jos tilaan macbook pro mallin apple storesta, niin siinä saa sitten valita niitä lisähommia mielin määrin. kannattaako siitä 2 gigan lisämuistista maksaa todellakin 360€? saako lisämuistia macbook-ja macbook pro malleihin ostettua esim. tietokonetarvikeliikkeistä halvemmalla?
ja toinen askarruttava kysymys on tuo applecare protection plan (app) onko tuo takuun- ja puhelintuen laajennus 3 vuoteen kannattava hintaan 449€? saako sitä ostettua jostain tietokonetarvikeliikkeestä halvemmalla? ja onko tuo puhelintuki ainoastaan englanninkielinen vai voiko sinne asioida suomeksi?
pari kysymystä
5
608
Vastaukset
- rrr
Muistia saa ja voi ostaa kotimaisista kaupoista, sekä tilaamalla ulkomaisista nettiliikkeistä halvemmalla, kuin koneen tilauksen yhteydessä.
Ottamatta kantaa siihen, onko se laajennus sinänsä kannattavaa, niin olen antanut itseni lukea eri keskusteluista, että tuon app:n voipi ostaa myöhemminkin ensimmäisen takuuvuoden aikana, ei siis pitäisi olla pakko ottaa sitä laajennusta heti konetta tilatessa.Muistin laajennus 4 gigaan maksaa itse tehtynä tällä hetkellä noin 80 euroa (verkkokauppa.com). Sopiva 2x2 gigan satsi on esim. Kingston KTA-MB667K2/4G.
Kuluttajansuojalain virhevastuupykälä ja laaja kotivakuutus (tai esinevakuutus) yhdessä turvaavat kuluttajaostajan tietokoneen varsin hyvin ilman Apple Careakin. Palvelu AC:ssa on suomenkielistä. AC:sta saa aika reilun opiskelija/opettaja-alennuksen (n. 80 €).- Tuukka...
RepeRuutikallo kirjoitti:
Muistin laajennus 4 gigaan maksaa itse tehtynä tällä hetkellä noin 80 euroa (verkkokauppa.com). Sopiva 2x2 gigan satsi on esim. Kingston KTA-MB667K2/4G.
Kuluttajansuojalain virhevastuupykälä ja laaja kotivakuutus (tai esinevakuutus) yhdessä turvaavat kuluttajaostajan tietokoneen varsin hyvin ilman Apple Careakin. Palvelu AC:ssa on suomenkielistä. AC:sta saa aika reilun opiskelija/opettaja-alennuksen (n. 80 €).Kaveri muistipäivityksellä sai Mac Bookin rikki, eikä se mennyt takuuseen, kun teki päivityksen itse eikä valtuutetussa huollossa.
Tuukka... kirjoitti:
Kaveri muistipäivityksellä sai Mac Bookin rikki, eikä se mennyt takuuseen, kun teki päivityksen itse eikä valtuutetussa huollossa.
tietenkään mitään, kun päivittää. Saa MacBookiin kovalevynkin vaihtaa ja takuu säilyy, mutta ehto on että paikkoja ei särjetä.
Jos ei noudata ohjeita, voi tietysti rikkoa mitä vain. Mutta kyllä on uskomattoman kömpelö se sun kaveri, tytötkin noita muisteja vaihtelee ihan sujuvasti. Vaikea on edes kuvitella kuinka kaveri on hölmöillyt. Oikeastaan olisi valaisevaa tietää mitä se teki (väärin), kun homma ei todellakaan ole vaikea.
- 1stMacFinn
Muisti kannattaa ehdottomasti ostaa jostain muualta, se on nykyään tosi halpaa. Itse ostan muistit www.crucial.com/eu nettikaupasta.
AppleCare maksaa tosiaan paljon, jenkeissä paljon halvempi, valitettavasti. Mulla on 2,5 vuotta vanhassa Powerbookissa AppleCare ja seuraavaan Macbook Prohoni se tulee myös, hinnastaan huolimatta. Työkoneesta kun on kysymys.
AppleCaren tuki on suomenkielistä ja ystävällistä. Se pitää ostaa ennenkuin vuoden takuu menee umpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk602102Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921432Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701238- 1151115
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j66873Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍75823Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822