Täällä on nyt näköjään ollu kirjottelemassa vaan sellasia ihmisiä, jotka ei oo oikeen innostunu omista ylppärijuhlistaan.
Mutta nyt kysyisin näiltä, jotka juhliaan innolla osottavat (toivottavasti sellaisia on), että mitä juhlissanne tarjoatte, millainen kattaus teillä on ym. hömppää, mitä ylioppilasjuhliin kuuluu esim. keitä kutsutte, siis koko suku vai vain muutamia ihmisiä, isot/pienet juhlat ja ennen kaikkea mitä haluaisitte ylioppilaslahjaksi ;).
Ylioppilasjuhlat
17
18092
Vastaukset
- Otsu
Sori nuo kirjotusvirheet, mutta äikän koe meni jo. Nyt vaan tuloksia odotellaan.
- ihmettelevä äiti
pitää olla tuhtia boolia, oli pakko heti kommentoida, eikö voi juhlia ilman boolia, mielestäni ei ihan nuoren ihmisen juhlajuotavaa, meilläkin tytär juhlii tänä keväänä, ei ihan ensimmäiseksi ole tullut booli mieleen
- toppianyt
ihmettelevä äiti kirjoitti:
pitää olla tuhtia boolia, oli pakko heti kommentoida, eikö voi juhlia ilman boolia, mielestäni ei ihan nuoren ihmisen juhlajuotavaa, meilläkin tytär juhlii tänä keväänä, ei ihan ensimmäiseksi ole tullut booli mieleen
Älähän äitee nyt pillastu siellä, kyllä booli juhlaan kuuluu! Jos on niin heikko viinapää, että kaksi lasia nousee päähän, niin sitten on parempi juua pommackia..
- Mi-N-na
Mä ainankin odotan juhlia niin paljon! Mulla on niin paljon sukulaisia, jotka asuvat kaukana ja tästä syystä en ole nähnyt heitä pitkään aikaan. On kiva nähdä heidät jälleen! Ja on vihdoinkin kiva saada kaikki kaverit saman katon alle, kun usein kaikki eivät pääse yhteisiin tapahtumiin... Meille on tulossa liki 100 henkeä: sukulaisia, ystäviä, naapureita, harrastukseni kautta saamia kavereita ym.
Äiti on päättänyt tällä kertaa huolehtia itse ruoasta (kolmisen vuotta takaperin isoveljen juhlissa oli pitopalvelu). Meillä on ihan perussafkaa; broilerikiusausta, salaattia, patonkia. Ja ehdottomasti tuhdit boolit!! :D Astiat ovat kylläkin vielä ongelma, sillä meillä ei ihan ole sataa lautasta ja välinettä... Me pidetään juhlat kotona (omakotitalossa), joten joudumme porrastamaan vieraiden tuloa.
Lahjaksi haluaisin ehkä mieluiten rahaa... Rumaa sanoa noin, mutta mulla on jo kaiken maailman lusikat, kipat ja vaasit, joten en tarvitse mitään sälää. Ja jos satun tarvitsemaan jotain, niin mieluiten ostan sen itse, koska silloin saan juuri sellaisen tavaran, kuin haluan. Koruja en myöskään tarvi, mutta oikeastaan lahjalla ei ole niin suurta merkitystä.
Täälaista mulla :)- ärtynyt äiti
minunkin tyttäreni juhlii tänä keväänä, mutta ei todellakaan ole tullut mieleen tarjota tuhtia boolia, samaa mieltä on myös tyttäreni. Ei ole kiva katsoa humaltuvia vieraita,siinä pääsee juhlan päätarkoitus unohtumaan, ainakin vierailta.
- ihmettelevä äiti
minunkin tyttäreni juhlii tänä keväänä, mutta ei todellakaan ole tullut mieleen tarjota tuhtia boolia, samaa mieltä on myös tyttäreni. Ei ole kiva katsoa humaltuvia vieraita,siinä pääsee juhlan päätarkoitus unohtumaan, ainakin vierailta.
- slkdhgshh
Itsekin innolla noita juhlia odottelen (en tajua, miksei joitakuita kiinnosta D:), ja onhan sitä tullut jo jonkin verran suunniteltua. Lähinnä tuo mekon valinta/suunnittelu aiheuttaa harmaita hiuksia, kun ajattelin tehdä sen itse (ompelukoneella, jonka sain aikaiseksi yo-lahjaksi) ;P
Äiti varmaan hoitaa ton tarjoilupuolen, kaipa siellä nyt pari, kolme isompaa kakkua on, sitten jotain kääretorttua, keksejä, suolasempia piirakoita... Viime vuonna oli isosiskon ylppärit, niin sinne leivottiin kaikki, mutta tais olla sen verran kova urakka että taidetaan mun juhliin ostella enemmän noita syötäviä... Mitä taas tulee juomapuoleen, niin veikkaan että aika alkoholittomalla linjalla ollaan. Kaikki perheessä eivät tykkää alkoholista, enkä itekään halua maljojen kohottelun takia missata illan baarikierroksia :D
Kattaus ei oo tullu ees mieleen, kaipa ne ruuat siihen pöydälle nakataan :'D
Mulla tulee juhliin monta siskoa ja vielä useampi kaukaisempi sukulainen plus muutama kaveri ja ope, joten sanoisin vierasmäärän olevan siinä ~25 tienoilla. Ihan hyvänkokoset juhlat IMHO, siskolla oli pienemmät viime vuonna.
Mitä taas tulee ylioppilaslahjoihin... Ompelukoneen oon jo saanu, että kaipa sitä jotain rahaa...? Edelleen, isosiskon sai jonku Mariskoolin, pitääpä tosiaan toivoa, ettei omalle kohdalle satu samanlaista hirvitystä :'D Raha on aina ihan kätevä lahja, koska useimmiten saajakin tykkää siitä. Esineitten ja tällösten miettimisessä on aina se, ettei se sais olla mitään "rihkamaa" vaan jotain hienompaa, just jotain Kalevala-korua tai mitä tahansa muuta _merkki_-tuotetta. Esim jos pitäis valita että haluaako lahjaksi vaikkapa 20e vai jonku Halpa-Hallista ostetun rihkamalasisetin, niin kyllä sen 20e ottaisin... se ei oo kauhean kohteliasta ylioppilasta kohtaan, jos lahjat on köykäsiä ja huoltsikalta ostettuja D: Että kaipa mun pitää sanoa, että lahjaksi tahtoisin rahhaa :) - Aikuis-abi
Ensin ajattelin, että en kehtaa edes pitää juhlia, kun ei niin järin hyvin menneet nuo kirjoitukset, mutta ei kai niitä arvosanojen takia juhlia pidetä?
Mä oon tehnyt vieraslistat, kutsukortin pohjat ja tarjoilusuunnitelman puolivalmiiks. Juhlia odotan innolla, budjetti on todella rajallinen, mutta jos satakin ihmistä on tulossa vieraaksi, niin halvalla en tule pääsemään :( No, kerran sitä vaan ylioppilaaksi päästään :) Toisaalta olen saanut kritiikkiä, että miksi niin isolleen laitan, mutta kuinka usein meillä on aihetta juhlaan? Ja jos itse leivon ja laitan, niin ei luulisi kellekään kuuluvan. Vieraslistalla on lähinnä sukulaisia ja sitten joitain kavereita ja muistapa en sitten osaa sanoakaan :o
Tarjoilupuolella on tietysti täytekakkua, pikkuleipiä ja karjalanpiirakoita sekä joku suolainen piirakka (lohi?), sitten illan nestemäisenä antimena kotiviiniä ;) Kattauksesta en sitten ymmärräkään tuon taivaallista :D
Lahjatoiveita..hmm..no, ei oikeasti tarvi kyllä miettiä, rahaa ja rahaa. En haluaisi vaikuttaa ahneelta, mutta ensi vuosi on vielä opiskelua edessä ja tuet kun ovat mitä ovat.. ja kaikki kipot ja naput kyllä löytyvät, mutta eipä sitä lahjahevosta suuhun katsotakaan :)
Iloista juhlien järjestelyjen aikaa vaan kaikille! :)- asssi
itse odotan innolla juhliani. tavallaan inhottaa pitää juhlat, kun arvosanat eivät päätä huimaa. osa meni hyvin, osa vähän huonommin, ja syksyllä korotukset edessä, joten olenkin lähinnä pohtinut vasta sitä, onko yo-todistusta pakko esitellä? :F onko se jotenkin outoa olla ilmoittamatta/näyttämättä omia tuloksiaan? onko kukaan muu ajatellut moista? :D
- aikuis-abi
asssi kirjoitti:
itse odotan innolla juhliani. tavallaan inhottaa pitää juhlat, kun arvosanat eivät päätä huimaa. osa meni hyvin, osa vähän huonommin, ja syksyllä korotukset edessä, joten olenkin lähinnä pohtinut vasta sitä, onko yo-todistusta pakko esitellä? :F onko se jotenkin outoa olla ilmoittamatta/näyttämättä omia tuloksiaan? onko kukaan muu ajatellut moista? :D
Ei kai sitä yo-todistusta ole pakko esitellä, mutta itse koen outona sen, jos sitä piilotellaan kun sen takia kuitenkin tavallaan juhliakin pidetään :D Itsekään en siis ole tyytyväinen tuloksiini (jos nyt eivät sitten nouse YTL:ssä) ja näyttäisin ennemmin päättötodistusta, jossa on sentään hyvä keskiarvo. Mutta ei kai siis mikään sääntö pakota pitämään sitä todistusta esillä, en ole ainakaan kuullut. Itse olen tosin käynyt todella harvoissa yo-juhlissa, joten "empiiristä tutkimusta" ei oikein ole.
Taidan itse laittaa sen todistuskansion jonnekin pöydälle, josta sitä saavat halutessaan katsoa. Jos on jotain arvosteltavaa arvosanoissa, niin voihan siihen tokaista, että menkää itse tekemään paremmin ;)
- alistettu lakitettava
Meilläkin tänä keväänä vietetään yo-juhlia, mutta vaikka itse juhlakaluna olenkin, todennäköisesti äitini on se, joka päättää jälleen kaikesta... Tulossa on siis varmaan jälleen tasan samanlaiset sukujuhlat kuin aina ennenkin. Haluaisin itsekin päättää juhlien sisältöä, tarjoilua ja muuta, mutta äitini ei ota kuuleviin korviinsa. Asiat tullaan siis tekemään hänen tavallaan, ja minä tunnen itseni jälleen vieraaksi omissa juhlissani :I
Jos saisin päättää, pyytäisin juhliini edes joitain kavereitani sukulaisten lisäksi, mutta he ovat jo kaikki menossa tod.näk. ystäväni juhliin, sillä asun sen verran kauempana etteivät he jaksa tulla käymään. Sukulaisetkin menevät pahimmassa tapauksessa serkkutytön juhliin toiselle puolelle maata, ja minä saan viettää juhlia naapurien kanssa, joita en edes itse tunne (äidin tuttuja). Lahjaksi toivoisin rahaa (itsenäistä opiskelijaelämää varten ^^), mutta todennäköisesti tulen saamaan kitsailta sukulaisiltani jälleen jotain halpaturhuutta tai ehkä jopa sen todella juhlavan 10€ setelin kirjekuoressa -_- (anteeksi vaan, mutta oli aika kalsea rippijuhlalahja lähisukulaiselta). Kukkia rakastan, joten minulle ruusut ja muut kukat ovat erittäin tervetulleita juhlatuomisia! ^^ Tarjoilusta poistaisin sen äidin iänikuisen keittoruuan, ja laittaisin tilalle lohivoileipäkakun ja jotain pikkusuolaista (ei tosin kylmäsavulohileipiä -__-). Juomana en tarjoaisi mitään alkoholia, kun en itse sitä juo enkä sen käyttöä katso hyvällä... jotain lempeää boolia sen sijaan :p minnekään baareihin ei minulla tai kavereillani ole aikomus jatkaa, sillä emme pidä sitä välttämättömänä juhlimiskeinona ^^ selvänä on hauskempaa.
Mutta todennäköisesti siis äitini saa päättää jälleen kaikesta (omat ideani tyrmättiin jo tänään)... olen sentään saanut hankittua haluamani mekon (peräti toinen koskaan omistamani :3), vaikka äitini valittelikin joutuvansa nyt itse jäämään ilman uutta juhlamekkoa. Mielestäni ylioppilasjuhlat ovat kuitenkin nuoren oma juhla, ja tätä pitäisi vähintään kuunnella niitä suunniteltaessa. Pitäkää siis omista toiveistanne kiinni, järki mukana suunnittelussa, ja pää selvänä juhliessa :P
Toivottavasti saatte paremmat ja enemmän oman näköisenne juhlat kuin minä tulen todennäköisesti saamaan ^^- Siru
Tyttäreni on harmissaan omista ylppärijuhlista, koska isän puoleinen suku ei halua minun puoleista sukua heidän juhliinsa. Joten päätimme järjestää tyttären kanssa ne Juhlat toisaalla ns. varjoylppärit :) Arvelen,että niistä tuleekin iloisemmat ja juhlavammat. Mutta eipä se ole kuitenkaan päätarkoitus kilpailla vaan,että tyttärelle tulee ikimuistoinen juhla kovan ahertamisen jälkeen! Suuret juhlat ovat sen verran harvinaisia, että on kivaa jo miettiä pukeutumistaan ja tarjoilua ja juhlapaikkaa. Olen innoissani emmännyydestä! Kaikille osallistujille vinkkinä lahjanhankintaan : arvelen rahan olevan kaikkein paras lahja. Hyvää juhlamieltä kaikille valmistuneille ja myös erovanhemmille, jotka joutuvat samanlaiseen pattitilanteeseen.
- professori
Juomat, reseptit ja ohjeet kaikkiin juhliin: www.boolit.fi
- typerä juhla
voi kettu ku on tylsääää
- AliaZ
Itse olen ainakin pojaltani kysynyt toiveita mitä haluaa juhlissa tarjottavan. Onneksi ne harvat sukulaiset joita vielä on omalta puoleltani, osallistuvat kaikki tarjoilun tekemiseen. Asun tällä hetkellä lasten kanssa. Isä osallistuu kuitenkin kaikin tavoin, nämä ovat meidän suuret yhteiset juhlat. Pojan kummitäti tekee valkosuklaakakut, mummu kuivakakut, serkkutyttö bebeleivokset ja minulle jää voileipäkakut. Kuohuviiniasiat saa poika hoitaa, tietää mitä haluaa, me vanhemmat maksamme. Astioita joudutaan lainaamaan ystäviltä koska perheen tavarat jaettu kahtia. Perheen ystäviä kutsutaan sen mukaan mitä tuleva ylioppilas haluaa, hänen juhlathan ne ovat. Vaikka kaikki onkin minulle äitinä päivänselvää mitä tarjotaan, haluan todellakin että poika saa toiveensa esittää, ilman häntä näitä juhlia ei olisi. Joten kuuntelen toiveet ja toteutan ne .
"äiti joka ei olisi äiti ilman ihanaa poikaansa" - MäABIyo
Must on aika hauskaa, kun monilla se menee just niin, että vanhemmat suunnittelee, ja välillä tuntuu ku jengi juhlis niiden vanhempia varten :D meillä on ihan toisinpäin. Äiti oli jo ihan kauhuissaan, ku kysyin saanko laittaa sen tiedot kutsuun, että häneltä voisi kysellä lisätietoja. "Eikö ne aattele sitten, että oon kauhea päällepäsmäri, jos et edes ite saa puhelimeen vastata", piti siis hetki selittää, että onhan se vähän tyhmää, jos mä alan kaikkea emännöimään... Mutta siis itse kyllä leivon ja ruoat enimmäkseen laitan, veli varmaan keiton tekee. Mut siis ihan kattauksia, verhoja ja pöytäliinoja pitkin. Itse hankin juhlapaikankin. Mekon tilasin Briteistä. Piti raahat äiti välillä sohvalle makutuomariksi, kun en osannut itse päättää. Ottaahan sekin aika paljon stressiä näistä juhlista, joskin kun tossa yksi päivä älähdin, että minähän nämä kaikki teen käsin (mm. kutsut n. 40 hengelle, meillä ei ole kpiokonetta/tulostinta jelppimässä), niin nyt ei oo stressaillu niin kovin. Ehkä sitä jännittää, kun joutuu kilistelemään ja toivottavasti vähän emännöimäänkin siellä sitten... että itse nyt saisin kerrankin vaan nauttia lähinnä. hyvä me!
- sdf45gf
Joillakin kuuluu olevan suuret juhlat. Itsellä hyvä kun 4 vierasta (läheistä sukua) perhe saan, mutta eipä ne juhlavieraat ole tärkeimmät. Tärkeintä että sentään valmistuu lukiosta valkolakin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862