Beweship

Bewe

35

9488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa 37000 ege

      kun pitää ongelma työntekijä työmaalla. En tunne tapausta mutta jotkut kaverit on vain pakko saada pois firmasta.
      Näin minäkin kerran tein ja oli halvempi ratkaisu.

      • Jymppä

        Että kannattaa vaan maksaa, jos jotain oikein kovasti haluaa.. Maksu oli vaan hieman enemmän kuin annot äsken ymmärtää:

        38.820 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        työehtosopimuksen 4 §:n mukaisena irtisanomisajan palkkana kuudelta kuukaudelta lomakorvauksineen 12.903,05 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        korvaamaan Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n oikeudenkäyntikulut (arvatenkin tällaisessa tapauksessa puhutaan jälleen tuhansista euroista) tietenkin maksavat omat oikeudenkäyntikulunsa.

        Mitäköhän viivästyskorko mahtaisi nykyään olla, 5-10%?
        Siis yhteensä n. (38820*1,1) (12.903*1,1) 10000 (oikeudenkäyntikulut) =65000€


      • sepi
        Jymppä kirjoitti:

        Että kannattaa vaan maksaa, jos jotain oikein kovasti haluaa.. Maksu oli vaan hieman enemmän kuin annot äsken ymmärtää:

        38.820 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        työehtosopimuksen 4 §:n mukaisena irtisanomisajan palkkana kuudelta kuukaudelta lomakorvauksineen 12.903,05 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        korvaamaan Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n oikeudenkäyntikulut (arvatenkin tällaisessa tapauksessa puhutaan jälleen tuhansista euroista) tietenkin maksavat omat oikeudenkäyntikulunsa.

        Mitäköhän viivästyskorko mahtaisi nykyään olla, 5-10%?
        Siis yhteensä n. (38820*1,1) (12.903*1,1) 10000 (oikeudenkäyntikulut) =65000€

        kyllä meni Benalla ja muulla bewen johtohenkilöillä jauhot suuhun ja jäivät kiinni housut kintuissa


      • vielä paljon...
        Jymppä kirjoitti:

        Että kannattaa vaan maksaa, jos jotain oikein kovasti haluaa.. Maksu oli vaan hieman enemmän kuin annot äsken ymmärtää:

        38.820 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        työehtosopimuksen 4 §:n mukaisena irtisanomisajan palkkana kuudelta kuukaudelta lomakorvauksineen 12.903,05 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen

        korvaamaan Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n oikeudenkäyntikulut (arvatenkin tällaisessa tapauksessa puhutaan jälleen tuhansista euroista) tietenkin maksavat omat oikeudenkäyntikulunsa.

        Mitäköhän viivästyskorko mahtaisi nykyään olla, 5-10%?
        Siis yhteensä n. (38820*1,1) (12.903*1,1) 10000 (oikeudenkäyntikulut) =65000€

        Täytyy ottaa huomioon vielä lakisääteiset työnantajamaksut kuten eläke ja sosiaaliturvat ym kivat. Kalliiksi tuli Bewelle hölmöily.
        Summa on lähes kerrottava 1.5:llä jotta päästään oikeaan summaan. Aika vahvasti tuntuu että työnantajallakin on lusikkansa sopassa. Tuskin lm voi yksin aiheuttaa niin karmeaa jälkeä että työsuhde täytyy purkaa. Uskon vahvasti että jollain työnjohtajalla / ajomestarilla kuumottaa tällä hetkellä persettä.


      • Nimetön
        sepi kirjoitti:

        kyllä meni Benalla ja muulla bewen johtohenkilöillä jauhot suuhun ja jäivät kiinni housut kintuissa

        beweship on sanonut,että katsoo luottamustoimintaan suopeasti.olisi hauska tietää,miten toimitaan silloin kun suopeutta ei ole?onkohan asiakkaiden kanssa sama logiikka?tämä oikeuden tulos on varmaan helpotus monelle luottamusmiehelle.se on aika kova paikka,jos stressin sietokyky ei ole korkea ja jos ei usko asiaansa.kuulin,että bewellä luottamusmiehen potkujen jälkeen muut jäsenet vain ihmettelivät?mihin jäi tuki jota silloin olisi tarvittu?kaikkea hyvää entiselle luottamusmiehellelle.


      • rejuka
        Nimetön kirjoitti:

        beweship on sanonut,että katsoo luottamustoimintaan suopeasti.olisi hauska tietää,miten toimitaan silloin kun suopeutta ei ole?onkohan asiakkaiden kanssa sama logiikka?tämä oikeuden tulos on varmaan helpotus monelle luottamusmiehelle.se on aika kova paikka,jos stressin sietokyky ei ole korkea ja jos ei usko asiaansa.kuulin,että bewellä luottamusmiehen potkujen jälkeen muut jäsenet vain ihmettelivät?mihin jäi tuki jota silloin olisi tarvittu?kaikkea hyvää entiselle luottamusmiehellelle.

        Tutkin nuo luottamusmiehen eroittamisen taustat ja rivienvälistä paistoi aivan selvästi että oli haettu hakemalla syytä eroittaa k.o kaveri.
        Väitän että jokainen Bewen ulkomaille ajava kuski tuo tullessaan alkohoolia ulkomailta.
        Aivan selvästi paistoi oikeudenkäynnin asiakirjoista läpi että luottamusmies haluttiin pois hinnalla millä hyvänsä !
        Kylläkin nämä keinot eivät enää sovi 2000-luvulle
        vaan johonkin tuonne 1930-35, vai mitä mieltä muut kuskit?


      • reppuji

        voiko tästä tuomioistuimen päätöksestä valittaa,eli juttu saattaa jatkua hamaan tulevaisuuteen?????


      • valittaa
        reppuji kirjoitti:

        voiko tästä tuomioistuimen päätöksestä valittaa,eli juttu saattaa jatkua hamaan tulevaisuuteen?????

        Työtuomioistuimen päätöksestä ei voi valittaa. Jää lainvoimaiseksi.


      • kamara
        rejuka kirjoitti:

        Tutkin nuo luottamusmiehen eroittamisen taustat ja rivienvälistä paistoi aivan selvästi että oli haettu hakemalla syytä eroittaa k.o kaveri.
        Väitän että jokainen Bewen ulkomaille ajava kuski tuo tullessaan alkohoolia ulkomailta.
        Aivan selvästi paistoi oikeudenkäynnin asiakirjoista läpi että luottamusmies haluttiin pois hinnalla millä hyvänsä !
        Kylläkin nämä keinot eivät enää sovi 2000-luvulle
        vaan johonkin tuonne 1930-35, vai mitä mieltä muut kuskit?

        seurasin läheltä kyseistä tilannetta ja heti luottamustoimen alettua bewellä oli havaittavissa,että työnantaja tekee kaikkensa että lyottamusmies järjestelmää ei tarvita.
        tässä on tulos.
        eiköhän siellä ole kohta uusi luottamusmies toiminnassa????
        ihme olisi,jos tästä työntekijäpuoli ei opi mitään.


    • Nimetön

      eihän tässä varmaan raha ole se joka oli etusijalla,vaan luottamusmies toimi joka haluttiin pois hinnalla millä hyvänsä.tänään ei varmaan ole bewellä luottamusmiestä?kyselin,mutta ei kukaan tiennyt tai uskaltanut ottaa kantaa.pelko on yksi hallintamuoto,mutta ei se sovi tähän päivään

      • L&M

        sen voin sanoa ettei siellä ole luottamusmiehiä enää...kukaan ei uskalla lähteä siihen hommaan siellä


      • L&M
        L&M kirjoitti:

        sen voin sanoa ettei siellä ole luottamusmiehiä enää...kukaan ei uskalla lähteä siihen hommaan siellä

        ja luottamusmies ei saanut juuri ollenkaa tukea sieltä kuin parilta kaverilta


      • nähnyt

        voiko tänään enää olla patruunahenkeä.eikö se loppunut jo 30 luvulla?kyllä luottamusmies toiminta takaa työrauhan ja on edullinen kummallekin puolelle,kunhan se sallitaan ja luottamusmies saa jäsenistön tuen.


    • make aa

      Tasapuolisuuden nimissä vois olla hyvä, että myös työntekijän nimi mainittas näissä päätöksissä, kun kerran työnantajankin nimi siellä lukee. Ihan vaan sillä, että muut firmat tietäsivät varoa ottamasta töihin näitä hankalia tapauksia...

      • Nimetön

        eipäs ole nimiä annettu päätöksessä toiseltakaan puolelta.minun mielestä ihmisestä ei tee hankalaa,jos yrittää auttaa parantamaan työpaikan henkeä ja työrauhaa.siitähän hyötyy molemmat osapuolet


      • 0----0

        ...firman ja luottamusmiesjärjestelmän kesken.
        Luottamusmieheksi ryhtyminen ja järjestäytyminen työpaikalla ei saa olla syrjinnän syy.
        Se kai tapauksen taustalla on ollut.
        Tietääkseni kyseessä on ollut suorapuheinen kaveri.

        Suorapuheiset joutuu kuitenkin aina sivuraiteelle jollain tavoin - nyt kenkää - ja p-nuolijat saa ylennyksen. Näin on aina ollut ja oleva.


      • Taisto Laine

        vaikeita tapauksia. Työn antajathan haluaa töihin ahkeria,nöyriä,mykkiä ja omien etujen tietämättömiä työntekijöitä


      • ....................

        seppo kallunki


    • kääkkäläinen

      mikä näitä suuria ja kauniita yrityksiä vaivaa???

    • sun puolellasiinä

      siinå meni moni hyvät miehet hukkaa

    • entinenkö?

      firmahan oli ennen yksi parhaista?mikä nykyjohtoa vaivaa?

      • kuin

        muitakin,tulos tai ulos.. arvosanat nykyään, ahneus ja kateus kymppi,käytös ihmeellinen ja koulutus on maalaiskylän koulu väärinpäin..
        jos jonkunmoinen tarkastaja ehtis/viittis käydä kuljetusalaa läpi niin johan vois kertoo opettajalle ettei tälläistä voi olla missään,eihän....


      • JaskaJuska

        Nykyjohtoa vaivaa ammattitaidottomuus firman menestyksekkääseen johtamiseen.
        Talosta on mm. YT-neuvotteluiden tai ns. YT-neuvotteluiden kautta irtisanottu kokeneita ja pitkään alalla/talossa olleita työntekijöitä, joiden mukana on menetetty myös paljon asiakkaita, kun asiakkaat ovat menettäneet tutun yhteyshenkilönsä/asiakaspalvelijansa ja vaihtaneet asiointinsa muille alan toimijoille.


    • alalla ollut

      pitäisi palata johtajienkin nykyaikaan.eiköhän tyytyväinen työntekijä tuota parhaan tuloksen ja kun on talossa asiat hyvin,niin luottamusmiehen pääasiallenen tehtävä on työrauhan säilyttäminen?
      oliko luottamusmiehet jonkinlainen uhka???epäilen

    • Joku muu

      Tuo talo on muutenkin surkeassa maineessa työntekijöiden ja asiakkaiden mielestä, kuulemma. Kuulin että maksavat alle TES palkan jollei pistä hanakasti vastaan. Väki vaihtuu tasaiasti ja ammattilaiset menee muualle.

    • Bena2

      Faija vainaa ajoi -70 luvulla Bewellä,tutun turbon vihellyksen kuulen.

    • Johtoryhmä

      Ei kuulu enää turbon vihellys. Yritys on ottanut toteutettavakseen vihreän-ohjelman eli luonto ja sen suojelu on merkittävä osa firman kasvu stragediaa kun katse on tulevaisuuteen. Myös henkilöstöpolitiikka on työntekijöitä tukevaa ja palkitsevaa. Hyvä työntekijä on yrityksen paras ja tärkein voimavara. Työntekijöiden hyvinvointiin panostetaan jo nyt ja tulevaisuudessa vielä enemmän,koska kilpailu alalla on kova. beweship on aina ollut markkinajohtaja ja haluaa olla sitä myös jatkossa.Tästä asiasta ei tingitä. Eli luontoa kunnioittaen hiljaa ,mutta tehokkaasti tulevaisuuteen.

    • BewePappa

      Niin siihen tarvittiin 8 vuotta,jotta ymmärretään se tosiasia ,että työntekijä on yrityksen tärkein voimavara.Kerrankin sananlasku "omena ei puusta kauas putoa" ei pidä paikkaansa...ja se on harvinaista se.Minua se ei enää koske koska olen eläkkeellä,mutta hyvä juttu nuoremmille.Kuka on se henkilö joka nosti tämän jutun takas päivän valoon...pitäis kai oiken kätellä.....vai mitä meinaatte.

    • Anonyymi

      Täysin oikein! Bewellä toimintatapa ei ole muuttunut, tarjoavat vakituista työsopimusta ja sen jälkeen yllättäen loppuu työt ja pienellä varoitusajalla. Valehtelevat päin naamaa, teettävät kaikki paska hommat uusille ja johto paneskelee toisiaan ja syrjivät alaisia. Vuosien kokemus.

      • Anonyymi

        Tämä 👆 💯


      • Anonyymi

        Vuosien kokemus täälläkin tästä firmasta ja pakko kyllä sanoa että mitään valittamista ei ole.
        Homma sujuu ja johto on aina käyttäytynyt ammattimaisesti ja ystävällisesti meitä "perus" duunareita kohtaan.
        Johto on tehnyt todella selväksi että työntekijät ovat yrityksen "sydän" ja ilman tyytyväisiä duunareita ei homma pelaa. Koskaan en ole kokenut syrjintää keltään tai että "paskahommat" menisi uusille, Täytyyhän jonkun nuo epämieluisat työtkin tehdä, jos teidän asenne on tämä niin ei ihme jos sukset on mennyt noin pahasti ristiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosien kokemus täälläkin tästä firmasta ja pakko kyllä sanoa että mitään valittamista ei ole.
        Homma sujuu ja johto on aina käyttäytynyt ammattimaisesti ja ystävällisesti meitä "perus" duunareita kohtaan.
        Johto on tehnyt todella selväksi että työntekijät ovat yrityksen "sydän" ja ilman tyytyväisiä duunareita ei homma pelaa. Koskaan en ole kokenut syrjintää keltään tai että "paskahommat" menisi uusille, Täytyyhän jonkun nuo epämieluisat työtkin tehdä, jos teidän asenne on tämä niin ei ihme jos sukset on mennyt noin pahasti ristiin.

        Tästä kyseisestä työnantajasta pitäisi tehdä kirja, jonka nimeksi sopisi ; Laittomat työsopimukset ja ruskeakielisten legioona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä kyseisestä työnantajasta pitäisi tehdä kirja, jonka nimeksi sopisi ; Laittomat työsopimukset ja ruskeakielisten legioona.

        Beweship yritys, joka ei ole ollut kuljetusalan "aallonharjalla" enää aikoihin, ainakaan Beweshipin autoja teippauksineen ei ole valtaväylillä näkynyt enää vuosiin. Voin olla väärässä ,ehkä alihankkijat hoitavat tämänkin yrityksen kuljetukset blankoilla autoilla joten tällainen tavallinen tallaaja ei niihin ole enää törmännyt. Tämäkin viestiketju on sammahtanut täysin jumiin viime vuosina, samoja firmoja jankutetaan vuodesta toiseen, vaikka kuljetusalalla on valtavasti asioita pielessä. Tosi ahkeria maahanmuuttajia jotka hoitavat työnsä todella hyvin kohdellaan huonosti yrityksissä, aina kun on mahdollisuus niin viilataan linssiin esim. palkoissa. Asiakkaat sikailevat ja tekevät aiheettomia valituksia kuljettajista yrityksille. Paljon on aiheita mistä pitäisi keskustella kuljetusalalla, mutta tämä keskustelufoorumi jauhaa samaa vanhaa "potaskaa" joka ei aidosti kiinnosta ketään. Missä on rakentava keskustelu kuljetusalasta yleensä ammattina??? Sitä odotellessa.....................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beweship yritys, joka ei ole ollut kuljetusalan "aallonharjalla" enää aikoihin, ainakaan Beweshipin autoja teippauksineen ei ole valtaväylillä näkynyt enää vuosiin. Voin olla väärässä ,ehkä alihankkijat hoitavat tämänkin yrityksen kuljetukset blankoilla autoilla joten tällainen tavallinen tallaaja ei niihin ole enää törmännyt. Tämäkin viestiketju on sammahtanut täysin jumiin viime vuosina, samoja firmoja jankutetaan vuodesta toiseen, vaikka kuljetusalalla on valtavasti asioita pielessä. Tosi ahkeria maahanmuuttajia jotka hoitavat työnsä todella hyvin kohdellaan huonosti yrityksissä, aina kun on mahdollisuus niin viilataan linssiin esim. palkoissa. Asiakkaat sikailevat ja tekevät aiheettomia valituksia kuljettajista yrityksille. Paljon on aiheita mistä pitäisi keskustella kuljetusalalla, mutta tämä keskustelufoorumi jauhaa samaa vanhaa "potaskaa" joka ei aidosti kiinnosta ketään. Missä on rakentava keskustelu kuljetusalasta yleensä ammattina??? Sitä odotellessa.....................

        Ei taida olla enää muillakaan satamahuolitsijalla olla omia autoja. Kuljetuspalvelut ostetaan muualta ja kilpailutuksella saa halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla enää muillakaan satamahuolitsijalla olla omia autoja. Kuljetuspalvelut ostetaan muualta ja kilpailutuksella saa halvemmalla.

        Kyllä pistää vanhaa konkaria ihmetyttämään , jos on alihankkijat töissä niin miksi heitä ei pakoteta ottamaan Bewen mainoksia autojen kylkiin. Mikään ei ole edullisempaa tapaa kuin autojen kylkiteippaukset, sillä saadaan tosi pienellä rahalla näkyvyyttä liikenteeseen ja terminaaleihin. Ei voi kuin ihmetellä tätä ääliömäistä toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe