Pgone Suomeen?

Tuleva liittymäkauppias?

Kävin tällä viikolla tuttuni opastuksella PGonesta kertovasta tilaisuudessa. Natures, -ja verkostomyynti on minulle liiankin tuttu ilmiö, vaikka mukaan en siihen ole vielä lähtenytkään. Ainakin viisi kaveria on siitä jutusta minulle soitellut, ja aina olen hommasta kieltäytynyt, sillä monien ihmisten mielestä ylihinnoiteltuja luontais -ym. tuotteita on minusta ikävä käyttää värväämishomman taustatukena.

Nyt kuitenkin olen harkinnut meneväni opiskelurahoja tienatakseni mukaan myymään PGone-liittymiä, sillä sain kuulla, että kohta (ensi torstaina)liittymä lanseerataan Suomen markkinoille. Sopimus on jo tehty Radiolinjan verkkojen vuokraamisesta. Homma toimii eri tavalla kuin aikaisemmin ollaan suunniteltu. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että Naturesin tuotteita ei tarvitse kaupata, sillä kyseessä on eri verkosto.

Myyjäpaketin hinnaksi tulee saamieni tietojen mukaan 700€. Naturesin verkostossa jo mukana olevat joutuvat PGonea myydäkseen ilmeisesti myös maksamaan saman summan. Summalla saa oikeuden harjoittaa PGone-liittymäkauppaa, ja tukun firman osakkeita, jotka listataan kahden kuukauden päästä aloitushetkestä (ensi torstaista) Tukholman&Helsingin pörssiin. Osakkeiden hinnan ennustetaan ruotsalaisten analyytikoiden mukaan moninkertaistuvan, sillä PGOne-liittymämyyntiä hoitavan yhtiön (en muista nimeä) odotetaan aloittavan täydellä ryminällä (luvat julkiselta sektorilta ovat jo hankittu, ja jonkinlainen liiketoimintayksikkö perustetaan toimimaan verkostojen ja liittymämyynnin koordinoijana). Lisäksi puhelujen hintojen luvataan olevan markkinoiden edullisimpia (n.30-50% markkinoiden edullisinta operaattoria halvempia).

Palkkausperusteet ovat yhteyshenkilöideni mukaan hieman erilaisia kuin Naturesilla. Palkkakatto on isompi (voi siis tienata enemmän), ja myytyjen liittymien provisio-osuudesta en saanut kuulla vielä varmaa tietoa. Toiminnassa kuitenkin itse aluksi joutuu jonkin verran myymään liittymiä.

Hommasta voi kuulemani mukaan vetäytyä yhtiön suunnitellun pörssilistauksen jälkeen myymällä osakkeet pörssissä (en ole varma, voiko niitä myydä ennen sitä). Tällöin voi saavuttaa myyntivoittoa, mikä tarkoittaa sitä, että hommassa voi tehdä rahaa pelkästään osakemyynnillä tai homman epäonnistuessa myyntitappiota. Listauksen jälkeen toimintaan mukaan lähtevien osakeosuus laskee mikäli osakekurssi nousee, mutta aloitushinta pysyy samana (700€).

Muita oleellisia tietoja en ole vielä tässä vaiheessa saanut. Toisaalta suhtaudun edelleen varauksella koko hommaan, sillä Naturesista minulle kerrottiin aikaisemmin valheellista tietoa (asialla ei kuitenkaan ollut sama henkilö kuin nyt). Sain kuulla keväällä värväystilaisuudessa, että Naturesilla ja PGonella olisi sopimus Soneran kanssa, mikä ei ollut totta.

Onko täällä pyörivien verkostomarkkinoijien ja muiden asiasta tietävien mielestä esittelemäni hiljattain saamani tiedot faktaa vai pelkkiä faktoiksi valjastettuja huhuja? Vain perusteltuja kommentteja kiitos!

9

1614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verkostoij

Vaikea sinänsä ottaa asiaan kantaa, kun ei ole tietoa. Meidän markkinointiryhmällä on koulutus seminaari tiistaina ja odotan saavani siitä lisää tietoa silloin. Jos siellä tulee ilmi jotain, josta voi olla hyötyä niin kerron välittömästi tännepäin. Ihmettelen ainoastaan tuota tiedon määrää joka tuossa on, joten tuntuu oudolta että jollain olisi tuosta noin paljon tietoa. Pystyisitkö sanomaan, että mistä olet saanut tuon tiedon ja jos olet saanut sen NO:n jakelijalta niin mitä markkinointi ryhmää hän edustaa. Tämä vain siksi, että meillä (LDG) ei ole puhuttu kyseisestä aiheesta virallista tietoa oikeastaan lainkaan.

• Tuleva liittymäkauppias?

Tiedon sain muutamalta uplinessä olevalta kaveriltani, joista en sen enempää pysty kertomaan. Palstalla olleiden kommenttejen mukaan tiedot kuitenkin näyttävät pitävän paikkansa, ja uskoisin, että viimeistään torstaina tulee julkisuuteen faktat liittymästä. Kannattaa seurata Kauppalehteä ja Hesaria lähipäivinä.

Todennäköistä käsittääkseni on, että PGone tulee osittain lamauttamaan Naturesin toiminnan, sillä ainakin tuntemani organisaation ylälinja aikoo täysillä keskittyä puhelinliittymien myyntiin. Sinänsä järkevää, koska numeron säilyttämisen mahdollisuus on mielestäni luonut ison markkinaraon PGonelle toimia Suomen kovasti kilpailluilla liittymämarkkinoilla. Jos puheluiden hinnat ovat todella halvat kuten luvataan (n.7-9 senttiä minuutilta), niin luulisi ihmisten ja yritysten ryntäävän vaihtamaan liittymää. Tärkeä tosiasia on myös, että ihmiset oikeasti tarvitsevat liittymiä ja halpoja puheluita, joten myytävä tuote ei ole "välttämätön paha" niin kuin Naturesin tuotteet ovat useimmille verkostomyyjille.

Onneksi en mennyt Naturesiin, sillä tilanteesta kärsivät kuitenkin ne ihmiset, jotka liittyivät hiljattaen eivätkä ole saaneet verkostoaan kasaan. Nyt sitä on varmasti paljon hankalampi koota, kun uplinen huomio keskittyy liittymäkauppaan ja uuden yhtiön osakkeisiin.

• Kimmo Kiviranta

No kyllä olet ihan nappiin saanut tähänastiset tiedot.
      Vielä että verkostopalkkiot muuttuvat. Osuudet omasta työstä(verkosto/asiakkaat) suhteessa upline osuuksiin muuttuu enemmän oman työn eduksi.
      Virallista tietoa odotetaan ihan lähipäivinä.

• Haloo

Voisitteko selventää näitä juttuja. Mä oon ainakin ihan pihalla! Mä olen mukana NO, mutta en ymmärrä yhtään mistä puhutte.

• Perseestä
        Haloo kirjoitti:

Voisitteko selventää näitä juttuja. Mä oon ainakin ihan pihalla! Mä olen mukana NO, mutta en ymmärrä yhtään mistä puhutte.

Eli käytännössä Team Global Express otti ja lopetti Natures Ownin kanssa yhteistyön.. Kaikki Natures työ on valunut perseeseen. Ei tule tukea ylälinjalta ja alalija ei lähde uuteen mukaan koska alotus-summa on hemmetin kallis. Mukava yllätys.. Kukaan ei maksa 700€ (no ehkä muutama urpo), että pääsee vaihtamaan liittymiä.. Halvempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Puheluissa SEKÄ alotus-summassa.. Eli käytännössä kaikki NO aika on ollut täyttä hukkaanheitettyä aikaa.. Ihmeen nopeasti kaikki tyypit jotka olivat mukana NO:ssa ja olivat tyyliin "Ne tuotteet on sen pohja ja perusta plaaplaa" oli tänään "Jee nyt ei enää yhtään saippuabisnestä" EI HITTO! Aivopesu® on mennyt hyvin TGE:n Liiketoimintaesittelyissä päähän.. Ei helevetti minä sanon.. Pitää kattoa joku terveempi yritys ja menettelytapa..

• Jakelija
        Perseestä kirjoitti:

Eli käytännössä Team Global Express otti ja lopetti Natures Ownin kanssa yhteistyön.. Kaikki Natures työ on valunut perseeseen. Ei tule tukea ylälinjalta ja alalija ei lähde uuteen mukaan koska alotus-summa on hemmetin kallis. Mukava yllätys.. Kukaan ei maksa 700€ (no ehkä muutama urpo), että pääsee vaihtamaan liittymiä.. Halvempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Puheluissa SEKÄ alotus-summassa.. Eli käytännössä kaikki NO aika on ollut täyttä hukkaanheitettyä aikaa.. Ihmeen nopeasti kaikki tyypit jotka olivat mukana NO:ssa ja olivat tyyliin "Ne tuotteet on sen pohja ja perusta plaaplaa" oli tänään "Jee nyt ei enää yhtään saippuabisnestä" EI HITTO! Aivopesu® on mennyt hyvin TGE:n Liiketoimintaesittelyissä päähän.. Ei helevetti minä sanon.. Pitää kattoa joku terveempi yritys ja menettelytapa..

Minulla olisi ehdotus!!! Liity meihin terraflex jakelijoihin, kysy lisätietoa: [email protected]

• Kimmo Kiviranta
        Haloo kirjoitti:

Yritys joka on muodostettu on nimeltään Seven.
        Seven tarjoaa mm. matkapuhelinliittymiä.
        Tämä muutos on lähinnä mielenkiintoinen niille jotka jo ovat PGOne-puhelinagentteja ennestään.
        Suomessa ei vielä ole yhtään PGOne-agenttia.
        Kaikki voivat silti aloittaa agenttina 7/8 lähtien rekisteröimällä itsensä. Jos Suomessa on aikaisemmin jossakin verkostossa mukana niin sillä ei tällä hetkellä ole merkitystä. Entinen NO-Upline voi yhtäkkiä olla vaikka omassa alalinjassa. Ihan vain siitä kiinni kumpi rekisteröi itsensä ensin. Tämä on nyt vielä ihan esitietoja. Viralliset sivut aukeavat 7/8:ta.

• Artsi

sunnuntaina pidetyssä business planning sessionissa vahvistettiin melko tarkkaan nuo asiat joista kerroit. asiallista tekstiä. Verkosto on sama, team global express, mutta "tuote" vaihtuu. Soneran kanssa, omien tietojeni mukaan, oli sopimus jossa kuitenkin oli kohta, joka antoi pgonen punnita eri verkkoja ja valita niistä paras tarjous. Radiolinja oli järkevin, koska se on kimpassa vodafonen kanssa, mikä tarkoittaa helppoa sisäänpääsyä euroopan suurmaiden verkkomarkkinoille, kuten italiaan ja saksaan. TÄMÄ KAIKKI OLI PELKÄSTÄÄN POSITIIVISTA!

• Zebu

Radiolinja? hhmm toihan on tosi jees!! Sonera kun ei toimi euroopan maissa (paitti paremmin kuin radiolinja) Vaddafakphone?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe