teakin kakkosvaihe

Sweet&sour

Olen itse menossa teakin kakkosvaiheeseen toukokuussa ja ajattelin josko täältä löytyisi muitakin sinne menijöitä. Voitais vaihtaa ajatuksia ja toki muutkin saa heittää kommenttia kehiin.

9

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saarah89

      Moi!!! :D

      Ihanaa mäki oon menossa Teakin pääsykokeisiin! Mitäs sulle kuuluu? Millä mielellä lähet liikenteeseen?

      Pikkase mahtavaa jos sinne oikeesti pääsiski sisään!! Pääsis telkkariin ja kaikkee.. Salkkareihinki!!!! :DDDD

      Uskokko et sulla on mitkä mahikset? Mä en tiedä omista. Oon kyl hoikka ja nätti. Koulunäytelmissä oon aina ollu mukana!!1

      • Sweet&sour

        Joo olishan se mahtavaa jos ja kun sinne pääsee. Salkkarit vaan ei ihan oo mulla se tavoite vaan lähinnä se että saan tehdä teatteria, sillä mulle se on tosi tärkeetä.
        Uskon jopa itsevarmasti omaavani hyvät mahikset, mutta silti aion käyttää aikani harjoitteluun, että olisin varmasti valmis. Ulkonäöllä, hoikkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa pääsetkö sisään. Nämä ei ole mallikisat! Toivottavasti olet lukenut pääsyoppaasta tarkkaan pääsykriteerit, jotka siellä mainitaan. Ja harjoittele, sitä ei voi koskaan tehdä liikaa.


      • Kumu
        Sweet&sour kirjoitti:

        Joo olishan se mahtavaa jos ja kun sinne pääsee. Salkkarit vaan ei ihan oo mulla se tavoite vaan lähinnä se että saan tehdä teatteria, sillä mulle se on tosi tärkeetä.
        Uskon jopa itsevarmasti omaavani hyvät mahikset, mutta silti aion käyttää aikani harjoitteluun, että olisin varmasti valmis. Ulkonäöllä, hoikkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa pääsetkö sisään. Nämä ei ole mallikisat! Toivottavasti olet lukenut pääsyoppaasta tarkkaan pääsykriteerit, jotka siellä mainitaan. Ja harjoittele, sitä ei voi koskaan tehdä liikaa.

        Niin, kyllähän mun täytyy sanoa, että eipä voisi juuri enempää raivostuttaa sellaiset ihmiset ketkä hakeutuvat alalle vain julkisuus, raha ja maine mielessään. Täytyy kuitenkin muistaa, että näyttelijän ammatti on yksi kovimmista, joissa kysytään henkistä kanttia aivan jumalattoman paljon. Ja ne ketkä kuvittelevat ulkonäöllä ja näteillä silmillä pääsevänsä muuallekin kuin salkkareihin, voinee tämän alan suosiolla unohtaa.
        Mitä tulee pääsykokeisiin, niin sinne vain kaikki yrittämään! Hieno tilaisuus oppia maailmasta ja ennen kaikkea omasta itsestään. Kerran toisessa vaiheessa käyneenä ja nyt uudestaan sinne menossa sanon, että nauttikaa siitä! Ajatelkaa ne tilanteet positiivisina mahdollisuuksina eikä sellaisina mörköinä. Ja muistakaa hyvä valmistautuminen ja LÄSNÄOLO! Keskittykäämme myös me kaikki omiin vahvuuksiimme. Jos se tanssi ja akrobatia nyt ei oo ihan oma juttu, niin turha sitä on sitten lähteä esittelemään.
        Rentous, iloinen mieli ja läsnäolo ovat ainakin mulla ne prinsiipit, joilla aion kauniina toukokuisena tiistaina kohti Haapaniemenkatua suunnata.


      • Sweet&sour
        Kumu kirjoitti:

        Niin, kyllähän mun täytyy sanoa, että eipä voisi juuri enempää raivostuttaa sellaiset ihmiset ketkä hakeutuvat alalle vain julkisuus, raha ja maine mielessään. Täytyy kuitenkin muistaa, että näyttelijän ammatti on yksi kovimmista, joissa kysytään henkistä kanttia aivan jumalattoman paljon. Ja ne ketkä kuvittelevat ulkonäöllä ja näteillä silmillä pääsevänsä muuallekin kuin salkkareihin, voinee tämän alan suosiolla unohtaa.
        Mitä tulee pääsykokeisiin, niin sinne vain kaikki yrittämään! Hieno tilaisuus oppia maailmasta ja ennen kaikkea omasta itsestään. Kerran toisessa vaiheessa käyneenä ja nyt uudestaan sinne menossa sanon, että nauttikaa siitä! Ajatelkaa ne tilanteet positiivisina mahdollisuuksina eikä sellaisina mörköinä. Ja muistakaa hyvä valmistautuminen ja LÄSNÄOLO! Keskittykäämme myös me kaikki omiin vahvuuksiimme. Jos se tanssi ja akrobatia nyt ei oo ihan oma juttu, niin turha sitä on sitten lähteä esittelemään.
        Rentous, iloinen mieli ja läsnäolo ovat ainakin mulla ne prinsiipit, joilla aion kauniina toukokuisena tiistaina kohti Haapaniemenkatua suunnata.

        Kiva kun löytyy ihmisiä, jotka ovat samalla ajatuksella liikenteessä, kuin itsekin olen. Yleensähän se on niin, että sellaiset jotka hakeutuvat alalle vääristä motiiveista, eivät sinne pääsekään. Pääsykokeissa nimenomaan karsitaan tälläiset tapaukset pois. Mutta toki aina yrittää kannattaa. Ja kanttiahan se nimenomaan kysyy ja vaikka itsekin ekaa kertaa olen vasta liikenteessä niin lähden kuitenkin sillä mielellä että parhaani teen, mutta en kuitenkaan ota tilannetta liian kuoleman vakavasti.


      • ---A
        Kumu kirjoitti:

        Niin, kyllähän mun täytyy sanoa, että eipä voisi juuri enempää raivostuttaa sellaiset ihmiset ketkä hakeutuvat alalle vain julkisuus, raha ja maine mielessään. Täytyy kuitenkin muistaa, että näyttelijän ammatti on yksi kovimmista, joissa kysytään henkistä kanttia aivan jumalattoman paljon. Ja ne ketkä kuvittelevat ulkonäöllä ja näteillä silmillä pääsevänsä muuallekin kuin salkkareihin, voinee tämän alan suosiolla unohtaa.
        Mitä tulee pääsykokeisiin, niin sinne vain kaikki yrittämään! Hieno tilaisuus oppia maailmasta ja ennen kaikkea omasta itsestään. Kerran toisessa vaiheessa käyneenä ja nyt uudestaan sinne menossa sanon, että nauttikaa siitä! Ajatelkaa ne tilanteet positiivisina mahdollisuuksina eikä sellaisina mörköinä. Ja muistakaa hyvä valmistautuminen ja LÄSNÄOLO! Keskittykäämme myös me kaikki omiin vahvuuksiimme. Jos se tanssi ja akrobatia nyt ei oo ihan oma juttu, niin turha sitä on sitten lähteä esittelemään.
        Rentous, iloinen mieli ja läsnäolo ovat ainakin mulla ne prinsiipit, joilla aion kauniina toukokuisena tiistaina kohti Haapaniemenkatua suunnata.

        Morjens. Täällä myös yksi joka on lähdössä toukokuussa pääsykokeisiin. Fiilikset on yllättyneet,mutta harjoitella täytyy enemmän kun sielu sietää, ei sinne leikkimään mennä.
        Tiedättekö kuinka paljon yleisesti hakemuksia alalle tulee ja kuinka paljon ihmisiä kutsutaan toiseen vaiheeseen?


      • Kumu
        ---A kirjoitti:

        Morjens. Täällä myös yksi joka on lähdössä toukokuussa pääsykokeisiin. Fiilikset on yllättyneet,mutta harjoitella täytyy enemmän kun sielu sietää, ei sinne leikkimään mennä.
        Tiedättekö kuinka paljon yleisesti hakemuksia alalle tulee ja kuinka paljon ihmisiä kutsutaan toiseen vaiheeseen?

        http://www.teak.fi/Pyrkiminen/Tilastoja

        Sieltäpä näkyy viime vuoden tilastot hakeneista ja valituista...1,4%...JIPPII!!;)


      • hallåbäär
        Sweet&sour kirjoitti:

        Joo olishan se mahtavaa jos ja kun sinne pääsee. Salkkarit vaan ei ihan oo mulla se tavoite vaan lähinnä se että saan tehdä teatteria, sillä mulle se on tosi tärkeetä.
        Uskon jopa itsevarmasti omaavani hyvät mahikset, mutta silti aion käyttää aikani harjoitteluun, että olisin varmasti valmis. Ulkonäöllä, hoikkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa pääsetkö sisään. Nämä ei ole mallikisat! Toivottavasti olet lukenut pääsyoppaasta tarkkaan pääsykriteerit, jotka siellä mainitaan. Ja harjoittele, sitä ei voi koskaan tehdä liikaa.

        "Ulkonäöllä, hoikkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa pääsetkö sisään."

        Aika naiivi ajattelu. Näyttelijäntyön koulutusohjelmahan on todella ulkonäkökeskeinen. Jos on kaksi hakijaa, toinen hoikka, omaa hyvänmalliset luonnolliset kasvot (saa tehtyä niin pahiksen kuiin kaunottarenkin roolin), toinen finninaamainen, pulska. Niin ei epäilystäkään kumman tuomaristo valitsee, jos muuten ovat "samantasoisia".

        Tottahan toki tuomarit katsovat hakijan ulkonäköä, ja paljon katsovatkin. Näin uskon.

        Kameran eteen ei rumana pääse, elokuviinkin tarvitsee näyttelijöitä. Lavalta ulkonäkö ei niin näy. Mutta. Kyllä se on vaan tärkeää.

        Pirkko Saision kirjassa (KAtseenalaiset) kerrotaan näyttelijöiden ulkonäköpaineista.


    • Versinin

      Hienoa, että aloititte tän topicin. Olen 21 vuotias nuori mies ja todella kiinnostunut miten muilla on valmistautuminen mennyt. Montako kertaa olette lukeneet 3 sisarta? Itsellä neljäs kerta nyt menossa. Minkä monologin meinasitte esittää?

      Kertokaahan kokeissa käyneet mikä on sukupuoli-jakauma? Luulisi, että pojan on suhteellisesti helpompi päästä sisälle, koska nimenomaan näitä wannabe-salkkaritähtiä löytyy varmaan enemmän tytöistä. Ylipäätänsä teatterihan on aika tyttömäinen harrastus.

      Olisi kiva myös tietää porukan taustoja. Itse olen tätä niin sanottua Mikko Leppilampi-osastoa, eli kiinnostus teatteriin ja esiiintymiseen on aina ollut, mutta poikamaisemmat jutut ovat vain aikaisemmin vieneet mukanaan. Näyttelykokemusta on lähin jostain koulunäytelmistä. Taitaa tosin tuo kouluun pääseminen olla enemmän kiinni luontaisesta lahjakkuudesta, kui siitä, kuinka paljon on teatteria aikasemmin harrastanut. Ainakin Tommi Korpela ja Hannu-Pekka Björkman päättivät vasta aikuisena hakea kouluun. He ovatkin oman projektini suurimmat innoittajat. :)

      • jjjjjjjj

        Kerropa, miten kävi, kun pari vuotta on kuitenkin aikaa viestisi kirjoittamisesta. Joko sitä TEAKissa ahkerasti opiskellaan? ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe