O; Hämähäkki

Äiti

Pian 9v. täyttävällä pojallani on "omituinen" mieltymys hämähäkkeihin. On ollut jo useamman vuoden. Kaikki näistä karvaisita kahdeksan jalkaisita otuksista kertovat ohjelmat hän katsoo ja joskus nauhottaa. Onneksi meillä on myös lautanen ja tätä kautta ohjelma tarjonta on monipuolisempaa... Hän on jo kauan haaveillut omasta hämähäkistä. Ja minä itse mielummin ostaisin sen "kasvattajalta" tai alan harrastajalta nuorena jotta poika voisi seurata sen kasvua.
Olisiko kenelläkään myytävänä jokin tälläinen (lajeja ja rotuja en tunne) Mutta kuitenkin isoksi kasvava ja karvainen kaveri. Sitä kyllä varmasti hoidettaisi rakkaudella.
Ja mitähän ne mahtaisi maksaa?

3

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minimii

      Tervetuloa vaan hämppyharrastajaksi! =)

      En tiedä missä päin asutte, mutta helsingistä mm.paratiisilinnusta löytyy yleensä kaikenlaista karvajalkaa=)

      Oman paikkakunnan eläinkauppakin tietysti voi tilata asiakkaan pyynnöstä sellaisen lukin kun haluaa.

      9 vuotiaalle pojalle suosittelisin ensimmäiseksi hämpyksi Grammostola roseaa eli chiläistä.
      Se kasvaa aika isoksi ja on rauhallinen tapaus.
      Sen pitäminenkään ei vaadi mitään erikoisuuksia. Kunhan terraario on kunnollinen niin sillä pääsee jo pitkälle.
      Sitten kun taito ja kiinnostus kasvaa niin maailmaltahan löytyy kaikenlaisia erilaisia mahtavia lukkeja hienoilla väreillä=)

      Ruokapuolesta sen verran että sirkat ovat parasta ravintoa.Huomaa että ruoan on oltava hämpylle oikean kokoista.Pienelle pientä ja isolle isoa. Jauhomatoja voi myös antaa, mutta niiden kanssa pitää olla tarkkana ettei ne kaivaudu turpeeseen. Tarantellan terraan ei saa jättää syömättömiä ruokaeläimiä! Nahanluonnin tullessa, terraan jääneet ruokaeläimet voivat tappaa hämähäkin.
      Hämähäkki luo nahan selällään (eivät kuole selälleen!)Nahanluonnin aikaan kannattaa vähän sumutella vettä turpeelle...se helpottaa ja auttaa nahanluonnissa.
      Hämähäkkiä ei myöskään kannata käsitellä.
      Jos käsittelijä saa hyihyi-reaktion kesken kaiken, saattaa se olla kohtalokasta lukille.
      Niiden peräpää on todella herkkä, ja se saattaa repeytyä jos lukki tipahtaa.
      Hämähäkki ei myöskään nauti käsittelystä.

      On kyllä hienoa kun äiti on noin kiinnostunut poikansa harrastuksesta, ja haluaa olla siinä mukana!=)
      Hattua nostaisin jos sellaisen omistaisin=)

      Tsemppiä sinne!

      Ps:www.herppi.net osoitteesta löytyy paljon alan harrastajia ja juttuja tarantelloista, mukaan vaan!

      • Äiti

        Kiitos.
        Joo, itse kammoan hämähäkkejä! Miehelläni oli sellainen musta, iso, vaaleanpuna varpainen karvatassu kun yli kymmenen vuotta sitten menimme naimisiin. Ja sillä oli hieman huono terrario ja se karkaili ja me sitä yöllä etsimme kun sanoin muuttavani hittoon jos se siinä asunnossa vapaana liikkuu... Ihan nousee niska villat vieläkin pystyyn. Sen kaverin kohtaloksi koitui karkailu ja mun kissa. Sinäänsä ikävä juttu. En iloinnut sen kohtalosta vaikka en siitä pitänytkään.

        Joka tapauksessa, on huononpiakin harrastuksia kuin hämpyt ja kun olen pojan antaumuksellista omistautumista näille otulaisille seurannut jo muutaman vuoden, uskon hänen huolehtivan siitä hyvin.
        Mainittakoon vielä, että laitoin pojan vuosi sitten kuvataidekouluun koska hän ei koskaan piirtänyt mitään muuta kuin näitä hämähäkkejä. No nyt meillä on hyllyssä kipsistä ja savesta tehtyjä hämähäkkejä ja niiten pesäkoloja ja ansa juttuja mitä on televisiosta nähty. Yksi taulu on seinällä jossa on kissa! Eli se siitä kuvataide koulusta =)


      • harrastaja
        Äiti kirjoitti:

        Kiitos.
        Joo, itse kammoan hämähäkkejä! Miehelläni oli sellainen musta, iso, vaaleanpuna varpainen karvatassu kun yli kymmenen vuotta sitten menimme naimisiin. Ja sillä oli hieman huono terrario ja se karkaili ja me sitä yöllä etsimme kun sanoin muuttavani hittoon jos se siinä asunnossa vapaana liikkuu... Ihan nousee niska villat vieläkin pystyyn. Sen kaverin kohtaloksi koitui karkailu ja mun kissa. Sinäänsä ikävä juttu. En iloinnut sen kohtalosta vaikka en siitä pitänytkään.

        Joka tapauksessa, on huononpiakin harrastuksia kuin hämpyt ja kun olen pojan antaumuksellista omistautumista näille otulaisille seurannut jo muutaman vuoden, uskon hänen huolehtivan siitä hyvin.
        Mainittakoon vielä, että laitoin pojan vuosi sitten kuvataidekouluun koska hän ei koskaan piirtänyt mitään muuta kuin näitä hämähäkkejä. No nyt meillä on hyllyssä kipsistä ja savesta tehtyjä hämähäkkejä ja niiten pesäkoloja ja ansa juttuja mitä on televisiosta nähty. Yksi taulu on seinällä jossa on kissa! Eli se siitä kuvataide koulusta =)

        kannattaa muuten aika tarkkaan miettiä mitä/mistä hommaa hämikselle ruokaa(eläinkauppa on paras vaihtoehto).itselläni oli pari vuotta sitten chilen tarantella joka kuoli vajaa kaksivuotiaana.suurin ja todennäköisin syy niin aikaselle kuolemalle oli LUONNON heinäsirkat ja perhoset!!!jotka ovat jostain saaneet itseensä hyönteis myrkkyä ja sitä kautta tappaneet hämähäkin.kuollessaan hämähäkki jaa oikein päin,maha maata kohti jalat kippurassa käpertyneenä.eikä myöskään saa antaa ampiaisia tai muita pistäviä hyönteisiä.ampiainen on hämiksen selkään pistäessä TAPPAVA!!!joten suosittelen lämpimästi eläin kauppaa.onnea pojalle ja hienolle harrastukselle.itelläni on nykyään 2 viljakäärmettä ja 2 parta-agamaa molemmille kasvatan ruokaeläimet itse.(hiiriä ja matoja)....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3506
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2079
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1574
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe