vihko vai kansio?

anla

oon menossa lukioon ja haluaisin tietää kumpi ois parempi vihko vai kansio? voitteko kertoa omia kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia molemmista, kiitos!

5

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmu

Lopetin lukion vuosi sitten ja kokemuksesta voin sanoa että ainakin omasta mielestä kansio oli parempi vaihtoehto. Vihkoissa oli hyvä puolensa, kun ei tarvinnu joka tunnille kantaa kaikkien aineiden muistiinpanoja, mut taas kansiossa on kaikki yhessä eikä tuu hukattua vihkoja.
      Mulla oli aluks iso kansio, tarkotettu siis A4 papereille, mut havaitsin sen turhan hankalaks ja loppujaksoa kohden aina turhan painavaks. Parempi oli puolet siitä eli A5. Ostin siihen reiällisen ruutulehtiön taakse ja joka ainetta kohden yhen muovitaskun mihin saa monisteet, jos ei oo rei'ittäjää mukana koko ajan tai jos reiät keskellä paperia näyttää hassulta... Aina jakson päätyttyä, siirsin monisteet ja paperit isoon kansioon joka oli kotona, ja johon sai kerättyä aina yhen lukukauden kaikki muistiinpanot säilytystä varten.
      Nyt alotan ammattikorkeessa ja aion jatkaa samaa linjaa. On koettu hyväksi, vaikka ei ehkä ole ihan joka mieleen.
      Hyvää alkavaa kouluvuotta!

• anla

kiitos paljon :) oon kallistumassa kansion puoleen, mut ois kiva kuulla vielä vihonkäyttäjien kommentteja.. häviääkö ne vihot? mihin laitatte monisteet? jne

• ...

vihko, koska en mä ainakaan jaksa kantaa kansiota ja ei se kyllä mahtuiskaan mun laukkuun... Mut siinä on kyl se, et vihkoja pitää ostaa aikasen paljon..

• ...

itse käytän molempia...
      yksi vihko ja yksi kansio per aine...
      vihkoon teen muistiinpanot ja lähes kaiken käsin kirjoitettavan ja kansioon laitan irtolaput yms...
      voi olla hiukan sekavaa mutta toimii mulla tosi hyvin...

• Pure

Tietyt aineet ovat selkeästi kansio aineita, toisissa vahko on osoittautunut kätsymmäksi. Kansio on hyvä paikka säilyttää _kaikkia_ papereita järjestyksessä, mutta ykkösen puolivälissä luovuin siitä kokonaan ja päädyin pelkkiin vihkoihin, ne eivät paina niin paljoa ja vievät vähemmän tilaa. Minulla paloi kiinni siihen paperien pyörittelyyn, hyvin niillä vihkoilla pärjäsi kymmenen vuotta peruskouluakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12501
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4680
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      145
      3670
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2768
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      108
      1671
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      103
      1524
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe