Suunnittelilla omakotitalon rakentaminen ja pesutilojen kohdalla mietimme, että teemmekö tilasta sen verran kookkaan, että sinne saataisiin myös kylpyamme. Itse en ole koskaan asunut asunnossa missä olisi kylpyamme, joten kaipaisin muiden mielipiteitä. Onko amme käytännöllinen esim. lasten kylvetyksessä? Itse ajattelisin että olisi kiva jos muoviamme ei pyörisi kylppärissä. Ja millainen ammeen muoto on paras. Ihan perinteinen suorakaide vai kolmiomallinen ratkaisu. Amme tulisi olemaan suhteellisen pieni, yhden hengen amme. Poreammetta emme halua. Jos ammeeseen päädymme, niin tahtoisimme sen myös upottaa rakenteisiin. Lattiamalli taitaa kerätä suhteellisen paljon likaa alleen?
Kaikista mielipiteistä kiitollinen.
Kylpyamme
8
3276
Vastaukset
- sanoisinko että
jos rahaa on niin mikäettei meinaan kuluttaa vettä aikaste paljon,joten sen takia en ole meillekään ammetta hankkinut
- vähän vettä
Jos tavallisen ammeen tilavuus on 200 litraa.
Kylpyyn tarvitset n. 130 litraa
Samanverran menee suihkussa 8,5 minuutissa 15 l/min.
Ammeessa kylvet helposti 30 minuuttia, eli säästät vettä yli puolet samankestoiseen suihkuun verraten.
Lisäksi nautit varmasti ainakin 4 kertaa enemmän.
- pore pitää
olla ihan talon jällennmyyntiarvon takia.
- Tiinuska2
kysymykseen tulee joko kylpyamme tai ei ammetta ollenkaan. Poreista emme perusta. Ja uskon että näistä vaihtoehdoista amme on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin pelkät suihkut. Mutta tämä siis minun mielipiteeni. Enkä usko että vaikka laittaisimme poreammeen, niin myyntihinta olisi sen kovempi kuin tavallisen ammeenkaan kanssa, jos siis lähtisimme taloa myymään.
- on pakko olla
Tiinuska2 kirjoitti:
kysymykseen tulee joko kylpyamme tai ei ammetta ollenkaan. Poreista emme perusta. Ja uskon että näistä vaihtoehdoista amme on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin pelkät suihkut. Mutta tämä siis minun mielipiteeni. Enkä usko että vaikka laittaisimme poreammeen, niin myyntihinta olisi sen kovempi kuin tavallisen ammeenkaan kanssa, jos siis lähtisimme taloa myymään.
ja ammeet on vain lisukkeita.
- Tiinuska2
on pakko olla kirjoitti:
ja ammeet on vain lisukkeita.
Ilmaisin ilmeisesti itseäni väärin. Eli tottakai suihkut on tulossa :) Pohdinnassa on että tuleeko lisäksi kylpyamme vai tyydytäänkö pelkkiin suihkuihin. Kun ei ammetta koskaan ole ollut, niin ei tiedä että onko se järkevä ratkaisu.
- Oma amme
Tiinuska2 kirjoitti:
Ilmaisin ilmeisesti itseäni väärin. Eli tottakai suihkut on tulossa :) Pohdinnassa on että tuleeko lisäksi kylpyamme vai tyydytäänkö pelkkiin suihkuihin. Kun ei ammetta koskaan ole ollut, niin ei tiedä että onko se järkevä ratkaisu.
..noista saivartelijoista!
Meille tulee yksi suihku ja lisäksi tavallinen yhden hengen amme. Kun olin pieni meillä oli amme ja se oli aivan ihana, siinä oli kiva kylpeä. Ja tavalliseen ammeeseen saa käyttää kaikkia vaahtoja yms (jotka ei välttämättä sovi kaikkiin poreammeisiin.)
Odottelen kylmiä talvipäiviä ja stressaavia työpäiiviä kun pääsen niiden jälkeen ammeeseen nauttimaan himmenetyistä valoista (tai kynttilöistä) ja hekä hempeästä musiikistakin, käteen lasillinen hyvä juotavaa... :)
Olen löytänyt hyviä malleja: westerbergs ja Svedbers, kannattaa googlettaa.
Olen valitsemassa ammeen, jossa oletan olevan irrotettavan etupaneelin, jolloin alustan voi tarvittaessa siivota. Mutta en usko että sen alle tulee kovasti likaa, sillä vesi poistuu suoraan lattian alla olevaan kaivoon, kallistukset on keskellä lattiaa olevaan kaivoon, sinne menee suihkun vesi. Eikä kylpyhuone oli niin pölyinen kuin esim olohuone jossa on tekstiilejä.
Vesi on ihana rauhoittava tekijä, siksi pidän kylvyistä. Jos ajatellaan veden ja energian kulustusta niin ei kenelläkään kannattaisi olla saunaakaan, korkeintaan joku yhteissauna, mutta joskus on kiva nauttia elämästä eikä olla aina suu nurin päin kirjoittelemassa ikäviä vastauksia muille kirjoittajille.
Nautitaan elämästä!
Toivottavasti löydätte hyvän, teille sopivan ammeen. - ämmeli
Oma amme kirjoitti:
..noista saivartelijoista!
Meille tulee yksi suihku ja lisäksi tavallinen yhden hengen amme. Kun olin pieni meillä oli amme ja se oli aivan ihana, siinä oli kiva kylpeä. Ja tavalliseen ammeeseen saa käyttää kaikkia vaahtoja yms (jotka ei välttämättä sovi kaikkiin poreammeisiin.)
Odottelen kylmiä talvipäiviä ja stressaavia työpäiiviä kun pääsen niiden jälkeen ammeeseen nauttimaan himmenetyistä valoista (tai kynttilöistä) ja hekä hempeästä musiikistakin, käteen lasillinen hyvä juotavaa... :)
Olen löytänyt hyviä malleja: westerbergs ja Svedbers, kannattaa googlettaa.
Olen valitsemassa ammeen, jossa oletan olevan irrotettavan etupaneelin, jolloin alustan voi tarvittaessa siivota. Mutta en usko että sen alle tulee kovasti likaa, sillä vesi poistuu suoraan lattian alla olevaan kaivoon, kallistukset on keskellä lattiaa olevaan kaivoon, sinne menee suihkun vesi. Eikä kylpyhuone oli niin pölyinen kuin esim olohuone jossa on tekstiilejä.
Vesi on ihana rauhoittava tekijä, siksi pidän kylvyistä. Jos ajatellaan veden ja energian kulustusta niin ei kenelläkään kannattaisi olla saunaakaan, korkeintaan joku yhteissauna, mutta joskus on kiva nauttia elämästä eikä olla aina suu nurin päin kirjoittelemassa ikäviä vastauksia muille kirjoittajille.
Nautitaan elämästä!
Toivottavasti löydätte hyvän, teille sopivan ammeen.muutin puoli vuotta sitten ammeelliseta kodistani pieneen rivitalokolmioon ja totisesti ammetta olen kaivannut
kyllä oli suuri nautinto kerran viikossa hautua lämpimässä vedessä -siinä kaikkosi mielestä maailman huolet
tänne ei ammetta mahdu mutta enköhän jonkin ratkaisun keksi
olisin vihjeistä kiitollinen
parinsadanlitran amme vie vettä reilun 100 litraa
joka ei mielestäni ole kohtuutonta veden kulutusta verrattuna saunaan yhdelle hengelle
kyllä ihmisen lapselle voi jotain nautintoja suoda
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741