Miksi Harry pääsi henkiin kuolleista ja esim. Voldemort ei? Ja onko Harry nyt joku haamu vai miksei se tuntenut mitään kidutuskirouksesta?
Nämä jäi vaivaamaan
13
4431
Vastaukset
- mörrö
Ehkä niihin ei enää vaikuttanu toistensa kiroukset, niin Harry ei tuntenut kidutusta.. Voldemorthan kuoli omaan kiroukseensa.
Kumpikaan ei tainnut kuolla siinä vaiheessa, kun V yritti tappaa H:n.. vaan Harrystä tuhoutu se hirnyrkki.
Näin mie aattelin. - ei kuollut
koska, Voldemort oli ottanut Harryn verta LP:ssä. Ainoastaan Harryssa ollut Voldemortin sielunpalanen tuhoutui.
- oi seppo seppo
Jumalanpilkkaa. Vain Jeesus Kristus on uhrautunut muiden syntien tähden ja noussut kuolleista.
- jonnekin
kirkkoon valittamaan
- taizi92
Harry jäi eloon, koska ei varsinaisesti edes kuollut: "He olivat kumpikin menettäneet hetkeksi tajuntansa ja olivat nyt kumpikin toenneet..." Näin lukee sanasta sanaan kirjassa. Eli Harry ei ollut kuollut, vaikka oli itse niin luullutkin. Tosin hän oli käynyt hyvin lähellä kuolemaa, olihan hän tavannut Dumbledoren. Tai niin minä sen tajusin.
Minulla on kolme eri vaihtoehtoa, miksi kidutus kirous ei toiminut. 1) Koska Voldemort otti Harryn verta LP:ssä, 2) Harrylla oli kaikki kuoleman varjelukset ympärillään/lähellään ja ne olivat kaikki hänen: sormus/kivi ja viitta jotka Dumbledore antoi sekä seljasauva, jonka oikea omistaja hän oli tai 3) Seljasauva oli oikeasti Harryn, ja koska se on niin vahva taikaesine, se ei pystynyt vahingoittamaan oikeaa omistajaansa.
Itse olen sitä mieltä, että kaikki asiat vaikuttivat, eniten kuoleman varjelusten läsnäolo.- se mennyt näin?
Harryhän selitti lopun kahdenkeskisessä yhteenotossa Voldemortille, että tämä ei voi enää koskea keneenkään toiseen, koska Harry oli valmis kuolemaan kaikkien puolesta. Samalla lailla siis kuin Lily kuoli Harryn puolesta, jonka jälkeen Voldemort ei voinut enää koskea Harryyn. (Tämähän on nähty ja opittu aiemmista kirjoista.) Nyt Harry "kuoli" kaikkien muiden noitien ja velhojen puolesta, joten Harryn "kuolema" langetti suojan muiden päälle. Voldemortin kiroukset eivät tepsineet keneenkään. Eikä siis Harryynkään kun Voldemort kidutti tätä Harryn "kuleman" jälkeen.
Mulla ei nyt ole sitä kirjaa tässä, joten en voi katsoa sieltä, mitä Harry tarkalleen sanoi, mut musta se meni jotenkin näin. - taizi92
se mennyt näin? kirjoitti:
Harryhän selitti lopun kahdenkeskisessä yhteenotossa Voldemortille, että tämä ei voi enää koskea keneenkään toiseen, koska Harry oli valmis kuolemaan kaikkien puolesta. Samalla lailla siis kuin Lily kuoli Harryn puolesta, jonka jälkeen Voldemort ei voinut enää koskea Harryyn. (Tämähän on nähty ja opittu aiemmista kirjoista.) Nyt Harry "kuoli" kaikkien muiden noitien ja velhojen puolesta, joten Harryn "kuolema" langetti suojan muiden päälle. Voldemortin kiroukset eivät tepsineet keneenkään. Eikä siis Harryynkään kun Voldemort kidutti tätä Harryn "kuleman" jälkeen.
Mulla ei nyt ole sitä kirjaa tässä, joten en voi katsoa sieltä, mitä Harry tarkalleen sanoi, mut musta se meni jotenkin näin.Mutta kuinka selität sen, että Harry "palasi" kuolleista? Siis jos hän kerta kuoli kaikkien muiden puolesta.
- tällä lailla
taizi92 kirjoitti:
Mutta kuinka selität sen, että Harry "palasi" kuolleista? Siis jos hän kerta kuoli kaikkien muiden puolesta.
Niin kuin viestiketjun alkupäässä jo todetaan, Harry ei kuollut, vain hänen sisällään ollut hirnyrkki tuhoutui. Harry ei voinut kuolla, koska Voldemort oli ottanut itseensä Harryn verta. Harry ei siis palannut kuolleista (koska hän ei ollut oikeasti kuollut) vaan hän vaipui tappokirouksen jälkeen jonkinlaiseen tajuttomuuteen ja matkasi jonnekin elämän ja kuoleman rajamaille. Se miksi Harry ei tuntenut kidutuskirousta, johtuu aikaisemmassa viestissä mainitsemastani syystä.
- panosaurus
pano
- Anonyymi
Miten dupledore kuoli ?
- Anonyymi
Se kuoli ku kalkaros tappo sen. (ne oli suunnitellu sitä yhessä pitkään)
Sori spoilaus!!
- Anonyymi
Ehdottakaa jorain
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579