Maskuliininen mies.

mies-v57

Tulee miehenä aina ilmaisu "maskuliininen mies"
tunne kuin vain joissakin miehissä olisi
maskuliinisuutta.

Onko maskuliinisuus miehessä joku silmiin
pistävä erityispiirre?Vai tuleeko se esiin silloin kun tarvetta on?

Minusta sellainen yletön miesuho ja
maskuliinisuus on kaksi eri asiaa.Paremminkin
maskuliinisuus on miehen älyllinen tapa ilmaista itseään miehenä.

Jos joka kulmauksessa rymistelee mies potenttiaaliaan,tulee mieleen epävarmuus,Jos
on asiastaan varma,ei sitä yleensä erityisesti
ole tarvetta tehostaa.

Ja mikä estää miestä olemasta sukupuolten suhteen tasapuolinen,mutta tapeen tulle maskuliininen?
Eikö se ole osa miehen sivistystä kyky elää suhteessa ympäristöön, tilanteen mukaan?
Ja sellaisenaan ole myös uskottavampi?

Palsta on suhteessa naisvaltainen ja miehenä
tulee mieleen,että hyvä olisi mies asiaa käsitellä keskustellen ilman vastakkain asettelua.
Monelle miehelle kun naisen näkökanta on hyvä lukea.Ja toisten miesten näkemykset.

45

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmällään*

maskuliinisuudesta älyn kautta ?esimerkkejä kiitos.

• mies-v57

Otan esimerkin mahdollisimman läheltä.Olen yksin kahta murrosikäistä lasta kasvattava isä.

Eli joudun olemaan isä ja toisaalta mies.Eli joudun ihan konkreettisesti ottamaan ja
        älyllistämään tietyllä tavalla nämä kaksi roolia.

Toisaalta olemaan lapsille rakastava isä.
        Mutta tarpeen tullen mies.Toimimaan siis
        älyn kautta ja suhteuttamaan tekemiseni myös.

Näin ainakin siis itse koen.Ei tämä fakta ole vaan oma ajatus.

• ymmällään*
        mies-v57 kirjoitti:

Otan esimerkin mahdollisimman läheltä.Olen yksin kahta murrosikäistä lasta kasvattava isä.

Eli joudun olemaan isä ja toisaalta mies.Eli joudun ihan konkreettisesti ottamaan ja

ei siis mielestäsi ole mies? Kumpaa sukupuolta hän sitten on?

• mies-v57
        ymmällään* kirjoitti:

ei siis mielestäsi ole mies? Kumpaa sukupuolta hän sitten on?

Isänä oleminen minulle on ollut valtava kasvunpaikka miehenä.On oppinut sosiaalisia taitoja juuri siinä mielessä,että pystyy tarpeen tullen olemaan isä lapsille ja rakastava isä.

Mutta jos niikseen on,ilmaista itseään miehenä.
        Minusta maskuliinisuus ei ole itseisarvo,jota oliti tarve kaiken aikaa esitellä.Vaan se tulee esiin,kun on sen sija.

• Eikö isä olekaan mies?
        mies-v57 kirjoitti:

Vai oletko kovinkin feminiininen?

• voi olla isä,
        mies-v57 kirjoitti:

Isänä oleminen minulle on ollut valtava kasvunpaikka miehenä.On oppinut sosiaalisia taitoja juuri siinä mielessä,että pystyy tarpeen tullen olemaan isä lapsille ja rakastava isä.

Mutta jos niikseen on,ilmaista itseään miehenä.
        Minusta maskuliinisuus ei ole itseisarvo,jota oliti tarve kaiken aikaa esitellä.Vaan se tulee esiin,kun on sen sija.

isyyteen riittää ne pari sekuntia;D

• mies-v57
        Eikö isä olekaan mies? kirjoitti:

Vai oletko kovinkin feminiininen?

Kun on kahdestaan kahden murrosikäisen kanssa päivästä toiseen,joutuu tekemään ns naisten töitä ja tehtäviä.

Siten siis sosiaaliset taidot sopeutua miehenä
        ja ihmisenä kasvaa.Maskuliinisuus siis saa uutta muotoa ja miten sitä ajattelee.

Ei enään roiku tiiviisti kiinni siinä miehen
        roolissa vaan oivaltaa,että ihmisestä on moneksi.

Ja toki samalla oppii näkemään asioita äidin
        kautta ja ymmärtämään äitinä olemista uudella
        tavalla.

Mies joka ei tätä kaikkea käy läpi,hän ei sitä ihan täysin oivalla.Mikä on loogista toki.

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Kun on kahdestaan kahden murrosikäisen kanssa päivästä toiseen,joutuu tekemään ns naisten töitä ja tehtäviä.

Siten siis sosiaaliset taidot sopeutua miehenä
        ja ihmisenä kasvaa.Maskuliinisuus siis saa uutta muotoa ja miten sitä ajattelee.

Ei enään roiku tiiviisti kiinni siinä miehen
        roolissa vaan oivaltaa,että ihmisestä on moneksi.

Ja toki samalla oppii näkemään asioita äidin
        kautta ja ymmärtämään äitinä olemista uudella
        tavalla.

Mies joka ei tätä kaikkea käy läpi,hän ei sitä ihan täysin oivalla.Mikä on loogista toki.

Yhtä loogista kuin olla yksinhuoltajaäiti joka myös tekee ihan nuo samat ja lisäksi seisoo "isänä" fudiskentän laidalla,vie auton huoltoon ja korjaa lämpöpannun,kumma vain että yksinhuoltajaisä aina on "sankari" mutta äidin äitiys on hänen velvollisuutensa:))

• mies-v57
        Täti 57wee kirjoitti:

Yhtä loogista kuin olla yksinhuoltajaäiti joka myös tekee ihan nuo samat ja lisäksi seisoo "isänä" fudiskentän laidalla,vie auton huoltoon ja korjaa lämpöpannun,kumma vain että yksinhuoltajaisä aina on "sankari" mutta äidin äitiys on hänen velvollisuutensa:))

Ihan samoin yh äiti ymmärtää miestä,isää,uudella ja eri tavalla.Ja varmaan monet vanhat käsitykset muuttuu.Eli kasvvua ihmisenä tapahtuu paljon.

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Ihan samoin yh äiti ymmärtää miestä,isää,uudella ja eri tavalla.Ja varmaan monet vanhat käsitykset muuttuu.Eli kasvvua ihmisenä tapahtuu paljon.

Tapahtuu tai ei on 85% yksinhuoltajista edelleenkin naisia eikä aina välttämättä omasta tahdostaan:)

• mies-v57
        Täti 57wee kirjoitti:

Tapahtuu tai ei on 85% yksinhuoltajista edelleenkin naisia eikä aina välttämättä omasta tahdostaan:)

Kasvussa ainakin isoissa kaupungeissa on yh äitien määrä.Ja minä olen tämän oman "virkani" kautta kyllä laittanut merkille sen asenteen,mikä yh äitieihin on.

Mutta tuon virkani kautta minulla on uskoakseni terveempi asenne.

Elävästi jäi mieleen joltakin palstalta,kun mies etsi naisseuraa.Ilmoitus oli jotenkin että: etsitään kaunista naista taikka yh äitiä,
        tositarkoituksella.

Paljon ilmaiseva ilmoitus asenteista ylipäätään.

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Kasvussa ainakin isoissa kaupungeissa on yh äitien määrä.Ja minä olen tämän oman "virkani" kautta kyllä laittanut merkille sen asenteen,mikä yh äitieihin on.

Mutta tuon virkani kautta minulla on uskoakseni terveempi asenne.

Elävästi jäi mieleen joltakin palstalta,kun mies etsi naisseuraa.Ilmoitus oli jotenkin että: etsitään kaunista naista taikka yh äitiä,
        tositarkoituksella.

Paljon ilmaiseva ilmoitus asenteista ylipäätään.

Mies etsii yh-äitiä juuri koska tämä ei lasten takia voi pahemmin seikkailla kodin ulkopuolella,lisäksi nainen jolla on lapset kotona on myös tottunut ruokalan emännän rooliin:)

• on sitä

maskuliinisuutta luonnostaan. Sen huomaa siitä, kun he puhuvat, muut kuuntelee. Toiset yrittävät olla maskuliinisia, heille hymähdellään. Näin minä sen käsitän.

• Onneksi naisia on monenlaisia - toiset viehättyvät miehen älystä ja toiset lihaksista...paksusta lompakosta jne.

Itselleni maskuliinisuutta edustavat empaattisuus, tasapainoinen käytös, rehellisyys sekä kyky huolehtia itsestään ja raha-asioistaan - siis turvallisuus.
      Lisämausteina älyllinen nokkeluus ja pitkä, vankka olemus (ei bodari) ovatkin sitten KHRM! .. ;DDD

PS. Miesmaku voi muuttua vuosikymmenten kuluessa.

• mies-v57

En ole nainen,joten voin olla väärässä kovasti.Mutta ajattelen että pettymykset,
        elämänkokemukset varmaan muuttaa naisen miesdmakua.
        Ja painoitteita,mitä miehessä arvostaa.

Ja ajattelen että aikuisena nainen varmaan arvostaan juuri aitoa maskuliinisuutta,joka
        ilmenee käytöksessä.Ehkä sellainen mies antaa naiselle sen turvallisuuden ja luotettavuuden
        tunteen.

Eli se maskuliinisuus ei ole pinnallista uhoa vaan sillä on aitoa syvyyttä.

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

En ole nainen,joten voin olla väärässä kovasti.Mutta ajattelen että pettymykset,

Ja ajattelen että aikuisena nainen varmaan arvostaan juuri aitoa maskuliinisuutta,joka
        ilmenee käytöksessä.Ehkä sellainen mies antaa naiselle sen turvallisuuden ja luotettavuuden
        tunteen.

Nuorena arvostaa maskuliinisuutta,kokeneempana miehessäkin tunteellisuutta ja empaattisuutta enemmän kuin lihaksia:))

• mies-v57 kirjoitti:

tunteen.

Nuorena "ulkonäköpainotteinen" kiinnostavuus oli se juttu...

Uhoavia herroja en ole koskaan voinut sietää...
        Se on lapsellista touhua, joka peittää alleen ongelmaisen henkilön.

Tosi mies saa myös itkeä ja myöntää virheensä!

• mies-v57
        Minea44 kirjoitti:

Nuorena "ulkonäköpainotteinen" kiinnostavuus oli se juttu...

Uhoavia herroja en ole koskaan voinut sietää...
        Se on lapsellista touhua, joka peittää alleen ongelmaisen henkilön.

Tosi mies saa myös itkeä ja myöntää virheensä!

Kyllä minusta virheiden ja heikkojen hetkien myöntäminen on osa miehenä olemista.Luotettavuus ja luottamus syntyy sitä kautta.Nainen vaistoaa,
        että tuo mies on avoin ja rehti.Miehen vahvuus on rohkeudessa olla myös heikko.

Se että esittää täydellistä ja vahvaa,ei mitenkään anna kenellekkään turvallisuutta.Kyllä siinä
        on kuin vappupallon kanssa ja pelkää,milloin se räjähtää rikki.

Varmaan iäkkäämpänä se kauneuden tunne tulee hyvän yhdessäolon kautta.Kun on kivaa yhdessä niin toinen näyttääkin kauniilta.

• mies-v57
        Täti 57wee kirjoitti:

Nuorena arvostaa maskuliinisuutta,kokeneempana miehessäkin tunteellisuutta ja empaattisuutta enemmän kuin lihaksia:))

Varmaan uskallus ilmaista tunteet ja uskallus ajatella muitakin,kun omaa napaa,on osa sitä
        mistä nainen saa luottamuksen tunteen ja että mies on luotettava,turvallinen.

Samoin se tpoimii päin vastoin.

• mies-v57 kirjoitti:

Kyllä minusta virheiden ja heikkojen hetkien myöntäminen on osa miehenä olemista.Luotettavuus ja luottamus syntyy sitä kautta.Nainen vaistoaa,

Se että esittää täydellistä ja vahvaa,ei mitenkään anna kenellekkään turvallisuutta.Kyllä siinä

Varmaan iäkkäämpänä se kauneuden tunne tulee hyvän yhdessäolon kautta.Kun on kivaa yhdessä niin toinen näyttääkin kauniilta.

*nyökyttelee* - hyvää päivänjatkoa Sinulle!

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Varmaan uskallus ilmaista tunteet ja uskallus ajatella muitakin,kun omaa napaa,on osa sitä
        mistä nainen saa luottamuksen tunteen ja että mies on luotettava,turvallinen.

Samoin se tpoimii päin vastoin.

Naisethan yleensä jo pienestä pitäen SAAVAT näyttää tunteita,meidän ikäluokan miehet (aikoinaan pojat) eivät itkeneet vaikka itketti,se oli nais/raukkamaista ja heikkoutta osoittavaa:))
        Oma isäni oli ihana,muistan aina kun hänen kyyneleensä valuivat Lassie-elokuvakatsomossa eikä hän sitä hävennyt♥

• helisevä
        mies-v57 kirjoitti:

Aamutuimaan ainakin aattelen,ettei sen miehen ulkonäkö vaan se miltä tuntuu arjessa ja juhlassa.
        Maskuliisuus äärimmällään on jopa pelottavaa.
        Mies,joka saa nauramaan ja joka osaa puhua ja pussata on MIES.

• mies-v57
        helisevä kirjoitti:

Aamutuimaan ainakin aattelen,ettei sen miehen ulkonäkö vaan se miltä tuntuu arjessa ja juhlassa.
        Maskuliisuus äärimmällään on jopa pelottavaa.
        Mies,joka saa nauramaan ja joka osaa puhua ja pussata on MIES.

Tarkoititkohan että mies joka uskaltaa ja osaa ilmaista itseään aidosti ja avoimesti.Jolla
        vielä on tervettä itsekritiikkiä ja huumorintajua.Hän herättää naisessa sen jonkun liekin?

Kemiat kun kohtaa niin oikeastaan juttuhan varmaan tulee luonnostaan.Samoin kun se pussaaminen.

• mies-v57
        Täti 57wee kirjoitti:

Naisethan yleensä jo pienestä pitäen SAAVAT näyttää tunteita,meidän ikäluokan miehet (aikoinaan pojat) eivät itkeneet vaikka itketti,se oli nais/raukkamaista ja heikkoutta osoittavaa:))
        Oma isäni oli ihana,muistan aina kun hänen kyyneleensä valuivat Lassie-elokuvakatsomossa eikä hän sitä hävennyt♥

Minulla myös isä itki kun esimerkiksi piti pikkusiskoani sylissä ja halasi.Vaistosin poikasenakin isän rakkauden lapsiinsa ja
        kyllä se antoi valtaisan turvallisuuden tunteen.

Ei kyllä yhtään isän miehisyys minun silmissä
        karissut.Päin vastoin.

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Minulla myös isä itki kun esimerkiksi piti pikkusiskoani sylissä ja halasi.Vaistosin poikasenakin isän rakkauden lapsiinsa ja
        kyllä se antoi valtaisan turvallisuuden tunteen.

Ei kyllä yhtään isän miehisyys minun silmissä
        karissut.Päin vastoin.

Meillä äiti oli ankara eikä tunteellinen...
        Kumma juttu muuten että pojille edelleenkin ostetaan jo pienestä pitäen lahjoiksi autoja ja tytöille nukkeja ja pehmoleluja joita voi helliä:)

• mies-v57
        Täti 57wee kirjoitti:

Meillä äiti oli ankara eikä tunteellinen...
        Kumma juttu muuten että pojille edelleenkin ostetaan jo pienestä pitäen lahjoiksi autoja ja tytöille nukkeja ja pehmoleluja joita voi helliä:)

Kyllä se varhaislapsuudessa se jokin jako tehdään ja suhtautuminen sukupuoliin.

Minä itse olen pikkuisista asti lapsiani kannustanut ilmaisemaan omaa persoonaa.
        Sellainen ihminen on aina itsevarmempi,mitä enemmän
        hän uskaltaa olla vaan oma itsensä.

Ovet välillä paukkuu ja tavara lentää,mutta pärjäävät isona paremmin.

Kuinkahan moni lapsi piiskataan vieläkin nöyräksi ja isona ollaan sitten H Moilasia?

• Täti 57wee
        mies-v57 kirjoitti:

Kyllä se varhaislapsuudessa se jokin jako tehdään ja suhtautuminen sukupuoliin.

Minä itse olen pikkuisista asti lapsiani kannustanut ilmaisemaan omaa persoonaa.
        Sellainen ihminen on aina itsevarmempi,mitä enemmän
        hän uskaltaa olla vaan oma itsensä.

Ovet välillä paukkuu ja tavara lentää,mutta pärjäävät isona paremmin.

Kuinkahan moni lapsi piiskataan vieläkin nöyräksi ja isona ollaan sitten H Moilasia?

Hyvän lapsuudenystäväni isä oli opettaja ja vativa ja kiivas mies,lapset olivat kotona koko ajan "kusi sukassa" ja varsinkin pala kurkussa jos kokeista sattuivat saamaan huonomman kuin seiskan tai jopa ala-arvoisen,risua tuli että rapisi! Taiteellisena opettelin jo vähän yli kymmenvuotiaana tämän isän nimikirjoituksen ja ystäväni säästyi monelta selkäsaunalta;D

• helisevä
        mies-v57 kirjoitti:

Tarkoititkohan että mies joka uskaltaa ja osaa ilmaista itseään aidosti ja avoimesti.Jolla
        vielä on tervettä itsekritiikkiä ja huumorintajua.Hän herättää naisessa sen jonkun liekin?

Kemiat kun kohtaa niin oikeastaan juttuhan varmaan tulee luonnostaan.Samoin kun se pussaaminen.

Niin,en halua uskoa, että sen kummempaa vaaditaan mieheltä kuin naiseltakaan.
        Kun se natsaa ei siinä paljon kyseenalaisteta.
        Sä oot varmaan kovin kriittinen, mutta kelpaat sellaisena kuin olet.
        Hienoa, että olet lastesi isä - on varmaan antoissaa eloa murkkuikäisten kanssa.
        Kaiholla aikaa muistelen,mutta sehän on niin klisee.
        Itselläni oli kolme murkkua,mutta nyt jo lähes kolmekymppisiä .
        Nykyään ei tarvi kelvata kuin itselle ja ikuisen murkun itestään löytää vai oisko nää nyt ne vaihde... ei kyllä tää on luonnevika .

• kuka sitten EI
        helisevä kirjoitti:

Niin,en halua uskoa, että sen kummempaa vaaditaan mieheltä kuin naiseltakaan.
        Kun se natsaa ei siinä paljon kyseenalaisteta.
        Sä oot varmaan kovin kriittinen, mutta kelpaat sellaisena kuin olet.
        Hienoa, että olet lastesi isä - on varmaan antoissaa eloa murkkuikäisten kanssa.
        Kaiholla aikaa muistelen,mutta sehän on niin klisee.
        Itselläni oli kolme murkkua,mutta nyt jo lähes kolmekymppisiä .
        Nykyään ei tarvi kelvata kuin itselle ja ikuisen murkun itestään löytää vai oisko nää nyt ne vaihde... ei kyllä tää on luonnevika .

ole lastensa isä;D Aisankannattaja vai;D

• muuttuvat

vuosien saatossa.
      Vanhempana arvostaa erilaisia ominaisuuksia kuten luotettavuus, turvallisuus, huumorintaju ja yleensä suvaitsevaisuus ympäristöön nähden.
      Miehen täytyy kuitenkin olla päättäväinen ja lujatahtoinen ja todella saa itkeä eikä yhtään vähennä imagoa päinvastoin näkee että "sydän on kotona".

• Maskuliini

Minä olen käyttänyt tuota nimimerkkiä jo pitemmän aikaa enkä ole halunnut nostaa mitään tiettyä ylitse muiden.
      Kun etsin nimimerkkiä niin miltei kaikki suomalainen oli jo jollain rekattuna.Tuolloin luin vähän saksaa että tulkoon sekin kerrottua mistä idea.

Maskuliinihan tulee saksankielestä jossa esiintyy maskuliini,femiini ja neutri jos olen oikein ymmärtänyt.

• Ihmettelen vaan

Taas palstan naistennaurattaja tekaissut aiheen sankarielämästään yksinhuoltajaisänä;DD
      Kerropa nyt missä se poikiesi äiti on,oisko kuollut,tuskin sinä vapaaehtoisesti SANKARIyksinhuoltajaksi/aina oikeassa olevaksi KUNNIAkasvattajaksi aloit:-P

• mies-v57

En ole yh isä.Lapset on yhteishuoltajuudessa,
        Mutta lapsilla koulut tässä lähellämjoten he asuvat minun luonani.

Lapsiani kasvattava isä olen.Sankarina en
        itseäni pidä.Omia ajatuksiani vähän
        olen kertoillut mitä on aikojen kuluessa tässä puuhassa syntynyt.

Tuskin meissä isissä/äideissä kunniakasvattajia
        on.Tehdään parhaamme.

Tytön ja pojan äiti asuu savossa.Eli kovasti
        hengissä on.

• Ihmettelen vaan
        mies-v57 kirjoitti:

En ole yh isä.Lapset on yhteishuoltajuudessa,
        Mutta lapsilla koulut tässä lähellämjoten he asuvat minun luonani.

Lapsiani kasvattava isä olen.Sankarina en
        itseäni pidä.Omia ajatuksiani vähän
        olen kertoillut mitä on aikojen kuluessa tässä puuhassa syntynyt.

Tuskin meissä isissä/äideissä kunniakasvattajia
        on.Tehdään parhaamme.

Tytön ja pojan äiti asuu savossa.Eli kovasti
        hengissä on.

Kovin sinä yh-isänä tässä ketjussa esiinnyt,äidin vaikutusta ei mainita missään vaiheessa vaikka tuolla Täti otta jopa esiin sen että yh-isiä pidetään sankareina mutta äideille yh-äiteys katsotaan velvollisuudeksi joten älä yritä;DD

• ihmettelijä,
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

Kovin sinä yh-isänä tässä ketjussa esiinnyt,äidin vaikutusta ei mainita missään vaiheessa vaikka tuolla Täti otta jopa esiin sen että yh-isiä pidetään sankareina mutta äideille yh-äiteys katsotaan velvollisuudeksi joten älä yritä;DD

vasta olet uteliaaksi heittäytynyt? Mistäpäin tuulee kun nuin täytyy pajattaa ja pusikosta viellä?

• siis rekattu
        ihmettelijä, kirjoitti:

vasta olet uteliaaksi heittäytynyt? Mistäpäin tuulee kun nuin täytyy pajattaa ja pusikosta viellä?

puskailija;DD Taidat olla Mies ITSE;DDDD

• rouva pusikosta
        siis rekattu kirjoitti:

puskailija;DD Taidat olla Mies ITSE;DDDD

vaan huolestuneena palstan häjyjen toimintaa ihmettelevä aikuinen nainen.

• täällä puskahäjyilet,
        rouva pusikosta kirjoitti:

vaan huolestuneena palstan häjyjen toimintaa ihmettelevä aikuinen nainen.

moraalitantti;DDD

• sellainen,
        täällä puskahäjyilet, kirjoitti:

moraalitantti;DDD

käärmesieppari, pysäytän ilkeät luikertelijat PP:

• mies-v57
        sellainen, kirjoitti:

Minä annan luikerrella ohi ja hymyilen vaan
        peräänsä.

• ilkeältä ja
        sellainen, kirjoitti:

omahyväiseltä itse,taidat olla aloittajan alter ego;D

• Vastaat näköjään
        mies-v57 kirjoitti:

Minä annan luikerrella ohi ja hymyilen vaan
        peräänsä.

vain mielipiteitäsi imarteleville;D

• mies-v57
        Vastaat näköjään kirjoitti:

vain mielipiteitäsi imarteleville;D

Kyllä minä olen koittanut aika kattavasti vastata.
        Ei ilman kritiikkiä synny keskustelua ja
        ihan tervetullutta on kritiikkisi.En
        sitä katso pahalla.

• sanoja monia

joita mies ei oikeastaan voisi itsestään käyttää.
      Tarkoitatko maskuliinisellä miehekästä ?

Samalla tavoin kuin "kauneus on katsojan silmässä", nämä ovat riipuvaisia jonkun katsannosta.

Näyttäköön kuinka mieheltä hyvänsä, mutta ruikuttaessaan mies menettää miehekkyytensä.

• Maskuliinen mies on semmonen kaikin puolin
      vahva ja turvallinen Ei sekoile eikä höpötä.
      Sellasen haistaa jo kaukaa

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe