Mitä magia on minulle.

Ereshkigal

Tulen TÄÄLLÄ käyttämään tätä nimeä, sillä siinä on enemmän voimaa. Toisaalla olen jo riesaksi asti tutuksi tullut Tellu. (Mitään magiaahan ei sellaisesta nikkistä löydä.)

Asiaan.

MAGIA ON TIETOISTA (ITSEENSÄ JA ASIOIHIN) VAIKUTTAMISTA.

Toisille maagiset kokemukset räpsähtelevät tuosta noin vain itsestään; lähes heti kun he ryhtyvät toimeen, tapahtuu Ihmeitä. Toisilla polku on kivisempi. Toiset puolestaan ovat patalaiskoja, ja toiset eivät usko itseensä tarpeeksi.

Minulle korkein päämääräni on saavuttaa jatkuva ja täydellinen TIETOISUUS. Tältä kannalta lähtien muistin parantaminen ja kehittäminen on ollut oikeastaan tärkein tai melkein ainoa varsinainen harjoitukseni kautta vuosien. Visualisaatio ja tietoinen unennäkö (lucid dreaming) ovat tärkeitä harrasteita, vaikka monet ymmärtävätkin ne väärin pelkäksi huvitteluksi ja unelmoinniksi. Mutta mitä hyödyttää olla päiväsaikaan vaikka kuinka korkealla tietoisuudentasolla, jos yöllä olet tillintallin ja harhojesi vallassa? Entä miten pystyt syventymään mielelläsi mihinkään asiaan, ellet osaa fokustaa - johon pääsee visuaalisaatioharjoituksilla?

Tämä on siis se, mitä jo osaan. Nykyisin minua kiinnostaa enenevissä määrin kaikki se mitä en (täysin?) osaa. Siihen suureen Tuntemattomaan kuuluisi vaikkapa kyky saada asioita sujumaan itselle myötäiseen tapaan. Eihän elämä nimittäin voi inkarnaatio inkarnaation (joihin siis uskon) jälkeen olla pelkkää kurjuutta ja kärsimystä? Jossakin vaiheessa on PAKKO tulla hetki, jolloin saa mahdollisuuden vaikuttaa ja valita aivan oikeasti mitä vastaanottaa, tai edes että miten.

Tiedän jo miltä tuntuu kun esim. jokin lempipaikkani osoittautuu vapaaksi minun siihen asettua. Yleensä saapuessani paikalle olen hyvällä tuulella. Jos tulen paikalle kiukkuisena, voin olla varma että paikkakin on viety. Koska hyväntuulisyys on energisyyttä ja pahantuulisuus useimmiten energian puutetta, voidaan tehdä johtopäätös että kaikki on energian määrästä kiinni.

Jatkuva asioiden pieleen meneminen luo syöksykierteen, jossa energia vähenee vähenemistään ja lopulta olet joka jäppisen "armoilla". Niille joilla on, annetaan, ja niiltä joilla ei ole, otetaan pois... senhän tiesi jo Jessekin. Mikäli karma (omatunnon oikeudentaju) ei vaatimalla vaadi että kärsit kuin piesty koira, ei ole mitään järkeä mennä kaikessa raskaimman kautta.

"Epäonni" tekee ihmisestä katkeran ja masentuneen, ja hän ei enää ole kiinnostunut tekemään Työtä!

Magia minulle on myös antamisen ja saamisen laki. Voit ottaa vain sen verran kuin maailmankaikkeus on valmis antamaan. Jos otat enemmän, syöksyt turmioon. Vaikeinta on tietysti määritellä mihin kaikkeen on oikeutettu. Tai mitä on järkevää tavoitella.

Koska en tiedä mitään sen järkevämpää kuin korkeamman ja laajemman tietoisuuden tavoittelu, tavoittelen sitä. Se näet ottaa vähiten pois muilta eläviltä olennoilta, ja parhaimmillaan antaa sekä minulle että muille! Voi jopa olla ettei se ota lainkaan mitään mistään. Eihän tietoisuus ole mitään läkkipeltiä, joka joskus loppuu tehtaan varastosta... vai...?

15

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esjotes

      Eihän kai tietoisuus ole
      mitään läkkipeltiä, joka joskus loppuu tehtaan varastosta, ei todellakaan voi näin olla.
      ..Se on loputon luonnonvara , joka ei kulu kun sitä käytetään vaan lisääntyy..Kun vaan saisi sen esiin.

      Tuo sun kirjoitus toi mulle mieleen surullisia asioita, miten jouduin monen vuoden aikana pahojen ihmisten ryöstön ja pilkan kohteeksi , ja miten käänsin tuosta aiheutunutta surua sisääni, join olutta, sumensin tajuntaani.. Sitten lähdin sieltä kamalasta maasta kokonaan pakoon ja olen yrittänyt koota itseäni uudelleen ..
      Toisaalla uskon että kaikki huontokin kokemukset voivat olla meille kasvattavia, eduksi..

      • Ereshkigal

        Luulenpa ettei kärsimys todellakaan jalosta ihmistä pätkän vertaa, mutta niin kauan kuin ihminen on passiivis-vastaanottavassa tilassa, hänen pääasiallisin tapansa kasvaa ja kerätä tietoa on useimmiten kärsimyksen kautta. Aktiivis-toimivaksi mielestäni kykenee tulemaan vasta sitten, kun kokee jonkinlaisen nollatilan jossa hetken aikaa itseensä vetäytyneenä saa olla tyystin rauhassa kaikelta piinalta ja päähänpotkimiselta. Ehkä joku saapuu tuohon nollatilaan positiivisen raivon kautta: "näytänpä nyt kaikille mistä kana pissii". Tai sitten tyrkyllä on vain negatiivista "antaa olla ja minä lähden tästä leikistä pois".

        Oma elämäni nuoruutta ja satunnaisia aikuisena koettuja kenkkumaisuuksia lukuunottamatta on ollut varsinainen nollatilojen nollatila: ei mitään järin traagista, jonka pyörteissä katkeroituisin täysin ja vaipuisin synkimpään epätoivoon. (Sellaiset tunteet itseasiassa liitän edelliseen elämääni joitakin vuosisatoja sitten! Ja se tietysti välillä taannuttaa masentuneisuuteen taipuvaiseksi.) Olen ikäänkuin tarvinnut runsaasti aikaa ja avaruutta pelkkää itseäni varten.

        Minusta tilanteeni olisi kuitenkin jo syytä muuttua. Haluaisin tulla aktiivis-toimivaksi, ja siksi magia kiinnostaa minua enenevissä määrin.

        Nollatilan jälkeen tarvitaan lisääntyvissä määrin energiaa, ja mahdollisimman paljon kokemuksia "onnekkuudesta", jotta ylös- ja eteenpäin kohdistuva myönteinen syöksykierre saadaan aikaiseksi. Aktiivis-toimivana ihmiselle käsittääkseni avautuu yhä enenevissä määrin mahdollisuuksia valita itse vastaantulevista kokemuksista parhaat päältä. Et ole enää tahdoton marionettinukke, vaan voit neuvotella sinua keikuttavan Toimijan kanssa... Lopulta langat katoavat ja nukke ja Nukkemestari ovat yksi ja sama. Se on tietysti pitkä Tie siihen, mutta alulla ollaan!


      • esjotes
        Ereshkigal kirjoitti:

        Luulenpa ettei kärsimys todellakaan jalosta ihmistä pätkän vertaa, mutta niin kauan kuin ihminen on passiivis-vastaanottavassa tilassa, hänen pääasiallisin tapansa kasvaa ja kerätä tietoa on useimmiten kärsimyksen kautta. Aktiivis-toimivaksi mielestäni kykenee tulemaan vasta sitten, kun kokee jonkinlaisen nollatilan jossa hetken aikaa itseensä vetäytyneenä saa olla tyystin rauhassa kaikelta piinalta ja päähänpotkimiselta. Ehkä joku saapuu tuohon nollatilaan positiivisen raivon kautta: "näytänpä nyt kaikille mistä kana pissii". Tai sitten tyrkyllä on vain negatiivista "antaa olla ja minä lähden tästä leikistä pois".

        Oma elämäni nuoruutta ja satunnaisia aikuisena koettuja kenkkumaisuuksia lukuunottamatta on ollut varsinainen nollatilojen nollatila: ei mitään järin traagista, jonka pyörteissä katkeroituisin täysin ja vaipuisin synkimpään epätoivoon. (Sellaiset tunteet itseasiassa liitän edelliseen elämääni joitakin vuosisatoja sitten! Ja se tietysti välillä taannuttaa masentuneisuuteen taipuvaiseksi.) Olen ikäänkuin tarvinnut runsaasti aikaa ja avaruutta pelkkää itseäni varten.

        Minusta tilanteeni olisi kuitenkin jo syytä muuttua. Haluaisin tulla aktiivis-toimivaksi, ja siksi magia kiinnostaa minua enenevissä määrin.

        Nollatilan jälkeen tarvitaan lisääntyvissä määrin energiaa, ja mahdollisimman paljon kokemuksia "onnekkuudesta", jotta ylös- ja eteenpäin kohdistuva myönteinen syöksykierre saadaan aikaiseksi. Aktiivis-toimivana ihmiselle käsittääkseni avautuu yhä enenevissä määrin mahdollisuuksia valita itse vastaantulevista kokemuksista parhaat päältä. Et ole enää tahdoton marionettinukke, vaan voit neuvotella sinua keikuttavan Toimijan kanssa... Lopulta langat katoavat ja nukke ja Nukkemestari ovat yksi ja sama. Se on tietysti pitkä Tie siihen, mutta alulla ollaan!

        mää olen myös ei mitään tilassa, monet kirjoittajat esim. kristinusko palstalla ovat vastanneet juttuihini , että tuon alemmas ei enää voi päästä, mies on mielisairas, syö lisää lääkkeitä, lähde pois Suomesta..
        Sosiaalisen arvostuksen suhteen on todella tullut ''luovuttua'', joskus ennen olin varsin huomattava, ylempiä toimihenkilöitä edustava varakas jätkä..
        Se oli vuonna 1985 kun nollatila LÖYSI minut, ymmärsin tyhjyyden arvon ja luovuin kaikesta...
        Sitten huomasin että kaikesta luopuneen päälle ollaan ympäristöstä kovin kärkkäitä kaatamaan kaikenlaista moskaa...Etenkin suomalaisille tämä on tyypillistä, siellä pitäisi kaikkien olla just samanlainen jääkiekkomölli..
        Se olotila ajoi minut maasta pois. Mun mielestä Suomi on henkisesti väkivaltainen , puolifasistinen maa, enkä palaa sinne ennenkö ''suuri luuta on lakaissut''.
        Muutoin olen hyvin pitkälle samaa mieltä mitä kirjoitit tuosta kasvusta kohti oman ja Jumalan tahdon yhtymistä..Kyllä sillä metodilla tulee rankkaa jälkeä, se on selvä asia.
        Omasta puolestani olen tekemässä sellaista prosessia , että kaikki ne negaatiot jotka suomalaiset kaatoivat päälleni, että ne kaatuisivat takaisin sinne mistä ovat tulleetkin..Porvoo nimisessä kaupungissa voi tulevaisuudessa sataa '' paskaa''.
        Mutta väitän että tämä ei ole mustaa magiaa.. Se on valkoista.
        Pääsin itse tuolloin 1985 täyteen ei mitään olotilaan ja kaikki mitä sen jälkeen personaare naamariini ladattiin, se tuli degeneroituneen hurrikylän sairaista kuvioista..Ne semmoiset tarvii sijaiskärsijöitä.
        Kun ajoin endurollani Golgatalle ja koskin käsilläni kaikki tieni varrelle osuneet kirkot, itse sijaiskärsijöiden kuningas lupasi auttaa postimiestään tässä..
        Se mitä siitä seuraa on kerrottu osoitteen www.box55.pp.fi sivufilessä kirje Bin Ladenille.


    • ThOr

      (Thor on nimi jota käytän täällä/olen Arttur88=)

      Mua kiinnostaa toi nimi jota täällä käytät.
      Onko se sun oma keksimä vai mikä on tuon nimen alkuperä ja sen tausta?

      • Ereshkigal

        Tämä on mesopotamialaisen manalan jumalattaren nimi. Arvelin että se sopii hyvin asioihin, joissa on kysymys voimasta ja sanoisinko päivätajunnan TUOLLAPUOLEN olevista asioista... Käytin tätä jossain jo vuosia sitten, ja mikäpäs tässä. Ihan metka nimi.

        Ereshkigal oli kova täti. Kun hänen sisarensa Inanna tuli jotain manalaan mussuttamaan (ilmeisesti aikoi pölliä E:ltä miehen), otti E. häneltä luulot pois ja ripusti mokoman puuhun raatona roikkumaan. Sittemmin Inanna (toinen nimi Ishtar) tosin elvytettiin, mutta eipä tullut enää uhoamaan...


      • Itzli
        Ereshkigal kirjoitti:

        Tämä on mesopotamialaisen manalan jumalattaren nimi. Arvelin että se sopii hyvin asioihin, joissa on kysymys voimasta ja sanoisinko päivätajunnan TUOLLAPUOLEN olevista asioista... Käytin tätä jossain jo vuosia sitten, ja mikäpäs tässä. Ihan metka nimi.

        Ereshkigal oli kova täti. Kun hänen sisarensa Inanna tuli jotain manalaan mussuttamaan (ilmeisesti aikoi pölliä E:ltä miehen), otti E. häneltä luulot pois ja ripusti mokoman puuhun raatona roikkumaan. Sittemmin Inanna (toinen nimi Ishtar) tosin elvytettiin, mutta eipä tullut enää uhoamaan...

        Voisin tässä yhdeydessä mainita, että minunkin nimimerkkini viittaa jumalaan. Itzli on eräs nimitys Atzeekkien Tezcatlipocalle, jonka nimi tarkoittaa Savuavaa Peiliä. Itzli on eräs niistä muista nimistä joita käytettiin kuvaamaan häntä, ja se tarkoittaa yksinkertaisesit vain "Veitsi".

        T: Veitzli


      • vimma
        Itzli kirjoitti:

        Voisin tässä yhdeydessä mainita, että minunkin nimimerkkini viittaa jumalaan. Itzli on eräs nimitys Atzeekkien Tezcatlipocalle, jonka nimi tarkoittaa Savuavaa Peiliä. Itzli on eräs niistä muista nimistä joita käytettiin kuvaamaan häntä, ja se tarkoittaa yksinkertaisesit vain "Veitsi".

        T: Veitzli

        Minun nimeni viittaa henkilökohtaiseen puhtaan voiman jumalaani joka joskus täyttää minut hirvittävällä vimmalla.


      • Itzli
        vimma kirjoitti:

        Minun nimeni viittaa henkilökohtaiseen puhtaan voiman jumalaani joka joskus täyttää minut hirvittävällä vimmalla.

        Hehe. Toi vimmaisuus on ihan klassikko.

        Hirvittävä vimmaisuus on yksi tärkeimmistä puhtaan voiman läsnäolon vaikutuksista. "Energia on ääretön ilo", kuten W. Blake sanoi.

        Olen itsekin joskus aika vimmattu, kun sille päälle satun, ja usein tunnen, että "tämä olen minä" ja "nyt minä duunaan" tai jotain sinne päin. Esimerkiksi kun soittan aivan vimmatusti jotain jutskuharppua tai kazoopilliä tai rumpua niin pääsen melko pyhiin fiiliksiin. Sellaista John Coltrane magiaa. Jazic magic!


    • vimma

      "Tältä kannalta lähtien muistin parantaminen ja kehittäminen on ollut oikeastaan tärkein tai melkein ainoa varsinainen harjoitukseni kautta vuosien."


      Minun muistini on todella huono. Monet ystäväni ovat huomautelleet siitä minulle ja jotkut sanovat välillä kiukuspäissään että minulla täytyy olla joku aivokasvain kun unohdan aina kaiken.

      Minulla olisi todellakin varaa parantaa muistiani, mutten usko että joku muistipelin pelaaminen varsinaisesti auttaisi ongelmaani. Yritin joskus sellaista metodia että ennen nukkumaanmenoa muistelen mahdollisimman tarkasti mitä olen tehnyt kuluneen päivän aikana. Kun olin päässyt noin puoleen väliin päivää, aikaa oli kulunut noin tunti. Vaikkei muistaisikaan kovin yksiyiskohtaisesti, päivässä on kuitenkin monta tuntia aikaa. Yksi järkevämpi tapa olisi ehkä koittaa muistella aina eilisen päivän tapahtumat.

      Onko sinulla hyviä metodeja muistin parantamiseksi?

      • esjotes

        mun menetelmä monta kymmentä vuotta on ollut se , että annan vapaasti alitajuntani UNOHTAA kaikki mikä ei ole elintärkeää..Pyrin pitämään sisälläni niin vähän kuin mahdollista, olemaan niin tyhjä kuin mahdollista, niin NOLLA kuin vain voi OLLA..
        Olen havainnut että intuitio toimii tyhjässä mielessä parhaiten, aivan kuten tietokoneen kovalevy jossa on PALJON tilaa... Miedän tehtävämme ei ole kerätä tietoja vaan heittää ne kaikki huus hemmettiin...

        Kun te kaikki esittelette sananimiänne, tämä esjotes tarkoittaa lausutussa muodossa edustamani järjestön nimeä SjS , joka on perustettu 1906 Intiassa ...Se tarkoittaa Suomen jälleen eheytymisen ( eli re-ligioitumisen ) seuraa ...
        Mä oon ollut sen aktiivi työntekijä 20 vuotta .


      • vimma
        esjotes kirjoitti:

        mun menetelmä monta kymmentä vuotta on ollut se , että annan vapaasti alitajuntani UNOHTAA kaikki mikä ei ole elintärkeää..Pyrin pitämään sisälläni niin vähän kuin mahdollista, olemaan niin tyhjä kuin mahdollista, niin NOLLA kuin vain voi OLLA..
        Olen havainnut että intuitio toimii tyhjässä mielessä parhaiten, aivan kuten tietokoneen kovalevy jossa on PALJON tilaa... Miedän tehtävämme ei ole kerätä tietoja vaan heittää ne kaikki huus hemmettiin...

        Kun te kaikki esittelette sananimiänne, tämä esjotes tarkoittaa lausutussa muodossa edustamani järjestön nimeä SjS , joka on perustettu 1906 Intiassa ...Se tarkoittaa Suomen jälleen eheytymisen ( eli re-ligioitumisen ) seuraa ...
        Mä oon ollut sen aktiivi työntekijä 20 vuotta .

        Luulenpa että kyse on nimenomaan siitä että minulla on sen verran huoleton asenne että unohdan kaiken "epäolennaisen." Koska nämä asiat ovat pääasiassa arkipäivän asioita, joita muuta pitävät merkityksellisempinä, saan kuulla närkästynyttä kritiikkiä tästä.


    • vimma

      Unohdin vastata muihin kohtiin.. :)


      "Tiedän jo miltä tuntuu kun esim. jokin lempipaikkani osoittautuu vapaaksi minun siihen asettua. Yleensä saapuessani paikalle olen hyvällä tuulella. Jos tulen paikalle kiukkuisena, voin olla varma että paikkakin on viety. Koska hyväntuulisyys on energisyyttä ja pahantuulisuus useimmiten energian puutetta, voidaan tehdä johtopäätös että kaikki on energian määrästä kiinni."


      Kumpi on syy ja kumpi on seuraus?
      Onko tuossa syy-seuraus-suhdetta?

      Olen kanssasi samaa mieltä siitä että pahantuulisuus on energian puutetta jos energia on yhtä kuin tietoisuus.

      • Ereshkigal

        (Vastaan tässä siis molempiin kysymyksiisi, sikäli kuin pystyn.)

        On vaikea sanoa missä kulkee syy ja missä seuraus, kun olet täynnä energiaa ja kaikki sujuu kuin itsestään. Joskus tuntuu että eräät ihmiset saavat ikäänkuin lahjana mahdollisuuden (minkä tahansa mahdollisuuden) elämässään, ja sen turvin he pääsevät onnekkuuden ylöspäiseen syöksykierteeseen. Kaikki poikii ja on kultainen kosketus... Ei tietysti välttämättä taloudellisessa mielessä. Toiset joutuvat tappelemaan sen mahdollisuuden itse itselleen. Koska itse uskon reinkarnaatioon, oletan että ns. Hannu Hanhet ovat edellisissä elämissään koonneet niin paljon energiaa että nykyisessä elämässään sitten kykenevät mihin tahansa. Joku toinen tietysti selittäisi asian toisin.

        Minulla on ollut niin kauan hyvähkö (joskin valikoiva) muisti, että vaikea sanoa kuinka paljon harjoitukseni ovat varsinaisesti tässä elämässä auttaneet; mutta olen kuitenkin tehnyt näin: pyrin päässäni luomaan uudelleen paikkoja joita olen nähnyt vuosien varrella. Jos olen käynyt jossakin vain kerran, homma ei onnistu. Mutta mitä tutumpi joku paikka on, sitä helpompi tietysti on rekonstruoida se päässään. Tämähän on siis silkkaa visualisointia. Päänsisäisessä maisemassani käännän katsettani sinne tänne, ja tarkastelen hahmottelemaani paikkaa kuin olisin siellä oikeasti.

        Lisäksi harvemmin kirjoitan itselleni muistilappuja esim. kaupassakäyntiä varten. Teen muistiinpanot päähäni, ja jos unohdan jotakin, se pännii sen verran että jatkossa takuulla muistan! Tässä on tärkeää olla läsnä ja tietoinen tekemisistään, eikä hajamielinen ja muissa maailmoissa.

        Aamuisin muistelen uniani. Siinä on tärkeää ettei liikahda millin vertaa heti heräämisen jälkeen, muuten uni katoaa.

        Elämyksellisten ja visuaalisten elokuvien katsominen mielestäni voi myös edesauttaa visualisointikykyä ja sitä myöten muistia.


    • Marulk

      Kirjoituksesi oli kuin omasta näppäimistöstäni lähtöisin. Päämäärää on hyvin kuvattu Julius Evolan kirjassa Introduction to Magic, jossa puhutaan mm. tästä maagikon (ai että kun on typerä termi) vapaudesta olla kaikkien muita kuolevaisia kahlitsevien voimien yläpuolella, ja ennen kaikkea olla tietoinen itsestään ja maailmasta. Oma tavoitteenikin heijastelee jonkinlaista täydellistä tietoisuutta ja voimaa kaikista tabuista, totutuista ajatuspoluista ja muista rajoitteista vapaana. En tosin ole tällä tiellä kuin vasta aivan alussa, ja harjoituksiini kuuluvat lähinnä vain melkein-lucid dreaming ja erittäin epäsäännölliset rituaalit (tähän asti vain LBRP ja muutamia loitsuja austinosmansparelaisessa hengessä).

      Nimimerkkini tarkoittaa syvänmeren krottia. Jokainen keksiköön siitä oman symboliikkansa.

    • Bumperu

      Näin hyviä avauksia ei ole pitkään aikaan nähty palstalla. Koittakaa vähän skarpata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe