Kysäisenpä huvikseni täältä "kyvystä", joka minulla on tai oikeastaan oli nuorempana. Nykyään ei onnistu niin hyvin.
Pystyn sumentamaan näköni niin halutessani. Silmiä ei tarvitse mitenkään siristää, vaan saan näköni sumeaksi jotenkin silmälihaksia tai jotain liikuttamalla. Silmissäni ei näy ulospäin mitään eroa, katsonko normaalisti tai "usvan läpi". Tämä kyky oli kätevä koulussa, kun opettaja piti puhuttelua. Pystyin katsomaan opettajaa tiukasti silmiin, enkä nähnyt vihaista naamaa. Näin vaan usvaisen hahmon :D
Olisiko kenelläkään ajatusta, miten tuon teen ja mitä silmissäni silloin tapahtuu? Kyky on selvästi heikentynyt iän myötä ja koska sitä en ole tehnyt niin usein.
Sumenee haluttaessa
13
5213
Vastaukset
- naine.,.
ja olen ajatelly että ossak joku muu ;)
aika jännä juttu :)- lauris89
Sama homma onnistuu täälläkin, en tosin ole sitä ennen paljoa ajatellut. Jännä juttu kuitenkin.
- onnistuu
Olen 52 v nainen.
- muitakin
No löytyihän niitä muitakin omituisia ;D Meidän pitäis järjestää kesäpäivät niin voitais tuijotella toisiamme usvan läpi yhdessä...
- että silmän
lihakset tarkentavat kuvaa. Dorkat. Ei toi mikään erityislahja oo. Kattoo vaan lähellä olevaa kohdetta kuin se olisi kaukana. Sama ku kattoo sormia läheltä ja "sumentaa" katsetta eli tarkentaa kauas ni johan sumenee ja tulee monta sormea. Ei ole fysikaalinen ihme, vaan jokaisen näkevän ihmisen taito. Paitsi jos on RUNSAASTI plus-vahvuuksia tms.
Et se siitä teijän 'erityistaidosta'. Kaikki kykenee tuohon.
Ps. Juuri siksi sinun kykysi 'sumentaa' kuvaa on heikentynyt, koska silmän lihakset heikkenevät vanhetessa, kuten juuri sanoin noista plus vahvuuksista. Vaikka sinun kohdalla vahvuudet lienevät hyvin pienet, kun vielä pystyt 'sumentelemaan'.- lkjnkjnj
Muista en tiedä, mutta minun kohdallani kyse ei ainakaan ole pelkästään siitä. Silmieni eteen tulee ikään kuin joku kalvo. Ihan sama mihin katson, lähelle tai kauas se onnistuu. Pystyn pitämään katseeni myös sumeana koko ajan, esim. lätkämatsia seuraten, vaikka kohde vaihtuu jatkuvasti nopeaan tahtiin. Kokeile sinäkin onnistuuko ja tule sitten viisastelemaan, dorka.
- deal?
lkjnkjnj kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta minun kohdallani kyse ei ainakaan ole pelkästään siitä. Silmieni eteen tulee ikään kuin joku kalvo. Ihan sama mihin katson, lähelle tai kauas se onnistuu. Pystyn pitämään katseeni myös sumeana koko ajan, esim. lätkämatsia seuraten, vaikka kohde vaihtuu jatkuvasti nopeaan tahtiin. Kokeile sinäkin onnistuuko ja tule sitten viisastelemaan, dorka.
Ikäsi?
Olet ehkä joku 1,0 kaukotaitteinen ja "erityislahjallasi" rentoutat tarkennuksesi ja silloin äärettömyyden tuolla puolen olevat kohteet olisivat tarkkoja mutta eihän äärettömyyden takana ole mitään. Siksi kaikki maallisilla etäisyyksillä olevat ovat sumuna. Minä osaan saman ja niin varmasti jokainen kaukotaitteinen. Mutta onhan se tämäkin hyvä syy pitää oluthuuruinen kesäkokoontuminen kaikille erityisille...
Jos et olekaan kaukotaitteinen niin pääset sirkukseen sen parrakkaan naisen jälkeen lavalle. Olet fakiiri tai friikki. Tai dorka. - oops.
deal? kirjoitti:
Ikäsi?
Olet ehkä joku 1,0 kaukotaitteinen ja "erityislahjallasi" rentoutat tarkennuksesi ja silloin äärettömyyden tuolla puolen olevat kohteet olisivat tarkkoja mutta eihän äärettömyyden takana ole mitään. Siksi kaikki maallisilla etäisyyksillä olevat ovat sumuna. Minä osaan saman ja niin varmasti jokainen kaukotaitteinen. Mutta onhan se tämäkin hyvä syy pitää oluthuuruinen kesäkokoontuminen kaikille erityisille...
Jos et olekaan kaukotaitteinen niin pääset sirkukseen sen parrakkaan naisen jälkeen lavalle. Olet fakiiri tai friikki. Tai dorka.Lukulasit tarvin, pientä hajataittoakin on, mutta eipä muuta. Tuskin tällä sirkukseen kannattaa lähteä, mutta mukavat kesäpäivät kyllä onnistuu. Myös muut dorkat tervetulleita. Tervetuloa!
- se 52 v
oops. kirjoitti:
Lukulasit tarvin, pientä hajataittoakin on, mutta eipä muuta. Tuskin tällä sirkukseen kannattaa lähteä, mutta mukavat kesäpäivät kyllä onnistuu. Myös muut dorkat tervetulleita. Tervetuloa!
Olen likinäköinen -3,5. Ja pystyn siis siihen samaan hommaan. Ei pitäis enää paljon akkommodaatiotakaan olla tämän ikäisellä. Siis dorka.
- kieroon...
oops. kirjoitti:
Lukulasit tarvin, pientä hajataittoakin on, mutta eipä muuta. Tuskin tällä sirkukseen kannattaa lähteä, mutta mukavat kesäpäivät kyllä onnistuu. Myös muut dorkat tervetulleita. Tervetuloa!
...se onnistuu. En tiedä, onko yleistä, mutta olen aina osannut vetää vasemman silmän kieroon (=ulospäin)niin halutessani. Olisiko meitäkin "omituisten otusten" kerhoksi asti...
- .....................
kieroon... kirjoitti:
...se onnistuu. En tiedä, onko yleistä, mutta olen aina osannut vetää vasemman silmän kieroon (=ulospäin)niin halutessani. Olisiko meitäkin "omituisten otusten" kerhoksi asti...
joo tervetuloa mukaan kierosilmä.
- Anonyymi
En minä ainakaan pysty ”Dorka”!🙄
- Friikkisilmälihasdorka
Vanha keskustelu, mutta on kyllä jännä asia. Kyen itsekin moiseen ja sen lisäksi liikuttamaan yksittäistä korvaakin melko paljon. #musclecontrol
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525360- 854072
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3492405Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved326986Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s69974- 61783
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46776Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja98762Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52739- 26730