Miten tervehdit laumanvartijaa?

koirakokematon

Minulla ei ole paljoa kokemusta koirista mutta tuttavallani (maalla) on ainakin omien sanojensa mukaan sellainen laumanvartija (ilmeisesti se keskiaasiankoira). Aina vähän jännittää mennä kaverille kylään tämän ison koiran vuoksi.

Koira näyttää pelottavalta mutta omistajan läsnäollessa se ei koskaan ole tehnyt mitään. Miten minun pitäisi käyttäytyä kun menen kylään tällaiseen paikkaan? Aina omistaja tulee vastaan mutta saako sen jälkeen koiraa esim. rapsuttaa vai tekeekö se jotain kun huomaa että pelkään?

23

5214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapauksessa tuijota

      koiraa silmiin. Se on haaste. Äläkä hymyile koiralle niin että hampaat näkyvät. Koira kun näyttää hampaitaan se ei ainakaan hymyile. Parasta antaa koiran nuuhkia ja tutkia, parhaiten omistajan PITÄÄ sanoa Sinulle kuinka käyttäydyt.

      • mmjklms

        en tiedä Mutta Jos omistaisin sellaisen koiran < niin opettaisin aadaa < pyrennienmastiffi ja Nikia espanjanmastiffi Jo Pennusta alkaen että Miten toimitaan


    • tervehdi

      laumanvartijaa vaan se tervehtii sinua jos haluaa.

    • rohkeesti vain ei se pure

      Heittele sille vaikka palloa.

      • kaukkareiden omistaja

        Koirathan siis myös ns. hymyilevät suullan aivan kuten ihmiset, joten kaikki hampaiden näyttäminen ei tarkoita, että koira on vihainen, ja iso osa lemmikki koiristakin myös sen tajuaa, että hymyillessään ihminen on iloinen. Ja näin myös meidän laumanvartijoiden kohdalla :).
        Tosiaa älä katso koiraa silmiin, paras olla huomaamatta sitä lainkaan. Anna koiran tervehtiä sinua ensin.
        Niin, ja älä usko kaikkea mitä tällä palstalla puhutaan, omistaja tuntee itse AINA koiransa parhaiten ja osaa neuvoa miten sen kanssa on paras toimia!


    • tiukka

      katsekontakti ja irvistele sille vähän, muista vetää ensin pari kaljaa ja öristä oikein lujaa. Ota tilanne "haltuun". Koiralle pitää näyttää paikkansa, varoitukseksi potkaise vähän isäntää, notta koira tajuaa kuka on kingi.

      • HAUSKA juttu

        nauroin häntä kippurassa.Mutta välttämättä ei kannata kokeilla:-) :-)
        Kaunista kevättä kaikille.


    • niin muista

      käyttää haulikkoa

      • sääännöt

        pätevät myös sinua tervehtiessä! ;O)


    • Juri

      uroskoiramme kanssa on tärkeintä että ei katso sitä silmiin. Kun se tapaa ihmisen ensimmäistä kertaa on sillä tapana ängetä ihan kylkeen kiinni, murista ja hakea katsekontaktia. Jos tajuaa olla tuijottamatta jättää hetken päästä rauhaan, mutta seuraa koko ajan tarkasti. Minuun ei saa koskea kuin oman perheemme jäsenet, en voi esim. kätellä ketään koiramme ollessa vapaana. Ongelmia ei ole kun tietää kuinka se toimii. Varoitan aina kaikkia tästä katsekontakti asiasta. Kaikkihan eivät uskalla edes tulla autosta ulos ennenkuin vien koiramme tarhaan, he yleensä soittavat että tullaan kylään jos laitat koirat tarhaan.

      • susirajan

        se koira olla se johtaja! et ainakaan ole paljon sitä sosialistanut!!!!!!


      • Juri
        susirajan kirjoitti:

        se koira olla se johtaja! et ainakaan ole paljon sitä sosialistanut!!!!!!

        kyllä tietää paikkansa omassa laumassa, eikä se todellakaan ole johtaja. Miksi olisi pitänyt sosiaalistaa?


      • mmjklms

        Itse en katsoisi silmiin koiraa..vaan Opettaisin säännöt.


    • laumari

      Et tervehdi koiraa vaan se tervehti sinua jos haluaa, niinkuin on jo sanottu.
      Tärkeitä asioita koiran kanssa olemisessa on kuitenkin se ettet katso koiraa silmiin, et hymyile sille, et koske koiran laumanjäseniin (ystävääsi).

      Pysyt kohteliaan matkan päässä ja annat koiran haistella sinut rauhassa ennen kuin ojennat kättäsi.


      laumanvartija yleensä osaa ohjata ihmistä olemaan kanssaan, jos ihminen on ihan oikeasti ollut paljon koirien kanssa.

      Laumanvartijat ovat viisaimpia rotuja näet.

    • jokainen koira

      on oma yksilönsä ja koiran omistaja TIETÄÄ miten
      sitä on paras lähestyä.
      tässä vain minun ensimmäinen kohtaaminen meidän ensimmäisen laumiksen joka oli jo aikuinen kanssa :
      koira oli vapaana ,en katsonut koiraa ollenkaan, se tuli itse mun luo ja haisteli... sitten tönäisi kuonolla ja minä silitin sen päätä edelleen katsomatta sitä.
      siitä alkoi elinikäinen sanaton ystävyys joka oli elinikäinen...=)

      • ihan oma

        itsesi, etkä jännitä. Lopeta sen koiran ajattelu. Miksi ihmeessä pitää koiran ehdoilla käyttäytyä ja mennä kylään.
        Olet niinkuin sitä ei olisi. Kun tulee itse sinua moikkaamaan, niin ok.


    • tere tere

      koiraa tervehditään kädestä pitäen tai kolmella poskisuudelmalla. suudellessa ei muiskauteta suuta eikä suljeta silmiä, vain hipaistaan poskella poskea kevyesti

    • Moi!

      Moikkulimooii!!!

    • se menee

      Alempiarvoinen tervehtii aina ensin.Ei mitään koiraa tarvitse tervehtiä,kyllä koira tulee itse haistelemaan ja tutustumaan.Sitä ei tarvitse rapsutella eikä silitellä.Jos koira on tervepäinen,voi sitä huoletta katsoa silmiin,se ei aiheuta koiralle minkäänlaista aggressiota.Jos olet arka koirien seurassa,liikkeesi paljastaa koiralle arkuutesi,ei koira haista mitään pelkoa..Jokainen joka on erimieltä tästä, voi kokeilla itse.Juokse vaikka 5 km silloin adrenaliinitasosi nousee,samoin kuin pelästyessäsi,mutta huomaat ettei koirasi välitä tippaakaan.Joten koira ei haista pelkoa,vaan lukee eleitäsi ja ilmeitäsi.

      • tutustua

        rauhassa.itse en ojenna kättäni haistettavaksi millekkään koiralle,koska se voi tulkita sen tarttumiseksi.jokainen omistaja varmaan neuvoo parhaiten olipa rotu tai yksilö minkälainen tahansa.
        esimerkiksi meillä ei kannata villitä koiria turhan iloisilla tervehdyksillä,koska 3 collieta aloittaa mustasukkaisuusriemuikävä hötkellyksen.eli mieluummin välinpitämätön suhtautuminen tai hillitty tervehtiminen.sama koskee varmaan muitakin rotuja.


    • vuoristossa

      paimenet valmistavat vieraat ennen koirien tapaamista näin: Vieras pudottaa housut nilkkoihin ja paimen "merkkaa" vieraan omakseen, sen jälkeen vieras menee takaperin kontaten housut nilkoissa koiran lähettyville tutkittavaksi. Koira huomaa paimenen "merkit" reisillä, eikä aloita vihamielistä valtausta.
      Tämän olen oppinut aikoinani matkustellessa etsiessäni itselleni sopivaa lammasta.

      • ...pissasin housuun!

        Voi vitsi, TOI OLI HAUSKA!!!
        LoL :)


    • Haukkuva ei pure.

      Muriseva kuonoirvistävä karhukoira käy päälle.Kuola valuu ja silmissä mieletön kiilto.Hämmästyttävästi muistuttaa naapuriani tiltantien erkkiä.Lempeydellä hänet on hautaan saatettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe