200 kärähti

pirkanmaalla..

http://www.digitoday.fi/viihde/2008/03/19/Pirkanmaalla j%E4i heti kiinni l%E4hes 200 tv-maksupinnaria/20088112/66

mitä liikkuu oikein tuollaisen päässä joka ei lupaa maksa ja sitten on heti myöntämässä tv-kyylälle television olemassaolon?

kun ihan hyvin voi sanoa että televisiota ei ole ja pyytää kyylää poistumaan ovelta. oli sitten televisio tai ei.

päästääkö nuo lampaat kotirauhaansa rikkomaan myös kaikki muut halukkaat?
nykypäivänä huono idea kun kaikennäköisiä huijareita ja rosvoja liikkeellä.

131

40424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      kyllä televisio saa olla mutta jos ei ole digipoxia niin eihän se näy..poxi piiloon ja näyttää kyylälle television mistä näkyy vaan lumisadetta..

      • klingoo

        Mä olen maksanut luvan aina. Oon vaan niin kuuliainen kansalainen. Mutta on kyllä tosissaan lakanut ottaa päähän lupamaksupolitiikka, jota puolustetaan sillä, että esim. kriisitilanteissa on oltava tiedonjakelukanava ja että maassa on oltava puolueeton(?) televisioyhtiö. Jos näin on, niin sen kyllä tulisi olla valtion budjetissa, eikä vain joidenkin meikäläisen kaltaisen umpirehellisen maksettavana. Nyt on kyllä jo rehellisyys kovilla, kun pitää ohjelmista maksaa erikseen. Kaikki katsomisen arvoinen, kuten lätkä, formulat, futis yms. pitää maksaa erikseen. Saattaapi olla, että liityn piankin joukkoonne!!


      • Nimetön
        klingoo kirjoitti:

        Mä olen maksanut luvan aina. Oon vaan niin kuuliainen kansalainen. Mutta on kyllä tosissaan lakanut ottaa päähän lupamaksupolitiikka, jota puolustetaan sillä, että esim. kriisitilanteissa on oltava tiedonjakelukanava ja että maassa on oltava puolueeton(?) televisioyhtiö. Jos näin on, niin sen kyllä tulisi olla valtion budjetissa, eikä vain joidenkin meikäläisen kaltaisen umpirehellisen maksettavana. Nyt on kyllä jo rehellisyys kovilla, kun pitää ohjelmista maksaa erikseen. Kaikki katsomisen arvoinen, kuten lätkä, formulat, futis yms. pitää maksaa erikseen. Saattaapi olla, että liityn piankin joukkoonne!!

        Täysin perseestä koko meininki,pitäis tommone tölsyn kyttäys olla jokasen kansalaisen oikeus,ilmatteeks,täyttä paskaahan sieltä enimmäksee tulee jote ei valtavasti tee mieli maksella mokomasta "paskan katseluluvasta"... Tölsy pitää kuitenki olla jotta DVD-elokuvat näkyy...


      • älli tälli
        klingoo kirjoitti:

        Mä olen maksanut luvan aina. Oon vaan niin kuuliainen kansalainen. Mutta on kyllä tosissaan lakanut ottaa päähän lupamaksupolitiikka, jota puolustetaan sillä, että esim. kriisitilanteissa on oltava tiedonjakelukanava ja että maassa on oltava puolueeton(?) televisioyhtiö. Jos näin on, niin sen kyllä tulisi olla valtion budjetissa, eikä vain joidenkin meikäläisen kaltaisen umpirehellisen maksettavana. Nyt on kyllä jo rehellisyys kovilla, kun pitää ohjelmista maksaa erikseen. Kaikki katsomisen arvoinen, kuten lätkä, formulat, futis yms. pitää maksaa erikseen. Saattaapi olla, että liityn piankin joukkoonne!!

        "Mutta on kyllä tosissaan lakanut ottaa päähän lupamaksupolitiikka, jota puolustetaan sillä, että esim. kriisitilanteissa on oltava tiedonjakelukanava ja että maassa on oltava puolueeton(?) televisioyhtiö."

        Vittu eihän silloinkaan puhuttu mitään, kun tsernobilissä pössähti. Että se siitä kriisitiedottamisesta.
        Viranomaisten säteilymittarit olivat tapissa, eikä kansalle kerrottu mitään!


    • TV_luvat on

      Ihan samaa mietin.

      Siis että miten siis ylipäätään voi jäädä kiinni siitä ettei ole tv-lupaa??

      Eihän noilla raukkatarkastajilla ole mitään valtuuksia, jos niille sanoo että "ei ole televisiota, ja sisään ette muuten tule."

      Huuhaa puhetta koko tuo uutinen, luulen mä.

      • djksdlöls

        Silkkaa pelottelua! Eikö se riitä lupamaksuksi että joutuu ostaa digipoksin saakeli!!


      • Ei lupaa
        djksdlöls kirjoitti:

        Silkkaa pelottelua! Eikö se riitä lupamaksuksi että joutuu ostaa digipoksin saakeli!!

        Yle osaa provosoida lupatarkastuksia koska itse jakaa sen ihmisille. Karsokaa tietsikalta ei mene TV lupamaksua. Voi laittaa heittimen ja kuva on koko seinän kokoinen. Helppoa ja edullista. Myös F1 kisat kiinan kautta tietsikalla ja ei taaskaan lupaa ja korttia! Helppoa eikö totta!


      • Jsbo
        djksdlöls kirjoitti:

        Silkkaa pelottelua! Eikö se riitä lupamaksuksi että joutuu ostaa digipoksin saakeli!!

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!


      • ei ei
        Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        ei tv lupa tarkastajalla ole mitään keinoja päästä sisälle jollei asukas itse häntä sisään päästä..
        poliisiakaan ei tv-lupa tarkastaja avukseen saa sillä lain mukaan poliisi voi saada kotietsintäluvan vain niissä tapauksissa joissa on
        seuraamuksena puolivuotta vankeutta..ja käsittääkseni tv-luvan puuttumisesta ei vankeutta saa..ei edes ehdollista..eli nou hätä.
        ei minulla ainakaan..eihän minulla edes ole televisiota saati digiboxia. *wirn=)*


      • Karikka2323
        Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        Eivät pysty kutsumaan poliisia suorittamaan kotietsintää koska minkään sellainen rikos ei täyty josta myönnettäisiin kotietsintälupa.

        En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria.


      • Juuri niin tai näin
        Karikka2323 kirjoitti:

        Eivät pysty kutsumaan poliisia suorittamaan kotietsintää koska minkään sellainen rikos ei täyty josta myönnettäisiin kotietsintälupa.

        En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria.

        "En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria."

        Jos ostat digiboksi tai telkkarin kortillasi, niin kyllä ne tietävät, että juuri sinulla on telkkari joka toimii. Sitten vain kokeeksi käyvät muuallakin joista ei ole tietoa.


      • Mutta totta..........
        Juuri niin tai näin kirjoitti:

        "En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria."

        Jos ostat digiboksi tai telkkarin kortillasi, niin kyllä ne tietävät, että juuri sinulla on telkkari joka toimii. Sitten vain kokeeksi käyvät muuallakin joista ei ole tietoa.

        Satuitteko tietämään että kun käytte hammaslääkärissä,niin hammaslääkärit asentavat paikkoihinne kuuntelulaitteita,joiden avulla saadaan selville luvattomat tv-katselijat?Olen kuullut että Ylellä on sopimus Hammaslääkäriliiton kanssa ja 1kpl luvattomasta kiinnijääneestä katsojasta hammaslääkäri tienaa 1000e tililleen verottomana! Kaverille kävi juuri näin....t.Uskomatonta mutta totta (Ps.ai niin,mutta eihän vielä ole 01.04.2008 vai onko?....)


      • mummon tietsikka
        Ei lupaa kirjoitti:

        Yle osaa provosoida lupatarkastuksia koska itse jakaa sen ihmisille. Karsokaa tietsikalta ei mene TV lupamaksua. Voi laittaa heittimen ja kuva on koko seinän kokoinen. Helppoa ja edullista. Myös F1 kisat kiinan kautta tietsikalla ja ei taaskaan lupaa ja korttia! Helppoa eikö totta!

        Olipa mukava huomata jälleen kerran, etten ole ainoa joka on käyttäny tietoteknologiaa hyödyksi tässä digitv-systeemin pommituksessa. Tv-lupa (television katselulupa) on siis oikeasti jo aikansa elänyt, kuten oli edeltänyt radiolupakin (radiovastaanottimen kuuntelulupa).
        Herääkin kysymys, pitäiskö se lupa ollakin digi-lupa eikä tv-lupa...? Eihän sitä töllöä pois kannata heittää jos luvan irtisanoo, kun ei digiohjelma näy. Pöljempiki tajuaa että siitä voi kuiten katella vielä vuosia dvd-leffoja ja videoita, eikä niihin mitään digidigiä tarvi. Jos mulla "töllö" eli näyttö pauhaa ja katselen vaikka omien lasten tekemiä animaatiopätkiä dvd:ltä, niin voiko tv-luvan puuttumisesta muka ns. sakottaa? Enhän katso tv:tä kun ei ole digiä... Ja näyttö toimii myös tietokoneen näyttönä... että koko järjestemä uusiksi. Ei muuta ku kaikki kansalaiset mukaan "digitalkoisiin"...


      • Nillä ole
        Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        Koska on television katselusta saanut yli kuusi kuukautta vankeutta . Sitten voisi tulla poliisin kanssa .

        Nythän on digiboksit pistäkää kortille kaikki ohjelmat.

        Ei tarvitsisi sietää tällaista stasimaista kyttäystä.


      • menaa
        Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        vaikka se tv lupa tarkastaja hakis kaikki suomen poliisi voimat sinne mökkii. ei ne voi tulla vasten omistajan tahtoa sisälle jos niiltä puuttuu koti etsintä lupa! ja sillä välin ku tarkastaja on ovella ja lähössä hakemaa tai soittaa niitä poliiseja,ni talon omistaja kerkiää roijata toosan komeroo ja sanoa et ei ole ollut käytössä!!!


      • SatamaJätkänPoika
        Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        Poliisilla täytyy olla etsintälupa, tuskin sitä saa hepposin perustein. Mielestäni kun ei ole tapahtunnut mitään rikosta. Mikähän rikos on kyseessä että luvan saa?


      • viestiisi
        Juuri niin tai näin kirjoitti:

        "En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria."

        Jos ostat digiboksi tai telkkarin kortillasi, niin kyllä ne tietävät, että juuri sinulla on telkkari joka toimii. Sitten vain kokeeksi käyvät muuallakin joista ei ole tietoa.

        No nyt taisit vitsin murjasta.

        Juu ei Ylellä ole mitää oikuksia päästä mihinkään pankin luottokortti tietoihin.


      • olemassa..
        ei ei kirjoitti:

        ei tv lupa tarkastajalla ole mitään keinoja päästä sisälle jollei asukas itse häntä sisään päästä..
        poliisiakaan ei tv-lupa tarkastaja avukseen saa sillä lain mukaan poliisi voi saada kotietsintäluvan vain niissä tapauksissa joissa on
        seuraamuksena puolivuotta vankeutta..ja käsittääkseni tv-luvan puuttumisesta ei vankeutta saa..ei edes ehdollista..eli nou hätä.
        ei minulla ainakaan..eihän minulla edes ole televisiota saati digiboxia. *wirn=)*

        mitään kotietsintälupaa. Näin ovat tuttava poliisit minulle kertoneet. Amerikan elokuvista opittua hapatusta. Sen enempää asiaan kantaa ottamatta. Poliisien en kuitenkaan usko paikalle tulevan ja ovea pakolla aukovan jos sisään et tuntemattomia päästä.


      • on....
        Mutta totta.......... kirjoitti:

        Satuitteko tietämään että kun käytte hammaslääkärissä,niin hammaslääkärit asentavat paikkoihinne kuuntelulaitteita,joiden avulla saadaan selville luvattomat tv-katselijat?Olen kuullut että Ylellä on sopimus Hammaslääkäriliiton kanssa ja 1kpl luvattomasta kiinnijääneestä katsojasta hammaslääkäri tienaa 1000e tililleen verottomana! Kaverille kävi juuri näin....t.Uskomatonta mutta totta (Ps.ai niin,mutta eihän vielä ole 01.04.2008 vai onko?....)

        taas yx kitkerä lupamaksun maksaja muttei rohkeus riitä muuhun...maksa sinä mut me muut katselemme ihan täs iha muuten vaan.........


      • Josta....
        SatamaJätkänPoika kirjoitti:

        Poliisilla täytyy olla etsintälupa, tuskin sitä saa hepposin perustein. Mielestäni kun ei ole tapahtunnut mitään rikosta. Mikähän rikos on kyseessä että luvan saa?

        ...Mikähän rikos on kyseessä että luvan saa?...

        Sellainen, josta minimirangaistus on 6 kk vankeutta. Täytyy siis Suomen oikeuskäytännön mukaisesti olla melko rankasta rikoksesta kyse. Ehkä esimerkkinä joku huumesalakuljetus tai joku väkivaltajuttu tms.

        Luvaton katselu ei ole rikoslaissa rangaistavaksi määrätty rikos.


      • Josta....,,,
        SatamaJätkänPoika kirjoitti:

        Poliisilla täytyy olla etsintälupa, tuskin sitä saa hepposin perustein. Mielestäni kun ei ole tapahtunnut mitään rikosta. Mikähän rikos on kyseessä että luvan saa?

        ...Mikähän rikos on kyseessä että luvan saa?...

        Sellainen, josta minimirangaistus on 6 kk vankeutta. Täytyy siis Suomen oikeuskäytännön mukaisesti olla melko rankasta rikoksesta kyse. Ehkä esimerkkinä joku huumesalakuljetus tai joku väkivaltajuttu tms.

        Luvaton katselu ei ole rikoslaissa rangaistavaksi määrätty rikos.


      • Jsbo kirjoitti:

        ...Enpä tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa, mutta kyllä niillä kyylillä on oikeus hakea poliisi avuksi, jollei yrityksistä huolimatta päästä asuntoon katsomaan/tarkistamaan onko tv tai ei. ...näkeehän ne sen että katselee, kun kerran tulevat ylipäätänsä ovikelloasi soittamaan!
        Kyllä se niin Syvältä ja väärin on maksaa muutamasta kanavasta, joilta ei edes tule kunnon katseltavaa ja vielä sen jälkeen kun ensin maksaa itselleen digiboksin... ja siihen vielä päälle mahdolliset kanavapaketit/kortit, joista maksat kuukausittain! Kalliiksi tulee ja täysin turhasta!!

        TV lupatarkastajalle ei edes tarvitse sitä ovea avata tai sanoa yhtään mitään... Niillä ei ole minkään valtakunnan valtuuksia (paitsi kirjoittaa sakko jos tyhmyyksissäs menet paljastamaan itsesi)

        Poliisille niiden on turha soitella, koska A) niillä ei ole aikaa. B) Ne ei tule ikinä saamaan kotietsintälupaa, jos rike oikeuttaa vain sakkoon.

        Että semmosta.. Helppo tapa säästää rahaa ;)


      • n00b12345
        Mutta totta.......... kirjoitti:

        Satuitteko tietämään että kun käytte hammaslääkärissä,niin hammaslääkärit asentavat paikkoihinne kuuntelulaitteita,joiden avulla saadaan selville luvattomat tv-katselijat?Olen kuullut että Ylellä on sopimus Hammaslääkäriliiton kanssa ja 1kpl luvattomasta kiinnijääneestä katsojasta hammaslääkäri tienaa 1000e tililleen verottomana! Kaverille kävi juuri näin....t.Uskomatonta mutta totta (Ps.ai niin,mutta eihän vielä ole 01.04.2008 vai onko?....)

        Kaikki sen tietää että television olemassaolo tarkastetaan vain niiltä, joilla ei ole televisiolupaa.


      • on =)
        Juuri niin tai näin kirjoitti:

        "En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria."

        Jos ostat digiboksi tai telkkarin kortillasi, niin kyllä ne tietävät, että juuri sinulla on telkkari joka toimii. Sitten vain kokeeksi käyvät muuallakin joista ei ole tietoa.

        ei tämä nyt sentään mikään "isoveli valvoo"valtio sentään viellä ole =)
        eikai nyt sentään kukaan missään yleisradiossa pääse ihmisten kortti ostoksia tutkimaan..
        johan sen kieltää ja estää ns. pankkisalaisuus..
        tuohan loukkaisi jo yksityisyys suojaa aika pahasti..
        =)nyt tulee Räppii..Meitsi on Häppiiii =) =)


      • leeviskä
        olemassa.. kirjoitti:

        mitään kotietsintälupaa. Näin ovat tuttava poliisit minulle kertoneet. Amerikan elokuvista opittua hapatusta. Sen enempää asiaan kantaa ottamatta. Poliisien en kuitenkaan usko paikalle tulevan ja ovea pakolla aukovan jos sisään et tuntemattomia päästä.

        Jotta nyt saadaan jotain "virallistakin" tietoa kirjoitusten lisäksi, niin lyhyt tietoisku kotietsinnän edellytyksistä löytyy tuolta:

        http://www.laki24.fi/riri-kotietsintahenkilotutkinta-kotietsintaedellytyksetkohde.html

        Ja itse kotietsintä"luvasta" hieman tietoa tuolta:

        http://www.laki24.fi/riri-kotietsintahenkilotutkinta-kotietsintalupa.html

        Pakkokeinolaista voi sitten lukea tarkemmat sepustukset, jos jotakuta kiinnostaa:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870450

        Kirjallista kotietsintälupaa ei siis suomen poliisin välttämättä tarvitse esittää, suullinen selvitys kotietsinnän perusteista riittää. Ilman lupaakin saa poliisi tulla sisään, mikäli tarkoituksena on ottaa asunnosta joku kiinni. Mutta eipä siis riitä tv-luvan puuttuminen poliisille perusteiksi kämppään tunkeutumiselle.

        Ja jos se poliisi joskus tulee jonkun kotiin yrittämään, niin sitten vaan näiden ohjeiden mukaan: :)

        http://asuka.fi/pub/temp/txt/poliisi.pdf

        Ja muistakaa hakea vaikka naapuri todistajaksi.


      • TutkijaToope
        Juuri niin tai näin kirjoitti:

        "En usko, että näkevät mistään onko telkkaria vai ei, kyllä ne on muutaman tuttuni ovella käyneet myös joilla ei ole minkäänlaista telkkaria."

        Jos ostat digiboksi tai telkkarin kortillasi, niin kyllä ne tietävät, että juuri sinulla on telkkari joka toimii. Sitten vain kokeeksi käyvät muuallakin joista ei ole tietoa.

        Pari faktaa elämänvarrelta.

        Tuttavani osoitteet menevät naapurin yhtenään sekaisin. Naapurilla ei ole tv-lupaa. No kävipä tx kaunispäivä niin että tv-lupatarkastaja soitti tuttavani ovikelloa ja esitti asiansatomerasti. Taustalla soi kauniit ja rohkeat sekä lasten teeveestä pikkukakkonen.

        No tuttavallani oli lupa-asiat kunnossa mutta tarkastajahan kuvittelikin tulevansa naapurin osoitteeseen. Tivas aikansa lupaa, ja tuttavani jo hermostui (toki tiesi mistä on kyse), ja sanoi että katsoppas herraseni missä osoitteessa olet. Kun tarkastaja havaitsi olevansa väärässä osoitteessa, loppui tivaus siihen eikä lupapaperia enään tarvinnutkaan näyttää.

        Toinen tapaus. TV-lupahakemukseenhan pitää laittaa henkilötunnus. Toinen tuttavani taas on senverta hysteerinen noiden tunnusten kanssa että on päättänyt olla antamatta sitä mihinkään tarpeettomaan. No tästä seuraa se että TV-lupatarkastajat käyvät toistuvasti ko. tuttavani oven takana. Hän on ainut luvan maksanut ihminen, jonka tiedän, ketä tarkastajat kiusaavat.

        Nämä 2 tapausta ovat selkeitä osoituksia siitä että tarkastukset ovat ainoastaan ns. täsmätarkastuksia. Eli tarkasti tiedetään osoitteen tarkkuudella keneltä puuttuu lupa.

        Tästä tullaankin siihen että koko hiton tarkastus on ihan hölmöläisen puuhaa..... kun tiedetään ketkä katsovat televisiota ilman lupaa, mutta toimet niiden kitkemiseksi ovat olemattomat.


    • huastelet,,

      Ne on just niitä joilla kurat housussa kun tv-lupaa kysytään ovella, tosimies ja miksei nainenkin, toivottelee tarkastajan sinne minne sellaiset kuuluukin ja laittaa oven kiinni.

      • rikurikas--

        Ne on just niitä persaukisii,keillä eioo varaa maksaa tv-lupa maksua..eihän se oo ku reilu 200 eeroo vuodessa.eioo paljo..


      • Jagg
        rikurikas-- kirjoitti:

        Ne on just niitä persaukisii,keillä eioo varaa maksaa tv-lupa maksua..eihän se oo ku reilu 200 eeroo vuodessa.eioo paljo..

        Opiskelijalla ei todellakaan oo laittaa lähes 3oo euroo 2 kanavan katselusta.. siis ylehän näitä rahstaaa.. mtv3, nelonen ja sub on mainoskanavia.. et kyllä toi on aika paljon..


      • Nimetön

        Sinne minne ei päivä paista edes päivällä!


      • Nimetön
        rikurikas-- kirjoitti:

        Ne on just niitä persaukisii,keillä eioo varaa maksaa tv-lupa maksua..eihän se oo ku reilu 200 eeroo vuodessa.eioo paljo..

        1600 eskoa liikaa,paskasta ei ilkee maksaa mitää,päinvasto,Ylen Hylkiväisen pitäis ite maksaa siitä et joku viittii sitä skeidaa kahtella mitä se toosa ulospäi suoltaa...


    • voi tehdä

      kuka tahansa.
      täyttä paskaa.
      Kuten TV ohjelmatkin.

    • kaikki te

      luvatta katselevat pellet. Hommatkaa tv- luvat jos se tv:n katselu niin paljon kuitenkin houkuttelee.

      • Agua

        Myyköön yle mainoksia ohjelmiin niin ei tartte maksaa typeriä lupamaksuja kanavista mistä ei mitään järkevää tule,minä en maksa 'Valtiolle' siitä et omas kämpäs,omas sohvalla kattelen omaa telkaaja en todellakaan ylen kanavia.


      • Lahtariukko

        Sinut viedään saunan taakse. Siellä kontalleen ja niskalaukaus. Paraskin perkeleen saarnamies. Kas kun et pyri papiksi.


      • vaan
        Lahtariukko kirjoitti:

        Sinut viedään saunan taakse. Siellä kontalleen ja niskalaukaus. Paraskin perkeleen saarnamies. Kas kun et pyri papiksi.

        ehdottomasti lintsarit, toisten siivellä eläjät ja pinnarit: eli ilman tv -lupaa katselijat !


    • HAISEE!

      Kansaa pelotellaan kuin gestapo aikoinaan.

      Rahaa palaa näihin "homomarski"-juttuihin ja muuhun punikkikiihotukseen, ja syntyy palava tarve saada lisää vaikka uhkailemalla ihmisiä.

      Aikoinaan kuvaputkia saatettiin löytää peilaamalla, mutta nykytekniikan litteät näytöt ovat liian hankalia tuohon. Ei ihmekään että yle on vaatinut asiakaslistoja kaapeliasiakkaista. Varmaan vaatisivat kaupoilta ostajalistoja digibokseistakin jos mahdollista.

      • itävallan malliin mennään

        suomessakin mennään viiden vuoden sisällä tv lupa asiassa itävallan malliin. itävallassa poistui vanhan aikainen tv lupa maksu itävallassa ostetaan korttiin vuodeksi kerrallaan ne tv ohjelmat jota haluu katsoa ja kortti laitetaan digi boksiin tai digi telkkaan ja jos korttiin tulee vikaa niin rikkinäisen kortin saa vaihtaa ilmaiseksi uuteen ei tarvita enään tv lupa tarkastajia kun ostaa vuodeksi kerrallaan tvkortin.


    • maksanut lupani

      kiltisti 20-vuotta, mutta Uralin Perhosen jälkeen irtisanoin. Enkä koskaan tule avaamaan oveani katsomatta ovisilmästä etukäteen.

      • maksut!

        Uralin vuoksi lopetan maksut toistaiseksi, siitä saavat kun tollasta puppua heittää ruutuun!


      • Kummastuttaa
        maksut! kirjoitti:

        Uralin vuoksi lopetan maksut toistaiseksi, siitä saavat kun tollasta puppua heittää ruutuun!

        Miten ne pääse ovikelloja soitteleen? Eihän kukaan fiksu tuntematonta mulkkua päästä rappuun? Ei ainakaan lupatarkastajaa, taloyhtiö kieltää! Ja kerroksiin ne ei ulkoa näe! Ovikoodeja niille ei anneta!


      • rappukäytävään
        Kummastuttaa kirjoitti:

        Miten ne pääse ovikelloja soitteleen? Eihän kukaan fiksu tuntematonta mulkkua päästä rappuun? Ei ainakaan lupatarkastajaa, taloyhtiö kieltää! Ja kerroksiin ne ei ulkoa näe! Ovikoodeja niille ei anneta!

        Ensinnäkin monesti palkataan poliiseja freelanseri homiin. Niillä on virannomais-koodit.

        No kyllä sillä alalla ne saa ne viranomais koodi tavalla tai toisella. Monilla posteljooneillakin on viranomais-koodit. Sillä pääsää rappukäytävään.
        Itsellänikin ne koodit löytyvät vaikkakin ne pidän omana tieetonani, kun olen ne luottamuksella saanut.


      • puliuko
        Kummastuttaa kirjoitti:

        Miten ne pääse ovikelloja soitteleen? Eihän kukaan fiksu tuntematonta mulkkua päästä rappuun? Ei ainakaan lupatarkastajaa, taloyhtiö kieltää! Ja kerroksiin ne ei ulkoa näe! Ovikoodeja niille ei anneta!

        Jos kerran Turun puliukoillakin virannomaiskoodit löytyvät niin kyllä myös tv lupatarkastajilla.


      • KukkuPuu
        maksut! kirjoitti:

        Uralin vuoksi lopetan maksut toistaiseksi, siitä saavat kun tollasta puppua heittää ruutuun!

        Ylen kavavia edes jotenkin viitsii satunnaisesti katsoa ja hyvä vaan että välillä tuleekin jotain keskustelua herättävää. Ylipäätänsä ajatuksia herättävää.

        Maikkari ja Nelonen...sanonpahan vaan että niitä ei jaksa katsoa vaikka siitä maksettaisiin. Seitsemännen kerran uusintoja....suoraan sanoen tuutin täydeltä valtameren takaa roudattua paskaa sekä samoilla opeilla tehtyjä kotimaisia ontujia.


    • Kohuluvaton

      olohuoneen nurkassa, niin hankalapa mennä kieltämään toosan läsnäoloa.

      • mitään..

        voi telkkari olla ilman digiboksia ja katsella vaikka uutisia nauhalta videolta. tai sitten ääni voi tulla tietokoneen kautta. syitä on monia ja mitään niistä ei tarvitse tarkastajalle alkaa selittelemään. sen voi kohteliaasti vain käännyttää ovelta.


    • kerralla.

      laskin koiran (paimenkoira) irti kun ukko oli ovenvälissä, eipä ole tarkastajaa näkynyt sen koommin.

      • nauraa...

        oikeen kunnolla! Varo vain, ettei koirasi järsi tarkastajaa kuoliaaksi? Siitä tuleekin jo isompi "lasku"???


    • TEIN NÄIN !!!!

      tarkastaja soitti omakotitaloni ovikelloa juuri kun olin urheiluruutua katsomassa.sekös otti aikatavalla pattiin ja pyyhin tarkastajalla lumet piharappusiltani!!!
      sanoin että tuus uudestaan sit kun lunta satanut niin ei tarvi kolaa ottaa varastosta.
      T: 105kg/ 187cm KARPAASI

      • tekaistu juttu

        en oikein usko karpaasin juttuun.sori vain. kuullosti jotenkin kuvitteelliselta uhoilulta.


      • Tulla sun avuksi

        Itse olen 137kg ja 204cm!
        (saatais katsella urheilua ja pornoa rauhassa sekä juoda olutta)! :)


      • Missä asut

        Ni voin tulla teille kattoo urheiluruutua, sillä välin ku kolaat pihan puhtaaksi.
        T: 150kg / 201cm TV-LUPATARKASTAJA


    • maksukortille

      niin ne ketkä niitä haluu kattoo , lykkäis läpyskän sisään .

      • pah..

        Tulkoot vaan soittelemaan ovikelloa, enpä päästä sisälle.


      • Pekka K.

        Kyllä ne rupuset kanavat ovat ne kaksi muuta kotimaista...oikeita rapakanavia ja kaatopaikkoja sitten ovatkin. Ihme että riittää juntteja niitä katsomaan...

        Onneksi ei tarvitse enää Kolkku- ja Nelkkupaskaa katsoa! Ylet riittää kotimaisista.


    • ...

      En edes yleensä avaa ovea jos joku tulee ovikelloa pimputtelemaan. Kaverit/sukulaiset kyllä soittaa ennen tuloa tai viimeistään siinä vaiheessa jos ovat oven takana eikä kukaan tuu avaamaan. Eipä tuolla oven takana muuten kävis muita kuin korkeintaan lupatarkastajat tai jumalan sanan levittäjät.

      • Jumalan...

        sanan levittäjät rikkovat kotirauhaa! Kyllä näille teidän jutuille saa nauraa kunnolla. Eikös lupatarkastajakin sitten riko kotirauhaa?

        T: luvatta katseleva 30 vuoden maksetun v jälkeen


      • kertoo sulle
        Jumalan... kirjoitti:

        sanan levittäjät rikkovat kotirauhaa! Kyllä näille teidän jutuille saa nauraa kunnolla. Eikös lupatarkastajakin sitten riko kotirauhaa?

        T: luvatta katseleva 30 vuoden maksetun v jälkeen

        ...Luciferista.

        Repesin.


      • kertoo sulle kirjoitti:

        ...Luciferista.

        Repesin.

        Kiitos nauruista! :D
        "Me haluttais kertoo sulle Luciferista."
        Nyt voi lähtee hyvällä mielellä duuniin.
        *repeilee vieläkin* Ü


      • maksaja

        jos katsot niin maksat saatanan pinnari.


      • hinta ja laatu
        maksaja kirjoitti:

        jos katsot niin maksat saatanan pinnari.

        EN katso yleä, joten maksan mitä katson.
        Haluan rahoilleni vastinetta.


    • kuulemma...

      Kuulemma joillakin tarkastajilla on laite, jolla saattoi nähdä jos jonkinmoista lähetystä vastaanotetaan, mutta varmaan on joku paskaa puhunut.

      • semmosia

        laitteita on olemassa mutta ovat laittomia.


      • lailla

        Juu noi tv skannerit kiellettiin lailla.
        Ne rikkovat koti rauha sääntöä vai miksi sitä lakia nyt kutsutaankaan.


      • Turisti3
        lailla kirjoitti:

        Juu noi tv skannerit kiellettiin lailla.
        Ne rikkovat koti rauha sääntöä vai miksi sitä lakia nyt kutsutaankaan.

        Kun esim kerostalossa on eri kokoisia huoneistoja niin ei mitenkään voi sanoa että juuri sinulla on tv kun singnaalit voi tulla naapurin huoneistosta..Omakotitalossa sen näkee antenista mutta se ei todista että sinulla on tv..Voihan se olla esim entisten omistajien jättämä etkä ole viitsinyt ottaa sitä pois.


    • ei hoksaa

      Lupakyylä on jo olohuoneessa, ennen kuin hämäläinen hidasälyinen ehtii edes tajuta jonkun tulleen ovesta..

    • hyvä juttu

      ..just niin.

    • tieten jännää

      hiipiä kuin varas yössä. Vilkuilla ympärilleen ja luimia pitkin seinänvierustoja. Sännätä peiton alle piiloon kun ovikello kilahtaa. Mitähän muuta voisi tehdä, että elämä tulisi jännittäväksi noin vähällä rahalla?

      • ihmeessä?

        miksi olet noin pelokas? ei tv-tarkastaja ole mikään mörkö mitä pitää luimia. itsekin avaan reilusti oven ja totean ettei telkkaria ole, suljen oven. ei vaikeaa.


    • kyylä pentele

      No eiks moni varmaan jää kii kun "tv kyylä" muuttuu "ikkuna kyyläksi".

      • laitonta..

        menee jo laittomuuksien puolelle jos ikkunasta alkavat tirkistelemään. mutta ihan vapaasti mun puolesta, jos 6 kerrokseen jotenkin pääsevät :D


    • butthole surfer

      hauska huomata että on suomi poika hanakasti mieltä asiasta. Oottakaas kun vaimo sanoo että inno ON nähtävä sielä on joku julkishi,,,,ajan koti tuunattavana. Diki kauppaan mars.
      HAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!

    • REHTIKÖKÖ

      kyrsii kun paikallisessa juottolassa kehua retostaa tyypit jotta minä poika se en lupia maksa ja kun on viellä tuttua porukkaa niin KYRSII viellä enempi,koska meikäläinen on niin pöllö että maksan tv-maksun mutta jos se joskus menisi kortille koko katselu juttu niin ei kyrsis niin kuin nyt,mutta kyrsii se silti koska vähistä rahoista se tuntuu paljolta,tuloo minuutille aika kova saldo!

    • hamaan loppuun asti

      ,,Nylkyttäen !

      En suosu rahoittamaan MANNERHEIMIN HÄPÄISIJÖIDEN

      PROPAKANDISTA FOORUMIA !

    • kun telkkarista alkaa

      näkymään kunnolla ja näkymään uusia ohjelmia, koska nyt sieltä ei näy kunnolla ja tulee vaan uusintoja niin eiköhän se viimevuoden lupalappukin kelpaa uusintana.

      • Kyllä sille lupaverolle tulee tunnille hintaa jos sen suhteuttaa katsottuihin ohjelmiin. Lisänä häiriöt ja urheilun syrjäyttämät ns. kiinnostavat jubinat. Rotweiler karsii vieraita monessa eteisessä, ei meillä. Tervetuloa kyseleen.


      • Kekkula kirjoitti:

        Kyllä sille lupaverolle tulee tunnille hintaa jos sen suhteuttaa katsottuihin ohjelmiin. Lisänä häiriöt ja urheilun syrjäyttämät ns. kiinnostavat jubinat. Rotweiler karsii vieraita monessa eteisessä, ei meillä. Tervetuloa kyseleen.

        muovisysteemi sulla on tossa profiilikuvassa,pakin ympärillä,missä nuo olut pullot roikkuu.Tuohan on loistava!


    • tarkastajat vainoavat....

      kirjeitä, maksukehoituksia on tullut jo 8 kpl, asun yksin olen merenkulkija, en tarvitse TV: tai lupaa, silti tarkastajat eivät "rekisteröi" lupaamattomuuttani, oikeaksi syyksi, vaan jatkavat HÄIRIKÖINTIÄ ja AHDISTELUA, voinko nostaa syytteen?? Merinainen.

    • linneam

      minä en avaa ovea kenellekkään, ei täällä kaupungissa uskalla edes avata että tulkaa vaan kaikena maailman tarkastelijat ovelleni en avaa... tv-lupa tarkastajat eivät muuten saa tietoa siitä oletko ostanut television koska toisen pankki asioita ei saa muuta katsoa kuin poliisit ja siihenkin pitää olla erittäin hyvä syy eli syyksi ei kelpaa se että et maksa tv lupaa koska se lupa ei koske kuin ylen kanavia... muut kanavat saavat rahansa mainoksista ja raha ohjelmista... jos et maksa et avaa ovea sisällekkään niitä ei ole pakko pyytää eikä ne saa tulla muutakun poliisin kanssa ja kotietsintä luvalla mutta valtiolla on kyllä muutakin tekemistä ku kytätä tv lupia. ja jos et ole pyytäny sisälle ja se tulee niin se on luvaton sisään tunkeutuminen.... LOL poliisi asia sen jälkeen =)

    • Luvatta kahtellaan töllöä.

      Mitähän kersoja ne luulee et me ollaan. Ihan luvan kans pitäis töllöä kahtella. En minä ainakaan mitään lupaa siihen tarvi. Ja jos joskus menee kortille niin pitänee sit mm lätkän ajaksi hommailla ylen kanavat. Tai sit mennään johonki kuppilaan kahtomaan niin tarvi sitäkään maksaa. Toisaalta jos se huhu ny on totta et mertaranta on lopettanu niin ei tarvi sit lätkääkään kahtoa ylen kanavilta. Kaippa ne samat pelit tulee livenä jostain muultaki kanavalta.

    • FrozenCorpse

      Koko digi-hömpätys on ihan turhaa, silkkaa rahastusta.. Minä en osta digipoksia joten olkoo töllö kii vaa.

    • sdp vanahanaikainen

      uralin perhosille mitään tv lupaa kannata maksaa, tv lupa on aikansa elänyt juttu.

      ei ylelle lupamaksuja.

      digi tv epäonnistui.

    • Rudolph

      On vissiin liikaa rahaa taskussa, kun sitten jostain syystä hullut menevät tarkastajan sisään päästämään.
      Olisitte sitten maksaneet jo aikanaan.

    • tv_to_net

      Näin minä ajattelen. Lisäksi olen alkanut ajattelemaan että maksaisin lupamaksun ihan vapaaehtoisesti, vaikken ole hankkinut digiboksia. Enkä hanki. Taidan siis olla sekaisin?

      No ma valaisen omakohtaista valaistumistani sen verran että olen jo jonkin aikaa käyttänyt, pääasiassa YLE:n, nettiTV-palveluita, Areenaa ja Elävää Arkistoa. Ja olen ihan helvetin tyytyväinen...ohjelmat saa katsottua silloin kun haluaa ja tuolla kuluu aikaa vaikkas kuinka paljon arkistojen aarteita selaillessa. Muumit voi näyttää lapsille silloin kun perheen päivärytmiin sopii jne. YLE:llä on kyllä sellaisia helmiä hallussaan ja kun palvelu näyttää muutenkin hyvin toteutetulta, että voisin veikata nettipalvelulle kasvavaa suosiota.

      Muitten kanavien internet-palveluista on vähemmän kokemusta. Ehkä senkin takia että nuo "paketit" on hinnoiteltu suomalaiseen tapaan, älyttömiksi.

      No niin ja digiTV itsessään. Mielestäni se on kuollut jo nyt. Tyhmä päätös alunperinkin ja tökeröä käyttäjien rahastamista toimimattomalla tekniikalla. Nettitelkkarissahan kaikki on helposti viritettävissä kohdalleen, mediasoitin tunnistaa näytön resoluution ja osaa skaalata streamin näytön mukaan. Ja toimivan tekstityssysteemin toteuttaminen ei varmastikaan tuota bittinikkareille suurtakaan päänvaivaa...

    • aikavanha

      ovela munnille ja sipasen turpaan ja sillä siisti.Näin minä hoitelen ovella riekujat ja tehoaa kakkin paitsi lapset täytyy hoitaa ystävälisesti.

    • Yksi tv-luvan maksajista!

      Yksi hyvä tapa saada maksamattomat tv-luvan käyttäjät kiinni on juuri näiden keskustelujen kautta.

      Eli kannattaa hieman miettiä, mistä puhuu ja varsinkin missä! Sillä kun tuota sinunkin käyttämää Ip- osoitetta ei yksinkertaisesti ole niin vaikeita jäljittää...

      • todisteeksi?

        mahtaa olla oikeudella pokassa pitämistä jos tv-kyylät esittäisi nettikeskusteluja todisteeksi tv:n olemassaolosta. kun netissä on ihan laillista valehdella. poliisin kuulusteluissakin on, jos on epäilty.

        mutta vainoharhaisille hyvä niksi ip:n piilotukseen:
        http://wiki.ubuntu-fi.org/Tor


      • Ei teevee lupaa, eikä tule.

        LOL nyt meni selvästi vähintään 50-vuotiaan vanhan kääkän jutuiksi... Tänne kirjoitettujen juttujen perusteella ei varmasti saa laskua kotiinsa. Ip:tä ei noin vain luovuteta ja varsinkaan tässä tapauksessa ja aina tarvitaan oikeuden päätös. Eli kiitos ja näkemiin, saat varmaan itse ihan selaimen auki. Terveisin "Ei teevee lupaa"


      • TV-lupaa koskaan.

        Silti minulla on käyttökunnossa kokonaista neljä (4) laitetta joilla TV-ohjelmia voidaan vastaanottaa.

        Tervetuloa vain ovelle, lupatarkastaja.

        Jos koetat väkisin ängetä sisään, niin minäpä vetäisen TURPAAN.

        :D


    • Bhangra

      Me lopetettiin jo syksyllä tv:n katselu kokonaan. Vastustan valtion pakkoylivaltaa. Itse laite kyllä edelleen on, ja katsellaan joskus dvd:tä. Tulisikin tarkastaja kyselemään, että onko digiä :-D

    • valtuuksia

      En myöskään käsitä, miksi päästää tarkastajia sisään. Heillä ei ole mitään valtuuksia. Ei tarvitse kuin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja vetää ovi kiinni. Jos yrittää väkisin, se on hätävarjelutilanne, joten turpiin vain ukkoa.

      • Juuri näin...

        Ei todellakaan ole mitään valtuuksia, niin miksi ihmeessä pitäisi päästää tarkastaja sisälle. Itse vielä odotan "kyylän" ilmaantumista, tekee nyt tarkastuksia tälle alueelle.. ovisilmästä näkee jos oudon näkönen heebo oven takana, niin en avaa! omistan kyllä telkkarin, mutta ei ole sitä boxia.


    • sepi

      Ollaanpa lampaita kun päästetään tarkastajat sisään ilman minkäänlaisia oikeuksia.Vaikka yle on valtion osaomistuksessa,se ei anna sille
      mitään viranomaisoikeuksia suorittaa tehtävää joka nykyisessä tv:n videon,tietokoneen,vaikka
      herätyslampun katselemisessa on mahdotonta minkään tarkastajan ns:omilla jujuillaan erottaa
      ilman tv:n" omistus sakkoa" muista ylen toiminnasta erillään ja jo maksetuista toiminnoista.Esim maksukanavat ym.Meillä on valta päättää mitä kytätään.

      • 18c

        muistaako kukaan, minä vuonna tällainen tv lupamaksu tuli voimaan, onkohan enään ajankohtainen ,koko yksityisten rahoitus , eiköhän noi maksut pitäisi mennä valtion budjetista, sinnehän ne verotkin menee, luulen että on aikansa elänyt koko systeemi, ei enää DDDDDDRRRRRRRÄÄÄÄÄÄÄ.


      • vaan nykyisellään
        18c kirjoitti:

        muistaako kukaan, minä vuonna tällainen tv lupamaksu tuli voimaan, onkohan enään ajankohtainen ,koko yksityisten rahoitus , eiköhän noi maksut pitäisi mennä valtion budjetista, sinnehän ne verotkin menee, luulen että on aikansa elänyt koko systeemi, ei enää DDDDDDRRRRRRRÄÄÄÄÄÄÄ.

        saisi systeemi pysyä.
        muutenhan me luvattomatkin joutuisimme
        maksumiehiksi jos verotuloista aletaan rahoittaa.
        maksakoot pöljät vaan luvan niin minä kyllä telkkua katson!!


      • 18c
        vaan nykyisellään kirjoitti:

        saisi systeemi pysyä.
        muutenhan me luvattomatkin joutuisimme
        maksumiehiksi jos verotuloista aletaan rahoittaa.
        maksakoot pöljät vaan luvan niin minä kyllä telkkua katson!!

        mitä kaikkea muuta rahoitat veronmaksulla , et varmaan tiedä väitän että kukaan ei tiedä tarkkaan mihin veronmaksajien varoja käytetään, että sinne vaan samaan nippuun ,et köyhdy etkä rikastu ,mutta aataminaikuiset touhut tällä saralla loppuisi.


      • kärähtänyt
        vaan nykyisellään kirjoitti:

        saisi systeemi pysyä.
        muutenhan me luvattomatkin joutuisimme
        maksumiehiksi jos verotuloista aletaan rahoittaa.
        maksakoot pöljät vaan luvan niin minä kyllä telkkua katson!!

        Enpä ole maksanut koko lupaa 16 vuoteen, jäi opiskeluajoilta vaikka mietin joskus ruveta kunnialliseksi ; ). Perhanan kallis siitä neljästä tunnista, jonka verran viikossa telkkua katson.

        Nytpä kävi niin, että muksu oli treeneistä tullessaan jättänyt oven rappuun auki ja kun ovikello soi, oli sitä vaikea olla väittämättä ettei telkkua ole kun oli juuri huutanut, että nyt se tv kiinni ja nukkumaan ; ). Naurattaa vieläkin. Ihan mukava tarkastaja ja maksetaan nyt sitten. Johan sitä tuli ilmaiseksi aika monta vuotta katsottua. Ihan hyvä näin.

        On ne kyllä ihme hiippareita. Tuohon aikaan hiippailevat toisten rappukäytävissä. MIten lie päässytkin sisään rappuun.


      • jos veroista menisi
        18c kirjoitti:

        mitä kaikkea muuta rahoitat veronmaksulla , et varmaan tiedä väitän että kukaan ei tiedä tarkkaan mihin veronmaksajien varoja käytetään, että sinne vaan samaan nippuun ,et köyhdy etkä rikastu ,mutta aataminaikuiset touhut tällä saralla loppuisi.

        jos lupamaksu poistuisi ja verona kerättäisiin
        niin tietysti kirpasisi muakin enemmän kun nykyään kun en maksa. jos sama summa mikä nyt lupamaksuilla saadaan katettaisiin verovaroin niin kyllähän se varmaan muutaman kympin jokaiselle maksaisi.
        että parempi näin kun pöllöt maksaa ja itse katson vaan!!
        samalla jäisi pois se tarkastajan kanssa leikkiminen,sitä on niin kiva vähän hiillostaa ja viskata se ukko sitten hankeen.


    • Rotikka odottaa!

      juu pari rotikkaa odottaa, et tulisivat ja pihalla on kyltit varoittamassa. ei ole näkyny ketään vuosikausiin, missä syy? :)

      • naapurilla..

        naapurissa omakotitalossa asuu mummeli jolla on kanssa varoituskyltit varustettuna rotikan kuvalla. todellisuudessa sillä mummelilla on sellainen about 5-kiloinen puudeli jonka rotikka söisi aamupalaksi, muttei se niiden kylttien painoarvoa mitenkään laske :D


      • ole sun

        Seköpää rotikat,,ääliö


    • Maksanut

      Ei se luvan maksamatta jättäminen teistä sankareita tee,ja eläkää komerossa tv:nne kanssa ja pitäkää verhot kiinni ja kulkekaa ikkunan kautta pimeällä sisään ja ulos..
      Kuitenkin olette ensimmäisenä vaatimassa kaikkea itsellenne,mutta ette maksaisi mistään..
      Naurettavia pellejä,ette osaa muutakuin hokea samaa ,,ei tarvi päästää sisään,,kumpa isännekään ei olisi tehnyt niin..hah hah

      • hiljaa!

        sinä olet pummi kun vaadit että me yleä katsomattomat maksettaisiin teidän katselemisenne. mistä vitusta teitä vapaamatkustajia oikein sikiää?
        menisitte vaikka töihin!


      • siellä komerossa
        hiljaa! kirjoitti:

        sinä olet pummi kun vaadit että me yleä katsomattomat maksettaisiin teidän katselemisenne. mistä vitusta teitä vapaamatkustajia oikein sikiää?
        menisitte vaikka töihin!

        Televisiosi kanssa,voit jo käydä tyhjentämässä paskaämppärisi,ei ne tarkastajat enää liiku..
        Jos maksaa on vapaamatkustaja,,en ymmärrä..


      • harmittaa

        Heh,heh, kesseliä harmittaa kun on maksanu luvan! ihan oikeen sulle! Maksa ihmeessä! Maksa vaikka kaikkien meidän tyhmien maksut! Paskaa tulee tuutista ja uusintoina sama! HIh, Hih... hyvä pölhö maksa, maksa!


      • pikkukakkonen007

        Siinä toinen saarnamies. Ihmisellä on vapaus menetellä tahtonsa mukaan. Älä sinä pelle sotkeennu ihmisten asioihin. Paina tämä päähäsi ja syvälle.


      • Munat on

        Maksan kyllä mielelläni sillä laadusta voi mielestäni puhua kotimaisen tuotannon osalta vain Yle:n kohdalla. Vituttaa ajatuksenakin että osa lupakasusta menee Junttikolmosen ja -nelosen tukemiseesn. Jos haluaa ulkomaista kakkaa välttämättä katsella, sen voi tehdä ilmaiseksi vaikkapa Joost:n kautta.


      • tee..
        siellä komerossa kirjoitti:

        Televisiosi kanssa,voit jo käydä tyhjentämässä paskaämppärisi,ei ne tarkastajat enää liiku..
        Jos maksaa on vapaamatkustaja,,en ymmärrä..

        >Jos maksaa on vapaamatkustaja

        ei se vielä tee vapaamatkustajaksi jos maksaa luvan ja katsoo punamedian ylenantia. mutta se tekee, jos vaatii niitäkin maksamaan oman lounaansa jotka ei yleä katso!
        nyt varmaan jo tajusit?


      • löydät

        katsomalla peiliin. Voi näitä reppanoita jotka kulkevat herrojen talutusnuorassa ja tekevät juuri niin kuin käsketään, oli käskys kuinka älytön tahansa. Mitä sitä nyt suotta omia aivoja käyttämään! Pääasia että herrat ovat tyytyväisiä eikä tarvitse pelätä seurauksia! Muista nysväke ettei se luvan maksaminen tee sinusta sankaria ;) Ja btw: Telkkarini on omalla paikallaan olohuoneessa, verhot ovat auki ja kuljen sisään ja ulos ovesta. Oliko lampaalla vielä muuta? :D


      • Elämä oikeesti
        löydät kirjoitti:

        katsomalla peiliin. Voi näitä reppanoita jotka kulkevat herrojen talutusnuorassa ja tekevät juuri niin kuin käsketään, oli käskys kuinka älytön tahansa. Mitä sitä nyt suotta omia aivoja käyttämään! Pääasia että herrat ovat tyytyväisiä eikä tarvitse pelätä seurauksia! Muista nysväke ettei se luvan maksaminen tee sinusta sankaria ;) Ja btw: Telkkarini on omalla paikallaan olohuoneessa, verhot ovat auki ja kuljen sisään ja ulos ovesta. Oliko lampaalla vielä muuta? :D

        on,jahka kasvat vähän ja alat tajuaan asioita,me maksetaan monesta muustakin asiasta,mikä on laisaa säädetty.
        Kattele vaan rauhassa pikku-kakkosta,,äitis on maksanut luvan..


      • kestää
        Elämä oikeesti kirjoitti:

        on,jahka kasvat vähän ja alat tajuaan asioita,me maksetaan monesta muustakin asiasta,mikä on laisaa säädetty.
        Kattele vaan rauhassa pikku-kakkosta,,äitis on maksanut luvan..

        vielä pitkään ennen kuin olet siinä iässä että asioista jotain tajuaisit. Mutta matelehan kaikessa rauhassa herrojen jalkojen juuressa, poju. Ole tarkkana ettei herran tarvitse nykiä lieasta.


    • jaa

      minusta nykypäivään kuuluu yleisradio ja tv joka kotiin ilman lupamaksua on joskin minkalaista maksu teeveetä niitä joikainen voi valita maksukykynsä mukaan mielenssä yleisradiolla on myös kansalaisvelvoiteensa jos katasrofeja sattuu ja voida lähetää tiedodetaita kanavalla kuin kanavalla jos on tarpeen siitä turvaliduudesta ei pitäisi maksaa vaan sen pitää olla kaikien saatavilla

      • Metsämökin muori

        Kun ei ne digilähetykset olekaan kaikkien saatavilla!

        Ei meidän kylällä näy telkkari, vaikka virittäisi minkälaisia boxeja. Huonosti näkyi ennen digiaikaa ja nyt ei näy ollenkaan.

        Ilmaiseksi vaan, mutta tasaveroista ei olisi sekään! Eikä kaikkien turvallisuus taattu!


      • juurikin näin

        Aivan samaa mieltä tuosta eli jokaisen kansalaisen perusoikeuksiin pitäs kuulua ilmainen tiedonsaanti. Lisäisin tuohon vielä ilmaisen internetyhteyden kaikille, että jokaisella olisi samanlainen mahdollisuus maailmassa olevaan tietoon. Kirjastot ovat myös meillä maksuttomia ja kaikkien käytettävissä. Nykyaikana vaan auttamattomasti jo vanhanaikaisia vaikkakin tarpeellisia. Verorahoistahan näiden rahoitus olisi kaikkien kannalta järkevintä. Tällöin olettaisin myös, että niillä rahoilla pidettäisiin yllä vain yhtä kanavaa ja vain silloin, kun sitä tarvitaan. Minulle se, etten tv-lupaa maksa, on siis ehdottomasti periaatekysymys.


    • tertsa76

      kun jättää tv luvan maksamatta ja kun se on ulosotossa ei voi saada lupaa ennen kuin on rästit maksettu =) joku hyvä puoli siitä kun ei ole luottotietoja

    • näyttää esimerkkiä

      Niin sitä pitää... jokainenhan sen tietää, että vaikka kuinka moni on maksamatta...

    • kukaan sellaista

      aikaa, kun piti tv-luvan lisäksi maksaa myös radiolupa ja jos oli autossa radio, niin siihenkin piti olla erikseen lupa.
      Se se vasta melkoista touhua olikin :)

    • jormge

      Itte olen ainaki virittäny antennin niin, ettei ylen kanavat näy lainkaan, ja rtoi lupamaksuhan on ylen hommia. Siinä vaan lupamiehelle sanomaan, ettei näy yle teeveestä.

      • propagandaa

        Tätä tahtia kaikki luvattomat ovat jääneet vuoden loppuun mennessä kiinni jos USKOO tv-maksun tiedotesivuja ja parissa vuodessa kiinni jääneitä on enemmän kuin Suomessa asukkaita.
        Uskokoon ken haluaa, hah hah.

        http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/tiedotteet.html


    • jäädä kiinni?

      Ei kai ne, joilla ei ole tv-lupaa nyt ainakaan
      jotain tarkastajaa kotiinsa päästä. Keksittyjä
      juttuja ja lukuja.

    • :D :D

      Kas kun ei 2000 tai 20 000 :D Mutta ei, juuri sopivasti. Ei liian paljon eikä liian vähän. Tuo 200 on juuri sopiva valhe ihmisten pelottelumielessä koska se JOILLEKIN saattaa kuulostaa uskottavalta. Voihan niitä muutamia varomattomia siellä täällä onnistua tyhmyyksissään jäämään kiinni mutta kyllä ne luvat irtisanotaan uudelleen piakkoin ja se on hyvä se :)

    • Ylen ..annan

      Hauska lukeä näitä kakaroiden juttuja,,vedän turpaan jos tulee ovelle,tai pyyhin tarkastajalla lumet,huh huh,tai en ikinä avaa ovea kenellekkään,,älkää avatko,ei siinä kummempaa..mitä sitä täällä huutelemaan..ihan niinkuin maksamatta jättäminen joku sankariteko olisi.Eikä laki eroittele,mitä tv:llä katsot,tai jätä katsomatta,,jos se on toimintakuntoinen,se riittää.Lupamaksuja saavat myös muutkin kanavat..
      Se onkin sitten eriasia onko laki jo vanhentunut ja poistettavissa.mutta nyt se vaan on niin..

      • muut kanavat?

        haluatko kertoa meillekin mitkä muut kanavat ylen lisäksi saavat rahoitusta tv-maksusta?

        eihän siinä silloin mitään olisikaan, jos tv-maksu jaettaisiin vaikka reilusti katseluosuuksien mukaan, silloin sen voisi maksaakin. vaikkakin silti korttimaksu on parempi koska siinä maksu kohdistuu todellisen katselun mukaan.

        lisäksi puhut lupamaksuista, joita ei enää vuosiin ole ollut käytössä.


      • selkärangallinen
        muut kanavat? kirjoitti:

        haluatko kertoa meillekin mitkä muut kanavat ylen lisäksi saavat rahoitusta tv-maksusta?

        eihän siinä silloin mitään olisikaan, jos tv-maksu jaettaisiin vaikka reilusti katseluosuuksien mukaan, silloin sen voisi maksaakin. vaikkakin silti korttimaksu on parempi koska siinä maksu kohdistuu todellisen katselun mukaan.

        lisäksi puhut lupamaksuista, joita ei enää vuosiin ole ollut käytössä.

        selkärangattomat maksaa. haah. vapaamatkustaja jo vuodesta 1995.


    • ..............................

      lakia pitäisi vieläkin tiukentaa ja sakkoja nostaa luvatta katsoville. Kovemmat rangaistukset kehiin. Myös palkkio ilmiantajille olisi hyvä asia.

      • taas-

        yksi lammas nielaisee propagannan kokonaisena ja purematta :D Toivot poliisivaltiota vain sen takia ettei itselläsi ole munaa vastustaa rahastusta. Se jos mikä on säälittävää..


      • älli tälli
        taas- kirjoitti:

        yksi lammas nielaisee propagannan kokonaisena ja purematta :D Toivot poliisivaltiota vain sen takia ettei itselläsi ole munaa vastustaa rahastusta. Se jos mikä on säälittävää..

        Minäpäs painan 400Kg/250cm, enkä pääse sängystä ylös avaamaan ovea lupatarkastajalle.
        Mitäs tarkastaja siihen sanoo?


      • Nimetön

        Kansalaisille pitäisi maksaa siitä,että ne ylipäätää vaivautuvat kattelemaa sitä sontaa mitä tölsy ulospäi suoltaa,ehkä noin pari tuntia viikossa jotai jota ilkee kahtella itekki,kallis on pari tuntia... Onneksi on DVD-laite ja levyt keksitty,tulee tölsylle käyttöä.


      • älykästä sun
        Nimetön kirjoitti:

        Kansalaisille pitäisi maksaa siitä,että ne ylipäätää vaivautuvat kattelemaa sitä sontaa mitä tölsy ulospäi suoltaa,ehkä noin pari tuntia viikossa jotai jota ilkee kahtella itekki,kallis on pari tuntia... Onneksi on DVD-laite ja levyt keksitty,tulee tölsylle käyttöä.

        DVD:ltä tuleekaan,,olis vaan kiva kuulla..


      • Nimetön
        älykästä sun kirjoitti:

        DVD:ltä tuleekaan,,olis vaan kiva kuulla..

        Pari tuhatta elokuvaa levyinä, joten vaihtoehtoja riittää, kanavien ohjelmatarjonta on vähintääki ala-arvoista, onneksi hyviä elokuvia riittää, eikä lopu kesken...


    • mikä ihmeen maksu

      tulla lupiaan kyselemään, mutta tontti on aidattu ja rusty (dobermanni) ei tykkää luvattomista pihaantulijoista. Katselin keittiön ikkunasta. Jäi tulematta kun rusty jyrähti!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe