imetys ja energiajuomat

voiko

siis pystyykö kun imettää juomaan esim.batteryä ?

13

13368

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyljissä..

kyllä lukee, jos ei suositella imetyksen tai raskauden aikana. kyllä mielestäni voit joskus ottaa, mutta en suosittelisi mitenkään tölkkikaupalla. Niissähän on rajoituksia ihan kenelle tahansa, oliko se nyt että max 3 tölkkiä päivässä, mutta imettäessä en joisi niin paljoa. Se on kuitenkin hyvin kofeiinipitoista, niin vauva varmaankin olisi melko levoton. Tuskin on muutenkaan ihan terveellisimmästä päästä.

• hormooniraivo...

Mulla ei battery vaikuta vauvan levottomuuteen mutta kahvi kylläkin. Batteryssä on paljon vähemmän kofeiinia kuin kahvissa!!!!!! Sensijaan jos haluaa arvostelua niin voi kertoa imettävänsä ja juovansa batteryä. Yksikin tölkki per kuukausi tekee sinusta tosi huonon äidin. Kokemusta on.

• moisia sooseja

missään tapauksessa. Mihin niitä muka tarvitaan?

• justiinsa..

Se että sinä et niitä käytä ei tarkoita, että niitä ei kukaan käyttäisi. Kiesus!

Minä en tarvitse esimerkiksi ehkäisyä. Pystyn silti hyvin kuvittelemaan moniakin eri syitä, miksi joku muu sitä tarvii.

• ......
        justiinsa.. kirjoitti:

Se että sinä et niitä käytä ei tarkoita, että niitä ei kukaan käyttäisi. Kiesus!

Minä en tarvitse esimerkiksi ehkäisyä. Pystyn silti hyvin kuvittelemaan moniakin eri syitä, miksi joku muu sitä tarvii.

Joskus juon, en tölkkitolkulla kerrallaan. En usko että haittaa jos joskus hörppää vaikka varoitukset ovat kyljissä.

• litra tolkulla

noita energiajuomia juoda. Ajattelin vaan kun kahvia ei maha kestä ja väsyttää niin jos satunaisesti yhden tölkin joisi.

• -----------------

siis energiajuomissahan on moninkertaisesti kofeiinia kahvikupposeen verrattuna, imettäessä tosiaan aiheuttaa pienellä mahavaivoja ja levottomuutta. että itse en suosittelisi usein juomaan ainakaan.

• Henni78
        ----------------- kirjoitti:

siis energiajuomissahan on moninkertaisesti kofeiinia kahvikupposeen verrattuna, imettäessä tosiaan aiheuttaa pienellä mahavaivoja ja levottomuutta. että itse en suosittelisi usein juomaan ainakaan.

Energiajuomassa siis on VÄHEMMÄN kofeiinia, kuin normaalikokoisessa kahvikupissa. Kahvi on sen verran vanha juttu, että sen kylkeen ei enää viitsi varoitustekstejä lykkiä, mutta uudempiin energiajuomiin on se varoilta laitettu.

Kofeiinin vuorokausisaantisuositus sekä raskaus- että imetysaikana on 300 mg. Suositusta ollaan vissiin laskemassa jossain vaiheessa 200 mg. Koskee kahvia ja muita piristäviä juomia (enrgiajuomat).

Eviran nettisivuilta löytyy enempi tietoa, jossa verrataan myös kahvia ja esim batterya kesknään.

• Batteri

...on että varuilta ei raskaana oleville eikä lapsille (lapset on herkempiä kofeiinille). Imetyksestä ei puhuta mitään. Kofeiinin määrä 1 tölkissä vastaa reilua kupillista suodatinkahvia.

• mamma90

Olen ollut 6 kuukautta juomatta energiajuomia. Kovasti on mieli tehnyt, mutta periksi en aio antaa. Nyt olen rv 25 0. Raskauden aikana niitä ei kannata todellakaan juoda. Imetyksen aikana aion ainakin itse juoda yhden pullon esim kerran kuukaudessa. Aion lapseni opettaa myös pullolle niin ei ainakaan tule mistään ongelmia hänelle. Mielestäni pullosta juottamisessa ei ole mitään pahaa ja se on vain vauvan vuoksi parempi vaihtoehto silloin kun on esim juonut energiajuomaa. Imettää aion ja myös juottaa pullosta (tosin harvemmin).

• ellimari
        mamma90 kirjoitti:

Olen ollut 6 kuukautta juomatta energiajuomia. Kovasti on mieli tehnyt, mutta periksi en aio antaa. Nyt olen rv 25 0. Raskauden aikana niitä ei kannata todellakaan juoda. Imetyksen aikana aion ainakin itse juoda yhden pullon esim kerran kuukaudessa. Aion lapseni opettaa myös pullolle niin ei ainakaan tule mistään ongelmia hänelle. Mielestäni pullosta juottamisessa ei ole mitään pahaa ja se on vain vauvan vuoksi parempi vaihtoehto silloin kun on esim juonut energiajuomaa. Imettää aion ja myös juottaa pullosta (tosin harvemmin).

Mulle sano lääkäri suoraan, että suotta säikyt, odotusaikana energiajuomien maksimimäärä 2 litraa vuorokaudessa. Joten huoletta olen juonut tölkillisen sillointällöin, ehkä kerran-pari viikossa. Muutenkin tuntuu että raskaana pelätään kaikkea mahdollista, maalaisjärjellä luulis pärjäävän..

• batteryn himot ....
        ellimari kirjoitti:

Mulle sano lääkäri suoraan, että suotta säikyt, odotusaikana energiajuomien maksimimäärä 2 litraa vuorokaudessa. Joten huoletta olen juonut tölkillisen sillointällöin, ehkä kerran-pari viikossa. Muutenkin tuntuu että raskaana pelätään kaikkea mahdollista, maalaisjärjellä luulis pärjäävän..

minä join ennen raskautta noin 3-4 tölkkiä päivässä elikkä riippuvuus pahimmasta päästä.joskus saatto mennä 5 tölkkiä päivässä. raskaaksi tullessa lopetin batteryn ku seinään ja VOI JEESUS NIITÄ VIEROTUSOIREITA =( 3 kk olin kokonaan juomatta kunnes repsahin ja sen jälkeen olen juonut silloin tällöin puolikkaan tai kokonaisen tölkin mutta max 2 viikossa.... en usko että tuo battery mitään hyvää sille lapselle tekee mutta en myöskään usko että tuo määrä mitenkään vahigoittaa sitä. ( monet äitit juovat pannu kaupalla kahvia) vaikkakin onhan nuissa battereissa just näitä tauriinia ym paskaa ......

• ...............
        batteryn himot .... kirjoitti:

minä join ennen raskautta noin 3-4 tölkkiä päivässä elikkä riippuvuus pahimmasta päästä.joskus saatto mennä 5 tölkkiä päivässä. raskaaksi tullessa lopetin batteryn ku seinään ja VOI JEESUS NIITÄ VIEROTUSOIREITA =( 3 kk olin kokonaan juomatta kunnes repsahin ja sen jälkeen olen juonut silloin tällöin puolikkaan tai kokonaisen tölkin mutta max 2 viikossa.... en usko että tuo battery mitään hyvää sille lapselle tekee mutta en myöskään usko että tuo määrä mitenkään vahigoittaa sitä. ( monet äitit juovat pannu kaupalla kahvia) vaikkakin onhan nuissa battereissa just näitä tauriinia ym paskaa ......

Mainittakoon vielä, että tauriinia lisätään korvikemaitoihinkin, koska elimistö sitä luonnostaankin tuottaa. Ja energiajuomissa tauriinia on vain hiukan enemmän kuin suhteessa korvikkeissa. Kofeiinin takia on suositukset olla juomatta, vaikka kahvistakin saa enemmän kofeiinia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe