Miten saisin hamsterini rauhottumaan? Pikkuinen tykkää pitää niin kovaa meteliä päivällä ja yöllä, että pahaa tekee. (tykkää siis kaltereiden puremisesta.) pidän sitä päivittäin vapaana noin tunnin/kahden verran sekä häkkiin on laitettu erilaista tekemistä ja myös puu sekä pahvia, jota pystyy puremaan, mutta ei.. ilmeisesti en nyt tajua pikkuruisen huolta? osaisiko joku auttaa. kiitokset etukäteen!=)
levoton hamsu
6
1536
Vastaukset
- Sari
Ensimmäinen hamsterini oli ihan samanlainen, mielestäni tarjosin sille paljon virikkeitä ja tekemistä mutta ei, aina se vaan jyskytti kaltereita ja pelkäsin pikkuisen hampaiden puolesta. Minulle sanottiin vain, että hamsteri on tylsistynyt ja että pitäisi hankkia terraario. Ostin sitten muoviterraarion häkin tilalle ja mekkala loppui, jonkun aikaa hamsteri yritti terrorisoida juomapulloaan louskuttamalla sitten sitä, mutta sekin loppui pian. Eli meillä auttoi "asunnon vaihto".
Kertokaapas hamsteriharrstajat lisää niksejä :)- sunflower
kiitokset vastauksesta.. mietiskelin samaa, jos sellainen terraario auttaisi, mutta hamsteri ei pääsisi kiipeämään samalla tavalla.. se kun tuntuu rakastavan sitä yli kaiken.
- silja
Moi! Mulla oli aivan sama ongelma, kun sulla. Syynä oli, että hamsullani oli liian pieni häkki. Se puri joka ilta ja yö kaltereita, joten en saanut kunnolla nukuttua. Kun ostimme hamsulleni uuden paljon suuremman häkin se rauhoittui, eikä enää purrut kaltereita, kun oli tarpeeksi tekemistä. Kokeileppa sinäkin! Se keino tehoaa aina. Kalterien pureminen johtuu nääs siitä, kun hamsteri on ikävystynyt. Siitä oli äskettäin juttu Hesarissa. Mailaile mulle! t: Silja
- sunflower
kiitos vastauksesta=) mä en kyllä vaan oo ainakaan vielä löytäny isompaa häkkiä kun tuo meillä oleva, eli kolme kerroksinen. Hamsterilla on myös sellainen tilava koppi häkissään, jossa pystyy tekemään pieniä kaivauksia..=)
- silja
sunflower kirjoitti:
kiitos vastauksesta=) mä en kyllä vaan oo ainakaan vielä löytäny isompaa häkkiä kun tuo meillä oleva, eli kolme kerroksinen. Hamsterilla on myös sellainen tilava koppi häkissään, jossa pystyy tekemään pieniä kaivauksia..=)
Ahaa... No sit sulla on hamsterilles samankokonen häkki, kun mulla. Kuin usein sä uudistat sen häkin järjestystä ja laitat sinne uusia virikkeitä? Luin eräästä hamsterikirjasta, että järjestystä pitäis aina välillä vaihtaa.
- sunflower
silja kirjoitti:
Ahaa... No sit sulla on hamsterilles samankokonen häkki, kun mulla. Kuin usein sä uudistat sen häkin järjestystä ja laitat sinne uusia virikkeitä? Luin eräästä hamsterikirjasta, että järjestystä pitäis aina välillä vaihtaa.
vaihdan sitä kahden-kolmen viikon välein
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938