaan on seksielämää. Toki siitä pitää yrittää puhua, mutta ei se herkkua ollut minulle silloin 17kesäisenä. Oma äiti kertoo että kondoomia pitää käyttää etc.. Ole siis ihan huoleti, puhu tyttäreidesi kanssa, mutta voin olla varma että he sanovat: "isi, hyi, ole hiljaa. Me kyllä tiedetään." - Angel-59
Loistavaa, jos tyttärilläsi ei vielä ole ollut
seksikontakteja Voi kuitenkin olla, että tytöt
tietävät jo paljon ko. asioista, nykyaika on on-
neksi armollinen sen asian suhteen. Ymmärrän huo-
lesi varsinkin isänä. Yksi hyvä konsti on, että
haet kirjastosta asiaan liittyvää materiaalia ja
jätät niitä sopivasti esille. Myös nuorten leh-
distä on paljon apua esim. Suosikki, Demi ym.
Onnea jatkossa.- Mia
Mitä loistavaa se on jos ei tyttäret ole vielä päässyt seksittelyn makuun? Mun mielestä seksi on niin ihana asia että soisin sen ihanuuden KAIKILLE!
- adaliina
kuule oon ittekki 16v. ja tiedän erittäin hyvin miten toimia missäkin jutussa. Tyttösi on jo sen verran aikuisia että osaavat pitää huolta itsestään. Koulussa on niin paljon valistuksia että asiat on päntätty päähän. Tyttäresi ovat jo niin aikuisia että tietävät ollakko vslmis koska tunnen 12-vuotiaitakin ketä on jo harrastanut seksiä joten älä huoli turhia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938