lappeenrannan

asuinalueista

Olen kenties sinne muuttamassa työn perässä ja näkyy siellä vapaita vuokrakämppiäkin löytyvän. Tosin lähinnä skinnarilasta. Onko se edelleen niin "paha" paikka kuin on joskus puhuttu? Olisin kenties muuttamassa sen alueen vvo:n taloihin kun asun sellaisessa nykyäänkin. Tämän nykyisenkin asuinkaupunkini osa on ns. pahamaineisempaa, mutta tässä vvo:n asunnoissa on ihan rauhallista menoa. Noissa ympäröivissä kaupungin asunnoissa on sitten eri juttu. Joten mietin josko skinnarilassa olisi sama juttu. Työpaikka ei tosin olisi kovin lähellä, mutta taas keskustan tuntumassa on kovemmat vuokrat. Ja asiallisia vastauksia toivon... :)

63

5793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Täällä vvo ja kaupungin asunnot ovat niitä pahimpia.

• Muualta muuttanut

...Skinnarilan ns."paha maine" taitaa olla jäänne jostakin, joka elää edelleen.

Tunnen jonkin verran siellä asuvia ja eipähän he kovin pahaa sanottavaa ole ollut.

Totta kai jotain ilmenee, mutta missä sitä ei ilmenisi. edellisessä kaupungissa jossa asuin, pääkaupunkiseudun lähistöllä, nuoriso tappoi kaksi vanhusta puukoilla, joten tällaista sentään en ole Skinnarilasta kuullut. Muuten se edellinen paikka ei eronnut Skinnarilasta.

Muuta vaan rauhassa.

• luulo ei ole tiedon väärti

Itse olen asunut kohta 2 vuotta skinnarilassa ja olen ollut positiivisesti yllättynyt kuinka "normaalia ja rauhallista täällä on. Asuin ennen kourulassa ja kyllä siellä näki enemmän juoppoja yms, varsinkin kesällä. Ja nyt vielä kun on noi kaupat tuossa lähellä niin mikäs täällä on asua. bussit kulkee vartin välein ja ulkoilumahdollisuudet on hyvät, uimaranta lähellä yms. Ei ennakkoluuloja, varmaan joka puolella kaupunkia asuu eriskummallisia hiippareita yms, näin se vaan on.

• nykyäänkin!

Jos kiinnostaa muuttaa samaan lähiöön alkoholistien, narkkareiden, maahan muuttajien, mustalaisten ja kaiken muun häiriöitä aiheuttavan aineksen kanssa, niin siittä vaan! Kukaan ei voi kieltää etteikö näin olisi Skinnarilassa!!! Olen ollut muutama vuosi sitten pelastuslaitoksella harjoittelussa ja 80% sairaankuljetus hälytyksistä suuntautui juuri tänne Skinnarilaan! Oli jos jonkinlaista tappelua ja kännipäissä törttöilyjä! Ja missähänpäin Lappeenrantaa tapahtuu nämä puukotukset ym. tapat, joita täällä Lappeenrannassakin ajoittain tapahtuu?! Muuten varmaan ihan viihtyisä paikka asua, ei käy aika pitkäksi!

• höpö höpöjä

Kaikissa kaupunginosissa sattuu ja tapahtuu, itse olen Skinnarilan suunnalla asustellut vuosikausia ja kyllä ihan rauhassa saanut olla, niin kotona kuin ulkonakin. Se pahamaineisen paikan nimen kun on kerran saanut, niin se tuntuu istuvan sitkeessä henkilöissä jotka ei edes itse asu kyseisessä kaupunginosassa, mutta tietävät meitä sillä asuvia paremmin kuinka ne asiat siellä oikein on.

• arkistosta
        höpö höpöjä kirjoitti:

Kaikissa kaupunginosissa sattuu ja tapahtuu, itse olen Skinnarilan suunnalla asustellut vuosikausia ja kyllä ihan rauhassa saanut olla, niin kotona kuin ulkonakin. Se pahamaineisen paikan nimen kun on kerran saanut, niin se tuntuu istuvan sitkeessä henkilöissä jotka ei edes itse asu kyseisessä kaupunginosassa, mutta tietävät meitä sillä asuvia paremmin kuinka ne asiat siellä oikein on.

tietoja Lpr:n alueella tapahtuneista pahoinpitelyistä ja henkirikoksista, niin huomaat tämän ihan itsekin missä suurin osa näistä on tapahtunut!

• tuolla...

...lauritsalan ja hakalin, mitä siellä nyt onkaan, suunnalla paremminkin nämä huumehäröilijät sun muu roskaväki edustettuna?

• 865exrdcsd
        arkistosta kirjoitti:

tietoja Lpr:n alueella tapahtuneista pahoinpitelyistä ja henkirikoksista, niin huomaat tämän ihan itsekin missä suurin osa näistä on tapahtunut!

Onko sulla jotain linkkiä? Tai yritän ite googlettaa...

Henkirikoksia tulee mieleen pari tapausta voisalmen suunnalta. Ja pahoinpitelyitä varmaan tapahtuu eniten keskustan alueella. Onko se slummialuetta?

• majailee
        tuolla... kirjoitti:

...lauritsalan ja hakalin, mitä siellä nyt onkaan, suunnalla paremminkin nämä huumehäröilijät sun muu roskaväki edustettuna?

kaikissa noissa paikoissa!!!

• väkivaltarikoksista
        865exrdcsd kirjoitti:

Onko sulla jotain linkkiä? Tai yritän ite googlettaa...

Henkirikoksia tulee mieleen pari tapausta voisalmen suunnalta. Ja pahoinpitelyitä varmaan tapahtuu eniten keskustan alueella. Onko se slummialuetta?

nyt netistä mitään tilastoja löydy?!

• Tilastokeskuksen sivuilla...
        väkivaltarikoksista kirjoitti:

nyt netistä mitään tilastoja löydy?!

...tiesivät kertoa, että Lappeenrannassa väkivaltarikoksien määrä on laskenut vs. edelliseen vuoteen jne.

Epäilen tosin, että mitään tilastoja edes tehdään, jossa joku tämän kokoinen kaupunki pilkotaan osiin tilastointia varten.

• et tässä luvut ovat noussee...
        Tilastokeskuksen sivuilla... kirjoitti:

...tiesivät kertoa, että Lappeenrannassa väkivaltarikoksien määrä on laskenut vs. edelliseen vuoteen jne.

Epäilen tosin, että mitään tilastoja edes tehdään, jossa joku tämän kokoinen kaupunki pilkotaan osiin tilastointia varten.

http://www2.lappeenranta.fi/lehtitietokanta/artikkeli.php?id=5025

• saipa-berner
        tuolla... kirjoitti:

Edustan roskaväkeä ja olen paperitehtaalla töissä.
        Ketä sinä edustat ja missä olet töissä?
        Mikä muuten on "huumehäröilijät"
        On tainnut äidinkielen tunnit kulua huumeiden kanssa?

• !!!
        saipa-berner kirjoitti:

Kumpaa näistä edustat?

• vikaa
        !!! kirjoitti:

Kumpaa näistä edustat?

siivoojissa on ,etkö tiedä että siivous on sivistyksen mittari!!!

• saipa-berner
        !!! kirjoitti:

Kumpaa näistä edustat?

miksi mie siis vastaisin?
        Oletko siis itsekin roskaväkeä?

• Epe69
        saipa-berner kirjoitti:

Kun noin kerrot edustavasi roskaväkeä, niin miten se liitty asiaan, että olet paperitehtaalla töissä? Siis kun piti ihan erikseen se ilmaista. Lauseesta voisi joku saada käsityksen, että paperitehtaalla on töissä vain roskaväki, ja sehän olisi ikävää niiden paperitehtaan työntekijöiden kannalta, jotka eivät kuulu/tunne kuuluvansa roskaväkeen.

Itse edustan ihan omasta mielestäni tavallista suomalaista "väkeä". Tai jos ihan tarkkoja ollaan, en koe edustavani mitään ryhmää erityisesti. Työpaikkaani en nyt näe tarpeelliseksi mainita.

• Tämä viesti oli
        vikaa kirjoitti:

siivoojissa on ,etkö tiedä että siivous on sivistyksen mittari!!!

tarkoitettu tuolle saipa-fanille! Tuli vaan niin rehvakkaasti, että on PAPERILLA töissä! Eli on kova palkkasessa työssä! Ilmaisin vain sen, että onhan siellä muutakin työtä, kun tuo monotoninen nappuloiden painelu, joka ei paljoa vaadi!

• Yks kuitune vaa
        Tämä viesti oli kirjoitti:

tarkoitettu tuolle saipa-fanille! Tuli vaan niin rehvakkaasti, että on PAPERILLA töissä! Eli on kova palkkasessa työssä! Ilmaisin vain sen, että onhan siellä muutakin työtä, kun tuo monotoninen nappuloiden painelu, joka ei paljoa vaadi!

...haluavat nostattaa katkarapusyndroomansa latistamaa egoaan, ilmoittavat olevansa "paperilla" töissä. Ok, mutta eikö muka tässä kaupungissa ole parempipalkkaisempiakin hommia? Ja nimenomaan hommia, joihin ei ihan amopohjalta pääsekään. Ylpeilisin mieluummin sellaisella....

Tuli taas mieleen se imatralaisjannu, joka oli jossain tv-visailussa. Voitti vai hävisi sen paritonnia ja tokaisi: "no, eihän se oo kun paperimiehen puolen kuukauden palkka" Voi nolouden ylistys!?

• kun..

Saipaperneri kertoo edustavansa roskaväkeä, niin jos se olikin viittaus siihen siivoushommaan? Jos se on jotain siivousalan ammattihuumoria.

• vanha,
        kun.. kirjoitti:

Saipaperneri kertoo edustavansa roskaväkeä, niin jos se olikin viittaus siihen siivoushommaan? Jos se on jotain siivousalan ammattihuumoria.

vitsi voisi jo vaihtua kyllä jokainen siivooja tuon vitsin tuntee,,helkkari siivous on siinä työtä kun muukin hommeli,,ihme ja kumma ettei siivoustyötä arvosteta,,ja palkassahan se näkyy /asenteissa,,

• saipa-berner

mutta olen yrittäjä ja olen ollut myös paperilla töissä.
        Muuallakin kuin Lappeenrannassa.
        Eikä tämä yrittäjän homma niin kovapalkkainen ole...
        Tämä oli provosointia "roskaväki"-keskusteluun.
        Ei kai niistä ihmisistä roskaväkeä tule asuinpaikan mukaan?
        Vai tuleeko?

• saipa-berner
        Epe69 kirjoitti:

Kun noin kerrot edustavasi roskaväkeä, niin miten se liitty asiaan, että olet paperitehtaalla töissä? Siis kun piti ihan erikseen se ilmaista. Lauseesta voisi joku saada käsityksen, että paperitehtaalla on töissä vain roskaväki, ja sehän olisi ikävää niiden paperitehtaan työntekijöiden kannalta, jotka eivät kuulu/tunne kuuluvansa roskaväkeen.

Itse edustan ihan omasta mielestäni tavallista suomalaista "väkeä". Tai jos ihan tarkkoja ollaan, en koe edustavani mitään ryhmää erityisesti. Työpaikkaani en nyt näe tarpeelliseksi mainita.

• 65897686565
        saipa-berner kirjoitti:

mutta olen yrittäjä ja olen ollut myös paperilla töissä.
        Muuallakin kuin Lappeenrannassa.
        Eikä tämä yrittäjän homma niin kovapalkkainen ole...
        Tämä oli provosointia "roskaväki"-keskusteluun.
        Ei kai niistä ihmisistä roskaväkeä tule asuinpaikan mukaan?
        Vai tuleeko?

..jakomielitauti sulla on?

Ekaks olet paperilla töissä, sitten vedätkin keskustelupalstoilla hyvin hyvin tavallisen yrittäjäkortin esiin ja alat ikäänkuin nöyränä kertomaan työn ja tulojen suhteesta. Sitten vielä tyypillisin; maailmaa kierrellyt....

Kaikkihan me näillä palstoilla ollaan tarvittaessa kosmopoliitteja yrittäjiä. Ihmetyttää vaan, eikö yrittäjillä parempaa hommaa vapaa-ajoillaan ole kuin suomi24 ja Lappeenranta-palsta...

Kaikesta päätellen olet Hovinpellolta velkarahalla ostanut jonkun 120-135m2 omakotitalon räppänän, palkka on paska ja toimeentulo mietityttää sen verran, että tajuat ettei paskasta kovaa voittoa kääritä.

• Skinneby

Kaupungin vuokra-asuntoja on ihan joka kaupunginosassa, eli jos suht edullista asuntoa etsit, on se vaan hyväksyttävä. Itse vuokraisin kämpän yksityiseltä, niin voi olla suht varma, että mahdollisiin naapurihäirikköihin puututaan paremmin.

• jotta....

Skinnarilaa haukutaan slummiksi, vaikka alueella asuu aika paljon tällaista yliopistoporukkaa. Omakotitaloaluekin on taatusti tasokkaampaa kun jossain lauritsalassa, ainakin jos asuntoilmoituksia seurailee.

Ja ihan omassa lähipiirissäni olen huomannut, että mitä häiriintyneempi luuseri ja sossupummi kyseessä on, sitä lähempänä valtakatua hänen kämppänsä Asuntopalvelun ja sos. terv. viraston suosiollisella avustuksella sijaitsee.

• jotta....

Viestistä näkee kenellä on vain mollaamisen tarkoitus. Tuskin ovat edes käyneet täällä yliopiston nurkilla. Itse asun Skinnarilan ytimessä kerrostalossa ja talo on normaali ilman häiriöitä. Kaikki talon asukkaat kunnioittavat asumisrauhaa.

• saipa-berner

omakotialue-juttu.
        Siis Skinnarilassa tasokkaampaa?
        Miksi?
        Omakotitalojen hintapyynnöt on täysin samaa tasoa kuin Skinnarilassa jos puhutaan saman tasoisista taloista.
        Siis missä ero?

• -mukavuuden kannalta.
        saipa-berner kirjoitti:

omakotialue-juttu.
        Siis Skinnarilassa tasokkaampaa?
        Miksi?
        Omakotitalojen hintapyynnöt on täysin samaa tasoa kuin Skinnarilassa jos puhutaan saman tasoisista taloista.
        Siis missä ero?

Lauritsalassahan haisee paska (ok, sulle raha) ja asuntokanta on helvetin vanhaa. Eli siltä pohjalta ei pysty kyllä vertailemaan. Olet oikeassa.

Ei kai sulla vaan ole 60-luvulla rakennettua rintamamiestaloa Lauritsalassa?

Joo, vastaan puolestasi; "Ei, minulla on 350m2 2007 valmistunut Jämerä -kivitalo sillä ainoalla alueen rantatontilla".

• saipa-berner
        -mukavuuden kannalta. kirjoitti:

Lauritsalassahan haisee paska (ok, sulle raha) ja asuntokanta on helvetin vanhaa. Eli siltä pohjalta ei pysty kyllä vertailemaan. Olet oikeassa.

Ei kai sulla vaan ole 60-luvulla rakennettua rintamamiestaloa Lauritsalassa?

Joo, vastaan puolestasi; "Ei, minulla on 350m2 2007 valmistunut Jämerä -kivitalo sillä ainoalla alueen rantatontilla".

selvää, edes joskus.
        Ilman tutkimuksen mukaan (jota myös E-S julkaisee)Lauritsalan ilma on puhtaampaa kuin mm. keskustassa.
        Syykin siihen on selvä, jo vuosia sitten rakennettu sellutehtaan piippu jolla paskan haju ja saasteet leviää tasaisesti ympäri Lappeenrantaa.
        Asuntokantaa varmaan kannattaa käydä katsomassa...
        Tuota rintamamiestaloa ei ole, eikä myöskään Jämerä kivitaloa.
        Aivan tavallinen tiilitalo, on tosin lähellä rantaa.
        Taitaapi siellä olla VV:n vuokrakaksio?
        Eikä toivettakaan omasta?
        No, sehän se sitten vituttaakin armottomasti.

• 6586ftfc
        saipa-berner kirjoitti:

selvää, edes joskus.
        Ilman tutkimuksen mukaan (jota myös E-S julkaisee)Lauritsalan ilma on puhtaampaa kuin mm. keskustassa.
        Syykin siihen on selvä, jo vuosia sitten rakennettu sellutehtaan piippu jolla paskan haju ja saasteet leviää tasaisesti ympäri Lappeenrantaa.

Mikä instanssi tämä Ilma on? Siis jonka tutkimukseen viittasit?

Ja mikä on VV?

• saipa-berner
        6586ftfc kirjoitti:

Ja mikä on VV?

käy läpi myös kaikki muut viestit ja kerro huomenna monta kirjoitusvirhettä löysit.
        Lupaan antaa karkin niistä...

• saipa-berner
        6586ftfc kirjoitti:

Ja mikä on VV?

käy läpi myös kaikki muut viestit ja kerro huomenna monta kirjoitusvirhettä löysit.

• joten kiitos ei.
        saipa-berner kirjoitti:

Vastaus ekaan siis.

• joten kiitos ei.
        saipa-berner kirjoitti:

Vastaus tokaan.

• TT2
        saipa-berner kirjoitti:

selvää, edes joskus.

Parvekkeellinen yksiö tai pieni kaksio ainakin irtoaa halvemmalla Lauritsalan (ja Voisalmen) alueelta kuin Skinnarilasta. Kesällä oli ajankohtaista katsella pientä kämppää ja silloin oli melkeinpä joka Lauritsan luukussa kymppitonnin ero Skinnarilan vastaaviin verrattuna.

• saipa-berner
        6586ftfc kirjoitti:

Ja mikä on VV?

• Sammonlahden asukki

heh, taas mitä keskustelua. :D Skinnarilalla ja sammonlahdella o huono maine edelleen, mutta onneksi paikka on mainettaan paljon parempi.

totta, täällä asuu mustalaisia, juoppoja, opiskelijoita yms yms. mutta missä niitä ei asuis? ja täytyy sanoa että ainut mistä on meille ollu häiriötä, on naapurin adhd-kakara, jolla ilmeisesti ei kulje täysillä, ja tämä poika ei ole mamu, mustalainen vaan ihan "perisuomalainen" :P

Sanoisin, et miuta harmittaa et tällä paikalla on huono maine, koska mun mielestä tää ei sitä ole. Kaikki hullut ja juopot ja sekopäät asuu nykyään lauritsalassa tai mäntylässä.

Ja sekin on plussaa, että halvat on vuokrat täällä :) yksityisillä sekä että kaupungilla.

• saipa-berner

että "Kaikki hullut ja juopot ja sekopäät asuu nykyään lauritsalassa tai mäntylässä." asuu tuolla alueella jos itse asut Skinnarilassa?
        Vai käytkö kavereita moikkaamassa?

• ihan siitä
        saipa-berner kirjoitti:

että "Kaikki hullut ja juopot ja sekopäät asuu nykyään lauritsalassa tai mäntylässä." asuu tuolla alueella jos itse asut Skinnarilassa?
        Vai käytkö kavereita moikkaamassa?

mihin päin Lappeenrantaa olet tulossa töihin. Jos Skinnarilaan, on se tai Sammonlahti järkevä valinta lyhyen työmatkan takia.

Liikenne keskustaan ruuhkautuu aamuisin Skinnarilasta keskustaan, joten jos olet tulossa keskustaan töihin, on järkevämpi valinta esim. Lauritsala, Kaukas, Mäntylä/Mattila, Voisalmi, Kivisalmi tai vaikka Huhtiniemi.

Itse 10 vuotta Skinnarilassa asuneena, ennenkuin se oli rakennettu täyteen omakotitaloja ja rivitaloja ja vuokra-asuntoja ja opiskelija-asuntoja (vuodet 85-01) voin kertoa sen verran että enää en muuttaisi sinne kovin helpolla. Kyllä siellä 90-luvun loppupuolella alkoi selvästi näkyä lähiöille tyypillinen elämänmeno, ja myös venäläiset ovat tuoneet oman osansa edellä mainittujen köllien ja muiden sekaan.

Opiskelijoita, varsinkin vaihtareita, liikkuu aika paljon mikä on taas plussaa ja tasoittaa vähän tuota ns. huonoa mainetta.

• saipa-berner
        ihan siitä kirjoitti:

mihin päin Lappeenrantaa olet tulossa töihin. Jos Skinnarilaan, on se tai Sammonlahti järkevä valinta lyhyen työmatkan takia.

Liikenne keskustaan ruuhkautuu aamuisin Skinnarilasta keskustaan, joten jos olet tulossa keskustaan töihin, on järkevämpi valinta esim. Lauritsala, Kaukas, Mäntylä/Mattila, Voisalmi, Kivisalmi tai vaikka Huhtiniemi.

Itse 10 vuotta Skinnarilassa asuneena, ennenkuin se oli rakennettu täyteen omakotitaloja ja rivitaloja ja vuokra-asuntoja ja opiskelija-asuntoja (vuodet 85-01) voin kertoa sen verran että enää en muuttaisi sinne kovin helpolla. Kyllä siellä 90-luvun loppupuolella alkoi selvästi näkyä lähiöille tyypillinen elämänmeno, ja myös venäläiset ovat tuoneet oman osansa edellä mainittujen köllien ja muiden sekaan.

Opiskelijoita, varsinkin vaihtareita, liikkuu aika paljon mikä on taas plussaa ja tasoittaa vähän tuota ns. huonoa mainetta.

Vai miten?

• käy tutimaan.
        saipa-berner kirjoitti:

Vai miten?

Jaksat sitten aamulla lähteä sinne paperitehtaalle töihin. Räjähtäneet ohimosuonet ei pue ketään...

• saipa-berner
        käy tutimaan. kirjoitti:

Jaksat sitten aamulla lähteä sinne paperitehtaalle töihin. Räjähtäneet ohimosuonet ei pue ketään...

aiempaan kysymykseeni liitty?
        Onko se nyt niin vaikeeta vastata?
        Ainahan se silloin on kun ei ole perusteita.
        Parasta on sitten jättää nämä palstat jos ei muuta pysty kun paskaa jauhamaan...
        Siihen meinaan pystyy kaikki.

• alueen tilasta....
        saipa-berner kirjoitti:

aiempaan kysymykseeni liitty?
        Onko se nyt niin vaikeeta vastata?
        Ainahan se silloin on kun ei ole perusteita.
        Parasta on sitten jättää nämä palstat jos ei muuta pysty kun paskaa jauhamaan...
        Siihen meinaan pystyy kaikki.

...että baariinkin pääsee vain ovikelloa soittamalla. Näin olen kuullut. Ja eikös tälläkin palstalla moneen kertaan ole vaahdottu jostain mummonraiskaajasta ja hänen perheestään. Mistähän lienee tullut sanonta "hakalin kreikkalaiset" eikö hakalin jengi kuitenkin Lauritsalassa pyöri. Näkeehän sen jo supermarketin oven suussa, kun pulsua tunkee ovista ja ikkunoista, vaikka vartija yrittää mitä.

Ja ihan faktaahan on, että skinnarilan vuokrakämpistä pistettiin ainakin puolet sinne päin tuossa 90-luvun alkupuoliskolla, ihan vain saasteiden jakamisen vuoksi.

• saipa-berner
        alueen tilasta.... kirjoitti:

...että baariinkin pääsee vain ovikelloa soittamalla. Näin olen kuullut. Ja eikös tälläkin palstalla moneen kertaan ole vaahdottu jostain mummonraiskaajasta ja hänen perheestään. Mistähän lienee tullut sanonta "hakalin kreikkalaiset" eikö hakalin jengi kuitenkin Lauritsalassa pyöri. Näkeehän sen jo supermarketin oven suussa, kun pulsua tunkee ovista ja ikkunoista, vaikka vartija yrittää mitä.

Ja ihan faktaahan on, että skinnarilan vuokrakämpistä pistettiin ainakin puolet sinne päin tuossa 90-luvun alkupuoliskolla, ihan vain saasteiden jakamisen vuoksi.

Taidat liikkua täällä päin paljon kun siulla on parempaa tietoa kuin täällä asuvilla?
        Vai onko ne vaan veikkailuja?
        Siis minne ne puolet niistä vuokrakämpistä laittettin?
        Kerro osoite?
        Nyt kyllä vaikuttaa siltä että olet ollut Lauritsalassa naisissa ja jäänyt ilman pillua tai mitä todennäköisemmin pilillesi on naurettu, vai mitä?
        Eihän tuota katkeruutta muu selitä.

• ohimosuonet
        saipa-berner kirjoitti:

Taidat liikkua täällä päin paljon kun siulla on parempaa tietoa kuin täällä asuvilla?
        Kerro osoite?
        Nyt kyllä vaikuttaa siltä että olet ollut Lauritsalassa naisissa ja jäänyt ilman pillua tai mitä todennäköisemmin pilillesi on naurettu, vai mitä?

Pullistua s-b kun noin kaikkea kyselet ja ärräpäitä latelet. Sitä se 3vuorotyö teettää :)
        Mut asiaan.
        Kyllä Skinnarilassa on paikoittain ihan rauhallista ja luonto on todella kaunista. Kesällä on Lpr:n paras ranta naapurissa, eli Sammonlahdessa.
        Ei niistä örveltäjistä kannata välittää, pahannäköisiä mutta hyvätapaisia, suurin osa.
        Eikö ne muuttanu siitä Koivubarista johonkin pimentoon??
        Terveisiä vaan sille alueelle.

• asunalueista
        ihan siitä kirjoitti:

No työpaikka olisi lappeenrannan eteläosassa, kaupunginosaa en tiedä, mutta lähellä myllymäkeä. Joten olisihan tuota työmatkaa n.8km, mutta autolla se olisi kai muutenkin kuljettava. Ja se työmatkan pituus ei paljoa merkitse, on se nykyäänkin yli 5km. Skinnarila olisi siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että on halvat vuokrat ja vapaita kämppiä näkyy olevan kokoajan. Ja on lähellä saimaata. Ja kun tarkoituksena ei ole asua vuositolkulla vuokralla vaan hommata oma kämppä. Ja kuten mainitsin niin asun jo tällä hetkellä ns. huono maineisella asuntoalueella, tosin eri kaupungissa. Ja hyvin on täälläkin pärjännyt.

• 64876563
        saipa-berner kirjoitti:

Kerro osoite?

...olen siinä lähistöllä töissä. Ja joskus työpäivän jälkeen kun käyn Lauritsalan supparissa kaupassa, niin pihalla pyörii aika paljon tätä laitapuolen kulkijaa.

Asun Lavolassa ja useinmiten käyn ostamassa päivittäiset elintarvikkeet Sammonlahden supparissa, eikä siellä näy spurguja.

Osotteita näistä kysymistäsi taloista en voi antaa, sillä en liiku sielläpäin kovinkaan paljon. Itse voit kysyä kaupungin vuokra-asuntopalvelusta, missä osotteissa niitä sijaitsee. Saattaa löytyä netistäkin jotain tietoa.

Kysymys ei ole mistään pimpsan saantiongelmista, eikä Lauritsala varmaan ensimmäinen paikka ole, jonne pokausmielessä täältä länsialueelta tulisin.

• saipa-berner
        64876563 kirjoitti:

...olen siinä lähistöllä töissä. Ja joskus työpäivän jälkeen kun käyn Lauritsalan supparissa kaupassa, niin pihalla pyörii aika paljon tätä laitapuolen kulkijaa.

Asun Lavolassa ja useinmiten käyn ostamassa päivittäiset elintarvikkeet Sammonlahden supparissa, eikä siellä näy spurguja.

Osotteita näistä kysymistäsi taloista en voi antaa, sillä en liiku sielläpäin kovinkaan paljon. Itse voit kysyä kaupungin vuokra-asuntopalvelusta, missä osotteissa niitä sijaitsee. Saattaa löytyä netistäkin jotain tietoa.

Kysymys ei ole mistään pimpsan saantiongelmista, eikä Lauritsala varmaan ensimmäinen paikka ole, jonne pokausmielessä täältä länsialueelta tulisin.

niin alkais ajatus muuttumaan.
        16 vuotta maailmaa kiertäneenä sanoisin että pienet on länsipuolen pojan kuviot ja ehkä muukin on "pientä".
        Siis kenelle noista laitapuolen kulkijoista on haittaa?
        Onko se elämäsi tärkein asia?
        No, voi hyvänen aika.
        niitä on joka paikassa ympäri maailmaa ja kuka tietää vaikka itsekin joskus olisit.

• saipa-berner
        ohimosuonet kirjoitti:

Pullistua s-b kun noin kaikkea kyselet ja ärräpäitä latelet. Sitä se 3vuorotyö teettää :)
        Mut asiaan.
        Kyllä Skinnarilassa on paikoittain ihan rauhallista ja luonto on todella kaunista. Kesällä on Lpr:n paras ranta naapurissa, eli Sammonlahdessa.
        Ei niistä örveltäjistä kannata välittää, pahannäköisiä mutta hyvätapaisia, suurin osa.
        Eikö ne muuttanu siitä Koivubarista johonkin pimentoon??
        Terveisiä vaan sille alueelle.

• onneksi pääsin pois

Asuttiin puolisen vuotta Skinnarilassa ja en kyllä ikinä enää sinne muuta takaisin. Minäkin ajattelin, että olisi jo parempi kuin maine on, mutta totuus oli synkkä. Varsinkin, jos on lapsia, kannattaa pysytellä pois.

Omakotialue sinänsä voisi olla ihan jees, mutta taas jos miettii lasten kannalta, niin en haluaisi lasteni käyvän siellä kaupoissa tai muutenkaan liikkuvan illalla alueella. Ja yläasteelle en suostuisi lastani laittamaan.

Nyt asutaan muualla ja ah tätä rauhaa. Iltaisin uskaltaa lähteä kävelyllekin. Olisi kai tuolla Skinnarilassakin uskaltanut, muttei tehnyt mieli, kun jatkuvasti törmäsi mitä ihmeellisempiin porukoihin. Ja kun kesä tulee, niin ulkona ne alkaa hengailla entistä enemmän.

• ole###

huomattu,lenkillä on käyty ja muutenkin normaalia elämää eletty,no onhan tietysti epäsosiaalisia ihmisiä joilla on halu eristäytyä,,ja tietysti se on heille suotava!

• joku opiskelija

Skinnarilan alueella on paljon opiskelija-asuntoja. Iltaisin bileiden aikana voi olla hiukan meteliä, mutta lähinnä vain noissa opiskelija asunnoissa ja baarien lähettyvillä. Bussilla pääsee melko helposti keskustaan ja sieltä pois.

• vuotta

Kymmenen vuotta sitten muutin muualta Lpr:n ja juuri Skinnarilaan. Siellä vieläkin ja onnellisena. Ulkoilumaastot ja loistava uima-ranta vierellä. Lapset ovat viihtyneet hyvin. Skinnarilan koulusta ja Sammonlahden koulusta vain positiivista sanottavaa. Joka paikassa kai nykyisin noita häiriköitäkin on, mutta harvemmin niihin törmää enää Skinnarilassa, Kourula pahempi. Bussilla pääsee keskustaan monta kertaa tunnissa. Opiskelijat antavat oman säväyksensä, etenkin vapun aikaan, mutta eivät häiriköi. Palvelut ovat hyvä, vain vaate- ja kenkäkauppa puuttuu.

• työssä käyvä

Harapainen olisi hyvä paikka asua, jos opiskelijat saataisiin savustettua täältä pois. Kangastuvan alue on aivan hirveä paikka viikonloppuisin.

• Tyytyväinen asukas

Hirveä paikka viikonloppuisin? Itse en ole huomannutkaan. Ainut mekkala, joka korviini on kantautunut tulee joinakin aamuina auraustraktorin kolinasta.

• tää,,

provosointi viesti,näitähän putkahtelee jatkuvasti asuinalueista,,ja Skinnarila on aina moitittavana,helkkarin hyvä asuinpaikkana tää on ihan samanlainen kun muutkin lähiöt,eiköhän täälläkin näy koko kirjo"kaikenkarvaisista"asukkaista niinkuin muuallakin ja hyvä niin kaikkia meitä tarvitaan vauvasta vaariin,jollakin on menossa ylämäki toisella on alamäki sekin on vaan hyväksyttävä,,täytyy katsella pikkusen ympärille ja huomata että asunkin hyvässä paikassa ja vieläpä hyvässä maassakin!

• homma......

Ei Lappeenrannassa mitään "läpimätää" kaupunginosaa olekaan... Skinnarila/Sammonlahdesta kyllä saa asunnon helpoiten ja halvimmalla, ja siihen on ehkä syynsä. Syyt: kaukana keskustasta, suhteellisesti paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja huonompi vetovoima kuin useimmilla muilla kaupunginosilla. Huonompi vetovoima selittyy juuri etäisyydellä (etenkin koska Helsingintie on aika tukkoinen) ja kaupunginosan maineella, joka osittain on ehkä aiheestakin ansaittu. Ei silti mikään "läpimätä" paikka todellakaan.

Mutta jos on varaa valita, niin mieluummin katsoisin kämpän jostain muusta kaupunginosasta ja mieluiten joltain muulta taholta kuin Asuntopalvelusta.

Luonto ja Saimaahan Lappeenrannassa on aina lähellä, ja myöskin palvelut on yleensä lähellä riippumatta siitä missä asuu, ehkä Hovinpeltoa yms. lukuunottamatta.

• saipa-berner

Oletko asunut siellä vai mistä tiedät?
        Tiedoksi vaan, myös teille junteille, että Lauritsalassa, entisessa kauppalassa on paremmat palvelut kuin teillä Skinnarilassa.
        Esim. uimahalli ja paljon, paljon muuta.
        Myös luonto ja Saimaa on täälläkin lähellä.

• matkaa...
        saipa-berner kirjoitti:

Tiedoksi vaan, myös teille junteille, että Lauritsalassa, entisessa kauppalassa on paremmat palvelut kuin teillä Skinnarilassa.

Perustelen sen siten, että Hovinpellosta on jonkin verran matkaa Lauritsalaan, eli palvelut eivät aivan kulman takana ole.

Toki, onhan Skinnarilan perukoiltakin matkaa Sammonlahden kauppoihin jonkin verran.

• 4387587789
        saipa-berner kirjoitti:

Luettele nyt oikein ne Lauritsalan palvelut, joita länsialueella ei ole. Sellaiset, joita ihminen tarvitsee lähes päivittäin. ABB ja autokoulu ei kelpaa.

• roppis

Itse suosittelisin Karhuvuorta, joka on Myllymäen lähellä. Siellä vaan on kovin vähän vuokrattavia asuntoja. Taitaa olla kaupungin perherivareita muutama. Kerrostaloja ei ole olleenkaan ja näin ollen slummialueet puuttuvat. Koskaan en ole juopon juoppoa kaduilla nähnyt.

• iso-karhu

Karhuvuori saa kannatusta täältä suunnalta! On palvelut lähellä, koulut ja kaupat kilsan päässä ja ABC löytyy myös reilun kilsan päästä ja voi käydä vaikka yöllä kaupassa. Sitten löytyy urheilukentät ja ladut joilla pitää kuntoa yllä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe