Pentu oksentaa

Mikä neuvoksi?

Eli siis 11 viikkoinen seropipentuni oksentaa monena aamuna viikossa. Tämä ei siis ole jokapäväistä, ja tapahtuu aina lähinnä aamuisin ennen aamuruokaa tai ulkona käyttämistä. Oksennus on sellainen pieni "kökkäre", kiinteä mötkylä, jossa on usein mukana myös karvoja, pahvinpaljoa ym. Pennulla on paha tapa syödä kaikki maasta löytyvät lehdet, risut, roskat, kaikki.

Voisiko joku kertoa mistä on kyse ja onko vaarallista? Tai normaalia/epänormaalia, että oksennus on kiinteä möykky?

6

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirat oksentaa kans monesti, mutta yleensä sillon jos ei oo ruokaa kupissa, ns.tyhjämahaoksennusta. tai sitte jos on syöny jotai sopimatonta nii ulos tullee seki, tosin ei oo ennää pentuja..

laita aamuruokaa vähä aikasemmaksi tai illalla anna ennen nukkumaan menoa iha vähä jotai evästä että kestää aamuun asti syömättä..
      ja ulkona kannattaa kieltää ja estää syömästä kaikkee mitä eteen sattuu ku jos asut oikee veemäisessä paikassa nii ei tiiä mitä sieltä löytyy, ku muoti-ilmiö on myrkytetyt makupalat ja neuloilla täytetty nakki ://

• juuri siksi

Pentu oksentaa varmaan siitä syystä, että on syönyt sulamatonta ja sopimatonta roinaa, mikä ei sula, eikä lähde mahalauksusta etenemään suolistoon. Voi olla vaarallista tuollaisen roskan syöminen, voi tulla tukos tai tulehdus suolistoon. Pentua pitää estää syömästä roskia, kiviä jne.

• AP.

Olen kyllä yrittänyt estää syömästä maasta lehtiä ym, ja otan aina suusta pois jos huomaan, mutta valitettavasti kaikkea ei ehdi huomata. :/ Täytyy alkaa vielä kovemmin tarkkailemaan.

• lenkeille eli voi haistella...
        AP. kirjoitti:

Olen kyllä yrittänyt estää syömästä maasta lehtiä ym, ja otan aina suusta pois jos huomaan, mutta valitettavasti kaikkea ei ehdi huomata. :/ Täytyy alkaa vielä kovemmin tarkkailemaan.

ei maistella.

• Koiran karvatkin saavat sen herkästi oksentamaan. Jos koira "raaputtaa" itseään hampaillaan syystä tai toisesta, voi se nielaista omia karvojaan ja ne tulee usein ulos oksentamalla. Mutta jos oksennuksessa on vaa muutamia karvoja, tuskin kyse on tästä... :)

• Näin minä

AAmuoksentelu estyy meillä kun laitan aikaisin kuppiin lusikallisen Hyla raejuustoa tai vauvojen tutteli-velliä.Koira on aikuinen mutta näin vaan pitää menetellä.
        Tyhjän mahan oksennus johtunee hapoista ja on tavallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      160
      2108
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      310
      1793
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      81
      1254
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1091
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe