Sellaista kysyisin että miten nopeasti alkaa vaikuttamaan antibiootti (amoxival vet 100mg)12-viikkoisella pennulla?Syö nyt kolmatta päivää,ja on oksentanut kerran joka yö,vaikuttaako aine ollenkaan kun oksentaa?Soitin eläinlääkärille ja meinasi että syöttää vaan vaikka oksentaa.Oireeet on pienellä vieläkin samat,ettei ainakaan vielä tunnu auttavan,olisiko kuurin vaihto paikallaan?
pissatulehdus
8
3385
Vastaukset
- Scarlet.
Sehän riippu siitä, että miten pitkän ajan päästä lääkkeen annosta oksentaa, että onko lääke lähtenyt imeytymään vai ei. Mutta kyllähän se oksentaminen heikentää lääkkeen tehoa ja hidastaa sen vaikutusta.
Monet antibiootit vetää mahan vähän sekaisin, ja pitäs syöttää sitten hauvalle jotain vatsaa rauhoittavaa. Mutta kyllä tuo oksentelu joka kerta lääkkeen annon jälkeen vaikuttas siltä, että lääke ei sovi koiralle.(tai näin minä tuumin)
Itse varmaan soittasin toiselle elänlääkärille ja kysyisin toisen ammattilaisen mielipiteen asiaan.- oksentaa
vasta noin 6-7 tunnin päästä.Kans ajattelin soittaa toiselle lääkärille,täälläpäin vaan yksi päivystävä näin pyhien ajan,kattaa monta kuntaa näin maalla.Olen antanut piimää,ja murskannut tabletin ihan pieneksi.Ja oksentaa vaan sen yhden kerran,muuten on kyllä tosi pirteä ja vilkas.Luulisi vaan että alkaisi jo edes vähän vaikuttaa.Mutta ajattelin seurata vielä tämän päivän,että mihin suuntaan menee.Se vaan ihmetyttää että kun saa aamulla ja illalla lääkkeen,niin ainoastaan iltalääkkeen jälkeen oksentaa yöllä,päivällä ei ollenkaan.
- maitotuotteita
oksentaa kirjoitti:
vasta noin 6-7 tunnin päästä.Kans ajattelin soittaa toiselle lääkärille,täälläpäin vaan yksi päivystävä näin pyhien ajan,kattaa monta kuntaa näin maalla.Olen antanut piimää,ja murskannut tabletin ihan pieneksi.Ja oksentaa vaan sen yhden kerran,muuten on kyllä tosi pirteä ja vilkas.Luulisi vaan että alkaisi jo edes vähän vaikuttaa.Mutta ajattelin seurata vielä tämän päivän,että mihin suuntaan menee.Se vaan ihmetyttää että kun saa aamulla ja illalla lääkkeen,niin ainoastaan iltalääkkeen jälkeen oksentaa yöllä,päivällä ei ollenkaan.
samaan aikaan lääkkeen kanssa heikentää tehoa, eikä välttämättä lääke edes imeydy. Jos on herkkä maha hae apteekista maitohappobekteereja sillä saat mahan kuntoon ja ruoankin pysymään sisällä.
Ei ihminenkään saa ottaa lääkettä maidon taikka piimän kanssa, se ei silloin vaikuta se lääke. - olipas...
maitotuotteita kirjoitti:
samaan aikaan lääkkeen kanssa heikentää tehoa, eikä välttämättä lääke edes imeydy. Jos on herkkä maha hae apteekista maitohappobekteereja sillä saat mahan kuntoon ja ruoankin pysymään sisällä.
Ei ihminenkään saa ottaa lääkettä maidon taikka piimän kanssa, se ei silloin vaikuta se lääke.hyvä tietää.Eläinlääkäri sanoi nimenomaan että AB-piimää antaa.Kummallista että neuvoi noin.Kiitos paljon neuvosta,jätän piimän heti pois.
- Hämmentynyt hoitaja
olipas... kirjoitti:
hyvä tietää.Eläinlääkäri sanoi nimenomaan että AB-piimää antaa.Kummallista että neuvoi noin.Kiitos paljon neuvosta,jätän piimän heti pois.
Jos antibiootti pysyy mahassa noinkin pitkään eli 6-7 tuntia, kyllä se on ehtinyt mahalaukusta hyvinkin imeytyä. Ruoka viipyy mahassa normaalisti vain muutaman tunnin. Ärsyttäähän se antibiootti ilman muuta.
Itse olen antanut tuossa tilanteessa koiralle lusikalla suuhun vauvan n. 5 kk:n ikäisen riisivelliä ja se auttaa oksenteluun. Vain lusikalinen kerralla.
Antibiotti ei kovin nopeasti tehoa. Ei kolmessa päivässä vielä näe, onko auttanut.Jos koira juo, minusta uskaltaisi odotella.
Koiran kipua on vaikea nähdä. Meillä koira menee piiloon, jos sillä on kipuja. - ja muut
olipas... kirjoitti:
hyvä tietää.Eläinlääkäri sanoi nimenomaan että AB-piimää antaa.Kummallista että neuvoi noin.Kiitos paljon neuvosta,jätän piimän heti pois.
tottakai teet niinkun lääkärinne neuvoo, mutta uskallan veikata että sitä ab-piimää on suositeltu nimenomaan sen sisältämän maitohappobakteerin takia, ei siis pelkästään sen itse piimän takia :)
maitohappobakteerien lisäksi hyvä tuote ripulin hoitoon varsinkin antibioottikuurin (kaikkien lääkekuurien kanssa) rinnalle on apteekistakin saatav Inupekt forte. Inuliini puhdistaa suolistoa ja vähentää haitallisia bakteereja, sen lisäksi pektiini kiinteyttää ulostetta.
Canicur -tabletit on meillä ollut kova sana. kuitujen mukana poistuu haitallisia pöpöjä ja tuote on myös ravintolisänä kun ruoka ei pysy sisällä. sisältää korvaavia suoloja sekä tärkkelystä antamaan puhtia. toki paljon muitakin tuotteita saatavana.
nämä vinkit pohjautuu siis omiin kokemuksiin, enkä missään nimessä kyseenalaista eläinlääkärinne neuvoa!! ja aina pitää kysyä jos on vähääkään epävarma ;)
tämä varmaan on tuttua kauraa, mutta muista nyt riittävä nesteyttäminen pieninä määrinä!! hyvin varovasti alkuun riisiä keitinvetensä kanssa jne. ja herkästi luuri käteen jos kunto alkaa selvästi heiketä! - edelliseen
ja muut kirjoitti:
tottakai teet niinkun lääkärinne neuvoo, mutta uskallan veikata että sitä ab-piimää on suositeltu nimenomaan sen sisältämän maitohappobakteerin takia, ei siis pelkästään sen itse piimän takia :)
maitohappobakteerien lisäksi hyvä tuote ripulin hoitoon varsinkin antibioottikuurin (kaikkien lääkekuurien kanssa) rinnalle on apteekistakin saatav Inupekt forte. Inuliini puhdistaa suolistoa ja vähentää haitallisia bakteereja, sen lisäksi pektiini kiinteyttää ulostetta.
Canicur -tabletit on meillä ollut kova sana. kuitujen mukana poistuu haitallisia pöpöjä ja tuote on myös ravintolisänä kun ruoka ei pysy sisällä. sisältää korvaavia suoloja sekä tärkkelystä antamaan puhtia. toki paljon muitakin tuotteita saatavana.
nämä vinkit pohjautuu siis omiin kokemuksiin, enkä missään nimessä kyseenalaista eläinlääkärinne neuvoa!! ja aina pitää kysyä jos on vähääkään epävarma ;)
tämä varmaan on tuttua kauraa, mutta muista nyt riittävä nesteyttäminen pieninä määrinä!! hyvin varovasti alkuun riisiä keitinvetensä kanssa jne. ja herkästi luuri käteen jos kunto alkaa selvästi heiketä!kyse oli siis omista kokemuksista ripulin sekä OKSENTELUN hoidosta, lääkekuurin aikana ja ilman :)
- Toope 2
edelliseen kirjoitti:
kyse oli siis omista kokemuksista ripulin sekä OKSENTELUN hoidosta, lääkekuurin aikana ja ilman :)
Kyllä lääkäri on neuvonut aivan oikein koiralle täytyy antaa AB tai Gefiluspiimää Antibioottikuurin aikana,Samoin on hyvä antaa Maitohappopakteeria Tehobaktia tai muuta vastaavaa.Kyllä omilla pennuillani on oireet alkanut hellittämään jo viimesistään parin vuorokauden hoidon jälkeen,ellei niin kannattaa ottaa lääkäriin uusi yhteys.Olen kasvattaja ja olen muutaman pennun joutunut hoitamaan,vielä nuorempia kun sinun pentusi on.Pissatulehduksen kanssa ei kannata lekkiä se voi olla kohtalokas pienelle pennulle.Oksentelu voi myös johtua siitä että kyseinen antibiootti ei sovi pennulle.Itse ottasin yhteyden lääkäriin joka on erikoistunut pieneläimiin.Olen saanut pari kertaa omille koirilleni lääkkeet liian suurilla annostuksilla juuri niiltä maalaislääkäreiltä,jotka hoitaa pääasallisesti isoja hyötyeläimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642