MAALINPOISTOSTA...

APUA TARVITAAN...

Heippa!

Osaisiko kukaan neuvoa seuraavassa asiassa:

hankimme ns.tilanjakajan, joka rottinkinen.
Pinnassa valkoinen maali.

Haluaisin saada tuon rottingin oman värin alta esille eli poistaa tuon maalipinnan kokonaan.

Onko hyviä neuvoja kuinka tuo onnistuu vai onnistuuko ollenkaan...??

8

4528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtävä

Kyllä olet vaikeuksissa. Rottingissa on niveliä ym koloja synnyttäviä muotoja, joten maalin poisto kokonaan on tosi vaikeaa ja työlästä vahingoittamatta pintaa. Voit koittaa ottaa enempiä siklillä tai muulla kaapimella ja loppuja maalinpoistoaineilla. Niitä on monenmerkkisiä ja hankala sanoa mikä parhaiten ko maaliin sopii. Sottaista puuhaa kumminkin.

Et maininnut kokoa ja rakennetta, mutta voisi helpottaa työtä, jos purat sen osiin ja putsaat osa kerrallaa. Viikkojen ilta- ja viikonlopputyöhön saat kuitenkin varautua

• APUA TARVITAAN...

Näin minä itsekin vähän pelkään...

...ellei jollakulla olisi takataskussaan jotakin spesiaalia keinoa =O)

Toivossa on hyvä elää...

• 6565632
        APUA TARVITAAN... kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää...

tota, ei oo mitään järkevää keinoa, valkoista maalia jää aina. hyvä ois tietty jos saisit upotettua se johonkin liottimeen ja sit jollain paineruiskun tapaisella lähtis putsaamaan??

• pjaxor
        APUA TARVITAAN... kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää...

voit kokella pensselipesulla tai teknosolv saa värikaupasta, teknosolv irroitta minun tietäkseni melkein kaikki maalit jopa kuiva penseli vuorokaudessa

• tehtävä

Kuulemani mukaan isot huonekalujen kunnostusverstaat upottavat huonekalun lipeäliuokseen, jolloin lähteen kaikki. Aika hankala toteuttaa vaan kotioloissa. Kun menit tollasen ostamaan ottamatta selvää putsauksesta, niin eikö olisi parempi vaikka maalata se uudelleen ohuesti samalla värisävyllä.

• PUU-PÄÄ

Helpoimmalla saat maalin pois rottingista Spray maalinpoistoaineella. Ainakin Mastonilla pitäisi sellaista löytyä.

• maalille

kyytiä...

riippu tietysti maalista, mutta useimmat vanhat maalit lähtee pois kuumentamalla. ota kuuailmapuhallin ja teräslasta, kuumenna maalipintaa niin, että se alkaa kupruilla....älä polta. Maali lähtee siklillä todella nätisti. Kun olet poistanu maalin hiominen ja viimeistely on todella helppoa ja uuden maalipinnan saat hyvin onnistumaan. Toki voit jättää myös puupinnalle se kun on todella mukavan antiikkisen näköinen laitat vain jokin suoja aineen tai öljyn pintaan.

• Hmmmm?

Rottingilla on sellainen ominaisuus, että sitä voi kuumentamalla saada aika lailla taipumaan niin että jää jäähtyessään toiseen muotoon. Kannattaa ehkä pitää mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      86
      1819
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      145
      1278
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1100
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      966
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      78
      902
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      84
      840
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      826
    8. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      819
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      817
    10. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    Aihe