Kaipaatko, etsitkö, löydätkö?

mistä löytyy

Niin, mistä yksin elävä kypsässä iässä oleva akateeminen naisihminen löytää sielunkumppanin.Kroppakaan ei tällä kymmenellä ole enää ruusun, mieli kuitenkin nuoren tytön.

Ei ole välttämättä tarkoitus tai tarve muuttaa yhteen, avioitua tai hypätä sänkyyn - toki näihinkin voi elämä johtaa, mutta mistä löydätte luotettavan kaverin. Ravintolaillat eivät pahemmin kiinnosta, polvikipujen välttämiseksi ei tanssikaan enää ole intohimo, nettiseurustelu ja chattikeskustelu herättää epäilyjä. Mielenkiintoa riittäisi varoja enemmän matkusteluun, teatteriin, konsertteihin, joskus oopperaankin. Hyvä ruoka viinilasin kanssa maistuu.

Elämän perusasiat kunnossa ja työuraa jäljellä vielä puolikymmentä vuotta, sitten mahdollinen eläkeläisen ihana vapaus.

Kertokaapa kanssaeläjät, miten olette asian ratkaisseet.

18

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

oikeastaan pikkuisen ärsyyntyneenä vuosi sitten paikallisessa ilmaisjakelulehdessä olleeseen ilmoitukseen. Mies ei oikeastaan etsinyt minun tyyppiäni ja ärsyynnyin siitä, kun hän ulkonäöllisesti niin tarkkaan tiesi, mitä etsii. Minulla ei ollut muuta toivetta kuin se, että kirje tuottaisi yhden puhelun.
      Puhelu tuli pääsiäisen alla vuosi sitten. Tapasimme ja tykästyimme. Ulkonäöltään hän on sitä miestyyppiä, kun elämäni tärkeimmät miehet ovat olleet. Muuten hän on monessa asiassa erilainen. Hän kutsuu minut usein luokseen syömään tai kahville. Hemmottelee. Huomenna valmistamme yhdessä pääsiäisaterian. Itse olen liikunnallinen, hän ei. Muutenkin meillä on paljon myös ihan omia juttuja, vaikka viihdymmekin yhdessä. Itse olen akateeminen, hän ei kuten ei ollut miehenikään. Hänen eläkkeensä on miltei sama kuin minun. Itse olen sitä mieltä, että kumppani löytyy, jos on löytyäkseen. Minun mielestäni miehen pitää olla aktiivisempi osapuoli, mutta kukin tehköön tyylillään. Onnea mukaan Sinulle.

• mistä löytyy

Hei kiitos nopeasta vastauksesta. Itse olen sen verran myös fatalisti, että uskon meille tapahtuvan sen, mikä on ollut tarkoituskin - eli kuten sanoit löytyy jos on löytyäkseen. Mummoni sanoi aikoinaan, että sitä Jumalakin auttaa joka itse itseään auttaa - eli välttämättä ei ´sisältä´ tulla hakemaan.
        Toki ei ole oikein kova haku päälläkään - saa nähdä kuinka tytön käy !!!
        Itse laitoin juuri pääsiäislampaan punaviiniin, yrtteihin ja valkosipuliin marinoitumaan - huomenna syömme aikuisen lapseni ja hänen ystävänsä kanssa. Hyvää pääsiäistä Sinulle ja ystävällesi.

• juuliska

Itse löysin ”vanhan tuttavan” toisin sanoen ihmisen jota opastin ATK-asioissa, ystävien välityksellä. Mieheni kuoleman jälkeen olemme jatkaneet yhteyttä, ja kas kumma siitä alkoi kehittyä vuosien saatossa jotain muutakin. Katostaan nyt mitä tästä tulee, meillä on tämä yksi elämä, mikä pitää elä mahdollisuuksien mukaan täysipainoisesti eteenpäin. Tässä mennään…..

• milloin vain

hän tulee, kun olen valmis avautumaan. Minulla on ollut vaikeuksia kokemusteni vuoksi.

Minusta tuntuu siltä, että itse estän hänen tulonsa. Ympärilläni on ollut kosolti miehiä, mutta säteilyni ei ole toiminut tai minun kysymyksessä ollen en edes huomaa.

Sisko hyvä - avataan silmät avoimeksi ja päästetään irti pakot - siinähän hän jo on edessämme hymyilemässä.

• RosaLiiin

Jäätyäni yksin totuin pikku hiljaa ajatukseen, että näin elämäni sitten jatkuisi, seuraan lasteni elämää ja harrastan kaikkea mukavaa.
      Joskus tunsin oloni yksinäiseksi, tein monia sellaisia asioita yksin, jotka olisin halunnut jakaa läheisen ihmisen kanssa. Mutta tanssipaikat ja ravintolat tuntuivat jo ajatuksenakin vierailta. Sätissä ja treffipalstoillakin piipahdin ja totesin etteivät ne olleet minunlaistani, tavallisen tasaista naisihmistä varten.

Ystäväni kutsui sitten kerran meidät, kaksi toisilleen tuntematonta leskeä, yhtä aikaa luokseen kylään. Avoimesti hän kertoi, ettei ollut sattuma tämä yhteinen kahvihetki, vaan suunniteltu ja harkittu tarkoitus saattaa meidät yhteen. Tuo tilanne oli silloin kaikin tavoin hassu ja hullunkurinen. Pidimme sitä hyvänä vitsinä ja naureskelimme koko jutulle.
      Pois lähtiessä sitten halasimme kuten lesket halaavat, ei sen kummempaa. Mutta jotain silloin jäi…koska soittelimme ja kyselimme kuulumisia, itkimme ja nauroimme yhdessä, olimme toistemme vertaistukena. Kummankin puoliso oli menehtynyt samalla tavoin. Oli ihanaa jakaa näin tunteita ja tuntemuksia.

Asuimme ja asumme edelleen eri paikkakunnilla. Tykkäämme kumpikin kirjeiden kirjoittamisesta joten ne kulkevat tiuhaan, soitot ovat jokapäiväisiä. Toisen luokse on helppo tulla ja mennä tilanteen niin salliessa. Yhteisiksi harrastuksiksi olemme löytäneet kirjat, luonnon ja matkustelun.
      Elämä on nyt kaikin puolin mukavaa
      … hyvän ystävän pienestä sysäyksestä olen kiitollinen loppu elämäni.

Olenkin ajatellut, että hyvä pitää laittaa kiertämään, eli jos vain tunnen jonkun…
      niin avoimesti vaan… ei sitä koskaan tiedä miten elämä kuljettaa.

• villi ja vapaa!

Pitäisi vissiin kaivaa syvältä, ennen kuin syy löytyisi. En voi luottaa ja minua loukkaa moniavioisuus, mitä ihmiset elävät.

Yksin ollen ei haittaa sanoa mielipiteensä julki. Kukaan ei joudu siitä kärsimään. Eikä haittaa ulkonäkö. Halaileminen on osoitus heikkoudesta, jos suoraan sanon.

Sielunkumppani? Näinköhän noita on.

• Vanhapoikamies

mitä provoja.
        Ette te ketään kelpuuta, kunhan vain joutessanne provoilette. Kyllä minä jo teidät tunnen, olenhan niin monta kertaa käynyt syöttiinne, jonka sitten pois nykäisette.
        En viitsi enää edes vastata teille.
        Ja muutenkaan en teitä missään tapaa.
        Olkaa omillanne kun ei teille mikään kelpaa.

• villi ja vapaa!
        Vanhapoikamies kirjoitti:

mitä provoja.
        Ette te ketään kelpuuta, kunhan vain joutessanne provoilette. Kyllä minä jo teidät tunnen, olenhan niin monta kertaa käynyt syöttiinne, jonka sitten pois nykäisette.

Se on opeteltu tai opittu olotila. Siitä luopuminen aiheuttaa myös vieroitusoireita. Jo etukäteen!

Hellyys kyllä kelpaa, mutta riittääkö sitä? Kaikkea hyvää Sinulle! Vastaile vaan, kunhan taas viitsit, jooko? Mököttäminen haittaa vaan itseäsi.

• mist löytyy
        Vanhapoikamies kirjoitti:

mitä provoja.

Otsikko tuli mieleen eilisestä Tarusta sormusten herrasta, aina yhtä ihana. Mutta aikka oletkin tänään änkkäränkkäpäällä niin ensimmäinen mies, joka vastaa rohkea olet. Yritetään vain kaikki,kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin (ja tällä tarkoitan pelkästään itseäni).

• Elämänkoulu

Akateemisuus?!Moni ihminen sitä kavahtaa,tärkeilijöitä (Jouko Turkka sanoi aikoinaan jos ihminen on kusipää niin se on kusipää koulun käynti vaan sitä lisää)Ikävä kyllä tunnen muutaman sellaisen AKATEEMISEN!Todella oppineet ovat itse oppineet niitä ei ole opetettu (näin sanoo Erno Paasilinna)

• 1943

myöskään vältellä siksi, että on akateeminen. Meistä kuten kaikista ryhmistä löytyy joka sorttia. Miehenikin arveli tutustuttuamme, että en ota hänt vakavasti, mutta hän uskalsi jatkaa. Olimme erittäin onnellisia, Toisella ylempi korkeakoulututkinto, toisella kansakoulupohja.En tuo tutkintoani mitenkään esille arkielämässä. Olen vaatimattomampi ja nöyrempi kuin moni vähemmän kouluja käynyt.Yhteen aikaan tosin totesin, että täytyy olla akateeminen loppututkinto kompostin hoitamiseen. Talonmies ei suostunut hoitamaan, minä kyllä hoitelen.

• Edellä näkyy keskustellun akateemisuudesta. Joidenkin mielestä se on tiivistynyttä kusipäisyyttä, toisten mielestä arvostettavaa. Minusta se on yhdentekevää, mutta ei sentään pahasta. Kirjoitetusta tekstistä järjen käyttä kyllä näkyy koulutuksesta riippumatta.

• mistä löytyy

Anteeksi jos loukkasin joidenkin hipiäää. Olen aina pyrkinyt pitämään kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina.

Lyhyeen tekstiin vain haluan tiivistää mahdollisimman paljon kuvavaa tekstiä. Tarkempi selvitys koulutuksesta tai taustastani olisi joillekin helposti paljastanut henkilöni, mitä en tässä vaiheessa halua. Yhtälailla olisi voinut kirjoittaa toimihenkilö, eläkeläinen, paperikoneenhoitaja, kotiäiti - eikö vain. Samoinhan voisi hermostua sanoimalla kalju, jos lukijan mieleen ovat vain pitkät ja hulmuavat kutrit. Tai kertomalla olevansa hyvin syöneen näköinen, niin paljon on laihojen ihannoijia.

Itse pyrin välttämään elämässä putkiaivoisuutta ja nuppineulojen poimimista - elämä on siten paljon mukavampaa - rikkaampaakin.

Nautitaan nyt vain kauniista aamusta eikä oteta herneitä nenään kenenkään sanomisista, jokainen vastaa niistä itse.

• hyvä juttu

Akateeminen kertoo hyvästä oppiarvosta ja valppaasta tiedosta. On lukeneisuutta sitä myös arvostetaan, niin kuin Mersu-autoa. Se karsii ympäriltään toisenlaiset ajattelijat. Akateemisuus ei ole ykistään onnelliseksi tekijä.

On paljon muitakin asioita joita osaavana arvostetaan. Itse olen sen verran opiskellut, että olen aina sanonut nauraen "että meidän kylän mammat ei pääse sanomaan ei se ihan koulunkämättömänä hautaan mennyt". Itse olen oppirahat hankkinut maailmantuulissa ja oppinut myös "kantapään kautta".

Lukioaikana mulla todettiin luki-häiriö, joten kielten ja matikan osaaminen on tuottanut vaikeutta. Se ongelma on myös Ruotsin kunkulla ja hänen 3 lapsensa oppimiskyvyssä. Sanotaan, että se on perinnöllisyyttä.

Tuota ongelmaa pyritään korjaamaan puheterapian avulla jo lapsena, mutta vaikeaa se varmaan on, jos se olisi Ruotsin kunkku saanut poistettua, niin se olisi hältä jo poistettu rahalla ja valla aika yksikön, mutta Luojan töitä ei niin vaan korjailla.

Olen aina pohtinut miksi Luoja on näin suunnitellut ja monta juttua? Ihminen ei ymmärrä, mutta Jumala tietää!

Nyt teen töitä toimistossa ja pidän työstäni ja se antaa mulle hyvän mielen. Joten kaikella on tarinansa.

• mollivire

Siitä jäi mieleen: "Et opi koskaan tuntemaan todellista rakkautta, ellet antaudu sille."

Pelottavaa, eikö? Luopua kontrollista. Ja kuitenkin seikkailemme tuntemattomilla vesillä sielu avoinna.

• Wanha Pöpi

Ja kunnioitan hirveesti, muttei hää siedä ... kaiken olen laittanut sokeasti alttiiksi.

• Wanha Pöpi kirjoitti:

Ja kunnioitan hirveesti, muttei hää siedä ... kaiken olen laittanut sokeasti alttiiksi.

silloin on vielä virtaa jäljellä eikä rakkaus pahenna ketään vaan pitää sinut terveenä

• tuottaa tuloksia

Siellä kun illan viettää, saa monta puhelinnumeroa. Niistä vaan sitten kaavailemaan sitä oikeaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1299
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe