Mikä IHME mulla voi olla ku mul on ollu hiivan oireita jo kaks vuotta, välillä kirvelyä virtsatessa, vaaleeta mönjää alapääs, melko hajutonta valkovuotoa, mut ei kutinaa. ehkäsyneuvolas todettiin hiivatulehdus ja söin siihen neljän kapselin kuurin 1 kapseli/vko diflucanin vaihtoehtoislääkettä. mul ei oo mitää sukupuolitauteja. samalla ku alotin ton kuurin kaks kuukautta sitte ni lopetin alkoholin, sokerin, vehnäjauhojen ja hiivan syönnin eli en oo syöny kahteen kuukauteen mitää mis on noita aineita. Lisäks oon syöny maitohappobakteereita (DDS ), Molkosania, Colon Clear Psyllium -ja maa-artisokkajauhetta. Välillä oon ollu myös noin 5 päivää syömättä mitää hiilihydraatteja. Kuitenki alapään limakalvoille tulee jatkuvasti sitä vaaleeta mönjää, joka pitää aina pesun yhteydessä kaapia kynnellä pois. Nyt on viime päivinä myös ollu kamalaa kutinaa, jota ei ennen ole ollut. Mistä tää johtuu? Jos joku vaa ees saattaiski tietää ni please auttakaa mua!
Miettikää tätä!?!
22
20153
Vastaukset
- oj simpsonite
etkö ole kuunnellut radiota ??
" Emättimen hiivasieni tulehduksen hoidat yhdellä canesten 500 mg emätin puikolla "- AnonyymiUUSI
Mene urologille!
- ponsi
Mene nyt ihmeessä gynegolokille ettei tarvi tuskailla. Alkanut kutina varmaan johtuu siitä kun olet ruvennut pesemään alapäätäsi useimmin kuin normaalisti? Yksi kerta päivässä riittää ja pelkällä vedellä. Kannattaa myös suosia puuvillaisia alushousuja tekokuituisten sijaan ja pyyhkiä edestä taakse. Nämä vaan pieninä vinkkeinä. Bakteerikantasi on epäilemättä järkkynyt ehkä juuri hiivan takia. Runsas paakkuinen valkovuoto viittaisi tosin hiivaan ja saattaahan hiiva oireilla ilman kutinaakin ja esiintyy kroonisena. Gynikseltä saisit varmuuden. Mars mars!
- tiedän mistä puhut
Hei!
Kunpa osaisinkin neuvoa sinua, mutta kun kärsin ihan samasta vaivasta. Popsin jatkuvasti estolääkkeitä (diflucan 50mg, 1x 2vko), mutta ei auta. En syö sokeria, enkä vaaleaa leipää, kesän olen kulkenut hameessa ilman alushousuja...
Gynekologit eivät oikein osaa auttaa. Onnellinen olin jo siitä, kun vihdoin määrättiin edes jonkinlainen lääkitys (apteekin ilman reseptiä tuotteet eivät enää tehonneet, eikä kaikki reseptillä määrättävätkään.. että se siitä canestenista) Sitä ennen gynekologi(nainen) kehoitti olemaan vain onnellinen ettei ole jotain pahempaa esim. kroonisesti vuotavasta peräsuolesta. Ajatelkaa! Olkaamme kaikki onnellisia, ettei meillä ole tätä vaivaa. Toinen neuvo oli syödä kalaa kerran viikossa. Hitto vie.
Nyt olen varannut ajan papa-testiin. Mietityttää, että voiko siitä koitua jo lapsensaamisongelmia jos on jatkuvasti tulehdusta synnytyselimissä. Alavatsassa tuntuu pientä kipua. Seksielämä on latistunut, sillä paikat kipeytyvät todella helposti ja olenkin haluton. Syön e-pillereitä, käytämme myös kondomia, jottei vaiva tarttuisi poikaystävääni. Joskus se tarttuu ja minua hävettää.
Väsyttää koko vaiva. Onneksi olen lähdössä vuodeksi ulkomaille ja poikaystävä jää Suomeen. Toivottavasti edes selibaatti auttaa.- krisse
Jep, mulla kans sama vaiva jatkunut vuoden. Kutiaa ja vuotaa... Oon käyny gynellä vaivan takia 5 kertaa ja saanut aina eri lääkkeet, jotka ovat vieneet kutinan hetkeks pois. Ja sitten se taas alkaa! Tää on ihan kauheeta, varsinkin kun olisin tosi halukas harrastamaan seksiä ja se kuitenkin sattuu...
Ja sekin on ihmeellistä että toinen gyne sanoo että ei se tartu poikaystävään ja toinen sanoo että tarttuu. Ota siitä selvä?
Minun ongelma ilmeisesti on peräisin siitä että emättimen limakalvot on liian kuivat. Olen vaihtanut pillerimerkkiäkin enemmän estrogeenisempään, mutta ei tulosta. Ei tähän taida olla parannuskeinoa? Alan olla jo aika epätoivoinen asian kanssa! Ei tunnu olo edes naiselliselta enää. Yksi kaverini tosin sanoi että hanellä oli ollut puoli vuotta ja sitten oli vain kyllästynyt syömään lääkkeitä ja oli vaan antanut asian olla ja hiiva oli lähtenyt..
Mutta jos joku osaa antaa toimivia neuvoja, niin KIITOS etukäteen!!! - butterfly
krisse kirjoitti:
Jep, mulla kans sama vaiva jatkunut vuoden. Kutiaa ja vuotaa... Oon käyny gynellä vaivan takia 5 kertaa ja saanut aina eri lääkkeet, jotka ovat vieneet kutinan hetkeks pois. Ja sitten se taas alkaa! Tää on ihan kauheeta, varsinkin kun olisin tosi halukas harrastamaan seksiä ja se kuitenkin sattuu...
Ja sekin on ihmeellistä että toinen gyne sanoo että ei se tartu poikaystävään ja toinen sanoo että tarttuu. Ota siitä selvä?
Minun ongelma ilmeisesti on peräisin siitä että emättimen limakalvot on liian kuivat. Olen vaihtanut pillerimerkkiäkin enemmän estrogeenisempään, mutta ei tulosta. Ei tähän taida olla parannuskeinoa? Alan olla jo aika epätoivoinen asian kanssa! Ei tunnu olo edes naiselliselta enää. Yksi kaverini tosin sanoi että hanellä oli ollut puoli vuotta ja sitten oli vain kyllästynyt syömään lääkkeitä ja oli vaan antanut asian olla ja hiiva oli lähtenyt..
Mutta jos joku osaa antaa toimivia neuvoja, niin KIITOS etukäteen!!!unohtu kertoo että ennen diflucanin vaihtoehtoislääkettä kokeilin canestenin combi-pakkausta eli puikot voide mut ei vaikuttanu mitenkää. myöskään gynophilus-puikoista ei ollu mitää apua. syön myös diane nova -pillereitä ja mietin täs et pitäsköhän ne lopettaa ja kattoo mitä tapahtuu...lisäks mulla on kans arveltu olevan kuivat limakalvot alapääs. mulla on myös ollu papakokees luokka 2 neljä kertaa peräkkäin (papa on tehty puolen vuoden välein) mut nyt viimesestä papasta ei tullu kirjettä, joka tarkottaa et se on ollu normaali. ja sit oon huomannu et jos en juo tarpeex vettä ni sillon virtsatessa kirvelee. onx muita samanlaisii tapauksia??
- Hanna
butterfly kirjoitti:
unohtu kertoo että ennen diflucanin vaihtoehtoislääkettä kokeilin canestenin combi-pakkausta eli puikot voide mut ei vaikuttanu mitenkää. myöskään gynophilus-puikoista ei ollu mitää apua. syön myös diane nova -pillereitä ja mietin täs et pitäsköhän ne lopettaa ja kattoo mitä tapahtuu...lisäks mulla on kans arveltu olevan kuivat limakalvot alapääs. mulla on myös ollu papakokees luokka 2 neljä kertaa peräkkäin (papa on tehty puolen vuoden välein) mut nyt viimesestä papasta ei tullu kirjettä, joka tarkottaa et se on ollu normaali. ja sit oon huomannu et jos en juo tarpeex vettä ni sillon virtsatessa kirvelee. onx muita samanlaisii tapauksia??
Mulla ainakin rulee heti virtsatien tulehdusoireet jos juon liian vähän tai jos syön paljon makeeta. Hiivaoireista kärsin aikanaan siitä syystä, että jouduin syömään näihin virtsatientulehduksiin monia antibioottikuureja, jotka aiheuttivat hiivakasvuston elimistöön. Kauhee oravanpyörä, mutta sain sen katkeemaan aluksi karpalolla (mehut, jauheet) ja jatkoin hoitoa luontaistuotekaupan citrisidal-nimisellä greipinsiemenöljyllä jota sekoitetaan pari tippaa lasilliseen vettä pari kertaa päivässä. Aine tappaa siis hiivaa elimistöstä, se on sellanen "luonnonantibiootti".
Mun oireet on enää hyvin satunnaisia, eikä ole sen jälkeen (puoltoista vuotta) tarvinnut kertaakaan syödä antibiootteja. Hoitoon tietysti kuuluu se, ettei syö niitä sokereita ja venhäjauhoja ja hiivalla kohotettuja leivonnaisia.
Mut tsemppiä teille jotka vielä painitte ongelman kanssa, kokeilkaa vaikka samaa reseptiä kun mä, ainkin mulla se tehos! - butterfly
Hanna kirjoitti:
Mulla ainakin rulee heti virtsatien tulehdusoireet jos juon liian vähän tai jos syön paljon makeeta. Hiivaoireista kärsin aikanaan siitä syystä, että jouduin syömään näihin virtsatientulehduksiin monia antibioottikuureja, jotka aiheuttivat hiivakasvuston elimistöön. Kauhee oravanpyörä, mutta sain sen katkeemaan aluksi karpalolla (mehut, jauheet) ja jatkoin hoitoa luontaistuotekaupan citrisidal-nimisellä greipinsiemenöljyllä jota sekoitetaan pari tippaa lasilliseen vettä pari kertaa päivässä. Aine tappaa siis hiivaa elimistöstä, se on sellanen "luonnonantibiootti".
Mun oireet on enää hyvin satunnaisia, eikä ole sen jälkeen (puoltoista vuotta) tarvinnut kertaakaan syödä antibiootteja. Hoitoon tietysti kuuluu se, ettei syö niitä sokereita ja venhäjauhoja ja hiivalla kohotettuja leivonnaisia.
Mut tsemppiä teille jotka vielä painitte ongelman kanssa, kokeilkaa vaikka samaa reseptiä kun mä, ainkin mulla se tehos!Haluisin vaa kysyy muutaman jutun..Mäki oon kuullu/lukenu tosta Citricidal-greipinsiemenuutteesta mut ei oo vaa vielä tullu ostettua. Kuinka kauan sä käytit sitä et huomasit vaikutuksen? Sä oot siis ollu puolitoista vuotta syömättä mitää sokereita, vehnäjauhoja ja hiivaa sisältäviä tuotteita? Ootko syöny hedelmiä ja ootko käyttäny hedelmäsokeria, hunajaa, siirappeja tai jotai muuta makeutusainetta ruokien makeuttamiseen? Mua vaa askarruttaa nää tällaset makeutusaineet et onx ne nii pahoja hiivan kannalta...? Entä syötkö muute hiivatonta eli hapanjuureen leivottua ruisleipää?
- nolo
krisse kirjoitti:
Mutta jos joku osaa antaa toimivia neuvoja, niin KIITOS etukäteen!!!Olisikohan A- vitamiinin puute? Kannattaa kokeilla, eihän se ota jos ei annakkaan. Muistakaa kuitenkin että A- vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini ja varastoituu elimistöön, joten ei yli annostuksia! Turvallisin olisi syödä Paljon A-vitamiinia sisältäviä ruokia. Erästä tuttavaani oli auttanut samankaltaisissa oireissa kun oli lisännyt voin uudelleen ruokavalioonsa. Syö tänäpäivänä n.20g/ päivä voita. Porkkanassa on myös A-vitamiinia runsaasti, joka imeytyy parhaiten kun laitaa raasteeseen n.1 tl-1rkl öljyä. Muita hyviä A-vitamiinin lähteitä on esim.lehtikaali, pinaatti, vasikan maksa, maksamakkara.
Toivon että kokeilu tuottaa tulosta! - Nadja
Siinähän se syy siihen hiivaan sitten tulikin... Kai se poikakaveris on käynyt näyttämässä vehjettään lääkärillä? Teillä nimittäin on sitä hiivaa kummallakin, eikä se sulta parane, kun saat sen aina poikakaverilta uudestaan. Teidän tarttee saada kummankin lääkitys siihen hiivaan. Ja kyllä, selibaatti auttaa ;)
- krisse
Nadja kirjoitti:
Siinähän se syy siihen hiivaan sitten tulikin... Kai se poikakaveris on käynyt näyttämässä vehjettään lääkärillä? Teillä nimittäin on sitä hiivaa kummallakin, eikä se sulta parane, kun saat sen aina poikakaverilta uudestaan. Teidän tarttee saada kummankin lääkitys siihen hiivaan. Ja kyllä, selibaatti auttaa ;)
niin, mutta kun lääkäri sanoo ettei se tartu miehelle... ainoastaan jos miehellä on diabetes, niin sitten.. mutta toisaalta taas toinen lääkäri sanoo että se voi tarttua, mutta kukaan ei ole kehottanut käyttämään kondomia...
ehkäpä seuraavan kerran mainitsen että myös poikaystävälle lääkkeet, kiitos!
minun poikaystävällä ei ole kyllä minkäänlaisia oireita, mutta kaipa se voi olla piilevänä? - krisse
Hanna kirjoitti:
Mut tsemppiä teille jotka vielä painitte ongelman kanssa, kokeilkaa vaikka samaa reseptiä kun mä, ainkin mulla se tehos!minä ostin nyt ihan kokeeksi sitä greipinsiemenuutetta ja toivon että se auttaa ainaiseen kutinaan! ja paketin kondomeja :) kiitos sulle vinkistä!
se on muuten aika pahan makuista... :(
kuinka kauan sulla kesti että tuloksia alkoi "näkyä"? ja teitkö myös niitä emätinkylpyjä? kuinka usein? - henna
moi!!
Kokeilepa ostaa luontaistuotekaupasta kirja nimeltään: Hiivasyndooma.
Lukaisepa se, oisko siitä apua???
Kirja voi löytyä myöskin kirjastosta. - AnonyymiUUSI
Syynä vaivoihisi voi olla E- pillerit!
- Apua saanut
Ensinnäkin suosittelen: menkää ihmeessä yksityis/erikoislääkärille (siis gynekologille). Mä kärsin jatkuvista "hiivan" oireista pitkän aikaa. Välillä ne menivät pois ja taas tulivat takaisin. Kuukautiskierrolla tai millään muillakaan tekijöillä ei ollut vaikutusta oireiden ilmestymiseen/katoamiseen. Ostin usein apteekista hiivalääkkeitä, oli hetken helpotus, mutta ei kauaa. Terveyskeskuslääkäri vain hoki hiivasta.
Lopuksi varasin ajan naistentautien erikoislääkärille ja syy ja apu löytyi vartissa! Lääkäri totesi heti, että kun hänelle sanotaan oireiksi toistuvat hiivan oireet, hän ensimmäiseksi epäilee kondyloomavirusta. Se testattiin etikkahappokäsittelyllä (kirveli aivan sairaasti!), joka aiheuttaa limakalvoille värimuutoksen, jos virusta on. No, muutosta löytyi, jonka jälkeen lääkäri levitti penslaamalla lääkkeen limakalvoille (poltti aivan vietävästi!) Käsittely toistetaan, kunnes muutosta limakalvoilla ei enää näy, mulla tehtiin kaksi kertaa. Tähän ei siis saa mitään reseptilääkettä, vaan hoito suoritetaan vastaanotolla. Oireet ovat ainakin toistaiseksi pysyneet poissa. Ja terveyskeskuksessa ei kukaan maininnutkaan, voisiko tälläisestä olla kyse... Tietty erikoislääkäri maksaa paljon (mun hoitoon meni 67 €, osan saa Kelasta takaisin), mutta saapa ainakin oikeanlaista hoitoa.
Sitten vielä tietoa kondyloomasta eli visvasyylästä, jota kyseinen lääkäri mulle antoi:
* kondylooma ei ole sukupuolitauti, vaikka useissa lähteissä niin virheellisesti kerrotaankin (itseasiassa, kun netistä katsoin, melkein jokaisella sivulla oli maininta "kondylooma eli visvasyylä on yleisin sukupuolitautimme"...); kysyin vielä lääkäriltä, tarviiko mieheni hakeutua myös hoitoon ja tarviiko jatkossa käyttää kondomia => vast. ei tarvitse (jos miehellä ei näy selviä muutoksia), sillä kyse ei siis ole sukupuolitaudista; lääkäri myös antoi mulle kondyloomasta kertovia artikkeleita, joissa sanottiin, ettei visvasyylää tarvitse hävetä (niin yleinen ja tavallinen se on) eikä tuntea itseään "saastaiseksi" sen ikävästä nimestä huolimatta...
* kondyloomaviruksia esiintyy kaikilla, mutta kaikilla se ei kuitenkaan puhkea
* viruksen puhkeamista edesauttaa stressi, huono yleiskunto ym.; kysyinkin lääkäriltä, miten voin tätä jatkossa ennaltaehkäistä ja hän sanoi: hyvä kunto ja hyvä mieli!
Kannattaa siis kysyä! (Tulkaapa sit kertomaan ihan mielenkiinnosta, mikä oli tulos, eli auttoiko ehdotukseni... Olis nimittäin ihan kiva tietää, onks tää virus tosiaan näin yleinen.)- krisse
onpa hyvä tietää että joku on saanut apua ongelmaansa! seuraavan kerran kun menen gynelle, mainitsen asiasta! vaikka tuo tutkimis,- ja hoitosysteemit ei kyllä kuulosta kovin ihanalta... mutta mielummin se kuin ainainen kutina!
kiitos vinkistä! :o) - Apua saanut
krisse kirjoitti:
onpa hyvä tietää että joku on saanut apua ongelmaansa! seuraavan kerran kun menen gynelle, mainitsen asiasta! vaikka tuo tutkimis,- ja hoitosysteemit ei kyllä kuulosta kovin ihanalta... mutta mielummin se kuin ainainen kutina!
kiitos vinkistä! :o)...toivottavasti vaan auttais suakin ja muita samasta vaivasta kärsiviä. Juu, se tutkiminen ja hoito ei olleet mitään miellyttävimpiä kokemuksia ja sanoinkin sen ihan sen takia, että tiedätte varautua. Ja ei ne kirvely ja polte sitten kauaa kestänyt, sen toimenpidehetken vaan.
Mutta kuten sanoit, mielummin se kuin ainainen kutina! - myoskin kokenut....
Tuli vaan mieleen, että jostainhan se kondylooma-virus kuitenkin tarttuu... ei se liene meillä syntymästä asti kuitenkaan, vai kuinka? Itselläni todettiin kondylooma 90-luvun alussa ja se hoidettiin jäädytyshoidolla. Sen jälkeen papa on ollut aina luokkaa 1. Kuitenkin avomiehelleni ilmaantui kondylooma aika pian seurustelumme alettua ja lääkäri passitti luonnollisesti minut myös testeihin - silloinkin näyte oli luokkaa 1. Tietysti, jos itämisaika on toi jonkun mainitsema jopa kaksi vuotta niin silloin tuskin minä olen ollut se tartuttaja... jännä kuitenkin että se ilmestyi juuri seurustelumme alkuvaiheessa. Eli kondylooma voi tarttua vaikka virus ei itselläsi olisi aktiivisessa vaiheessa, ja sukupuoliteitse sen saa kaikkein varmimmin, eli siinä mielessä se kyllä on sukupuolitauti.
- Apua saanut
myoskin kokenut.... kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että jostainhan se kondylooma-virus kuitenkin tarttuu... ei se liene meillä syntymästä asti kuitenkaan, vai kuinka? Itselläni todettiin kondylooma 90-luvun alussa ja se hoidettiin jäädytyshoidolla. Sen jälkeen papa on ollut aina luokkaa 1. Kuitenkin avomiehelleni ilmaantui kondylooma aika pian seurustelumme alettua ja lääkäri passitti luonnollisesti minut myös testeihin - silloinkin näyte oli luokkaa 1. Tietysti, jos itämisaika on toi jonkun mainitsema jopa kaksi vuotta niin silloin tuskin minä olen ollut se tartuttaja... jännä kuitenkin että se ilmestyi juuri seurustelumme alkuvaiheessa. Eli kondylooma voi tarttua vaikka virus ei itselläsi olisi aktiivisessa vaiheessa, ja sukupuoliteitse sen saa kaikkein varmimmin, eli siinä mielessä se kyllä on sukupuolitauti.
No, mä en ole lääkäri, että annoin vaan sitä informaatiota, jota naistentautien erikoislääkäri (jonka luulis asiasta tietävän...) mulle antoi. Mutta kirjoitan tähän otteita lehtiartikkelista, jonka sain samaisella lääkärikäynnillä:
..."Viruksen voi saada mistä tahansa, myös lämpimistä yhteiskylpyaltaista ja uimaloista, jos vain iholla tai limakalvolla olevaan naarmuun joutuu virusta sisältävää pintasolukkoa. Tietysti myös suora ihokosketus yhdynnässä tai käsien kautta tartuttaa. Ongelma-alueet ovat iho, emätin ja kohdun kaulaosa.
Kaikkiin ihmisiin virus ei tartu. Tärkeä osuus tässä on ihmisen omalla immuniteetilla, joka voi vaihdella yleiskunnon mukaan. Tupakointi heikentää ihon ja limakalvojen kykyä torjua virussairauksia. Tartunnan jälkeen kondylooma voi hävitä, kun elimistö kohdistaa kaikki voimansa siihen. Siksi papanäytteeseenkään ei heti reagoida, vaan se otetaan myöhemmin uudelleen.
Virus voi tarttua myös peniksen iholle, mutta useimmiten mieheltä sitä ei kuitenkaan löydy, eikä kondomia kehoteta välttämättä käyttämään."...
..."Kondylooman ainoa hoito on toistaiseksi virusta sisältävän solukerroksen tuhoaminen kemiallisesti tai fysikaalisesti (polttamalla esim. laserilla tai jäädyttämällä)."..."Hoidettaessa poistetaan vain näkyvä muutos. Osaan pintaa voi jäädä piilevää virusta, joka voi tulla vielä vuosienkin päästä esiin."...
..."Kondylooma ei ole sukupuolitauti. Synnytykseen se ei vaikuta."...
Tämä oli siis Eevan (4/96) Asiantuntijat-palstalta, vastaajana naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Leena Larva.
Ehkä kondylooman siis voi käsittää myös harhaanjohtavasti sukupuolitautina, koska sen voi saada MYÖS yhdynnässä, mutta niin sen voi saada monella muullakin tavalla, kuten tuossa artikkelissa mainittiin.
Tuli vielä mieleen tuosta kun sanoit, että miehesi sai viruksen melko pian seurustelunne alettua, että olen kuullut myös, että esim. virtsatulehduksia voi esiintyä uuden seurustelun myötä. Siis kun yhdynnässä "uudet ja oudot" bakteerit/virukset vaihtuu... Tähän mulla ei kylläkään ole antaa virallisia lainauksia, mutta eräälle tutulle kävi näin, että hän sai virtsatulehduksen melko pian uuden suhteen alkamisen jälkeen ja lääkäri oli hänelle selittänyt asian näin. - myöskin kokenut
Apua saanut kirjoitti:
No, mä en ole lääkäri, että annoin vaan sitä informaatiota, jota naistentautien erikoislääkäri (jonka luulis asiasta tietävän...) mulle antoi. Mutta kirjoitan tähän otteita lehtiartikkelista, jonka sain samaisella lääkärikäynnillä:
..."Viruksen voi saada mistä tahansa, myös lämpimistä yhteiskylpyaltaista ja uimaloista, jos vain iholla tai limakalvolla olevaan naarmuun joutuu virusta sisältävää pintasolukkoa. Tietysti myös suora ihokosketus yhdynnässä tai käsien kautta tartuttaa. Ongelma-alueet ovat iho, emätin ja kohdun kaulaosa.
Kaikkiin ihmisiin virus ei tartu. Tärkeä osuus tässä on ihmisen omalla immuniteetilla, joka voi vaihdella yleiskunnon mukaan. Tupakointi heikentää ihon ja limakalvojen kykyä torjua virussairauksia. Tartunnan jälkeen kondylooma voi hävitä, kun elimistö kohdistaa kaikki voimansa siihen. Siksi papanäytteeseenkään ei heti reagoida, vaan se otetaan myöhemmin uudelleen.
Virus voi tarttua myös peniksen iholle, mutta useimmiten mieheltä sitä ei kuitenkaan löydy, eikä kondomia kehoteta välttämättä käyttämään."...
..."Kondylooman ainoa hoito on toistaiseksi virusta sisältävän solukerroksen tuhoaminen kemiallisesti tai fysikaalisesti (polttamalla esim. laserilla tai jäädyttämällä)."..."Hoidettaessa poistetaan vain näkyvä muutos. Osaan pintaa voi jäädä piilevää virusta, joka voi tulla vielä vuosienkin päästä esiin."...
Tämä oli siis Eevan (4/96) Asiantuntijat-palstalta, vastaajana naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Leena Larva.
Ehkä kondylooman siis voi käsittää myös harhaanjohtavasti sukupuolitautina, koska sen voi saada MYÖS yhdynnässä, mutta niin sen voi saada monella muullakin tavalla, kuten tuossa artikkelissa mainittiin.
Tuli vielä mieleen tuosta kun sanoit, että miehesi sai viruksen melko pian seurustelunne alettua, että olen kuullut myös, että esim. virtsatulehduksia voi esiintyä uuden seurustelun myötä. Siis kun yhdynnässä "uudet ja oudot" bakteerit/virukset vaihtuu... Tähän mulla ei kylläkään ole antaa virallisia lainauksia, mutta eräälle tutulle kävi näin, että hän sai virtsatulehduksen melko pian uuden suhteen alkamisen jälkeen ja lääkäri oli hänelle selittänyt asian näin.öö... tuleekohan tää nyt toiseen kertaan kun äsken kirjoittamani viesti hävisi jonnekin maata kiertävälle radalle...?
No, joka tapauksessa siis en tosiaankaan kiistä erikoislääkärin lausuntoa asiasta, kunhan vain kerroin omat kokemukseni asiasta. Fakta on kuitenkin se että kondylooma mainitaan aina kaikissa seksitauteja käsittelevissä artikkeleissa. Johtunee ilmeisesti tuosta tarttumisesta sukupuoliteitse. Hyvähän se vaan on jos on päässyt sukupuolitautipannasta. Itse nimittäin ainakin kannoin syyllisyyttä ko. taudista ja pitkään - varsinkin silloin kun avomieheni sai sen vuosia sen jälkeen kun omani oli parantunut.
Ja tuon saman bakteerinvaihtoselityksen virtsatulehdukselle olen myös minäkin kuullut. Tosin on se mahdollista myös oman tutun kumppaninkin kanssa yhden villin viikonlopun jälkeen. On nimittäin kokemusta siitäkin. Tyypillinen kuherruskuukausivaiva, sanoi mun lääkärini... - Muija
Apua saanut kirjoitti:
Tuli vielä mieleen tuosta kun sanoit, että miehesi sai viruksen melko pian seurustelunne alettua, että olen kuullut myös, että esim. virtsatulehduksia voi esiintyä uuden seurustelun myötä. Siis kun yhdynnässä "uudet ja oudot" bakteerit/virukset vaihtuu... Tähän mulla ei kylläkään ole antaa virallisia lainauksia, mutta eräälle tutulle kävi näin, että hän sai virtsatulehduksen melko pian uuden suhteen alkamisen jälkeen ja lääkäri oli hänelle selittänyt asian näin.mulle kävi tuon virtsatulehduksen kanssa... seurustelin ja sit yhtäkkiä sain tulehduksen..ja oli tosi raju vielä. Epäilin et mies oli käynyt vieraissa, kielsi kuitenkin. Nyt kun on entinen miesystävä niin on tunnustanut et kävi...Nykyisen miehen kanssa oli myös alussa vähän ongelmia tuon bakteerinvaihdon kanssa, mut niin vaan ovat sopeutuneet keskenään kovan harjoittelun myötä :))))))))
- AnonyymiUUSI
On sulla gubbe taas naisten oireita,vai vielä ehkäisyneuvolassa,olet kyllä sairas tapaus!vanha ukko!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645623Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4411359Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2776664Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23325Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.132594Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle22583Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442350