Vesiputket paukkuu

Chilla

Kertokaa mitä ihmettä pitää tehdä että pääsee eroon rivitalon paukkuvista vesiputkista! Paukkeen ilmeisesti aiheuttaa paineiskut, jotka tulevat kun naapuri lyö hanan kiinni. Paukahdukset ei ole mitään pientä pauketta, vaan niin pahoja, että meinaa suurin piirtein pudota tuolita kun säikähtää (siis ihan oikeasti). Jos paineisku iskee keittiön seinässä kulkevaan putkeen, tiskipöydällä olevat kevyet astiat hyppäävät tiskipöydällä! Eli se ehkää kuvastaa vähän näiden iskujen voimakkuutta.

Olen ollut asiasta monen monta kertaa yhteydessä isännöitsijään, mutta hän ei tee asialle mitään. Levittelee vain käsiään: ei voi tehdä mitään kun putket ovat niin pahassa paikassa välikatossa...

Talo alkaa olla nyt parikymmentä vuotta vanha, itse olen asunut tässä muutaman vuoden. Mietin vain kuinka kauan putket voivat kestää tällaisia iskuja...

Sanokaa mitä ihmettä tälle voi tehdä!

5

5992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäädä

putkien kannakointi vähän huonolle tolalle.kyllähän ne pitäisi kannakoida kunnolla ,ennen kuin jostain esim saumasta tai haarasta murtuu

• Chilla

Talossamme ei ole huoneistokohtaisia vesimittareita. Jos olisi vesimittarit, vaikuttaisikohan ne näiden paineiskujen kulkemiseen? Entä onko olemassa jotain putkiteknisiä ratkaisuja, joilla voisi estää paineiskujen kulkemista putkissa. Eli jotain "takaiskuventiilin" tyyppistä ajatusta? :)

• tankoa

Vanhanaikaiset hitaastisulkeutuvat mäntäventtiilit, mutta cu-putki ei kauan kestä tuot edestakasta vääntelyä ilman tukia.

• karza11

paineen alennin saattas vähä autaa...

• Anonyymi

Vanha ketju…mut jos tänne joku vielä jotain kommentoisi….
      Hei, samantyylistä ongelmaa olen itsekin pohtinut. Rivitalo v.2006 rakennettu. 2022 käyttövesiputkiremontti tehty. Tämän jälkeen ongelmat alkoi, putkien paukkumista, pumppaamisen ääniä, veden lämpötilan vaihteluita. Tässä 4 huoneistoa ja 2 vaihdettiin takaiskuventtiilit 2024 syksyllä. Nyt uusimpana meiän pikku wc pönttö ja kphwc pönttö kun vetänyt niin n30s päästä kuuluu kova pamaus putkissa. Huoltomies kävi toteamassa että paineiskuja, lupasi laittaa viestin isännöitsijälle. No eipä oo mitään kuulunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3270
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1869
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      141
      1552
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1423
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      94
      1345
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1341
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1284
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe