liukastuminen jäätiköllä

auu22223

liukastuin jäätiköllä ja lensin nurin suoraan vasemmalle olkapäälle. kävin terkkarilla ja se sano että ei oo kun reväthänyt lihakset.

tuntuu että tuolla olkapäässä on joku irti että hankaisi johonkin. oisko mahdollista että olisi turvonnut ja siksi hankaa johonkin?

6

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli81

Näyttämään ortopedille. Ei ne terkkarissa osaa muuta sanoo noihin kun että "venähtänyt"

• käynti lääkärissä

olkapää on sen verran monimutkainen, että terveydenhoitaja ei ole oikea henkilö sanomaan onko jotain vialla.
      Itse kaaduin samoin viime syksynä vasemman olkapään päälle. Todettiin murtuma, joka sitten lopulta leikkauksella korjattiin.

• lius

kiireesti jatko tutkimuksiin, itse kaaduin jäätiköllä viime syksynä ja terkkarilla lääkäri sanoi, että lihakset tärähtäneet. Hakeuduin seuraavana päivänä ultraan ja sieltä kehotettiin mangneettiin, sillä seurauksella, että kolmen viikon kuluttua olileikkaus ja nyt kuntoutus on kovaa ja toipuminen sujunut hienosti, sairasloma jatkuu.

• kokemusta....

Niinhän se on, että jos ei luita mene poikki, niin mitään ei tapahdu. Monesti niin onkin, mutta monesti vamma tulee vain ultrassa havaittavaksi ja vaatii tähystyksen. Itse vuosia motocrossia ajaneena tulin siihen tulokseen, että joskus vois kysyä, kannattaako terveyskeskukseen edes mennä, jos olkapäähän sattuu.
      No...monestihan se on ainoa paikka missä käydä. Soita nyt sinne uudestaan, tai voit vaikka mennä päivystykseen, että ottavat ainakin rtg kuvat. Jos ei sillä selviä, niin sitten ultraan. Olkapää vammoissa ei kannata viivytellä, vaikka itse hoito viivästyy monesti hirveitten ortopedisten jonojen vuoksi.

• suosittelen pikaista käyntiä jollain alan erikoislääkärille esim. ortopedilla.Itse kaaduin vuonna 2006 ja tuloksena oli jänteen repeäminen olkapäästä.Jouduin odottelemaan leikkausta suhteettoman kauan (yli vuoden) ja nyt tilanne se että olkapää ei vieläkään kunnossa.Elämä nykyisin pelkkää sairaslomaa,tällä erää taas pamahti 3kk saikkua ja uudet magneettikuvaukset tulossa.

• Ilmoita edelleen

Muista pitää tallessa kaikki lääkärintodistukset. Ehkä saat vakuutuksesta jotain. Minulle sattui sama kolme neljä vuotta sitten ja sitä riemua on riittänyt. Vasta nyt alkaa olla parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      321
      12004
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      156
      11117
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      266
      6466
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      239
      5273
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      181
      3737
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      174
      3568
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      54
      2581
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      329
      2010
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      12
      1854
    10. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      109
      1849
    Aihe