Miten saada

remmissä

vetäminen heti alusta kitkettyä? Vai olenko liian hätäinen? Kultsu tyttö 3 kk ja risat. Tottelee vapaana hyvin ja luoksetulo sujuu jo melko hyvin. Remmissä kulkeminen ei suju. Pehva maahan ja siinä pysyy tai sitten remmiräyhää. Onhan pentu vielä pieni, mutta käsittääkseni vanhempana vielä vaikeampi saada kulkemaan kunnolla remmissä. Antakaa neuvoja joita voisi kokeilla.

2

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADHD-koira

      Ei meillä remmissä kuljettu nätisti ennen kuin pahin pentuhötkyily oli ohi. Tarkkaa ikää en muista, mutta vielä puolen vuoden iässä kultsumme käytti toko-tunnitkin aivan järjettömään hulinointiin. Ei siinä edes koirankouluttajat osanneet sanoa muuta kuin sen, että anna sen purkaa energiansa. Tosin tuon purkamisen jälkeen koiramme oli lopulta niin väsynyt, ettei silloinkaan koulutuksesta tullut mitään.

      Olen seurannut muita kultsuja nyt yli viisi vuotta ja tullut siihen tulokseen, että meillä on ylivilkas, ADHD-kultsu. =) Kyllä tämä nykyään kävelee hihnassa kiltisti, mutta saa vieläkin lapsellisia hepulikohtauksia. Tärkeää on vain pitää tiukka linja siinä, ettei kävele koiran kanssa eteenpäin niin kauan kuin talutushihna on kireällä. Toki välillä tuntuu julmaltakin kieltää leikkiminen lapselta, mutta ehkä siihen löytyy vaihtoehto.

      Epätoivo meinasi minulla yllättää jossain vaiheessa, kun edes puolikuristava panta ei tuntunut muuttavan koiramme käytöstä. Hölmö kiskoi aina niin, että meinasi tukehtua! Mutta sitkeys palkitaan. Nyt jälkikäteen olen ajatellut, että ehkä myös kuonopanta voisi olla hyvä valinta koulutukseen. Tosin sitä en ole itse koskaan kokeillut.

      Omasta kokemuksestani sanoisin, että ei kannata ottaa vielä minkaanlaisia paineita koiran koulutuksesta. Vähitellen ja suurella kärsivällisyydellä koulutus alkaa purra. Tsemppiä!

      • Pennun elämää

        Meillä on nyt 5kk kultsupoika joka on tosin melko rauhallinen tapaus. Mutta mä otin heti elkuunsa sen linjan ,että koira ei vedä hihnassa koskaan. Kun hihna kiristyy, pysähdyn niin että hihna jää kiristämään, ja kun pentu istuu, jatkan matkaa. Välillä menee koko pieni lenkki siihen että mennään 2 metriä eteen, pysähdytään jne. Mutta nyt poika hidastaa heti kun hihna alkaa kiristämään (meillä on noutajatalutin).
        Mä olen myös yrittänyt välttää lähtöä hihnalenkille jos tiedän pennun olevan vilkkaimmillaan/täynnä energiaa, vaan annan sen ensin juosta viereisellä pellolla vapaana ja lähden vasta sitten hihnalenkille.
        Eli kannattaa pennun kanssa oikeastaan kaikessa mahdollisessa yrittää minimoida epäonnistumiset.

        Meillä pentu tekee myös sitä että alkaa repimään hihnaa ja ärisemään. Silloin mä teen niin että jatkan vain matkaa. En siis kiinnitä siihen mitään huomiota, koska jos kiellän, se vain yltyy. Heti kun pentu päästää hihnasta irti ja kulkee sekunninkin nätisti, kehun sitä.

        Tsemppiä teille harjoitteluun. Kirjastot on kirjoja pullollaa ja sieltä kannattaa etsiä se itselleen sopivin vaihtoehto koulutukseen =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe