JackRusselinPentuPaino

siiri*^

!Hello! Elis minkä painoisia teidän JR:n pennut ovat olleet esim. luovutusikäisinä? (uros/naaras,ikä,paino ?)

Entäs aikuisien painoja? (uros/naaras,ikä,säkä,paino ?)

Te joilla on ollut pentueen siroin pentu:
Minkä kokoiseksi koira on kasvanut?
..eihän tätäkään varmaan voi yleistää, mutta kiinnostaisi kovin, minkä kokoiseksi meidän pentueen pienin siro tyttö kasvaa aikuisena :D

14

6931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uros JR painoi

      luovutusikäisenä joku 3 kiloa. Nyt hän on 7kk ja korkeutta on hieman alle 30cm, paino 5,5kg

    • koiruli

      Meidän urospentu painoi 12 vko rokotuksella 2,6 kg ja 16 vko rokotuksella 3,6 kg. Luovutusiän painoa en tiedä. Kiinnostaa tietää miten muilla, välillä ollaan vähän ronkeleita ruuan suhteen.

    • koosta ei

      kannata päätellä tulevaa kokoa, voi mennä nimittäin täysin metsään. Pentueen pienimmästä voi kasvaa se suurin ja suurimmasta jäädä taas pienin.

      • kaikille....

        vastanneille ja toki olisi mukava tietää muidenkin koirien painoja! Mutta todellakin kiitos!!


      • onhan teitä
        kaikille.... kirjoitti:

        vastanneille ja toki olisi mukava tietää muidenkin koirien painoja! Mutta todellakin kiitos!!

        Russeleiden omistaia pakko olla enemmänkin, vai onko tämä painoasia joku valtakunnan salaisuus.....


      • nimetöntyttönen
        onhan teitä kirjoitti:

        Russeleiden omistaia pakko olla enemmänkin, vai onko tämä painoasia joku valtakunnan salaisuus.....

        Mun russelini painoi 7vkosena 2,2kg. Sen veli painoi tasan 2kg ja siskot oli sitten 2kg tai vähän alle...
        Nyt meidän otus on pian 1v ja säkä n. 29,5cm ja painoa vähän reilu 7kg (kylkiluut tuntuu hyvin, muutenkin sutjakka poika)... Rotumääritelmähän sanoo, että painon pitäisi olla 5-6kg (aikuisena siis), mutta suurin osa nykyisistä uroksista on juuri tuon 7kg tai 8kg, eikä silti liian lihavia. (ja säkä saattaa olla jopa 33cm)
        Nartuissa taas ehkä puolet on "liian pieniä" eli n. 24-25cm ja painoa juuri ja juuri se 5kg. Minun tietääkseni tuoon rotumääritelmään haetaan muutosta kokoon, mutta en ole aivan varma...
        Parsonithan ovat säältään 33-36cm ja painoltaan 6-8kg...


      • nimetontyttönen
        nimetöntyttönen kirjoitti:

        Mun russelini painoi 7vkosena 2,2kg. Sen veli painoi tasan 2kg ja siskot oli sitten 2kg tai vähän alle...
        Nyt meidän otus on pian 1v ja säkä n. 29,5cm ja painoa vähän reilu 7kg (kylkiluut tuntuu hyvin, muutenkin sutjakka poika)... Rotumääritelmähän sanoo, että painon pitäisi olla 5-6kg (aikuisena siis), mutta suurin osa nykyisistä uroksista on juuri tuon 7kg tai 8kg, eikä silti liian lihavia. (ja säkä saattaa olla jopa 33cm)
        Nartuissa taas ehkä puolet on "liian pieniä" eli n. 24-25cm ja painoa juuri ja juuri se 5kg. Minun tietääkseni tuoon rotumääritelmään haetaan muutosta kokoon, mutta en ole aivan varma...
        Parsonithan ovat säältään 33-36cm ja painoltaan 6-8kg...

        että meidän uros on ihan rekisteröity ja muutamissa näyttelyissä oikein kivasti pärjännyt... ja silti niin "painava"


      • pärjää
        nimetontyttönen kirjoitti:

        että meidän uros on ihan rekisteröity ja muutamissa näyttelyissä oikein kivasti pärjännyt... ja silti niin "painava"

        näyttelyissä ei ole nykypäivänä tae siitä, että koira olisi rotumääritelmän mukainen. Valitettavasti. Useissa roduissa näyttelyissä pärjää näyttävän näköiset yksilöt vaikka olisivatkin liian isoja. Uskomatonta että rotumääritelmää aletaan muuttamaan sen vuoksi, ettei haluta jalostaa oikean kokoisia russeleita, vaan sen kokoisia jotka pärjää näyttelyissä. Mielestäni kasvattajien pitäisi arvostaa ensisijaisesti rotumääritelmää eikä tuomareiden mielipiteitä!


      • russelisti
        nimetöntyttönen kirjoitti:

        Mun russelini painoi 7vkosena 2,2kg. Sen veli painoi tasan 2kg ja siskot oli sitten 2kg tai vähän alle...
        Nyt meidän otus on pian 1v ja säkä n. 29,5cm ja painoa vähän reilu 7kg (kylkiluut tuntuu hyvin, muutenkin sutjakka poika)... Rotumääritelmähän sanoo, että painon pitäisi olla 5-6kg (aikuisena siis), mutta suurin osa nykyisistä uroksista on juuri tuon 7kg tai 8kg, eikä silti liian lihavia. (ja säkä saattaa olla jopa 33cm)
        Nartuissa taas ehkä puolet on "liian pieniä" eli n. 24-25cm ja painoa juuri ja juuri se 5kg. Minun tietääkseni tuoon rotumääritelmään haetaan muutosta kokoon, mutta en ole aivan varma...
        Parsonithan ovat säältään 33-36cm ja painoltaan 6-8kg...

        Itselläni on mitä ilmeisemmin tämmönen 'liian pieni russeli'. Se kun on VAIN 25,5cm ja rotumääritelmä toki SANOO säkäkorkeudesta 25-30 -1cm. että nyt en millään ymmärrä mitä ihmettä tarkoitit liian pienellä russelilla jos sen säkäkorkeus on 24-25cm se menee aivan samalla lailla rotumääritelmän mittoihin kuin se 30-31cm korkeakin. Ja toisekseen, kyllä se vaan on niin että koko kasvaa niin nartuissa kuin uroksissakin, EIKÄ laske!!
        Itse etsin ja valikoin nimenomaan yhdistelmän josta on mahdollista tulla pieniä. Ja mitä itse tiedän, niin rotumääritelmää ei olla muuttamassa, jos jollain lailla niin koskien koiran pituuden mittaamista ja koiran painoa, ei korkeutta!!
        Se on kyllä kumma että kaikkea voi täälläkin väittää asiasta mitään tietämättä!!!


      • isintytto

        Siinä olet oikeassa.Pentu voi syntyessään olla paljonkin pienempi toisista, etenkin jos on kyseessä suuri pentue.Sikiökaudella voi kohdussa olla tiukkaa ja jonkun ravintoa kuljettava napanuora vähän puristksissa ja sentakia pentu voi olla pienempi, mutta kasvaa kyllä ihan yhtälailla. Ihmis keskosetkin kasvavat aivan normaaliisti.


      • isintytto
        onhan teitä kirjoitti:

        Russeleiden omistaia pakko olla enemmänkin, vai onko tämä painoasia joku valtakunnan salaisuus.....

        Minä kasvatan Jackrusseleita ja luovuttaissa niiden paino on noin 2,5 kg.Vaihteluita tosin on, eikä siinä vaiheessa voi päätella aikuisen russellin painoa.Aikuisena Jackrussellin paino vaihtelee 5kg-7kg.ja mistä päättelet että se on salaisuus?


    • isintytto

      Ets: Suomen Jackrussellit ry ja koiran rotukohtaiset määritykset, varmasti löydät oikeinta tietoa.Pitää myöskin ottaa huomioon että yksilöllisiä eroja on niin korkeuden kuin painonkin suhteen.Ovat silti puhtaita rotunsa edustajia. Kokonaisuus ratkaisee.

    • isintytto

      Pentuja on samassa katraassakin eripainoisia luovutusikäisenä mutta paino ja korkeus tasoittuu kasvaissa. Paino riippuu siitä mitä koira syö tai on syötetty. Nykyään tahtovat Jackrussellinterrierit kasvaa liiankin suuriksi. Itselläni on narttu joka oli pentueen pienin, mutta kasvoi aivan yhtä suureksi kuin muutkin.Paino noin 5 kg ja säkä 26cm. Tehnyt jo kuusi pentuakin. Vanhempi Jackrussellini 7v. painaa normaalisti 7-9 kg. Nyt 9 pentua imettäissä painaa melkein 10kg.Pennut 3,5 viikkoa.Sitten Uros on noin 8kg säkä 30cm. Normaalisti kaikki syövät samaa ruokaa,uros enemmän ja vanhempi narttu vähiten,koska on taipuvainen lihomaan.

    • Anonyymi

      taitaapi kaikissa valmisruuissa olla liikaa energiaa , russelli on seurakoira ja saa aina
      makupaloja kun tuijottaa suloisilla mantelisilmillääm emäntää joka ei malta olla
      syöttämättä niitä herkkupaloja lemmikilleen , koirilla on liian vähän liikuntaa kuten
      on ihmisilläkin, niinpä me kaikki lihotaan , jos käyttää jalostukseen isoja yksilöitä
      niin tuleehan siitä isoja pentujakin ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe