Kertokaapa viisaammat, mikä on hr-assistentti (mistä tuo lyhenne tulee)? Voiko sellaiseksi opiskella jossain? Millä tiedoilla/taidoila tuollaisessa duunissa pärjäisi?
Itse vastaan erään työpaikkailmoituksen kaikkia muita hakukriteerejä, mutta siinä haetaan nimenomaan hr-assistenttia, siis häh? :)
mitä tekee
4
15897
Vastaukset
- Känkkis66
En tiedä olenko nyt niin viisaampi, mutta tässä vastaus. HR tulee sanoista Human Resources elikkäs "henkilöstö", noin vapaasti suomennettuna.
HR assistentti työskentelee yritysten henkilöstöosastolla. Työnkuva vaihtelee yrityskohtaisesti, mutta uskaltaisinpa väittää, että palkat ja palkkiot ovat HR assistentin keskeisin tehtäväkokonaisuus.
Joissain firmoissa HR assistentin tehtävät liittyvät työvoiman rekrytointiin, perehdytysprosseihin, henkilöstörekistereiden ylläpitoon ja vaikkapa henkilöstön arviointiin ja palkitsemiseen.
Soveltuva tutkinto on varmaan Tredenomi (AMK), jossa osaamisalana on henkilöstöjohtaminen tai vaikkapa taloushallinto. Myös merkonomin tutkinnolla (talous- tai tietohallinnon opintosuunnat) voit hakeutua HR tehtäviin, mikäli olet alasta aidosti kiinnostunut ja pystyt haastattelussa vakuuttamaan työntantajasi.
Henkilöstöhallinnon tehtävissä on eduksi, jos on hyvä muisti, laskupäätä (ainakin prosenttilaskut joka suuntaan), Excelin ja pöytälaskimen käyttötaito ja kyky tulla toimeen "erilaisten ihmisten kanssa". Kärsivällisyys ja kyky joustamiseen ovat myös alalla eduksi. Työ on usein sidottu aikatauluihin ja siihen sisältyy runsaasti selvitystyötä, esimerkiksi työ- ja poissaolohistorioiden laskemista ikä ym lisiä varten. Mikäli tehtäviin kuuluu palkanlaskenta, saattaa palaute olla joskus epäkiitollista. Näin ollen on eduksi, jos olet luonteeltasi jämäkkä ja sinulla on terve itsetunto.- minnr
Hei,
HR-assistentti voi tehdä monenlaisia erilaisia tehtäviä, riippuu hirveesti työpaikasta. Itse työskentelen HR-assistenttina ja työnkuvaani ei kuulu palkkojen lasku tms. Hoidan rekrytointiprosessia, työsopimuksia, työtodistuksia jne. Taloushallinnon koulutusta minulla ei ole, opinnot käyttäytymistieteellisen puolelta. - HR Assistant
minnr kirjoitti:
Hei,
HR-assistentti voi tehdä monenlaisia erilaisia tehtäviä, riippuu hirveesti työpaikasta. Itse työskentelen HR-assistenttina ja työnkuvaani ei kuulu palkkojen lasku tms. Hoidan rekrytointiprosessia, työsopimuksia, työtodistuksia jne. Taloushallinnon koulutusta minulla ei ole, opinnot käyttäytymistieteellisen puolelta.Mä työskentelen myös HR-assarina, mutta pääasialliset tehtävät liittyvät palkanlaskentaan ja välillä tuntuu, että haluaisi niistä enemmän juuri tuonkaltaisiin tehtäviin, joita sinä kuvailit.
Onko sinulla pitkä kokemus HR-alalta? Saako udella liksatasoa? - edellinen
HR Assistant kirjoitti:
Mä työskentelen myös HR-assarina, mutta pääasialliset tehtävät liittyvät palkanlaskentaan ja välillä tuntuu, että haluaisi niistä enemmän juuri tuonkaltaisiin tehtäviin, joita sinä kuvailit.
Onko sinulla pitkä kokemus HR-alalta? Saako udella liksatasoa?Moi,
Eli ihan eka työpaikka HR-alalla. Aikaisemmin työskennellyt vaativissa toimisto- ja asiakaspalvelutehtävissä. Satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja sovellun varmaan luonteeltani tälläiseen hommaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831