Voiko hakea

aina vaan

Kuinka useesti sitä saa peräkkäisissä yhteishauissa hakee. Mulla nyt ekoissa meni vituralleen matikan takia (muutoin erittäin hyvä soveltuvuus, mutta matikka ihan penkin alle, en odottanu niin "vaikeita" tehtäviä. Nyt aion tsempata ton puolen ja yrittää uudelleen syksyllä, ja jos ei sittenkään tärppää, ehkä viel kerran...mutta sitten luovutan. Eli onko joku raja että peräkkäisissä hauissa saa yrittää ja samaa alaa?
Entä onko ne kokeet samantapaiset samassa koulussa, meinaan kaveri haki samalle alalle eripuolella suomea ja aivan eritasoiset pääsykkäät oli. Restonomista on nyt kyse...

10

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu mutta eri ala...

Moi,

Minulle kävi ihan samoin kuin sinulle, soveltuvuuskokeet muuten tosi hyvät mutta matemaattinen osuus penkin alle...(edellisistä kunnon matikantunneista meikäläisellä 12 vuotta joten ei ihmekään), tosin ala jolle hain oli eri kuin sinulla (hoitoala). Harmittaa että olin asettanut ensisijaiseksi toiveeksi opintolinjan jolle on tosi vaikea päästä...kakkossija toivomukseni kun olisi ollut ykkösijalla niin jo olisi paikka auennut...HARMITTAA!

Ajattelin kyllä hakea uudelleen syksyn haussa heti kun se vain alkaa...ei niillä mielestäni mitään osallistumismäärärajaa ole...täytyy vain luottaa siihen että se kutsu pääsykokeisiin tipahtaa luukusta. Tsemppiä! Pääsykokeiden samankaltaisuuksista en tiedä kun vasta ekaa kertaa hain.

• rajaa

Saat hakea vaikka 10 vuotta samaan..eli ei mitään rajaa!Katsele netistä erilaisia "älykkyys" testejä ja matikan tehtäviä..Niin itse tein ja helpotti sisälle pääsyä (hoito-alalle).

• aina vaan

Mutta siksihän yllätyinkin kun nuo "pälli-testien" matikkaosuudet on ihan helppoja ja olen ne suorittanut muissa kurssiluontoisissa hakuosioissa keskimääräistä paremmin ja nyt tossa pääsykokeessa oli ihan "oikeita" laskutoimituksia ja mulle jakolaskut ilman laskinta ei onnaa ilman kunnon harjottelua : ( ja ne oli vielä sellasia että ensin sitä ja sitten tätä jne...yllätyin todella "vaikeusasteesta" ja aikaa olikohan kymmenen min ja tehtäviä toista sivua...eli ei noista älykkyystestien matikkaharj. ole apua tuohon, vaan ihan matikankirja kännyyn ja harjottelemaan, mullakin kun aikaa koulunpenkiltä on...

• matikkaosiossa kämmännyt
        aina vaan kirjoitti:

Mutta siksihän yllätyinkin kun nuo "pälli-testien" matikkaosuudet on ihan helppoja ja olen ne suorittanut muissa kurssiluontoisissa hakuosioissa keskimääräistä paremmin ja nyt tossa pääsykokeessa oli ihan "oikeita" laskutoimituksia ja mulle jakolaskut ilman laskinta ei onnaa ilman kunnon harjottelua : ( ja ne oli vielä sellasia että ensin sitä ja sitten tätä jne...yllätyin todella "vaikeusasteesta" ja aikaa olikohan kymmenen min ja tehtäviä toista sivua...eli ei noista älykkyystestien matikkaharj. ole apua tuohon, vaan ihan matikankirja kännyyn ja harjottelemaan, mullakin kun aikaa koulunpenkiltä on...

...aimo kasan niitä matikan kirjoja.
        Minulla ainakin oli tyystin unohtunut murtolukujen laskemisestakin kaikki muu, paitsi lavennus ja supistus. Jos ne prosenttilaskut olisi olleet ekoina, oisin niissä loistanut. Tästäkin opin sen että vaikka tehtävässä on tietty aikaraja, katson aluksi kaikki ne jotka varmasti osaan tehdä. Nyt tein sokeana ekasta lähtien enkä tajunnut että vaikeimmat laskut oli ensin ja helpot siellä perässä...ja se aikaraja aiheutti mulla lievästi sanottuna paniikin!
        Kyllä me vielä täältä pääsemme opiskelemaan...ei muuta kuin preppaamaan sitä matikkaa!

• mulla
        aina vaan kirjoitti:

silti kannattaa katella niitä älykkyystestejä vaikka olisikin laskuja (mulla oli vaihtoehdot noihin vastauksiin niissä laskuissa eli looginen päättely kyllä helpotti niiden laskemisessa).Aikaa oli se 10 minuuttia,mutta tärkeintä on että vastaukset ovat oikein.Itse kertailin kertotaulua,kun on yli 10 vuotta aikaa kun viimeksi numeroita edes nähnyt!Eurooppalainen älykkyystesti löytyi netistä ja oli ihan virkistävää laittaa aivot jumpalle!Prosentti laskut ja yhteen/vähennys/kerto laskut kun hallitsee niin kyllä matikka menee...Eihän se ole kuin yksi osa niistä kokeista (voi tietty ratkaista jos ei yhtään ole oikein).

• Katrina

Mulle sanottiin amk:n hakutoimistosta, että voi osallistua vain yhteen hakuun vuodessa, eli jos hait keväällä 03 ni et voi hakea enää syksyllä 03 vaan seuraavan kerran vasta vähintään vuoden päästä eli keväällä 04. Näin mulle puhelimessa sanottiin.

• soitapa uudelleen...

Tuo ei pidä paikkaansa...kävin kesän alussa hoitoalan pääsykokeessa ja siellä korostettiin että syksyllä on toinen haku jossa on vielä mahdollista päästä opiskelemaan. Siinä tapauksessa et varmaankaan enää voi osallistua hakuun, jos olet saanut paikan ja hyväksynyt sen. Kahta opiskelupaikkaahan ei voi saman vuoden aikana ottaa.
        Psykologikin jolle tuloksistani soitin, kehotti hakemaan syksyllä heti uudelleen, niin että tarkistapa tuo saamasi tieto uudelleen.

• Oletkohan ymmärtänyt

Syksyn yhteishakuhan on suppeampi kuin kevään, eivätkä kaikki koulut/alat haetuta oppilaita kuin kerran vuodessa.

Hakea saa aina kun on haku, siinä ei rajoituksia ole.

• huhhellettä

Tottakai saa hakea niin monta kertaa kuin huvittaa oli sitten kevät tai syksy. Ja eikös esim. työmarkkinatukea saavat joudu hakemaan kaikissa mahdollisissa hauissa vaikka mieluista opiskelupaikkaa ei edes olisi haun piirissä..

• Katrina

olin ymmärtänyt sen vähän väärin, pahoittelen hämminkiä!=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe