tervunarttu

ja kummallinen

tapaus..aamulenkillä koira nappas hihnaan kiinni ja alkoi repimään/murisemaan.Ihmettelin hieman ja nauroin että lopeta nyt.Ei lopettanut kunnes annoin käskyn irti! no seuraavassa hetkessä koira nappasi mua käteen kiinni ja repi takkini hiaa.Ymmärsin olla paikallani ja antaa käskyn todella ponnekkaasti,irti.Koira irroitti ja myöhemmin yritti tehdä uudestaan.Otin poskikarvoihin kiinni ja annoin ymmärtää kuka komentaa.En voi tajuta mikä ihme sille tuli.Meillä on myös lapsia ja nyt saan silmä kovana vahtia.Koira on ollut lempeä ja ns. hieman hölmö ja tämä on ihan uusi tilanne.Tämä on kolmas tervuni ja aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia.Olen kouluttanut ja harrastanut koirien kanssa aina.

5

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä samantyylistä

      Meillä on malinois narttu hiukan vajaa 2 vuotias ja esim lenkillä ei kukaan saa mennä ohi tai kävellä edessä, koiralla on pakkomielle saada kaikki kiinni ja jos saa niin sitten " saalis" rieppotetaan.

      Kun en päästä koiraa vaan vaadin kunnollista kävelyä koira nappaa ensin hihnaan kiinni ja yrittää purra poikki, irti käsky tehoaa sen jälkeen nappaa lähinnä olevaa kiinni ja yleensä se olen minä ( onneksi) eli puree käteen.

      Tilanne on sama jos en päästä toisen koiran luo, olen kokeillut astua hihnan päälle ja pitää sen jalan alla niin ettei koira pääsisi riehumaan ja käteen kiinni, mutta sitten se nappaa jalkaan.

      Muuten koira on tottelevainen, mutta näissä tilanteissa se ei juuri tajua mitään, tiukka irti auttaa hetkeksi, tuntuu että koira on niin jonkun viettinsä vallassa ettei pysty hallitsemaan itseään.

      Koira on muutenkin arvaamaton en koskaan jätä lasta koiran kanssa kahdestaan edes pieneksi hetkeksi.

      Olen muutenkin miettineyt mitä tämän kanssa olisi viisainta tehdä.

      • on jo viisi vuotias

        eikä aikaisemmin ole tehnyt mitään vastaavaa.


      • ja kouluta

        Kouluta se kuntoon. Belgi oppii nopeasti jos koulutat oikein. Josku pitää olla ihan oikeesti kova. Ne vaan nauravat jos lässytät ja jatkavat häiriökäytöstä.


    • Zwaihund

      Mulla on reilu 1v mali-tervu narttu joka tarraa lähes aina remmiin tai hanskaan kiinni jos lenkki ei menekkään mielensä mukaan tai otan suusta jotain pois.
      Väilää ongelma on muutamanpäivän pois ja kuten taaskin niin lähes päivittäistä.

      Joskus auttaa tiukka komennus. mutta olen nyt ottanut sen linjan etten huomio remminpuremista ja kävelen vain normaalisti, lopettaa muutaman sadanmetrin jälkeen. Tietty jos käteen puree tai vaatteisiin niin pakkohan se on lujasti komentaa.

      Taitaa näillä olla kova vietti nopeasti liikkuvia kohtaan, autot,pyörät ja juoksiat on kaikki saalista.

      • Malinois/ Tervueren

        Mulla on saman ikäinen malin / tervu narttu ja aivan samaa tekee tarraa kiinni, tosin on vähenemään päin.

        Ja kaikki mikä menee kovaa täytyy saada kiinni.

        Mistäpäin koirasi on? Jos vaikka olisivat sisaruksia, meidän on Hämeenkyröstä, vai olikohan Kyröskoski, myyjä kuitenkin Kotti.

        Pentuja oli kymmenen.

        Jos sama paikka laitatko vaikka s.postia olis kiva kuulla muitten kuulumisia.

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe