Söin pillereitä kolmisen vuotta(yasmin),lopetin hetkeksi, koska tuntui että vaikuttivat mielialaan tosi paljon.
Nyt puski sitten hirveesti finnejä,siis todella paljon tullut kuukaudessa! Lääkäri sanoi, että aloita uudestaan? Paras merkki kuulemma aknen hoitoon? Nytkö sitten syön niitä kunnes kuolema korjaa tai kärsin iho-ongelmista? Tai hommaan akneen, jota ei ennen ollut, toisen lääkityksen?!
Sain kaikenmaailman kalliitten lääkkeitten reseptejä oireiden lievittämiseen joista esim. differin geeli ei ole auttanut ollenkaan!
En ole alkanut vielä syödä yasmineita uudestaan niin paljon asia sapettaa tällä hetkellä..
Nyt puski sitten hirveesti finnejä,siis todella paljon tullut kuukaudessa! Lääkäri sanoi, että aloita uudestaan? Paras merkki kuulemma aknen hoitoon? Nytkö sitten syön niitä kunnes kuolema korjaa tai kärsin iho-ongelmista? Tai hommaan akneen, jota ei ennen ollut, toisen lääkityksen?!
Sain kaikenmaailman kalliitten lääkkeitten reseptejä oireiden lievittämiseen joista esim. differin geeli ei ole auttanut ollenkaan!
En ole alkanut vielä syödä yasmineita uudestaan niin paljon asia sapettaa tällä hetkellä..
Vastaukset 5
Vanhimmat
Hei!
Minäkin olen syönyt Yasminia 4 vuotta, sitä ennen Diane Novaa 4 vuotta, ja nyt olen päättänyt lopettaa pillerit kokonaan, mielellään loppuiäksi.
Minuakin vähän pelottaa tuo mahdollinen aknen puhkeaminen, vaikkei minulla ennen pillereitä ollut aknea.
Käsittämätöntä, ettei lääkäri mainitse tuollaisesta mitään siinä vaiheessa kun suosittelee pillereiden aloittamista!
Todella sapettaa minuakin sinun puolesta (ja kohta varmaan omastakin)!
Todennäköisesti tarkoituksena on juuri se, että nainen saadaan syömään pillereitä vuosikaudet, lääkärit saa varmaan hyvät bonukset joka reseptistä ja lääkefirmat hukkuu rahaan.
Sitten kun haluaisi lopettaa, niin lääkäri sanoo, että ei missään nimessä kannata kun se on niin suuri rasite elimistölle! Ai jaa! Olisi voinut sanoa sen sitten jo siinä vaiheessa kun lykkäsi reseptin käteen.
Pari vuotta sitten jo halusin lopettaa, mutta en sitten uskaltanut kun terveydenhoitaja ja lääkäri pitivät sitä niin pahana. Kummallista! Pakko kai ne pillerit jossain vaiheessa on lopettaa, vai mitä?
Siskoni sai aknen lopetettuaan pillerit. Hän sai siihen roaccutan-kuurin, se auttoi, ja sittemmin finnit ovat pysyneet poissa. Ikinä hän ei enää pillereitä tule syömään.
Uskoisin, ettei sinunkaan kannata niitä uudestaan aloittaa. Sehän olisi taas uusi kriisi kehollesi.
Olen lukenut netistä satoja kokemuksia pillereiden lopettamisesta. Moni finniongleman saanut on sanonut, että iho rauhoittuu noin vuoden kuluttua lopettamisesta. Toki siinä on yksilöllistä vaihtelua.
Varmaan siihen akneen kuitenkin kannattaa ottaa joku muu lääkitys, jos tuntuu ettei finnien katoamista jaksa odottaa. Vaikea sanoa.
Kuitenkin, jos alat syömään yasmineita uudelleen saat sitten varmaan syödä niitä lopun ikääsi, kuten sanoitkin. Se tuskin kannattaa jos ne mielialaan vaikuttaa. Ja tuo on vain yksi monista haitoista, ainakin mulla.
Minulla on nyt viimeisen taukoviikon viimeiset päivät menossa. Jään odottelemaan finniarmeijaa..
Joo, just tänään ajattelin, että nyt haen kyllä ne pillerit uudelleen ja alan syömään niitä heti, vaikka kierto on ties missä vaiheessa. Tuntuu ettei mikään muukaan varmaan auta.
Naama on muutamassa päivässä pahentunut aivan silmissä. Töissäkin vitsailevat että, onko sulla teini-ikä iskenyt. Ja oon 25-vuotias!!Kipeitä näppyjä ja mustapäitä ja isoja paiseita koko naama piukassa!
Suunnittelen mielessäni lääkärien joukkomurhaa.
Tätä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään, tai -naiselle:D
Mutta joo, ei oikein voi kun ootella kun roaakaan en haluaisi syödä...
Niin... no jos päätät hakea ne pillerit, niin toivon että ne parantaa finniongelmasi nopeasti! :)
Minulla ei ole hirveästi tietoa aknesta, että jos se pääsee oikein pahaksi, niin onko se edes mahdollista että se menee itsekseen ajan kanssa ohi? Onkohan se roaccutan sitten ihan hirveää myrkkyä? Siskoni sai ainakin heti kuurin jälkeen pari täysin tervettä muksua ja hänen ihonsa parani :)
Minäkin olen 25. Ajattelen niin että parempi saada se akne nyt kuin yli kolmekymppisenä. Joskus ne pillerit on kuitenkin lopetettava, ainakin jos meinaa jälkikasvua hankkia. Vielä se ei kuulu suunnitelmiin, mutta vieroitan itseni hormoneista mieluummin reilusti etukäteen, ennen kuin vauvakuume ehtii edes iskeä. Ei tulisi sitten tulevaisuudessa kaikki hormoonihommelit samaan syssyyn.
Keskustele lääkärin kanssa esim.Yasminelle tai Diane Nova pillereistä.
Kokeile ihmeessä apteekista ilman reseptiä saatavaa Basiron voidetta. Tosi hyvä akneen. Tosin ikävä puoli on, että valkaisee tosi helposti pyyhkeet ja tyynyliinat, mut käytä valkoisia. Suosittelen kokeilemaan, ei ole edes kallista.