kertokaa ihmiset joilla on kyseisen rotuinen koira hieman käytännön elämästä. Rotumääritelmässä sanotaan luonteesta, että on kiihkeä, itsepäinen, rohkea, riidanhaluinen, pidättyväinen ja rasitusta kestävä. Miten tuo riidanhaluisuus ilmenee? Olen myös kuullut jonkun sanovan ettei koirasta lähde karvaa, miten on tämän väittämän kanssa?
Portugalinvesikoira on ollut ajatuksissa toiseksi koiraksi joskus sitten tulevaisuudessa, joten kysyisinkin miten tulee toimeen toisten koirien kanssa. Itselläni on tällä hetkellä Coton de Tulear uros...
Minkälainen on turkinhoitaminen? Turkin vaativuus ei ole ongelma, sillä oma koirani on ns. turkkirotu joten siitä on kokemusta.
Entäpä haukku- ja ääniherkkyys ilmeneekö niitä?
Miten rodun terveyden laita on? Onko yleensä terve rotu?
Entäpä hinta pennulle vaikkei se nyt sisänsä olekkaan pääasia, koska kaikki koirat maksaa, mutta jokin käsitys olisi kiva saada.
Kaikki tieto ja kokemus on tervetullutta vaikkei koiran hankinta olekkaan juuri nyt ajankohtaista.Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Portugalinvesikoira
6
5924
Vastaukset
- Niikkulainen
Tunnen monta portugeesia ja itselläni on niitä kaksi. Kumpikaan ei ole riidanhaluinen eikä itsepäinen, vaan molemmilla suuri miellyttämisen halu ihmistä kohtaan. Omat koirani (narttuja) tulevat hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Uroksilla voi joskus ilmetä pullistelua. Haukkuherkkyys on yksilöllistä, mutta omat koirani ovat erittäin hiljaisia. Turkki on saman tyylinen kuin cottonilla, eli ei pohjavillaa eikä turkinlähtöaikaa. Aikuisen koiran turkkia kampaan noin kerran viikossa ja pesen ehkä kerran kuussa. Jos koira on rotumääritelmän mukaisessa leijonaleikkauksessa, takapää on ajettu lyhyeksi, joten etupään turkki on se hoidettava osa. Portugeesi on ihastuttava, iloinen koira, jonka kanssa on hauska harrastaa vaikka mitä. Mutta se viihtyy myös ihan kotikoirana. Käy tutustumassa Vesikoira-foorumin keskusteluihin, joista selviää enemmän sekä espanjanvesikoiran että portugalinvesikoiran piirteistä. Samoin Vesikoirat ry:n sivuilta löytyy tietoa portugeesista ja terveydestä.
Hintoja pitää kysellä kasvattajilta.- ap.......
täytyykin käydä tutustumassa noihin sivuihin!
- Kiharainen
Minun Portugalinvesikoirani täyttää kohta 14v.. Se oli pentuna helppo kouluttaa ja pysynyt tottelevaisena tähän saakka. Vielä nytkin se oppii uusia asioita. Se kiintyy omaan väkeen, on seurallinen, virkeä ja leikkisä. Koiramme on ollut hiljainen, paitsi nyt viime aikoina se vinkuu kun jää yksin johonkin huoneeseen, vaikka ovet ovat auki. Se kyllä rauhoittuu, jos sen "hakee" siihen huoneeseen missä juuri itse olen. Jos ei jaksa harjata turkkia, sitä voi silloin tällöin leikata takkuineen päivineen. Silloin se on jonkin aikaa ihan siistin näköinen. Meidän koiramme on ainakin ollut erittäin terve. Ihan pentuna oli parit korvatulehdukset. Sen jälkeen ei ole ollut niitäkään. Se on kaikille koirille ystävällinen. Jos joku koira sille murisee ja näyttää hampaita, se ottaa pari askelta taaksepäin ja jatkaa matkaa. Mihinkään tappeluihin se ei ole kertaakaan sortunut. Ihmisistä se pitää vauvasta vaariin. Olemme olleet hyvin tyytyväisiä koiraamme.
- suppee
onko jollain myydä kyseisen rodun pentuja, olemme erittäin kiinnostuneet rodusta, mutta emme tahdo mistään niitä löytää. Etsimme urospentua.
- enrapsuta
Käy kennelliiton pentuvälityksessä
- Anonyymi
Hei minulla on portugalinvesikoira.Koirani ei hauku,vuhvuttelee,aika hiljaisesti,mutta sen on oppinut toiselta koiralta.Minun koirani tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kanssa.Koirani tykkää juosta vierelläni,tähän kevääseen asti juoksi hihnassa ja nyt kesällä ollut vapaana,siinä se vieressä jolkottelee edelleen,ei välitä ihmisistä eikä muista koirista vapaana ollessa jos taas sanon vapaana,se tarkoittaa sitä ettei tarvitse jolkotella vieressä,,kotona ollessa .makaa jaloissa ja seuraa ja "auttaa"kaikessa mitä teen,minun koirasta voin sanoa että hyvin uskollinen eikä kenellekkään vihainen,koirani on 1v10kk vanha ja itse oppinut vierellä juoksun.ihana persoonallinen ja ja välineet stä erittäin hauska kaveri.Suosittelelen lämpimästi
Tiina
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822