Tappajakoira

inhoan

En ymmärrä miksi joku haluaa dobermannin kotiinsa, se on vaarallinen ja arvaamaton koirarotu niin kuin Rottweilerkin.

21

4366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Otin tuossa juuri päiväunet vaarallisen ja arvaamattoman tappajan nukkuessa kainalossani. Se antaa mulle aamusuukkoja, jos en herää sitä aamulla lenkittämään ajoissa. Päivällä se odottaa minua kiltisti kun olen koulussa. Illalla käymme treenikentällä harjoittelemassa tottista ja pian alkaa olemaan hyvät jäljestyskelitkin. Dobermannin kanssa on ilo harrastaa, kun se on nopeaoppinen ja älykäs koira. Iltaisin katselemme telkkaria sohvalla loikoillen. Toope kainalossa tietenkin. Viikonloppuisin samoilemme mummolan metsissä ja mummoni rakastaa dobermanniani yli kaiken. Mummolan kissat jätetään rauhaan, mutta kanoja tekisi mieli hiukan jahdata. Tottelee heti kun kiellän, ettei se sovi laatuun. Veljeni lapset saavat viedä siltä luun suusta ja repiä korvista. Eläin se minun kiltti dobermannini kuitenkin on, joten lapsia ja koiraa emme milloinkaan jätä keskenään valvomatta, vaikka koskaan ei olla edes muristu lapsille. Päinvastoin niitä olisi ihanaa limpsiä ja pusutella. Koirani antaa minulle elämääni sisältöä. Jos se kiellettäisiin minulta, niin kokisin ihmisoikeuksiani rajoitettavan rankalla kädellä. Minun koirani ei ole tappaja. Se on hyvin koulutettu ja iloinen koira, joka on minulle korvaamattoman rakas.

      • KOMPSIT!!!

        Kauniisti kirjoitettu vastaus, täällä myös meidän ilonamme ihana enkeli dobberi tyttömme, ihanin ja kiltein koira jonka tiedän, kaukana murhaajasta. Ei pidä yleistää, dobbereissa VARMASTI löytyy enemmän ihania, fiksuja, lempeitä harrastus- ja seurakoiria kuin puremaan opetettuja petoja :)


      • Vapaana juokseviin koiriin ...

        ...Zeesus. Toihan menee jo sairauden puolelle. Onneksi saan nauttia lenkkipoluilla näitten vanhojenpiikojen miesten / ihmissuhteiden korvikkeiden iloisesta juoksentelusta.

        Mutta eihän ne pikkukullat mitään tee. Minuakin aina iloisesti lenkkipolulla jännittää, että onko se vapaana kohti juokseva suden & ihmisen tappamiseen jalostettu 80 kiloa lihasta ja hammasta oleva kullanmuru leikkisällä tuulella.

        Mutta jokaisellahan on tässä maassa oikeus hankkia millaisen egon-jatkeen haluaa. Tosin aseeseen tarvii hakea aseenkantolupa - tappamiseen jalostettujen koirien hankkimiseen ei. Toivottavasti tähän tulee muutos.


      • Sinkku ja
        Vapaana juokseviin koiriin ... kirjoitti:

        ...Zeesus. Toihan menee jo sairauden puolelle. Onneksi saan nauttia lenkkipoluilla näitten vanhojenpiikojen miesten / ihmissuhteiden korvikkeiden iloisesta juoksentelusta.

        Mutta eihän ne pikkukullat mitään tee. Minuakin aina iloisesti lenkkipolulla jännittää, että onko se vapaana kohti juokseva suden & ihmisen tappamiseen jalostettu 80 kiloa lihasta ja hammasta oleva kullanmuru leikkisällä tuulella.

        Mutta jokaisellahan on tässä maassa oikeus hankkia millaisen egon-jatkeen haluaa. Tosin aseeseen tarvii hakea aseenkantolupa - tappamiseen jalostettujen koirien hankkimiseen ei. Toivottavasti tähän tulee muutos.

        ihan omasta vapaasta tahdostani. Olen vielä nuori, joten en poikaystävää tarvitse, enkä halua. Ja muuten yksikään dobermann ei paina 80 kiloa. nartut painavat siinä 30-35 kg ja urokset 35-40.

        Meneekö koiraharrastukseni tosiaan sairauden puolelle? Miksen saa omistaa koiraa. Se ei ole lenkkipoluilla aggressiivinen ketään kohtaan ja on kaiken lisäksi vielä aina narussa. Pidän sitä vapaana mummolassa, missä on oma aidattu piha ja naapurit kaukana.

        Kuka sinä olet arvostelemaan minua, elämääni ja mielenterveyttäni? Et edes tunne minua ja koiraani. On todella loukkaavaa kirjoittaa minusta noin, kun ei minua sen kummemmin edes tiedä tai tunne. Olen lääketieteen ja tavoitteenani valmistua lääkäriksi kahden vuoden sisällä. Harrastan PK-lajeja koirani kanssa ja se on mahtava ulkoilu- ja lenkkiseuralainen. Koskaan ei ole yhtäkään kakkakasaa lenkkipoluille jätetty, eikä jätetä. Koskaan koirani ei ole kenellekään murissut saati käyttäytynyt aggressiivisesti ketään kohtaan. Koirani on hyvin sosiaalinen ja ystävällinen kaikkia kohtaan. Se pitää lapsista ja aikuisista. Se rakastaa palloleikkejä ja tykkää retuuttaa kanssani leluja. Se on seuralaiseni ja kaverini. On minulla ihmisiäkin kavereina paljon ja kaikki he pitävät koirastani. Miksi minun pitäisi hankkia poikaystävä? Ei minulla ole aikaa baareissa juoksemiseen, että etsiä sopivaa miestä. Käytän vapaa-aikani koiran kanssa harrastamiseen ja opiskeluun. Jos koirapiireistä miehen löydän, niin se sopii minulle paremmin kun hyvin.

        Olen raitis, en polta tai käytä huumeita. Juoksen, hiihdän ja käyn joogassa. Dobermann on harrastuskoira, jonka kanssa harrastamme tottista ja jäljestämistä. Puruissakin olemme käyneet ja tykkäsimme molemmat kovasti. Elän koirani kanssa täysipainoista elämää ja sen kanssa harrastaminen on minulle hermolepoa ja vastapainoa rankalle opiskelulle. Jollet sinä ymmärrä joidenkin ihmisten tarvetta harrastaa koiria, niin ei kai pakko ole koiraihmisiä sentään hulluiksi leimata. Autourheilussakin kuolee ihmisiä. Rallikuskit ajavat puita päin ja kuolemia sattuu. En silti pidä ralliharrastusta tyhmänä tai mielenvikaisena. Jokainen tietää riskit ja harrastakoot mitä vaan. Mikset vaan voi antaa minun harrastaa kiltin koirani kanssa mitä haluan.

        Koirasta kun koirasta saa vihaisen jos sitä kohtelee väärin. Omaani on kohdeltu hyvin ja siitä on kasvanut mallikelpoinen koirakansalainen. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä Suomessa vallitsee koirien lynkkausmieliala, mutta ketä se auttaa? Se ei pientä poikaa takaisin tuo. Koko koettelemus oli varmasti hirvittävä perheelle ja jos he saisivat valita, niin varmasti he eivät haluaisi, että asiaa vatvotaan keskustelupalstoilla näin tai että koko koiralajia ollaan sen tähden tapattamassa. Osanottoni pojan läheisille.

        Näinä hetkinä tulisi aina muistaa miten paljon koirista on apua ja hyötyä ihmiskunnalle. Opaskoirat toimivat sokeiden silminä, jotta he kykenisivät itsenäisempään elämään. Haku ja vainukoirat etsivät eksyneitä metsästä ja saattavat joskus pelastaa jopa sinut tai läheisesi pinteestä. Avustajakoirat ovat liikuntarajoitteisten ihmisten apuna jokapäiväisessä elämässä. Poliisikoirat ovat tehneet niin paljon hyviä tekoja, että turha varmaan alkaa edes niitä tässä listaamaan. Tullin huumekoirat ovat pysäyttäneet useita huumelasteja rajalle. Ja ihan tavalliset seurakoirat ovat yksinäisten kavereina ja monesti vanhusten ainoana juttuseurana. Minun koirani huolehtii kunnostani ja siitä, etten olisi pitkän koulupäivän jälkeen yksinäinen ja masentunut. Se piristää mieltäni ja saa minut tuntemaan itseni tärkeäksi. Onko minun luovuttava rakkaasta ystävästäni sinun koiravihasi tähden? Onko se oikein minua kohtaan? Ymmärrän, että olet sen tyypin ihminen, joka ei eläimen elämää arvosta, mutta voisitko edes yrittää arvostaa minun elämäni laatua? Olen onnellinen koirani kanssa. Ilman sitä olisin varmastikin paljon onnettomampi. En ehkä jaksaisi koulua ja kaikkea sitä stressiä mitä näinkin vaativa opiskelu mukanaan tuo.


      • Vapaana juokseviin koiriin ...
        Sinkku ja kirjoitti:

        ihan omasta vapaasta tahdostani. Olen vielä nuori, joten en poikaystävää tarvitse, enkä halua. Ja muuten yksikään dobermann ei paina 80 kiloa. nartut painavat siinä 30-35 kg ja urokset 35-40.

        Meneekö koiraharrastukseni tosiaan sairauden puolelle? Miksen saa omistaa koiraa. Se ei ole lenkkipoluilla aggressiivinen ketään kohtaan ja on kaiken lisäksi vielä aina narussa. Pidän sitä vapaana mummolassa, missä on oma aidattu piha ja naapurit kaukana.

        Kuka sinä olet arvostelemaan minua, elämääni ja mielenterveyttäni? Et edes tunne minua ja koiraani. On todella loukkaavaa kirjoittaa minusta noin, kun ei minua sen kummemmin edes tiedä tai tunne. Olen lääketieteen ja tavoitteenani valmistua lääkäriksi kahden vuoden sisällä. Harrastan PK-lajeja koirani kanssa ja se on mahtava ulkoilu- ja lenkkiseuralainen. Koskaan ei ole yhtäkään kakkakasaa lenkkipoluille jätetty, eikä jätetä. Koskaan koirani ei ole kenellekään murissut saati käyttäytynyt aggressiivisesti ketään kohtaan. Koirani on hyvin sosiaalinen ja ystävällinen kaikkia kohtaan. Se pitää lapsista ja aikuisista. Se rakastaa palloleikkejä ja tykkää retuuttaa kanssani leluja. Se on seuralaiseni ja kaverini. On minulla ihmisiäkin kavereina paljon ja kaikki he pitävät koirastani. Miksi minun pitäisi hankkia poikaystävä? Ei minulla ole aikaa baareissa juoksemiseen, että etsiä sopivaa miestä. Käytän vapaa-aikani koiran kanssa harrastamiseen ja opiskeluun. Jos koirapiireistä miehen löydän, niin se sopii minulle paremmin kun hyvin.

        Olen raitis, en polta tai käytä huumeita. Juoksen, hiihdän ja käyn joogassa. Dobermann on harrastuskoira, jonka kanssa harrastamme tottista ja jäljestämistä. Puruissakin olemme käyneet ja tykkäsimme molemmat kovasti. Elän koirani kanssa täysipainoista elämää ja sen kanssa harrastaminen on minulle hermolepoa ja vastapainoa rankalle opiskelulle. Jollet sinä ymmärrä joidenkin ihmisten tarvetta harrastaa koiria, niin ei kai pakko ole koiraihmisiä sentään hulluiksi leimata. Autourheilussakin kuolee ihmisiä. Rallikuskit ajavat puita päin ja kuolemia sattuu. En silti pidä ralliharrastusta tyhmänä tai mielenvikaisena. Jokainen tietää riskit ja harrastakoot mitä vaan. Mikset vaan voi antaa minun harrastaa kiltin koirani kanssa mitä haluan.

        Koirasta kun koirasta saa vihaisen jos sitä kohtelee väärin. Omaani on kohdeltu hyvin ja siitä on kasvanut mallikelpoinen koirakansalainen. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä Suomessa vallitsee koirien lynkkausmieliala, mutta ketä se auttaa? Se ei pientä poikaa takaisin tuo. Koko koettelemus oli varmasti hirvittävä perheelle ja jos he saisivat valita, niin varmasti he eivät haluaisi, että asiaa vatvotaan keskustelupalstoilla näin tai että koko koiralajia ollaan sen tähden tapattamassa. Osanottoni pojan läheisille.

        Näinä hetkinä tulisi aina muistaa miten paljon koirista on apua ja hyötyä ihmiskunnalle. Opaskoirat toimivat sokeiden silminä, jotta he kykenisivät itsenäisempään elämään. Haku ja vainukoirat etsivät eksyneitä metsästä ja saattavat joskus pelastaa jopa sinut tai läheisesi pinteestä. Avustajakoirat ovat liikuntarajoitteisten ihmisten apuna jokapäiväisessä elämässä. Poliisikoirat ovat tehneet niin paljon hyviä tekoja, että turha varmaan alkaa edes niitä tässä listaamaan. Tullin huumekoirat ovat pysäyttäneet useita huumelasteja rajalle. Ja ihan tavalliset seurakoirat ovat yksinäisten kavereina ja monesti vanhusten ainoana juttuseurana. Minun koirani huolehtii kunnostani ja siitä, etten olisi pitkän koulupäivän jälkeen yksinäinen ja masentunut. Se piristää mieltäni ja saa minut tuntemaan itseni tärkeäksi. Onko minun luovuttava rakkaasta ystävästäni sinun koiravihasi tähden? Onko se oikein minua kohtaan? Ymmärrän, että olet sen tyypin ihminen, joka ei eläimen elämää arvosta, mutta voisitko edes yrittää arvostaa minun elämäni laatua? Olen onnellinen koirani kanssa. Ilman sitä olisin varmastikin paljon onnettomampi. En ehkä jaksaisi koulua ja kaikkea sitä stressiä mitä näinkin vaativa opiskelu mukanaan tuo.

        Sori, tuli vähän aggrena toi edellinen viesti.

        Meillä täällä lähiössä on riesana yks kahden dopermannin emäntä, joka ulkoiluttaa koiriaan hihnassa (jos selvinpäin) ja ilman (silloin kun kännissä).

        Harvassa se päivä ne juoksevat pitkin pihoja. Lasten takia ei todellakaan mukavaa.

        Ja kun menee sanomaan asiasta, niin alkaa känninen itku ja selitys, ettei ne tee mitään. Selvipäin ei edes muista koko juttua.

        Sama juttu jo monta kertaa, ja kirjoituksesi osui varmaan siksi hermoon.


      • toki!
        Vapaana juokseviin koiriin ... kirjoitti:

        Sori, tuli vähän aggrena toi edellinen viesti.

        Meillä täällä lähiössä on riesana yks kahden dopermannin emäntä, joka ulkoiluttaa koiriaan hihnassa (jos selvinpäin) ja ilman (silloin kun kännissä).

        Harvassa se päivä ne juoksevat pitkin pihoja. Lasten takia ei todellakaan mukavaa.

        Ja kun menee sanomaan asiasta, niin alkaa känninen itku ja selitys, ettei ne tee mitään. Selvipäin ei edes muista koko juttua.

        Sama juttu jo monta kertaa, ja kirjoituksesi osui varmaan siksi hermoon.

        Ymmärrän, ettet pidä siitä, että koirat juoksentelevat vapaana. En minäkään siitä pidä. Oma koirani on kiltti ja ei koskaan tekisi kenellekään pahaa, mutta jos vastaan tulisi vapaana juokseva koira, joka käyttäytyisi aggressiivisesti minun koiraani kohtaan en sitä sulattaisi. Joskus kun minulla on perhe, niin en pitäisi vapaana juoksentelevista koirista yhtään sen enempää. Pitää kuitenkin muistaa, että koira ei itse itseään vapaaksi päästä. Omistajan vastuulla sen tulisi aina olla ja 100% kontrollissa. Jos näin ei ole, niin omistaja ei ole kelvollinen omistamaan sellaista koiraa mitä ei hallitse aina ja kaikkialla. Olen siitä ihan samaa mieltä, että isojen ja aktiivisten koirien tulisi päätyä osaaviin käsiin jo ihan koirien omankin hyvinvoinnin vuoksi. Puhumattakaan sitten naapuruston hyvinvoinnista. Koiranhankintalupa ei olisi lainkaan huono vaihtoehto ja jokaiselle PK-rotuisen koiran ostajalle pakolliseksi suorittaa edes BH-testi (=yhteiskuntakelpoisuus koe, joka koostuu lyhyestä tottelevaisuusosiosta ja kaupunkiosiosta, missä testataan koiran reagoimista ihmisiin, polkupyöriin, toisiin koiriin jne). Omalla koirallani on BH suoritettuna jo aikoja sitten. Ensi kesänä teemme ALO-luokan tottiskokeet ja siitä sitten eteenpäin. Olen varma, että minun koirani ei tule koskaan olemaan vaaraksi yhdellekään ihmiselle missä ikinä liikummekin!


      • .....
        Vapaana juokseviin koiriin ... kirjoitti:

        Sori, tuli vähän aggrena toi edellinen viesti.

        Meillä täällä lähiössä on riesana yks kahden dopermannin emäntä, joka ulkoiluttaa koiriaan hihnassa (jos selvinpäin) ja ilman (silloin kun kännissä).

        Harvassa se päivä ne juoksevat pitkin pihoja. Lasten takia ei todellakaan mukavaa.

        Ja kun menee sanomaan asiasta, niin alkaa känninen itku ja selitys, ettei ne tee mitään. Selvipäin ei edes muista koko juttua.

        Sama juttu jo monta kertaa, ja kirjoituksesi osui varmaan siksi hermoon.

        " Sori, tuli vähän aggrena toi edellinen viesti.

        Meillä täällä lähiössä on riesana yks kahden dopermannin emäntä, joka ulkoiluttaa koiriaan hihnassa (jos selvinpäin) ja ilman (silloin kun kännissä).

        Harvassa se päivä ne juoksevat pitkin pihoja. Lasten takia ei todellakaan mukavaa.

        Ja kun menee sanomaan asiasta, niin alkaa känninen itku ja selitys, ettei ne tee mitään. Selvipäin ei edes muista koko juttua.

        Sama juttu jo monta kertaa, ja kirjoituksesi osui varmaan siksi hermoon."

        No mitä varten et tee viranomaisille ilmoitusta naapuristasi?Kerran jos asia sinua niin hirveästi häiritsee.Enkä oikein ymmärrä,että mikä tuossa aloittajan viestissä oli ärsyttävää?Mielestäni viesti oli asiallinen.


      • Anonyymi
        Vapaana juokseviin koiriin ... kirjoitti:

        ...Zeesus. Toihan menee jo sairauden puolelle. Onneksi saan nauttia lenkkipoluilla näitten vanhojenpiikojen miesten / ihmissuhteiden korvikkeiden iloisesta juoksentelusta.

        Mutta eihän ne pikkukullat mitään tee. Minuakin aina iloisesti lenkkipolulla jännittää, että onko se vapaana kohti juokseva suden & ihmisen tappamiseen jalostettu 80 kiloa lihasta ja hammasta oleva kullanmuru leikkisällä tuulella.

        Mutta jokaisellahan on tässä maassa oikeus hankkia millaisen egon-jatkeen haluaa. Tosin aseeseen tarvii hakea aseenkantolupa - tappamiseen jalostettujen koirien hankkimiseen ei. Toivottavasti tähän tulee muutos.

        Mee lääkäriin!! Sen jälkeen muuta tunturiin missä ei oo ketään tai parempi meille kaikille hyppää parvekkeelta!!


      • Anonyymi
        Sinkku ja kirjoitti:

        ihan omasta vapaasta tahdostani. Olen vielä nuori, joten en poikaystävää tarvitse, enkä halua. Ja muuten yksikään dobermann ei paina 80 kiloa. nartut painavat siinä 30-35 kg ja urokset 35-40.

        Meneekö koiraharrastukseni tosiaan sairauden puolelle? Miksen saa omistaa koiraa. Se ei ole lenkkipoluilla aggressiivinen ketään kohtaan ja on kaiken lisäksi vielä aina narussa. Pidän sitä vapaana mummolassa, missä on oma aidattu piha ja naapurit kaukana.

        Kuka sinä olet arvostelemaan minua, elämääni ja mielenterveyttäni? Et edes tunne minua ja koiraani. On todella loukkaavaa kirjoittaa minusta noin, kun ei minua sen kummemmin edes tiedä tai tunne. Olen lääketieteen ja tavoitteenani valmistua lääkäriksi kahden vuoden sisällä. Harrastan PK-lajeja koirani kanssa ja se on mahtava ulkoilu- ja lenkkiseuralainen. Koskaan ei ole yhtäkään kakkakasaa lenkkipoluille jätetty, eikä jätetä. Koskaan koirani ei ole kenellekään murissut saati käyttäytynyt aggressiivisesti ketään kohtaan. Koirani on hyvin sosiaalinen ja ystävällinen kaikkia kohtaan. Se pitää lapsista ja aikuisista. Se rakastaa palloleikkejä ja tykkää retuuttaa kanssani leluja. Se on seuralaiseni ja kaverini. On minulla ihmisiäkin kavereina paljon ja kaikki he pitävät koirastani. Miksi minun pitäisi hankkia poikaystävä? Ei minulla ole aikaa baareissa juoksemiseen, että etsiä sopivaa miestä. Käytän vapaa-aikani koiran kanssa harrastamiseen ja opiskeluun. Jos koirapiireistä miehen löydän, niin se sopii minulle paremmin kun hyvin.

        Olen raitis, en polta tai käytä huumeita. Juoksen, hiihdän ja käyn joogassa. Dobermann on harrastuskoira, jonka kanssa harrastamme tottista ja jäljestämistä. Puruissakin olemme käyneet ja tykkäsimme molemmat kovasti. Elän koirani kanssa täysipainoista elämää ja sen kanssa harrastaminen on minulle hermolepoa ja vastapainoa rankalle opiskelulle. Jollet sinä ymmärrä joidenkin ihmisten tarvetta harrastaa koiria, niin ei kai pakko ole koiraihmisiä sentään hulluiksi leimata. Autourheilussakin kuolee ihmisiä. Rallikuskit ajavat puita päin ja kuolemia sattuu. En silti pidä ralliharrastusta tyhmänä tai mielenvikaisena. Jokainen tietää riskit ja harrastakoot mitä vaan. Mikset vaan voi antaa minun harrastaa kiltin koirani kanssa mitä haluan.

        Koirasta kun koirasta saa vihaisen jos sitä kohtelee väärin. Omaani on kohdeltu hyvin ja siitä on kasvanut mallikelpoinen koirakansalainen. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä Suomessa vallitsee koirien lynkkausmieliala, mutta ketä se auttaa? Se ei pientä poikaa takaisin tuo. Koko koettelemus oli varmasti hirvittävä perheelle ja jos he saisivat valita, niin varmasti he eivät haluaisi, että asiaa vatvotaan keskustelupalstoilla näin tai että koko koiralajia ollaan sen tähden tapattamassa. Osanottoni pojan läheisille.

        Näinä hetkinä tulisi aina muistaa miten paljon koirista on apua ja hyötyä ihmiskunnalle. Opaskoirat toimivat sokeiden silminä, jotta he kykenisivät itsenäisempään elämään. Haku ja vainukoirat etsivät eksyneitä metsästä ja saattavat joskus pelastaa jopa sinut tai läheisesi pinteestä. Avustajakoirat ovat liikuntarajoitteisten ihmisten apuna jokapäiväisessä elämässä. Poliisikoirat ovat tehneet niin paljon hyviä tekoja, että turha varmaan alkaa edes niitä tässä listaamaan. Tullin huumekoirat ovat pysäyttäneet useita huumelasteja rajalle. Ja ihan tavalliset seurakoirat ovat yksinäisten kavereina ja monesti vanhusten ainoana juttuseurana. Minun koirani huolehtii kunnostani ja siitä, etten olisi pitkän koulupäivän jälkeen yksinäinen ja masentunut. Se piristää mieltäni ja saa minut tuntemaan itseni tärkeäksi. Onko minun luovuttava rakkaasta ystävästäni sinun koiravihasi tähden? Onko se oikein minua kohtaan? Ymmärrän, että olet sen tyypin ihminen, joka ei eläimen elämää arvosta, mutta voisitko edes yrittää arvostaa minun elämäni laatua? Olen onnellinen koirani kanssa. Ilman sitä olisin varmastikin paljon onnettomampi. En ehkä jaksaisi koulua ja kaikkea sitä stressiä mitä näinkin vaativa opiskelu mukanaan tuo.

        Minulla on ollut,monta koiraa viimeinen shaäfer!
        Eli 15v koulutettu uros toimi kuin ajatus,katseella oli kolme pientä lastaparempaa kaveria ei olis voinu olla!! Juniori opittuaan ryömimään ryömi usein koiran reviirille" ja kainaalion...ja sai hyväksynnänurahduksen,, naapugissa on 1v " vasikan kokonen" uros dopperi täys "kahjo"
        Lapsi vielä minut nähdessään " mopo lähtee käsistä
        Neliveto päällä" huuto ja " älinä* on kauhee!!
        Lopuksi semmonen " kylmä totuus....akasta ja koirasta saa vihaisen huonolla kohtelulla!!!
        Yst.terveisin Juhani Vaittinen Helsinki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut,monta koiraa viimeinen shaäfer!
        Eli 15v koulutettu uros toimi kuin ajatus,katseella oli kolme pientä lastaparempaa kaveria ei olis voinu olla!! Juniori opittuaan ryömimään ryömi usein koiran reviirille" ja kainaalion...ja sai hyväksynnänurahduksen,, naapugissa on 1v " vasikan kokonen" uros dopperi täys "kahjo"
        Lapsi vielä minut nähdessään " mopo lähtee käsistä
        Neliveto päällä" huuto ja " älinä* on kauhee!!
        Lopuksi semmonen " kylmä totuus....akasta ja koirasta saa vihaisen huonolla kohtelulla!!!
        Yst.terveisin Juhani Vaittinen Helsinki

        Vittu mitä autistista paskaa oli lukea tämä viesti. Tasan yhden asian ymmärsin, ja se oli sun nimes. Hae apua alkoholismiin ja mene kouluun


      • Anonyymi
        Vapaana juokseviin koiriin ... kirjoitti:

        ...Zeesus. Toihan menee jo sairauden puolelle. Onneksi saan nauttia lenkkipoluilla näitten vanhojenpiikojen miesten / ihmissuhteiden korvikkeiden iloisesta juoksentelusta.

        Mutta eihän ne pikkukullat mitään tee. Minuakin aina iloisesti lenkkipolulla jännittää, että onko se vapaana kohti juokseva suden & ihmisen tappamiseen jalostettu 80 kiloa lihasta ja hammasta oleva kullanmuru leikkisällä tuulella.

        Mutta jokaisellahan on tässä maassa oikeus hankkia millaisen egon-jatkeen haluaa. Tosin aseeseen tarvii hakea aseenkantolupa - tappamiseen jalostettujen koirien hankkimiseen ei. Toivottavasti tähän tulee muutos.

        Aika vieraantunut olet aivan kaikesta.Äkkiä kotia turvaan.


    • Dobermannin omistaja

      Kumma että jotkut sanoo että rotikat ja dobit on verenhirmuisia petoja..Kuitenkin ASIANTUNTIJAT sanovat että ne ovat helpoimpia kouluttaa ja hyvin lapsiystävällisiä. omistajassa se vika on jos koira ei tottele. Ne täytyy kouluttaa kunnolla eikä vaan ottaa huvin vuoksi.!!

      • omistajana

        voin sanoo että tosiaan on kasvatuksesta kiinni millainen koira aikuisena on.näistä en vois koskaan sanaa tappakoira=)sellasia sylivauvoja jotka on aina valmiina toimintaan jota päivittäin saavat.siksi aktiivisia koiria otin elämän kumppanikseni kun olen itsekkin ikiliikkuja,en koskaan paikoillaan.ihmiset kirjottavat koirista paskaa kun niillä koirista ei kokemusta oo,lehti juttujen takia kaikki pitää lailla kieltää ja ovat veren himoisia tappakoiria..elokuvien perusteella toopetkin on leimattu veri koiriksi..


    • jo osittain

      tuolla aiemmin ja sanon uudelleen.
      Kyllä nyt sitten jaksetaan jauhaa taas yks kaks viikkoa kun yksi rotikka on tappanut yhden ihmisen. Se on kamalaa, tiedän mutta tällaista tapahtuu aina silloin töllöin, niin kurjaa kuin se onkin. Mitäpä jos kaikki tekopyhät koiratietäjät menisitte vaikka räpeltämään itseänne tietokoneen sijasta niin välttyisivät kaikki tältä turhalta jauhannalta. Kyllä se vaan on fakta että tällä maapallolla ihmiset on suurempi uhka toisilleen ku koirat.    

      • erirotuisille

        koirilleni on ärähtänyt tai näykännyt kaikenlaiset muutkin kuin palveluskoirat.

        Itseäni on näykännyt kromforländer. Naapurin koira, joka tuli luokse ja vaati silitystä. Yllättäen kääntyi ja nappasi käteeni kiinni? Ärähdin sen pois. Kyseinen koira määrää perheessä aika paljon.

        Entisessä työssäni springerspanielin omistaja ei uskonut, että koiransa yritti purra käsiäni agressiivisesti. Kyllä koira kuin koira osaa vahtia. Jouduin siis työni puolesta käymään ihmisten pihoilla.

        Noutajissa on myös ikäviä kokemuksia koirapuistossa taannoin. Ehkä koirille ei ole opetettu, että käsiä ei saa syödä?

        Edesmennyttä pientä koiraani on riepottanut: dalmatialainen, saksanseisoja ja pystykorva muutaman kerran.

        Leikkikaverina sillä oli dobberi, rotikka, pitkäkarvainen collie joitain seurakoiria.

        Minulla on ollut tässä lähivuosien aikana kolme erirotuista koiraa, samaan aikaan aina kaksi koiraa.
        Uskallan väittää, että 80% vastaantulevista koirista rähjää meille. Ihan sama onko oma koirani 20cm vai 70cm korkea vai jotain siltä väliltä. Samoin vaikka koirani olisi valkoinen, ruskea tai musta.

        Räyhääjät ovat rodultaan: koiria kaikista roduista. Joskus on pelkkää ärinää mutta välillä näkee, että päälle on tulossa ja ankarasti.

        Ihmettelin kerran, että mitä se toopermanni pihalla niin haistelee. Kissahan se siinä oli ja sen takapuolta piti haistella. Kissa tyytyväisenä häntä pystyssä! Semmonen tappakoira meillä oli.
        Otin koirani kiinni ja häädin kissan.

        Kuulin pari viikkoa sitten erään rodun kasvattajalta, ettei hän koskaan hankkisi vehnäterrieriä, ne ovat tappajakoiria. Eli joka rodusta löytyy huonoja koiran omistajia.
        Kyseinen kasvattaja ei sitten tiedä, että koiran käytös johtuu usein puutteellisesta kasvatuksesta.


    • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      höpö höpö!!

      Asutaan omakoti talossa kahden dobarin ja kolmen kissan kanssa. Naapuri talon lapset käy harvase päivä leikkimässä koirien kanssa meidän pihassa.
      Nuorimmat on 5 vuotiaita. Ei pelota yhtään lasten puolsta, eikä pelota noitten lasten vanhempiakaan kun ekaksi tutustuivat koiruuksiin.
      Aluksi kun muutettiin oli kyllä hyvin pahoja ennakkoluuloja, mutta ne hälvenivät pois.
      Enkä minä käy kieltämään sitä jos lapset koirien kanssa haluavat leikkiä. Koirat pitävät ihan uskomattoman paljon näistä lapsista. Muutaman kerran kun penska on kaatunut ja itku tullut silmään, on koirat menneet myös ihan paniikkiin, ja on se vähän naurattanut kun lapsi ja koirat itkee kilpaa.

      Mutta pidä ihmeessä ennakkoluulot. Minä taasen en luota yhteenjkään tuntemattomaan ihmiseen, ihminen kun voi olla läpeensä paha. Muutenkin ihminen on ihan liian arvotettu käsite tällä pallolla. Pelkkää paskaa ja kärsimystä osaa vain ihminen aiheuttaa.

    • Anonyymi

      Dobermanni on vaarallinen jos sitä ei ole koulutettu oikein, mutta jos se välillä näykkii niin se ei ole tappaja!

    • Anonyymi

      Myös itse nukun tämän vaarallisen dobbarin kanssa.
      juu,kyllä hän on energinen pakkaus mutta ei tyhmä.
      En ole ikinä tavannut koiraa joka näyttää niin rehellisesti tunteensa...jos on kakka päivä se näkyy ,jos in hyvä päivä pusuja tulee.
      Lenkillä ollessa turvaa selkäni sillä hänellä on silmät myös takana:-)
      Taatusti suojelee omistajaansa tosin en sitä sen takia hankkinut vaan lenkkiseuraksi.
      Eikä pure naapurin mummoja mutta usealla ihmisellä on ennakkoluuloja rotua kohtaan.

    • Anonyymi

      Koirat täytyy kasvattaa ja kouluttaa , ei mitään koiraa jätetä tekemään mitä se huvittaa. Koira on lauma eläin ja ottaa perheen laumakseen ja on sen johtaja, jos ei sitä aseteta alimmaiseksi.

    • Anonyymi

      Kyseessä on erittäin hellä, hellyyden kipeä, älykäs ja lojaali koirarotu. Ei aivan niin suuri kuin alussa fiilisteltiin - provottiin ;-) Oma urokseni painaa reilut 45 kg. Pitkillä koivillaan myös hyvin nopea kohtuullisen suureksi koiraroduksi. Sanoisin, että kaikista saamistani vihjeistä huolimatta, itselleni tuli yllätyksenä todella suuri liikunnan ja yleisen aktiivisuuden tarve. Kun älykkyys ja uteliaisuus yhdistetään luonteeseen, jonka myötä kiintyy todella vahvasti isäntäänsä ja emäntäänsä, niin edellä mainitun myötä kotiaskareisiin kannattaa dobberin myötä varata 2-3 krt. aikaa verrattuna menneeseen. Itselläni voisi olla yhtä hyvin Sakemanni tai Mali, mutta pidän kovasti dobberin harkitsevaisuudesta, vaikkapa kun joku osoittaa aggressiota. Toinen saa rähistä aivan omassa rauhassaan, vaikka melkeinpä iholla, mutta niissä tilanteissa dobberi vain tuijottaa sekoilijaa pistävästi ja miettii onko tuosta oikeaa uhkaa, johon pitäisi reagoida aggressiolla. Seuraavaksi laskee hieman takamustaan valmistautuen nopeaan liikkeellelähtöön ja vielä tämänkin jälkeen antaa merkiksi yhden kumean haukahduksen. Ainakin tuon oman Hessu Hopottimen kohdalla tuo rauhallinen itsevarmuus on aina saanut tuollaiset tilanteet rauhoittumaan.

      p.s.
      Räpylän kokoisista tassuista ei kannata hämääntyä, hyvin monella dobberilla veden ollessa edes polviin asti menee pasmat aivan sekaisin ja maailman 5. älykkäin koirarotu taantuu maailman 5. älyttömimmän paikalle.

    • Anonyymi

      Olisin aikoinaan halunnut dobermannin lenkkikaveriksi mutta en voivut ottaa.
      Ei ole moittimista rotikoistakaan. Oikein mukavan sellaisen tiesin. Ei käynyt edes mielessä että koira voisi olla vaarallinen. Lapsena täyttä ravia juoksin sellaisen kanssa kun hippaa leikittiin.
      Varmaan on koiran kokemuksista ja koulutuksesta kiinni minkälainen siitä tulee mutta voihan olla että jos huono onni on, koiralla on luonnevika. Sellaisia ei missään nimessä pidä lisäännyttää. Pentuaika on tärkeä jolloin koira totutetaan normaaleihin asioihin ettei tule ongelmia myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe