Nämä jäi vaivaamaan

Viimeisestä kirjasta

Miksi Harry pääsi henkiin kuolleista ja esim. Voldemort ei? Ja onko Harry nyt joku haamu vai miksei se tuntenut mitään kidutuskirouksesta?

13

4052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörrö

      Ehkä niihin ei enää vaikuttanu toistensa kiroukset, niin Harry ei tuntenut kidutusta.. Voldemorthan kuoli omaan kiroukseensa.

      Kumpikaan ei tainnut kuolla siinä vaiheessa, kun V yritti tappaa H:n.. vaan Harrystä tuhoutu se hirnyrkki.

      Näin mie aattelin.

    • ei kuollut

      koska, Voldemort oli ottanut Harryn verta LP:ssä. Ainoastaan Harryssa ollut Voldemortin sielunpalanen tuhoutui.

    • oi seppo seppo

      Jumalanpilkkaa. Vain Jeesus Kristus on uhrautunut muiden syntien tähden ja noussut kuolleista.

      • jonnekin

        kirkkoon valittamaan


      • tänne kuulu joten kuihdu pois sinua ei jäädä kaipaamaan


    • taizi92

      Harry jäi eloon, koska ei varsinaisesti edes kuollut: "He olivat kumpikin menettäneet hetkeksi tajuntansa ja olivat nyt kumpikin toenneet..." Näin lukee sanasta sanaan kirjassa. Eli Harry ei ollut kuollut, vaikka oli itse niin luullutkin. Tosin hän oli käynyt hyvin lähellä kuolemaa, olihan hän tavannut Dumbledoren. Tai niin minä sen tajusin.

      Minulla on kolme eri vaihtoehtoa, miksi kidutus kirous ei toiminut. 1) Koska Voldemort otti Harryn verta LP:ssä, 2) Harrylla oli kaikki kuoleman varjelukset ympärillään/lähellään ja ne olivat kaikki hänen: sormus/kivi ja viitta jotka Dumbledore antoi sekä seljasauva, jonka oikea omistaja hän oli tai 3) Seljasauva oli oikeasti Harryn, ja koska se on niin vahva taikaesine, se ei pystynyt vahingoittamaan oikeaa omistajaansa.

      Itse olen sitä mieltä, että kaikki asiat vaikuttivat, eniten kuoleman varjelusten läsnäolo.

      • se mennyt näin?

        Harryhän selitti lopun kahdenkeskisessä yhteenotossa Voldemortille, että tämä ei voi enää koskea keneenkään toiseen, koska Harry oli valmis kuolemaan kaikkien puolesta. Samalla lailla siis kuin Lily kuoli Harryn puolesta, jonka jälkeen Voldemort ei voinut enää koskea Harryyn. (Tämähän on nähty ja opittu aiemmista kirjoista.) Nyt Harry "kuoli" kaikkien muiden noitien ja velhojen puolesta, joten Harryn "kuolema" langetti suojan muiden päälle. Voldemortin kiroukset eivät tepsineet keneenkään. Eikä siis Harryynkään kun Voldemort kidutti tätä Harryn "kuleman" jälkeen.
        Mulla ei nyt ole sitä kirjaa tässä, joten en voi katsoa sieltä, mitä Harry tarkalleen sanoi, mut musta se meni jotenkin näin.


      • taizi92
        se mennyt näin? kirjoitti:

        Harryhän selitti lopun kahdenkeskisessä yhteenotossa Voldemortille, että tämä ei voi enää koskea keneenkään toiseen, koska Harry oli valmis kuolemaan kaikkien puolesta. Samalla lailla siis kuin Lily kuoli Harryn puolesta, jonka jälkeen Voldemort ei voinut enää koskea Harryyn. (Tämähän on nähty ja opittu aiemmista kirjoista.) Nyt Harry "kuoli" kaikkien muiden noitien ja velhojen puolesta, joten Harryn "kuolema" langetti suojan muiden päälle. Voldemortin kiroukset eivät tepsineet keneenkään. Eikä siis Harryynkään kun Voldemort kidutti tätä Harryn "kuleman" jälkeen.
        Mulla ei nyt ole sitä kirjaa tässä, joten en voi katsoa sieltä, mitä Harry tarkalleen sanoi, mut musta se meni jotenkin näin.

        Mutta kuinka selität sen, että Harry "palasi" kuolleista? Siis jos hän kerta kuoli kaikkien muiden puolesta.


      • tällä lailla
        taizi92 kirjoitti:

        Mutta kuinka selität sen, että Harry "palasi" kuolleista? Siis jos hän kerta kuoli kaikkien muiden puolesta.

        Niin kuin viestiketjun alkupäässä jo todetaan, Harry ei kuollut, vain hänen sisällään ollut hirnyrkki tuhoutui. Harry ei voinut kuolla, koska Voldemort oli ottanut itseensä Harryn verta. Harry ei siis palannut kuolleista (koska hän ei ollut oikeasti kuollut) vaan hän vaipui tappokirouksen jälkeen jonkinlaiseen tajuttomuuteen ja matkasi jonnekin elämän ja kuoleman rajamaille. Se miksi Harry ei tuntenut kidutuskirousta, johtuu aikaisemmassa viestissä mainitsemastani syystä.


    • panosaurus

      pano

    • Anonyymi

      Miten dupledore kuoli ?

      • Anonyymi

        Se kuoli ku kalkaros tappo sen. (ne oli suunnitellu sitä yhessä pitkään)
        Sori spoilaus!!


    • Anonyymi

      Ehdottakaa jorain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe