Pohdiskelen tässä auton ostoa, vaihtoehtoina
1. VW Polo 1.4 Comfortline/Trendline sillä tehokkaammalla moottorilla
tai
2. Peugeot 206 1.6 XT
Koeajot käyty, ja Pösössä häiritsee sisätilojen melu (rengas- ja moottorimelu). Muuten oikein näppärä auto, hyvän näköinen ja kulkee tuolla moottorilla mukavasti.
VW taas on ruma ja tylsä, mutta ajotuntuma oli hyvä ja sisämelu aika pieni...
Kommentteja (asiallisia), kummanko itse ostaisitte ja miksi?
Polo vai 206?
7
1189
Vastaukset
- vwmies
juu juu en tiedä kummastakaan noista autoista mitää mut eikö ois muitakin vaihtoehtoja.. esim. toyota huom esim.. kestävyys ja laatu samassa.
- Kumpi Kampi
Autojahan riittää ja niitä kaikkia voidaan keskenään vertailla. Tehkää se toisessa viestiketjussa, minä olen päätynyt tunteella noihin kahteen ja siksi niistä kysyin. Pitää saada pieni, tehokas ja kaunis kaupunkiauto, jolla pääsee myös moottoritiellä ohi.
Ja japanilaiset ei käy, tunnesyistä. Tiedän, Corolla ON erinomainen auto. - TDI:tä
Kumpi Kampi kirjoitti:
Autojahan riittää ja niitä kaikkia voidaan keskenään vertailla. Tehkää se toisessa viestiketjussa, minä olen päätynyt tunteella noihin kahteen ja siksi niistä kysyin. Pitää saada pieni, tehokas ja kaunis kaupunkiauto, jolla pääsee myös moottoritiellä ohi.
Ja japanilaiset ei käy, tunnesyistä. Tiedän, Corolla ON erinomainen auto.Kokeile myös Polo TDI:tä (jos kilsoja tulee noin 20tkm). Jo 1.4 kulkee aika mukavasti.
- Polo 16v
Meillä on kakkosautona uusi Polo 1.4 Comfortline. Ajettu nyt kuukaudessa noin 4000 km ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt. Hyvä ajaa kaupungissa ja erittäin vakaa maantiellä.
Noiden kahden välillä itsekkin pähkäilin, Poloon päädyin koska se on hiljaisempi ja mallina vähävikaisempi kuin tuttujen 206:set... - JDC
Sekä Poloa että Pösöä on muutaman kerran tullut ajettua ja ihan hyviä autoja kummatkin, aika pitkälti arvostus/makukysymyksiä, kumpaa pitää parempana.
Itse päätyisin kuitenkin todennäköisesti Poloon, se on kuitenkin automallina uudempi ja tyylikkäämpi (toki makuasia). Lisäksi Pösössä on pari pikkujuttua, mitkä itseäni häiritsevät:
- ajoasennosta ei saa parasta mahdollista, joko polvet jäävät koukkuun tai ratti jää hieman liian kauas.
- lämppärin puhaltimen ykkösnopeus ei riitä edes kesällä mihinkään ja jo kakkosnopeus on ainakin kaupunkiajossa häiritsevät äänekäs.
Kestävyyteen tai luotettavuuteen en ota kantaa, koska jokainen auto on kuitenkin oma yksilönsä. - vertaa
Kyseinen Polo 4-ovisena, halvimmalla ilmastoinnilla ja esim. radiolla varustettuna maksaa yli 20000 €. Sillä saa jo useita isompiakin autoja, joissa on samat varusteet jo vakiona.
- Kumpi Kampi
Joo, menin sitten eilen aamulla kauppaan ja ajoin illalla ulos upouuden 206 Roland Garrosin. Tunteella siis enemmän kuin järjellä, mutta hyvältä tuntuu, ei ainakaan vielä harmita...lasikatosta tosin nauttii kunnolla vain takaistuimelta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481159- 131073
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10106981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723