tere.
miten kaapeliverkossa digiboxista kanavat suoraan videon muistipaikoille? ei tunnu oikein onnistuvan, videon kanavahakuohjelma löytää vain tavlliset analogiset kanavat. olen kyllä yhdistänyt laitteet ohjeiden mukaan. tässä on se hankaluus, että jos haluaa nauhoittaa videolle jonkun digiohjelman, ei voi katsoa muita digikanavia, kun kys. kanava pitää olla päällä. Nauhoitus tapahtuu siis av-yhteyden kautta.
digikanavat videomuistipaikoille
3
476
Vastaukset
- Mike
Ei välttämättä saa videon muistipaikkoihin viritettyä mitenkään. Videossa on kyllä mahdollista ottaa tuo ulkoinen signaali vastaan, mutta useissa videoissa sitä ei muistipaikkaan voi tallentaa.
Eli luultavasti videossasi tuo digiboksin signaali löytyy EXT tms valinnan alta.
Vaikka digiboksi RF-signaalia lähettäisikin pihalle ja sen näin ollen saisi viritettyä johonkin videon muistipaikkaan, niin näin ei tietenkään tule tehdä, koska signaalin laatu kärsii kun se moduloidaan. - Digitön
Sepä se, digi-tv vei meidät kerralla yli 20 vuotta ajassa taaksepäin: vaikka sinulla olisi minkälaiset laitteet, et voi nauhoittaa yhtä ja katsoa toista digikanavaa. Tästä syystä minun kotiini ei hankita digiboxia ennen kuin on ihan pakko.
Tästä asiasta puhutaan ihan liian vähän, jos ihmiset tietäisivät, tuskin digi-tv olisi levinnyt senkään vertaa kuin nyt.
Teknisesti luulisi olevan helppoa järjestää vaikka monen kanavan yhtaikainen tallennus DVD:lle, mutta eipä näytä laitteiden kehittäjille tulleen mieleen.- Electronix
Huh huh! Kyllä se vaan on niin, että analogiavärkit on museotavaraa ja parempia tallennelaitteita (digitaalisia) tulisi varmasti saataville jos tämä konservatismi loppuisi.
Teknisesti olisi helppo (= halpaa) valmistaa korkealuokkaista kuvaa tuottavia digitaalisia tallennelaitteita. On otettava huomioon, että ongelmat johtuvat kahden eri järjestelmän yhteensopimattomuudesta, siksi olisi kiiresti luovuttava analogisysteemistä. Nämä tallentavat DVD-systeemitkin ovat puoliksi analogisia (kepulivehkeitä) eli niitä ei ruokita digisignaalilla, jos niissä olisi digivastaanotin kuten jokaisessa VHS-nauhurissa on nyt analoginen homma olisikin 20 vuotta edellä.
Jos kuluttajat eivät halua digilaitteita eivät ne kehity eikä monipuolisia laitteita koskaan saa. Valitettavasti kuluttajan valinnat eivät aina ole viisaita ja siitä tässä kärsitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m834439Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513180
- 412671
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222352- 232046
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151762Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715