Oho, sanoi kassaneiti.

Kiertelin kaupassa.
Katseeni osui kylttiin.
Näistä tuotteista 30% alennus ohjehinnoista.
Alennus suoritetaan kassalla.
Otin yhden.
Kassalla maksun jälkeen vilkaisin kuittia.
Ei alennusta.
Kysyin kassaneidiltä.
Oho sanoi hän ja jatkoi.
Valitettavasti en voi korjata sitä tässä.
Sinun täytyy mennä tuonne infoon ja pyytää korjaus siellä.
Ei anteeksipyyntöä tuon oho sanan jälkeen. Taisi olla Savosta.
Menin kiltisti infoon, jossa en ollut suinkaan yksin.
Pääsin lähtemään kotiin 10 minuuttia myöhemmin.

Jos en olisi kassalla tarkastanut ja kotiin ehtinyt, niin tuskin olisin takaisin lähtenyt, saatika jos en olisi tarkastanut ollenkaan.

Tuntuuko tutulta?
Tarkastatko ostoskuitin kaupassa, kotona vai ei ollenkaan?

8

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin käymässä synnyinkodissani, yhdessä sisareni kanssa.

      Sisareni antoi kauppalapun, jonka mukaisesti hain tuotteet marketin hyllyistä.

      Kotiin tultuani katsoi itseäni paljon tarkempi sisareni kuittia.

      Ostin kaksi (2) viiliä mutta kassa oli laskuttanut viidestä.

      Näin voidaan hankkia omia elintarvikkeita.

    • Maalaismies*

      Isommissa tarjousostoksissa tietenkin tarkistaa maksun oikeellisuuden. Tutussa päivittäistavarakaupassa ei niinkään takitilleen tutki laskua. Tavanomaisten ostosten kokonaissumman suunnilleen arvioi. Jos erikoista ilmenee, silloin huomautan ja kuten sanottua, tutussa paikassa asiat selviävät.

      Suuret marketit ovat eri asia. Kantsii olla tarkkana.

    • Katicat2

      Minulla on tapana tarkistaa lasku kaupassa, silloin vielä muistaakin tavaroiden hinnat paremmin ja saa heti korjattua. Minun täytyy antaa kehut tälle Citymarketille, jossa käyn. Oikein on laskutettu. Jos joskus virheen löytää, niin se on kummallista että se aina on kaupan eduksi.

    • yli 70 vee

      En voi ymmärtää, miksei kassaneiti korjannut. Jos kerran kyltissä lukee se 30 % alennus, niin olisi hyvittänyt sen.
      Eikö osannut laskea?

      Kassakuitti pitää aina tarkistaa. Juuri nämä erikoisalennukset ovat niin erikoisia, että ne unohtuu kassahinnoista pois. Joskus ihan miettii, onko se tahallista.
      Jopel oli liian kiltti, minussa olisi ollut sen verran järkähtämättömyyttä, että olisin sanonut, että kassaneiti on ystävällinen ja hommaa myymälänhoitajan paikalle.
      Pitäähän kassaan saada oikea hinta, koska jokainen ostaja joutuu petetyksi tämän mainoksen takia.

      Tällaiset tantit kuin minä, ovat varmaankin kassojen kauhistus, sillä minä huomautan jokaisesta viilipurkista siinä samassa. En lähde ikinä kaupasta ennen kuin olen kuitin katsonut, joten korjaus tehdään välittömästi.
      Toisinaan palaan myymälän puolelle ja tarkistan hinnan ennen kuin huomautan.

    • eetu a

      Vahingosta viisastuneena tarkistan aina. Usein on käynyt niin, että tarjoustuotteen hintaa ei olekaan ohjelmoitu kassalle, vaan se veloittaa alkuperäisen hinnan. Kiireistä johtuu varmaan.
      Vähemmin mielestäni nykyään tapahtuu virheitä, kun on se optinen lukija eikä kassan tarvitse enää näpytellä koodeja.

      • roskakaukaloon

        Se näyttää nykyisin olevan nuorten asiakkaiden tapa.
        He eivät vaivaudu edes vilkaisemaan kuittia.

        Minä tarkistan aina ja olen joutunut kerran jopa palaamaan apteekkiinkin hakemaan 50,- euron seteliä, kun heti kotiin päästyäni tutkin kuitin ja se oli ihan ihmeellinen.

        Tätä tilapäisapu-farmaseuttia en sen jälkeen ko. apteekissa nähnyt.
        Vähän säälitti koko tapaus.


      • yli 70 vee
        roskakaukaloon kirjoitti:

        Se näyttää nykyisin olevan nuorten asiakkaiden tapa.
        He eivät vaivaudu edes vilkaisemaan kuittia.

        Minä tarkistan aina ja olen joutunut kerran jopa palaamaan apteekkiinkin hakemaan 50,- euron seteliä, kun heti kotiin päästyäni tutkin kuitin ja se oli ihan ihmeellinen.

        Tätä tilapäisapu-farmaseuttia en sen jälkeen ko. apteekissa nähnyt.
        Vähän säälitti koko tapaus.

        Aikaisempina aikoina, jolloin hintojen ei ollut pakko olla näkyvissä, monet miehet ostivat esim. lihan tuosta vaan. Kun minäkin joskus kauhistuneena kysyin, mitä tämä naudan sisäfilee maksoi oikein, sanoi mieheni vaivautuneena: "En minä kehdannut sen hintaa kysellä".
        Moni muukin mies teki saman. Oli muka noloa kysyä kilohinta ennen ostopäätöstä.

        Nyt onneksi kaikkien hinnat näkyvät, eikä ole mitenkään arveluttavaa kysellä, jos ei tajua, mikä hinta kuuluu millekin paistille.


      • yli 70 vee kirjoitti:

        Aikaisempina aikoina, jolloin hintojen ei ollut pakko olla näkyvissä, monet miehet ostivat esim. lihan tuosta vaan. Kun minäkin joskus kauhistuneena kysyin, mitä tämä naudan sisäfilee maksoi oikein, sanoi mieheni vaivautuneena: "En minä kehdannut sen hintaa kysellä".
        Moni muukin mies teki saman. Oli muka noloa kysyä kilohinta ennen ostopäätöstä.

        Nyt onneksi kaikkien hinnat näkyvät, eikä ole mitenkään arveluttavaa kysellä, jos ei tajua, mikä hinta kuuluu millekin paistille.

        Olen useamman kerran törmännyt sellaiseen, missä on korttietu ostajalle.
        Esim. K-kortti. Kun kortti vetäistään summan jälkeen, silloin tulee se luvattu alennus tuotteesta.
        Joku viikonloppu oli monta sellaista "tarjousta"
        eri tuotteista. Korttiakin vetäistiin kassalla.
        Kun kotona tarkistin kaikissa oli normaalihinta.
        Menin tietenkin oikaisemaan seuraavana päivänä.
        Kuulema kortti ei vaan jostain syystä vähentänyt mitä olisi pitänyt,,,,,,,,
        Kyllä kannattaa aina tarkastaa,niitä sattuu muuten usein.
        Tosin ystävällisesti aina korjataan, tai silloinkin annettiin rahana, oli useita euroja!

        Entä jos ei tarkista itse,sinne menevät eurot kuin taivaan tuuliin....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe