Ostettiin pari päivää sit undulaatti pariskunta. Eläinkaupan myyjä sanoi, että niiden tulisi olla häkissä pari viikkoa ennen kuin päästää ne lentämään vapaana, jotta ne osaisivan tulla takaisin häkkiin. Onko se sit ihan ok? Tuntuu todella hurjalta pitää lintuja kaks viikkoa suljetussa häkissä.
Häkistä
2
403
Vastaukset
- -M-
Kyllä undut hyvin vielä pari viikkoa tilapäisesti häkkiin kokonaan suljettuna pärjää (olettaen että häkki kuitenkin täyttää edes sen suositellun minimikoon, mikä vastaa noin 70 x 50 cm kokoista pohjaa, jostain akuankan kokoisista kuljetuskopeista ei nyt puhuta). Vastaavaa häkkikomennustahan voi satunnaisesti tulla esim omistajan lomareissun aikana jos hoitaja ei ehdi/osaa lennättää lintuja eli kannattaa siksikin huolehtia siitä että häkissäkin on tilaa edes pieneen siipen ojenteluun pyrähtäessä orrelta toiselle.
Toisaalta ihan noin kauan ei kyllä sen totuttamisen kannalta välttämättä tarvitse häkittää. Viikkokin yleensä jo riittää sen verran kotiutumaan ja toipumaan muuttostressistä, että voi sitä lennättelyäkin aloitella. Alussa häkkiin palaaminen joka tapauksessa on usein vähän hankalaa ja vaatii linnulta opettelua ja/tai omistajalta vähän paimentelua ihan riippumatta siitä onko tirppa ollut häkkiin suljettuna päivän vai kuukauden ennen ensimmäistä lennätystä. - lentämään
Meillä undut lähtivät heti seuraavana aamupäivänä itse ulos häkistä kun häkin ovet olivat auki. Ovat hyvin tarkkaavaisia ja taitavia lentäjiä. Toiset ovat arempia mutta yhtä lailla uteliaita.Meillä osasivat myös takaisin kotiin lenneltyään ja tutkittuaan ympäristöään tarpeeksi. Tärkeää on rauha ja se että ensilento tapahtuu niiden ehdoilla.Houkutellakin saa hellästi.Siitä se riemu ja räksätys sitten alkaakin! Meidän undut kotiutu nopeasti ja lentelivät ensin yhdessä huoneessa ja jo viikon kuluttua koko asunnossa ja nauttivat siitä päivittäin monen tunnin ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483