Kyllä yllätyin lääkärissä käydessäni miten minä olenkaan korvaamaton tämän yhteiskunnan jokapäiväisessä järjestyksenpidossa.
Hupsis, miten piti Luojan luomaa puhelahjaa käyttää ja kaikki olemassa olevat "dokumenttipaperit" esittää, ennenkuin Herra-Tohtori-Setä uskoi onhan se Heta nyt pipinä vähän muutenkin "kuin mitä ylleensä"
Minkämoiset kokemukset teillä, Ootteko mielestänne saaneet sairaslomaa "helpolla" eli tarkoitan tarvitessanne "tarpeeksi" ?
Sairaslomaa "helpolla" ?
27
1070
Vastaukset
- HTZA
Ruotsissa vellovan keskustelun.
Asiaan en voi oikein kommentoida, kun en ole koskaan ollut parin päivän flunsaa sairaampi.
Mutta olen Ruotsissa asunut 5 vuotta.
Pehmoporukkaa ja aina kinuamassa sairaslomaa.
Joten, oikein heille.
Ja oikein meillekin olisi.
Huijausta on.
Joku, omasta syystä taitettu nilkka, ei oikeuta elämän mittaiseen sairauseläkkeeseen. Tai epämääräinen selkäkipu.
Ei kun raksalle vaan!!!!- Heta Niskavuori
...että "epämääräinen selkäkipu" oli se syy miksi lääkärille jauhoin leukaperäni kipeeks *hihittelen*
- HTZA
Heta Niskavuori kirjoitti:
...että "epämääräinen selkäkipu" oli se syy miksi lääkärille jauhoin leukaperäni kipeeks *hihittelen*
epäillyt pätkääkään. Tiesin vain.
On aina kiva, mummon, päästä päättelemään väärin kudottu kantapää ihan rauhassa. Naisten aivoilla. - Heta Niskavuori
HTZA kirjoitti:
epäillyt pätkääkään. Tiesin vain.
On aina kiva, mummon, päästä päättelemään väärin kudottu kantapää ihan rauhassa. Naisten aivoilla....joka kutoisi sukan kantapäätä.
Nyt on vain niin että Heta on sen vertasen "nais-asianainen", että on toi heinähanko sopinut kätehen paremmin kuin sukkapuikot.
Jos ei lapsilla ois pieninä olessaan ollu oikiata "vanhanajan iso-äitiä" oisivat raukat varmahan saaneet juosta paljain varpain:))) Vaikka asia ei liity mitenkään aloituksen aiheeseen, niin on aivan pakko kertoa juuri sinulle, että tänä aamuna tein historiallisen teon ja luin Henry Millerin 'kirjan', "Hymy tikkaiden juurella".:)
Taitaa olla ensimmäinen kirja, minkä olen vapaaehtoisesti lukenut!
Tämäkin lukunautinto oli siksi, että aamukahvipöydässä ei ollut enää muuta tajolla, kun olin jo ratkaissut A-l.n.viiden tähden sudokun.
Toisekseen, poika jätti ko. kirjan palautuksen minun huolekseni, koska ei ehtinyt itse sitä viikolla palauttamaan.
Saisinkohan tällä minua kovin shokeeraalavalla lukukokemuksella sairausslomaa?
Muuten; oli niin mielenkiintoista luettavaa, että siihen vois jäädä vaikka kiinni, jos en pidä tiukka linjaa!:))
ps. Sorry aloittaja, mun täytyi ilmoittaa HZTA.lle, kun hän on moneen otteeseen kehoituksen sanoja suuntaani esittänyt!:)- Heta Niskavuori
emw34 kirjoitti:
Vaikka asia ei liity mitenkään aloituksen aiheeseen, niin on aivan pakko kertoa juuri sinulle, että tänä aamuna tein historiallisen teon ja luin Henry Millerin 'kirjan', "Hymy tikkaiden juurella".:)
Tämäkin lukunautinto oli siksi, että aamukahvipöydässä ei ollut enää muuta tajolla, kun olin jo ratkaissut A-l.n.viiden tähden sudokun.
Toisekseen, poika jätti ko. kirjan palautuksen minun huolekseni, koska ei ehtinyt itse sitä viikolla palauttamaan.
Muuten; oli niin mielenkiintoista luettavaa, että siihen vois jäädä vaikka kiinni, jos en pidä tiukka linjaa!:))
ps. Sorry aloittaja, mun täytyi ilmoittaa HZTA.lle, kun hän on moneen otteeseen kehoituksen sanoja suuntaani esittänyt!:)Päivä jo vaihtunut, huomenia sinulle!
Toivottavasti HZTA poikkeaa tällä sivulla vielä, jotta löytäisi viestisi.
Miellyttävää tiistaita sinulle :) Heta Niskavuori kirjoitti:
Päivä jo vaihtunut, huomenia sinulle!
Toivottavasti HZTA poikkeaa tällä sivulla vielä, jotta löytäisi viestisi.
Miellyttävää tiistaita sinulle :)Ja hyvää huomenta myös sinulle.
Onneksi viestilläni HTZA.lle, ei ole järisyttävää 'uutisarvoa'.
Siksipä en ihan vartavasten 'kehdannun' uutta aloitusta värkätä!:)
ps. Yötyö on aikaannsaanut sen, että palstailu on jäänyt melko vähiin tälläerää!
Niin, ja minulla on pian työterveysläkärin tarkastus. Mielenkiinnolla odotan, mitä hän kertoo sairaseläkeläisen terveydentilasta?;)
Juuri hiljan oli uutinen, että n. 30 000 työkyvyttömyyseläkeläistä haluaisi takaisin työelämään!
Kivalle on tämä minunkin osa-aikatyö on tuntunut lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen!- Heta Niskavuori
emw34 kirjoitti:
Ja hyvää huomenta myös sinulle.
Onneksi viestilläni HTZA.lle, ei ole järisyttävää 'uutisarvoa'.
Siksipä en ihan vartavasten 'kehdannun' uutta aloitusta värkätä!:)
ps. Yötyö on aikaannsaanut sen, että palstailu on jäänyt melko vähiin tälläerää!
Niin, ja minulla on pian työterveysläkärin tarkastus. Mielenkiinnolla odotan, mitä hän kertoo sairaseläkeläisen terveydentilasta?;)
Juuri hiljan oli uutinen, että n. 30 000 työkyvyttömyyseläkeläistä haluaisi takaisin työelämään!
Kivalle on tämä minunkin osa-aikatyö on tuntunut lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen!Ällös noin virka, kyllä se HTZA varmaan mieluusti haluaisi tämän kertomasi viestin "kuulla". Ymmärtääkseni senvertasen paljon kulttuuri-asioista kiinnostunut, jotta ilahtuisi varmastikin tästä "tekosestasi".
Ymmärsinkö oikein, että olet välillä ollut poissa työ-elämästa, mutta sitten palannut. Ymmärtääkseni siis "omasta mielihalustasi" -jos tällaisen ilmaisun sallit.
Munulla myös eräänlainen "vuoro-työ", pidän siitä siinä mielessä, että on kivaa pitää vapaata "keskellä kirkasta päivää".
Mutta harrastusten ja sosiaalisten suhteitten kanssa onkin sitten toinen juttu.
Tsemppiä sinne lääkärintarkastukseen. Jotenkin kirjoituksestasi henkii sellainen "draivi", että uskon kaiken menevän haluamallasi ja toivomallasi tavalla. :) - HTZA
emw34 kirjoitti:
Vaikka asia ei liity mitenkään aloituksen aiheeseen, niin on aivan pakko kertoa juuri sinulle, että tänä aamuna tein historiallisen teon ja luin Henry Millerin 'kirjan', "Hymy tikkaiden juurella".:)
ps. Sorry aloittaja, mun täytyi ilmoittaa HZTA.lle, kun hän on moneen otteeseen kehoituksen sanoja suuntaani esittänyt!:)oli aikanaan niitä uranuurtajia jotka eivät osanneet kirjoittaa, joten jotain piti keksiä.
Marilyn Monroekin.
Aikanaan, hän varmaan aiheutti monta vammaa Puritanistien sieluun ja sai älymystön kiukkuihinsa ja sitten jalkoihinsa kun he huomasivat kuinka yleisö tykkäsi.
Peiton suojissa, taskulampulla, on niitä paljon luettu.
Olet ehkä huomannut niin eilenkin joku hakee korvauksia ja sairaslomaa henkisistä traumoista.
Ja Eduskunnassa se on kohta jo sääntö.
Saat luvan parin viikon sairaslomaan!
:) HTZA kirjoitti:
oli aikanaan niitä uranuurtajia jotka eivät osanneet kirjoittaa, joten jotain piti keksiä.
Marilyn Monroekin.
Aikanaan, hän varmaan aiheutti monta vammaa Puritanistien sieluun ja sai älymystön kiukkuihinsa ja sitten jalkoihinsa kun he huomasivat kuinka yleisö tykkäsi.
Peiton suojissa, taskulampulla, on niitä paljon luettu.
Olet ehkä huomannut niin eilenkin joku hakee korvauksia ja sairaslomaa henkisistä traumoista.
Ja Eduskunnassa se on kohta jo sääntö.
Saat luvan parin viikon sairaslomaan!
:)minulla ei ole muuta vertailukohtaa 'misterin' teoksille, kuin ne klassikot "Tammen kultaiset kirjat", kovakantiset "romaanit", ajalta ennen koulunkäynnin!:))
Jos rehellisesti tunnustan, niin ei tuo eilinen lukukokemus tosiaan ollut epämiellyttävä, päinvastoin!
Silti luulen, ettei, joku 'Päätalon' tyyli ole mun juttu. Pitää olla enemmän etenemää/sivu, kuin hänen 'kuvaelmissaan' on!
Kyllä tämä ko. Millerin teksti oli helpposti luettavaa ja ymmärrettävää, mutta sehän taisi olla joku novellin ja 'kirjan' välimuoto?
jk.Eduskunnasta ja hallituksen tiimoilta!
Minä olisin sitä mieltä, että niille pitäis antaa vähintään samanlaista lomaa, kuin armeijassa sai siviiliasioiden hoitoon.
Olis se pääministerinkin mukavampi käydä käräjiä luvan perästä ja 'Ile&Ike' vois tekstailla vähän, hmm. 'tasokkaimmille' naisille!;))
Muuten ei ilen harkintakyvyn suhteen mulla olis mitään moitittavaa, mutta, miks hänen piti niin loppuunkalutun ja kuluneen näköiseen 'naiseen' sekaantua!!;)- Heta Niskavuori
emw34 kirjoitti:
minulla ei ole muuta vertailukohtaa 'misterin' teoksille, kuin ne klassikot "Tammen kultaiset kirjat", kovakantiset "romaanit", ajalta ennen koulunkäynnin!:))
Jos rehellisesti tunnustan, niin ei tuo eilinen lukukokemus tosiaan ollut epämiellyttävä, päinvastoin!
Silti luulen, ettei, joku 'Päätalon' tyyli ole mun juttu. Pitää olla enemmän etenemää/sivu, kuin hänen 'kuvaelmissaan' on!
Kyllä tämä ko. Millerin teksti oli helpposti luettavaa ja ymmärrettävää, mutta sehän taisi olla joku novellin ja 'kirjan' välimuoto?
jk.Eduskunnasta ja hallituksen tiimoilta!
Minä olisin sitä mieltä, että niille pitäis antaa vähintään samanlaista lomaa, kuin armeijassa sai siviiliasioiden hoitoon.
Olis se pääministerinkin mukavampi käydä käräjiä luvan perästä ja 'Ile&Ike' vois tekstailla vähän, hmm. 'tasokkaimmille' naisille!;))
Muuten ei ilen harkintakyvyn suhteen mulla olis mitään moitittavaa, mutta, miks hänen piti niin loppuunkalutun ja kuluneen näköiseen 'naiseen' sekaantua!!;)...."löysitte" toistenne viestitykset :)
- Pirre*
olen tavannut aina sellaisen lääkärin joka on löytänyt sairaslomaa vaatineet vaivani.
Asiallisiin selkätutkimuksiin vaan en meinannut päästä 80 -luvulla, en sitten millään, - se oli kyllä ihan itkun takana.:(- Heta Niskavuori
...oikeasti hankalia saadaksensa itselleen sen avun mihin oikeasti on oikeutettu.
En itse ole tähän törmännyt, mutta useasti olen asiasta kuullut. Ja hyvin läheltäkin seurannut...
Ilmeisessti kuitenkin pääsit tutkimuksiin ....? - Pirre*
...oikeasti hankalia saadaksensa itselleen sen avun mihin oikeasti on oikeutettu.
En itse ole tähän törmännyt, mutta useasti olen asiasta kuullut. Ja hyvin läheltäkin seurannut...
Ilmeisessti kuitenkin pääsit tutkimuksiin ....?pääsin, - olin kai silloin liian nuori selkäpotilaaksi.
Selkäni leikattiin päivystysluontoisesti heti tutkimusten jälkeen, - toinen jalkani oli jo menettänyt tuntonsa, ja akillesjänne jäi heijasteettomaksi melkein, ja selkäni jäi lievästi skolioottiseksi koska oli ollut liian kauan vinossa kivun takia.
Oli kehittynyt jo hermovaurio.
Mutta ihmisiähän ne lääkäritkin, tekeville sattuupi. - HTZA
miten ajattelet termin: "asiallinen"
Onko se sinun, minun, jonkun määrätyn lääkärin, kummin kaiman, vai kenen asiallinen?
Jonkun pitää maksaa se kuitenkin. - Pirre*
HTZA kirjoitti:
Onko se sinun, minun, jonkun määrätyn lääkärin, kummin kaiman, vai kenen asiallinen?
Jonkun pitää maksaa se kuitenkin.jollaista ei terveyskeskuksissa voitu tehdä, siihenkään aikaan.
Tarvittiin asianmukaiset tutkimus "välineet" vaivan todentamiseksi.
Lillukanvarsiin ei kannata sotkeutua. - Heta Niskavuori
Pirre* kirjoitti:
pääsin, - olin kai silloin liian nuori selkäpotilaaksi.
Selkäni leikattiin päivystysluontoisesti heti tutkimusten jälkeen, - toinen jalkani oli jo menettänyt tuntonsa, ja akillesjänne jäi heijasteettomaksi melkein, ja selkäni jäi lievästi skolioottiseksi koska oli ollut liian kauan vinossa kivun takia.
Oli kehittynyt jo hermovaurio.
Mutta ihmisiähän ne lääkäritkin, tekeville sattuupi.Mutta kun kerroit, että oli kehittynyt hermovaurio, niin jäin miettimään, jotta onko Sulla riesana joitain jatkuvia kipuja....?
- viisastele
HTZA kirjoitti:
Jonkun pitää maksaa se kuitenkin.asiallinen selkätutkimus sisältää ehkä seuraavat:
Hermorata tutkimus sähköllä,magnetti kuvaus ja ortoperin konsultaatio.
Totta helkatis maksaa mutta eiköhän noi verot ole sitä varten,sinusta tulee Linkola mieleen.
Nuorempana sekin uhoili luonnollisesta poistumasta ja lääkkeettömästä elämästä,kyllä kelpas pillerit kun alkoi nipistelemään. - Pirre*
Mutta kun kerroit, että oli kehittynyt hermovaurio, niin jäin miettimään, jotta onko Sulla riesana joitain jatkuvia kipuja....?
tunnottomuutta vain, jalkapohjassa ja..ja tuota tuota...pssst *perskannikassa* :))
Kipuihin on tottunut niin että ei kai sitä osaisi elääkään jos ei joku aamu jotain olisi; leikkaus onnistui hyvin, siitä olen hyvin kiitollinen. - Heta Niskavuori
Pirre* kirjoitti:
tunnottomuutta vain, jalkapohjassa ja..ja tuota tuota...pssst *perskannikassa* :))
Kipuihin on tottunut niin että ei kai sitä osaisi elääkään jos ei joku aamu jotain olisi; leikkaus onnistui hyvin, siitä olen hyvin kiitollinen.-------Mutta se kipu/tunnottomuus kulkee siis sitä hermorataa pitkin "kannukasta" sinne jalkapohjaan.....
Nyt pitää kai ajatella "kiitollisena", että onneksi ei mitään pahempaa...
Näin sanon siksi, että tässä olisi ollut aineksia paljon pahempaankin ????
Se tunnottomuuden tunne on varmaan tosi kummallinen olotila, mutta näin se kai oikeasti menee miten kirjoitit : - "Kipuihin on tottunut niin että......"
Haluaisin toivottaa sinulle mitä parhainta kevättä ja tulevan Pääsiäisen aikaa :)
Ps. Näin ne Hetan "vaivat" saivat taas todellisemmat mittasuhteet..... - Pirre*
-------Mutta se kipu/tunnottomuus kulkee siis sitä hermorataa pitkin "kannukasta" sinne jalkapohjaan.....
Se tunnottomuuden tunne on varmaan tosi kummallinen olotila, mutta näin se kai oikeasti menee miten kirjoitit : - "Kipuihin on tottunut niin että......"
Haluaisin toivottaa sinulle mitä parhainta kevättä ja tulevan Pääsiäisen aikaa :)
Ps. Näin ne Hetan "vaivat" saivat taas todellisemmat mittasuhteet.....tapaus on erilainen, joten älä nyt anna minun tapaukseni vaikuttaa omiin kivunhoito pyrkimyksiisi, - selkäsärky on tosi invalidisoiva akuutissa vaiheessa, ja silloin on ilmanmuuta sairasloma paikallaan.
Tarkemmat tutkimukset niin ikään, - sitkeästi vain niitä vaatimaan.
Minun selkä vaivani on niin vanha että se on ikäänkuin osa minua..:) - Pirre*
-------Mutta se kipu/tunnottomuus kulkee siis sitä hermorataa pitkin "kannukasta" sinne jalkapohjaan.....
Ps. Näin ne Hetan "vaivat" saivat taas todellisemmat mittasuhteet.....Hyvää Pääsiäistä myös Sinulla.
Ja ota rauhallisesti niitten valmistelujen kanssa, - leppäillään kun siltä tuntuupi. :) - Heta Niskavuori
Pirre* kirjoitti:
Hyvää Pääsiäistä myös Sinulla.
Ja ota rauhallisesti niitten valmistelujen kanssa, - leppäillään kun siltä tuntuupi. :)Pääsiäitoivotuksistasi.(sainpas pitkän sanan aikaiseksi -liekö oikein kirjoitetukaan)
Juu, huomasin ettei nyt onnistu valssi tuon pölynimurin kanssa, yritänpä tänään sellaista oikein hidasta tangoa.
Sellaisella "vapaalla hiihtotavalla"
- ilman vaihto-askelia ja taivutuksia :)))) - HTZA
Pääsiäitoivotuksistasi.(sainpas pitkän sanan aikaiseksi -liekö oikein kirjoitetukaan)
Juu, huomasin ettei nyt onnistu valssi tuon pölynimurin kanssa, yritänpä tänään sellaista oikein hidasta tangoa.
Sellaisella "vapaalla hiihtotavalla"
- ilman vaihto-askelia ja taivutuksia :))))minä nautin, oikein kirjoitettu yhdyssana.
Hyvää Pääsiäistä, ansaitusti. - Heta Niskavuori
HTZA kirjoitti:
minä nautin, oikein kirjoitettu yhdyssana.
Hyvää Pääsiäistä, ansaitusti.Kiitos Sinulle tuhannesti :D
Vaikkakin nyt en tiedä millä mielellä olet minulle tämän kauniin kiitoksen kirjoittanut.
Koska nyt lukiessani huomasin hienosta sanastani puuttuvat tuikitärkeän S-kirjaimen ....*masentavaa* tai sitten ei ;)
Oikein Hyvää ja mämmirikasta Pääsiäistä Sinulle
- sairauslomaa sain todella h...
sairauslomaa sain todella helpolla, silloin kun töissä olin,
ainakin ensin 3-4 päivää, eli loppuviikko ja siten vielä 3 päivää lisää.
mutta verenpaine pillereitä en saanut kuin "huutamalla", vaikka paineita oli, kun olin vanhempien mittarilla mittaillut.
katsellaan nyt vähän aikaa hän sanoi vaan,
mutta huuto auttoi ja sanonta että olen tosissani, sain ne ekalla kerralla.
jälkeenpäin kyllä vähän ymmärsin,
kun kun useilla tulee lisää töitä, jos lääkäri määrää lääkkeitä, eli useille alkaa vuosien kokeilut, neurologilla käynnit yms.
minulle pillerit auttoivat ja sopivat heti,
parin tunnin päästä oli paine 110, eikä ole 5 vuoteen olut yli 120.- Heta Niskavuori
Tämän perusteella voisin sitten oikeasti ajatella, että hyvin on tärkeä immeinen Heta työpaikallansa kun eivät ilman pärjäisi ;)))
Ne ovat tärkeitä lääkkeitä, nuo verenpainelääkkeet....
Joudun kaikkeen näköjään kommentoimaan "kuulopuheitten" pohjalta, mutta ilmeisestikin monet joutuvat useitakin lääkkeitä kokeilemaan ennenkuin löytyy se itselle sopiva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222317
- 871423
- 1161218
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18919Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249841- 52832
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil205819Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo17802- 34765